Παρασκευή, 30 Οκτωβρίου 2009

Γιάννης και Φάνης Κοτταράς, οι καραβομαραγκοί της Ερμιόνης

  Καθημερινά περνάμε από το ναυπηγείο τους στο Μπίστι και βλέπουμε από την ανοικτή πόρτα ένα σκαρί να μεγαλώνει μέρα με την μέρα.

 Πήραμε το θάρρος να μπούμε και να μάθουμε περισσότερα για τη δουλειά τους, γι αυτό το ιδιαίτερο επάγγελμα του καραβομαραγκού, που τείνει να εξαφανιστεί.
  Μας καλοδέχτηκαν ο Γιάννης και ο Φάνης και πρόθυμα μας ξενάγησαν στα μυστικά της δουλειάς τους.

Το νέο 9 μετρο σκαρί

    Μας μίλησαν για τον παππού τους, τον Γιάννη Κοτταρά (1901-1980) που ζούσε στη Δοκό.  Έβοσκε μικρός τα  γιδοπρόβατά τους στο νησάκι Τρίκερι και σκάρωσε από ξύλα, που ξέβρασε εκεί η θάλασσα, την πρώτη του μικρή βάρκα.
 Αυτή η μικρή η βάρκα στάθηκε η αφορμή να γίνει ο πρώτος καραβομαραγκός στην Ερμιόνη.
 Από το 1928 που ξεκίνησε την δραστηριότητά του,  κατασκεύασε τις περίφημες βάρκες τύπου ΄΄Παπαδιά΄΄ και μ αυτές οι ντόπιοι σφουγγαράδες έφταναν μέχρι την Αφρική..

Οι γιοί του Απόστολος και Γιώργος Κοτταράς

Μαθήτευσαν μαζί του και ακολούθησαν την τέχνη του οι γιοί του Απόστολος
 και Γιώργος, ο ανιψιός του Δήμος Κοτταράς , ο Λάζαρος Σπετσιώτης και ο Νίκος Κουτούβαλης.
  Κατά την ξενάγησή  μας στο σημερινό ναυπηγείο θαυμάσαμε φωτογραφίες καραβιών που είχαν εκείνοι κατασκευάσει.

  Μας έδειξαν το Aurora, το μεγαλύτερο σκαρί που έχει κατασκευαστεί στα Μαντράκια από τους Μαστρογιώργη , Μαστροδήμο και Γιάννη Κοτταρά.
  Έχει μήκος 19,50 μέτρα και είναι σκάφος αναψυχής.
  Μέσα στο ναυπηγείο τώρα φτιάχνεται ένα 9μετρο αλιευτικό, παραγγελία ενός ψαρά από την Αίγινα.

Μας εξήγησαν ότι τα ξύλα για το σκελετό (τα στραβόξυλα) είναι από πεύκο Μυτιλήνης και το πέτσωμα γίνεται από Αφρικανικό ξύλο Ιρόκο, που καρφώνεται με καρφιά γαλβανιζέ και με βίδες από ανοξείδωτο ατσάλι.
  Ο χρόνος κατασκευής ενός τέτοιου σκάφους είναι 6-8 μήνες συνήθως και ο χρόνος ζωής τους, με καλή συντήρηση, είναι απεριόριστος.


Με έκπληξη μάθαμε ότι η κρατική τηλεόραση, με την έναρξη αυτής της κατασκευής έχει εγκαταστήσει μια κάμερα που καθημερινά καταγράφει την εξέλιξη των εργασιών στο σκαρί , με σκοπό τη δημιουργία ενός ντοκιμαντέρ που θα προβάλει το επάγγελμα του καραβομαραγκού που χάνεται.
  Άξιοι συνεχιστές της ναυπηγικής τέχνης, αφού ο ναυτικός χαρακτήρας της Ερμιονίδας είναι πανάρχαια κληρονομιά.

Σίλβιο, μην είσαι χαζός, σώσε το κλίμα..



«Σίλβιο, μην είσαι χαζός, σώσε το κλίμα». Παραινέσεις με τη βοήθεια της Greenpeace στέλνουν τα αγάλματα της Ρώμης στον πρωθυπουργό. Ο Ιούλιος Καίσαρας, μα και τα αγάλματα στα σιντριβάνια της Ρώμης απέκτησαν οικολογικές ανησυχίες.


Καθημερινή

Πέμπτη, 29 Οκτωβρίου 2009

Επαναστατική μέθοδος κατά της στειρότητας


  Ουσιαστικό βήμα κατά της στειρότητας. Αμερικανοί επιστήμονες ανακοίνωσαν πως βρήκαν τρόπο να μετατρέπουν τα ανθρώπινα εμβρυϊκά βλαστοκύτταρα στα κύτταρα εκείνα που δημιουργούν τα ωάρια και τα σπερματοζωάρια.

  Η ανακάλυψη, που επιτρέπει στους ερευνητές να μελετήσουν τα ανθρώπινα αναπαραγωγικά κύτταρα από την πρώτη κιόλας στιγμή που δημιουργούνται στα έμβρυα μέχρι να γίνουν ώριμα ωάρια και σπερματοζωάρια, μπορεί να οδηγήσει σε νέες θεραπείες γονιμότητας, καθώς και σε καλύτερη κατανόηση των κληρονομικών ασθενειών, πράγμα που ίσως οδηγήσει μελλοντικά στη διόρθωση των αναπτυξιακών προβλημάτων πριν τη γέννηση του παιδιού.
  Η έρευνα έγινε από ομάδα επιστημόνων υπό την δρα Ρένι Ρέιχο Πέρα του Ινστιτούτου Βιολογίας Βλαστοκυττάρων και Αναγεννητικής Ιατρικής του πανεπιστημίου του Στάνφορντ και δημοσιεύτηκε στο περιοδικό "Nature", σύμφωνα με το πρακτορείο Ρόιτερ και τον "Γκάρντιαν".


ΣΚΑΙ

Τετάρτη, 28 Οκτωβρίου 2009

ΕΡΜΙΟΝΗ . Παρέλασαν και βραβεύτηκαν τα νειάτα και η ελπίδα..










Γι΄αυτούς που κάποτε έδωσαν τη ζωή τους για την πατρίδα.


Ημέρα μνήμης

ΟΙ ΝΑΖΙ ΣΤΗΝ ΑΚΡΟΠΟΛΗ

Η επιχείρηση σωτηρίας των αρχαίων μας το ’40


  Με το ξέσπασμα του Πολέμου, η βύθιση του Κούρου στα έγκατα της αθηναϊκής γης ήταν ένα μέτρο διαφύλαξης και προστασίας αρχαιοτήτων του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου. Αντιμετωπίζοντας εγκαίρως το ενδεχόμενο βομβαρδισμού ή λεηλασίας της Αθήνας, η «απόκρυψη» των αριστουργημάτων του πρώτου Μουσείου της χώρας ήταν μια τιτάνια όσο και συγκινητική επιχείρηση. Είναι το θέμα της έρευνας του σκηνοθέτη Βασίλη Κοσμόπουλου, ο οποίος βρίσκεται στο τελικό στάδιο ανάπτυξης ενός σχετικού ντοκιμαντέρ.

  Αναρωτήθηκε ποτέ κανείς μας αν υπήρξε κάποια μέριμνα σχετικά με τις ελληνικές αρχαιότητες την παραμονή της 28ης Οκτωβρίου 1940; Είναι μια πολύ λογική σκέψη: η χώρα θα δεχόταν την εισβολή ξένου εχθρού, ενδεχομένως να βομβαρδιζόταν, πώς θα προστατεύονταν τα μνημεία μας - και πώς;Τεράστια έρευνα
   Αυτή η λησμονημένη, αλλά εξαιρετικά ενδιαφέρουσα ιστορία βρίσκεται στο επίκεντρο ενός ντοκιμαντέρ. Οπως μας είπε ο σκηνοθέτης, κ. Βασίλης Κοσμόπουλος, «το ντοκιμαντέρ βρίσκεται στο τελικό στάδιο της ανάπτυξης (development) δεν έχει όμως ακόμη μπει στην κύρια φάση παραγωγής. Ξεκίνησε το 2006, με εξαιρετικές συνθήκες (κατ’ επιλογήν συμμετοχή στο Discovery Campus Masterschool 2006) και συνεχίζεται μέχρι σήμερα, κυρίως διότι ήταν τεράστια η έρευνα που έπρεπε να διεξαχθεί, στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Αφετηρία μας ήταν η δημοσίευση του Β. Χ. Πετράκου “Τα αρχαία της Ελλάδος κατά τον πόλεμο 1940-44”, Ο Μέντωρ, 1994. Ουσιαστικά συνεχίζουμε από εκεί που σταμάτησε ο συγγραφέας».
  Σύμφωνα με τον κ. Κοσμόπουλο, με το που κηρύχθηκε ο πόλεμος το 1940, ξεκίνησε μια μεγάλη επιχείρηση απόκρυψης των αρχαιοτήτων. «Η επιχείρηση αυτή στήθηκε σε όλη την Ελλάδα, ωστόσο, το μεγάλο βάρος έπεσε στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο. Μετά την κατάληψη της χώρας, ασκήθηκαν πιέσεις από τις γερμανικές δυνάμεις κατοχής να αποκαλυφθούν τα κρυμμένα αρχαία για την αποφυγή φθοράς, μα η Ελληνική Αρχαιολογική Υπηρεσία αντιστάθηκε. Λόγω και των γεγονότων του Εμφυλίου, χρειάστηκε να φτάσουμε στις αρχές της δεκαετίας του ’50 για να ολοκληρωθεί η αποκάλυψη όλων αυτών των αρχαιοτήτων».
  Η περίπτωση των γερμανικών δυνάμεων Κατοχής παρουσιάζει ειδικό ενδιαφέρον διότι, όπως λέει ο Β. Κοσμόπουλος, «κράτησαν μια στάση αντιφατική. Ενώ η επίσημη γραμμή από το Βερολίνο ήταν οι ελληνικές αρχαιότητες να προστατευθούν, από την άλλη είχαμε περιπτώσεις φθορών, λεηλασίας ή και αρχαιοκαπηλίας από κάποιους αξιωματούχους. Για να γίνει κατανοητή η γερμανική στάση, η ταινία θα προσπαθήσει να φωτίσει το ζήτημα της ιδιότυπης πρόσληψης και χρήσης της ελληνικής αρχαιότητας στη δημιουργία της ναζιστικής ιδεολογίας».

Η «ομάδα Ρόζενμπεργκ»
  Ο Β. Κοσμόπουλος στέκεται στη γερμανική «ομάδα Ρόζενμπεργκ», που δρούσε σε όλη την Ευρώπη. «Μεταξύ άλλων, σκοπός της ήταν και η συλλογή πολιτιστικών θησαυρών απ’ όλες τις κατεχόμενες ευρωπαϊκές χώρες, σε σχέση όμως το ιδεολογικό υπόβαθρο της ναζιστικής Γερμανίας. Στην Ελλάδα η δράση της περιορίστηκε από τον εσωτερικό ανταγωνισμό με το Γερμανικό Αρχαιολογικό Ινστιτούτο. Η ιταλική στάση δεν είχε το ανάλογο ιδεολογικό υπόβαθρο, ενώ και για τους Βούλγαρους επίσης είχαν ιδεολογικό ενδιαφέρον όσα ελληνικά μνημεία σχετίζονταν με τις εδαφικές διεκδικήσεις τους».

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Καλπάκι: Ένας τόπος πολύ γνωστός από τις ηρωικές μάχες


   Το στρατιωτικό Μουσείο του πολέμου 1940 - 41 που βρίσκεται στο Καλπάκι, έναν τόπο πολύ γνωστό από τις ηρωικές μάχες που έγιναν εδώ στην πρώτη φάση του ελληνοιταλικού πολέμου του 40-41, στις οποίες οι λιγοστές Ελληνικές δυνάμεις πέτυχαν με την σθεναρή τους αντίσταση να αποτρέψουν την διείσδυση του εχθρού στον χώρο της Ηπείρου.

  Ο χώρος μικρός αλλά πολύ υποβλητικός, καθώς τα εντυπωσιακά εκθέματα μας ταξιδεύουν στον χρόνο--ανάμεσα τους πυροβόλα μεγάλου διαμετρήματος, φορητός οπλισμός, στολές, μετάλλια, φωτογραφίες , χάρτες και άλλα αντικείμενα της εποχής.
  Εδώ βρίσκεται και η φωτογραφία του ανθυπολοχαγού Αλέξανδρου Διάκου, του πρώτου Έλληνα αξιωματικού που «έπεσε» στο ελληνοαλβανικό μέτωπο (ο Ελύτης έγραψε στη μνήμη του το «Άσμα ηρωικό και πένθιμο»), καθώς και ο κινητήρας του αεροπλάνου του υποσμηναγού Ιωάννη Σακελλαρίου, ο οποίος σκοτώθηκε ύστερα από άνιση αερομαχία με τέσσερα ιταλικά αεροπλάνα.
  Μέσα από τη γραφική αναπαράσταση και την προβολή ντοκιμαντέρ για τις μάχες του ελληνοϊταλικού πολέμου ο επισκέπτης αισθάνεται μεγάλη συγκίνηση και εθνική υπερηφάνεια, καθώς βρίσκεται στον τόπο όπου έγινε πράξη το ηρωικό ΟΧΙ.
  Το μουσείο χτίστηκε το 1975 και σήμερα ο Δήμος Καλπακίου σε συνεργασία με το Υπουργείο Άμυνας προωθεί την επέκταση του, αλλά και συνολικά την ανάδειξη της ιστορικής περιοχής του αλβανικού μετώπου.
  Απέναντι από το Μουσείο υπάρχουν οι προτομές του Αλέξανδρου Παπάγου, του Γεωργίου Β’ και του Ιωάννη Μεταξά.
  Τέλος πολύ κοντά στο μουσείο βρίσκεται και η σπηλιά που στη διάρκεια του πολέμου ήταν το τακτικό στρατηγείο του Διοικητή της 8ης Μεραρχίας Χαράλαμπου Κατσιμήτρου, ο οποίος με την επιμονή του να υπερασπιστεί την γραμμή αμύνης Ελαίας - Καλαμά (παρά τις αντίθετες διαταγές) καθήλωσε τις εχθρικές δυνάμεις στο Καλπάκι και «έγραψε» μαζί με τη Μεραρχία του το αθάνατο έπος του '40.
Εκεί υπάρχει η προτομή του Κατσιμήτρου και μια πλάκα που θυμίζει το απόσπασμα διαταγής της 8ης Μεραρχίας της 30ης Οκτωβρίου του 1940.
Η διαταγή καταλήγει με τα παρακάτω λόγια:
 “ΟΥΔΕΜΙΑ ΙΔΕΑ ΕΙΣ ΟΥΔΕΝΑ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΕΡΙ ΥΠΟΧΩΡΗΣΕΩΣ. ΠΑΝΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΗΓΟΥ ΔΙΟΙΚΗΤΟΥ ΜΕΡΑΡΧΙΑΣ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΤΟΥ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΥ ΣΤΡΑΤΙΩΤΟΥ ΘΑ ΑΓΩΝΙΣΘΩΜΕΝ ΕΠΙ ΤΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΜΑΣ ΚΑΙ ΕΝ ΑΝΑΓΚΗ ΘΑ ΠΕΣΩΜΕΝ ΟΛΟΙ ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΜΕΝΟΙ ΑΥΤΑΣ”.

ana-mpa

Τρίτη, 27 Οκτωβρίου 2009

Ερμιόνη όπως παλιά..



Ας αναρωτηθούμε, πόσα θέλαμε να είχαν αλλάξει σήμερα απ αυτή την εικόνα και πόσα θα θέλαμε να μείνουν ίδια..

Δευτέρα, 26 Οκτωβρίου 2009

ΤΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ... ΤΟΥ ΠΙΝΑΚΑ


  Ενα αγόρι δίνει «ζωή» σε έναν πίνακα.
  Το χαμόγελο του μικρούλη της φωτογραφίας αντικατοπτρίζει τη χαρά και τη γιορτινή ατμόσφαιρα που επικρατεί στην ημέρα γιορτής της πόλης της Τιφλίδας.
   Μια γιορτή που πραγματοποιείται κάθε χρόνο τέλος Οκτωβρίου και περιλαμβάνει κάθε δραστηριότητα που συμβαίνει στην πόλη, από πάτημα σταφυλιών, πώληση φρούτων και λαχανικών έως καλλιτεχνικές δράσεις.
   Μουσική, τραγούδια, χοροί, εορταστικές εκδηλώσεις διασκέδασαν και φέτος τους πολίτες και τους επισκέπτες της πόλης, οι ντόπιοι καλλιτέχνες παρουσίασαν έργα τους -πίνακες αλλά και χειροποίητα αντικείμενα- μαθητές βραβεύτηκαν, ενώ πατήθηκαν και σταφύλια σε συγκεκριμένα πατητήρια.

ΕΘΝΟΣ

Πρόταση βιβλίου

ΕΡΩΤΑΣ ΣΑΝ ΒΡΟΧΗ
ΛΕΝΑ ΜΑΝΤΑ
Κλαίλια… Ένα όνομα-σταθμός στη ζωή της. Η μητέρα της λάτρεψε την ηρωίδα του Ξενόπουλου και της έδωσε, λίγο προτού φύγει από τη ζωή, το όνομά της. Μαζί όμως της δώρισε χωρίς να το θέλει και τη μοίρα της λαμπερής κοντεσίνας. Υπήρχε και για κείνην ένας Παύλος, βαθιά, απόλυτα ερωτευμένος, για μια ζωή. Αλλά η Κλαίλια ήθελε να γνωρίσει τον έρωτα όπως ζωντάνευε μέσα στις σελίδες των βιβλίων. Και βρήκε τον Ντένη της στο πρόσωπο του Νικηφόρου. Χρόνια μετά, μόνη και κλεισμένη στον εαυτό της, ανάμεσα σε βράχια και σπασμένα όστρακα, εξακολουθεί να ζει παρέα με θύμησες που πληγώνουν και επιθυμίες που κοιμούνται. Μα ξαφνικά ένα μικρό κορίτσι μπαίνει στη ζωή της. Και… τι παράξενο… έχουν το ίδιο όνομα! Μια ιστορία ρομαντική, όπως τα τρυφερά κοριτσίστικα όνειρα. Μια γυναίκα που αναδύεται από το σκοτεινό πέλαγος του έρωτα, για να αντικρίσει, ώριμη πια, τον εκτυφλωτικό ήλιο της αγάπης!

Πρώτο σε κυκλοφορία τον Σεπτέμβρη 2009

Εκδότης ΨΥΧΟΓΙΟΣ

Κυριακή, 25 Οκτωβρίου 2009

Από τη Γη στον Αρη μέσω... Μόσχας

  Η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Διαστήματος (ESA) ζητά εθελοντές για μια "αποστολή" διάρκειας 520 ημερών που έχει ως στόχο να διαπιστώσει τις επιπτώσεις στην ανθρώπινη υγεία από ένα ταξίδι στον Αρη. Στην πραγματικότητα η ESA θα πραγματοποιήσει μια προσομοίωση του ταξιδιού, με τους έξι συνολικά εθελοντές να διαμένουν σε μια ειδικά διαμορφωμένη εγκατάσταση στη Μόσχα. Η ομάδα θα περάσει από 4μηνη προετοιμασία και ακολούθως θα πραγματοποιήσει το "ταξίδι" των 250 ημερών για τον Αρη.  Ακολούθως οι μισοί από τους εθελοντές θα περάσουν από μια ακόμα δοκιμασία, που θα προσομοιώνει 30 ημέρες παραμονής στον Αρη και στο τελευταίο στάδιο του πειράματος οι εθελοντές θα "επιστρέψουν" στη Γη.

  Ενδιαφέρον για συμμετοχή στο πείραμα μπορούν να εκδηλώσουν άνδρες και γυναίκες ηλικίας 20-50 ετών, από οποιαδήποτε χώρα-μέλος της ESA, περιλαμβανομένης και της Ελλάδας. Στις απαιτήσεις περιλαμβάνονται επίσης η γνώση αγγλικών ή ρωσικών και η εργασική εμπειρία σε τομείς όπως η ιατρική, η βιολογία, η μηχανολογία και η πληροφορική. Η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων λήγει στις 5 Νοεμβρίου.

enet

Σάββατο, 24 Οκτωβρίου 2009

Αδέρες..Πρόταση για μικρές αποδράσεις.

Στο βάθος το Ηλιόκαστρο 
(Κάντε κλίκ στην φωτογραφία να ανοίξει)
Φωτο:Ρίνα Λουμουσιώτη

Λίγο πιο κοντά στον ουρανό..650 μ.  υψόμετρο.
Τολμήσαμε σήμερα μια βόλτα στις Αδέρες, παρά την δυσκολία του καιρού.

                                
  Η απόλυτη ομορφιά και ηρεμία της φύσης, με  μοναδικούς ήχους  κελαιδίσματα πουλιών, τους ήχους της βροχής..

Όποτε και να πας το τοπίο σε αποζημιώνει.

Στον γυρισμό μια στάση στο Ηλιόκαστρο, τώρα που χειμωνιάζει στις εκπληκτικές του ταβέρνες,  είναι η καλύτερη επιλογή..
Εμείς το αποφύγαμε..
Εσείς να πάτε..


Η μάνα μου με νανούριζε με Γούναρη

   Γι' αυτό κι όταν μπήκε στο στούντιο για να ηχογραφήσει το «Αρχισαν τα όργανα» ή το «Ενα βράδυ που 'βρεχε» ήξερε απ' έξω λόγια και μουσική. Εκτός όμως από το νέο του δίσκο με τραγούδια μιας ρομαντικής εποχής, και στις εμφανίσεις του στο «Χάραμα», με τη Γιώτα Νέγκα, πάλι με μνήμες -του ρεμπέτικου- θα αναμετριέται.
   Τις καθημερινές είναι συγκυβερνήτης σε επιβατικά αεροσκάφη της Hellas Jet. Μετά επιστρέφει στην καλλιτεχνική ιδιότητα με την οποία τον ξέρουμε. Ο Κώστας Μακεδόνας αντιμετωπίζει χρόνια τώρα εξίσου υπεύθυνα και τις δυο του ιδιότητες. Θεωρεί άλλωστε τεμπέληδες όσους επιμένουν ότι αυτό δεν γίνεται. «Εμένα δεν θα με δείτε ποτέ κάπου να πίνω με τις ώρες καφέ», λέει.
  Οταν έχει χρόνο φροντίζει να μελετάει και για τους δύο τομείς. Και να μην μπλέκει τον ένα με τον άλλο. Τώρα που θα ξεκινήσει τα Παρασκευοσάββατα εμφανίσεις στο «Χάραμα» (30/10) με τη Γιώτα Νέγκα, θα διαμορφώσει το πρόγραμμα των πτήσεων βάσει του πολύ αυστηρού κανόνα που λέει ότι οι πιλότοι οφείλουν να μην ξενυχτούν όταν την άλλη μέρα έχουν ταξίδι.
  «Ζούμε σε πολύ περίεργη εποχή. Συχνά σκέφτομαι τι περνούν οι δημιουργοί, νέοι και παλιοί. Πώς να γράψουν, πώς να πιάσουν το κοινό αίσθημα και να μιλήσουν για όλες τις ηλικίες και με τι γλώσσα να το μεταφέρουν; Είναι πολύ δύσκολο. Κι εγώ γράφω κατά καιρούς στίχους, αλλά διστάζω να τους βγάλω. Φοβάμαι ότι θα θεωρηθούν ντεμοντέ».
 «Πέρασα περιόδους που σκεφτόμουν να τα παρατήσω. Κυρίως απογοητεύτηκα από ανθρώπους που θαύμαζα ή από πισώπλατα χτυπήματα που δεν περίμενα. Κι όμως, κάθε φορά, συνέβαινε κάτι θετικό και ξαναφόρτωνα καύσιμα για την επόμενη πτήση».

Απο συνεντευξή  του στην Ελευθεροτυπία.

Internet κατά της γήρανσης του εγκεφάλου


  Η online δικτύωση αλλάζει τον εγκέφαλο σε χρόνο ρεκόρ. Μια νέα επιστημονική έρευνα έδειξε ότι σε ενήλικες χωρίς εμπειρία στο Ίντερνετ αρκεί μόλις μια εβδομάδα στο διαδίκτυο για να παρατηρηθούν ευεργετικές αλλαγές στις εγκεφαλικές λειτουργίες τους.
   Η μελέτη, μεταξύ άλλων, δείχνει ότι η χρήση του Ίντερνετ μπορεί να ενεργοποιήσει την εγκεφαλική δραστηριότητα και δυνητικά να βελτιώσει τις γνωσιακές λειτουργίες των ενηλίκων.

  Καθώς ο εγκέφαλος «γερνάει», υφίσταται διάφορες δομικές και λειτουργικές αλλαγές, όπως ατροφία, βαθμιαία αποσύνθεση και μείωση στην κυτταρική (νευρωνική) δραστηριότητα.
  Σύμφωνα με τη νέα μελέτη, τα νοητικά ερεθίσματα που παρέχει το Ίντερνετ, επιδρούν θετικά στην αποτελεσματικότητα των εγκεφαλικών λειτουργιών και μεταβάλλουν τον τρόπο που ο εγκέφαλος κωδικοποιεί τις νέες πληροφορίες.
  Η έρευνα, που έγινε σε υγιείς εθελοντές ηλικίας 55 – 78 ετών από ερευνητές του Ινστιτούτου Νευροεπιστήμης και Ανθρώπινης Συμπεριφοράς του πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας-Λος Άντζελες (UCLA), υπό τον καθηγητή ψυχιατρικής Γκάρι Σμολ και την ερευνήτρια Τίνα Μούντι, διαπίστωσε ότι ακόμα και ηλικιωμένοι άνθρωποι με ελάχιστη ή μηδαμινή εμπειρία στο διαδίκτυο, όταν κάνουν αναζητήσεις στο Ίντερνετ, ακόμα και για σύντομο χρονικό διάστημα, μπορούν να μεταβάλλουν τα πρότυπα της εγκεφαλικής δραστηριότητάς τους και να βελτιώσουν τις λειτουργίες του μυαλού τους.

enet

Κολοκύθες για σκάλισμα..



  Καθ' οδόν για το σπίτι τα δυο μικρά αδέλφια, αφού έχουν επιτελέσει τον σκοπό τους.
  Βρήκαν τις κατάλληλες κολοκύθες που θα σκαλίσουν για να γιορτάσουν το Χάλογουιν μαζί με όλη την οικογένεια.

 (AFP PHOTO/Jim WATSON)

kathimerini

Παρασκευή, 23 Οκτωβρίου 2009

«H Μεγάλη Περιπέτεια» στο Νέο Ψηφιακό Πλανητάριο


   Η νέα παράσταση του Ευγενιδείου Πλανηταρίου με τίτλο «Η Μεγάλη Περιπέτεια» είναι η δεύτερη παράσταση μιας τριλογίας η οποία έχει σκοπό να περιγράψει τις διάφορες δραστηριότητες του Ανθρώπου στο Διάστημα κατά το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον.
   Στην παράσταση αυτή συνεχίζουμε την περιγραφή των Διαστημικών Αποστολών από τα μέσα της δεκαετίας του 1970, μετά δηλαδή τις αποστολές του προγράμματος «Απόλλων» (οι οποίες παρουσιάστηκαν στην πρώτη παράσταση της τριλογίας), μέχρι τις μέρες μας καθώς ο Άνθρωπος ετοιμάζεται να επιστρέψει, για πάντα πλέον, στον φυσικό μας δορυφόρο κι ακόμη πιο πέρα.
   Στη «Μεγάλη Περιπέτεια» περιγράφονται, σύντομα αλλά περιεκτικά, οι δραστηριότητες των Διαστημικών Λεωφορείων τα τελευταία 30 χρόνια, η εκπαίδευση και οι συνθήκες διαβίωσης των αστροναυτών στο Διάστημα, η εμφάνιση και η εξέλιξη των Διαστημικών Σταθμών (Σαλυούτ, Σκάυλαμπ, Μιρ και Διεθνής Διαστημικός Σταθμός), η προσφορά των απογόνων του Σπούτνικ για την καλυτέρευση της ζωής πάνω στη Γη, οι ανακαλύψεις των τροχιακών μας αστεροσκοπείων για το Σύμπαν και οι περιπέτειες των «πρεσβευτών του ανθρώπου» στους πλανήτες και στους δορυφόρους του Ηλιακού μας Συστήματος.
Το κοινό μπορεί να παρακολουθεί την Νέα Ψηφιακή Παράσταση και να επισκεφθεί την έκθεση από την Τρίτη 3 Νοεμβρίου 2009.

ANA-MPA

ΧΩΜΑΤΕΡΕΣ -ΛΥΜΑΤΟΛΑΣΠΗ Υπάρχει άλλη εφαρμοσμένη διαχείρηση.

 Αντιγράφουμε απο το μπλόκ του Μάκη Κατσαϊτη 
                                 χωματερές-λυματολάσπη
 Καλα εγω ειμαι κολημενος και υπερβολικος. Ειναι και οι γραφειοκρατες των Βρυξελλων συνενοημενοι μαζι μου να κανουν κριτικη στους Δημαρχους της Ερμιονιδας;

Τεσσερες οι χωματερες επι 34.000 ευρω την ημερα μας κανουν ΤΕΣΣΕΡΑ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΟΓΔΟΝΤΑ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΕΥΡΩ ΤΟΝ ΜΗΝΑ ΠΡΟΣΤΙΜΟ. Θα μπορουσε να αγορασει ο Δημος και να διαθεση ΔΩΡΕΑΝ σε ολα τα σπιτια καδους κομποστοποιησης για τα οργανικα (ενδεικτικες τιμες απο μια τυχαια εταιρεια http://veltiotiki.gr/content/view/12/13/ σιγουρα θα υπαρχουν καλυτερες τιμες σε αλλες εταιρειες η στην χονδρικη) και ψυκτες νερου με ανακυκλωσιμες φιαλλες των 20 λιτρων (120 ευρω κανουν στην λιανικη στα σουπερ μαρκετ οι ψυκτες).
   Με κοστος γυρω στα 150 ευρω για αυτα τα δυο θα μπορουσαμε με τα λεφτα μιας βδομαδας προστιμο να τροφοδοτησουμε ΔΩΡΕΑΝ ολα τα νοικοκυρια της Ερμιονιδας περιπου 6,5 χιλιαδες σπιτια. Την αλλη μερα θα μειωναμε τα σκουπιδια κατα 40% τουλαχιστον.Και μαλιστα απο τα καρκινογονα κατα την καυση πλαστικα μπουκαλια νερου.Ακομα και επιδοτηση για το ποσιμο νερο που θα αγοραζαμε να εδινε ο Δημος ( 10 λεπτα τo λιτρο= ενα εκατομμυριο ευρω τον χρονο) παλι κερδος θα ειχαμε σαν κοινωνια.
   Αρμόδιοι παράγοντες στις Βρυξέλλες έχουν αμφιβολίες για το αν έχει γίνει αξιόπιστη απογραφή των χωματερών που παραμένουν σε χρήση, ενώ υπάρχουν υποψίες ότι πολλές περιπτώσεις έχουν καμουφλαριστεί πίσω από την ταμπέλα των «δεματοποιητών».

   Υπολογίζεται πως για κάθε χωματερή που θα διαπιστωθεί ότι θα εξακολουθεί να λειτουργεί θα επιβάλλεται πρόστιμο 34.000 ευρώ την ημέρα, μέχρι να κλείσει!
   Το πιο ανησυχητικό είναι ότι η χώρα μας δεν έχει δώσει ώς τώρα δείγματα γραφής για τη μείωση των απορριμμάτων. Υπολογίζεται ότι κάθε πολίτης παράγει 474 κιλά σκουπίδια τον χρόνο, περίπου 1,3 κιλό την ημέρα και η γενική τάση την τελευταία τριετία είναι η αύξηση των ποσοτήτων που καταλήγουν στις χωματερές κατά 3% τον χρόνο. Από το 2000 η συνολική αύξηση είναι της τάξης του 48%. Να σημειωθεί ότι στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες καταγράφεται σταθεροποίηση, ενώ στη Σουηδία και τη Δανία υπάρχει αισθητή μείωση λόγω των οργανωμένων προγραμμάτων ανακύκλωσης.
  Και παμε στην λυματολασπη τωρα
 «Από του χρόνου δεν θα υπάρχει λυματολάσπη που θα πετιέται στον ΧΥΤΑ Λάρισας», δηλώνει ο κ. Σαμαράς, ενώ σύμφωνα με τον κ. Παπακωνσταντίνου, η μονάδα βιολογικού καθαρισμού της Λάρισας παράγει 20 τόνους λυματολάσπης την ημέρα και παράλληλα με το συγκεκριμένο πείραμα στις καλλιέργειες μελετάται και η χρήση ενός άλλου παράγωγου των αστικών λυμάτων.

  Πρόκειται για την ανακύκλωση και επαναχρησιμοποίηση του επεξεργασμένου νερού του Βιολογικού για άρδευση του αστικού πρασίνου. Με το πείραμα της λυματολάσπης αφ’ ενός μεν μειώνεται το κόστος παραγωγής για τους αγρότες με τη δωρεάν προμήθεια λιπαντικού υλικού, αφ’ ετέρου, δε, λύνεται ένα σημαντικό για τις ΔΕΥΑ πρόβλημα διαχείρισης και διάθεσης των αστικών λυμάτων.
 Σημειώνεται ότι στην Ευρώπη η μέθοδος χρησιμοποιείται ήδη εδώ και 20 χρόνια. Στη Γαλλία διατίθεται το 58% και στην Ισπανία το 65% της παραγόμενης λυματολάσπης.
  Ας μην εκλειφθει η επιμονη αυτου του ιστολογιου σαν αντιπολιτευση στην δημοτικη αρχη.
  Αυτα που γραφω ξανα και ξανα δεν τα κατεβαζω απο το κεφαλι μου ουτε παω να το παιξω εξυπνος.
  Ειμαι σιγουρος πως και ο Δημαρχος και καποιοι τοτυλαχιστον δημοτικοι συμβουλοι καταλαβαινουν πως δεν γραφω βλακειες.
  Η διαφωνια μας ειναι πολιτικη γιατι εγω πιστευω πως ρεαλισμος ειναι να γινουν ΤΩΡΑ ολα αυτα (που ετσι κι αλλιως θα γινουν καποτε), ενω η σημερινη πλειοψηφια τα βλεπει βουνο δυσκολο και προσπαθει να βρει αλλες αμεσες λυσεις μπαλωματα, που αντι να επιλυσουν το προβλημα το κανουν ολο και πιο μεγαλο σε βαθος χρονου.

Τετάρτη, 21 Οκτωβρίου 2009

«Η αγάπη θα σε βρει όπου και να σαι»


«Οταν αποφασίζεις να εκτεθείς, να ρισκάρεις, πάντα κερδίζεις», πιστεύει η Χάρις Αλεξίου. Γι αυτό και η ίδια τόλμησε στη νέα της δισκογραφική δουλειά με τίτλο «Η αγάπη θα σε βρει όπου και να σαι», που θα κυκλοφορήσει στις 9 Νοεμβρίου.
  Μεγάλη έκπληξη του δίσκου είναι το τραγούδι «Μεγάλωσα», ένα ραπ αφηγηματικό κομμάτι. Την ενημέρωσή της για τα νέα μουσικά ρεύματα εξάλλου έχει αναλάβει ο γιος της, Μάνος Θεοφίλου που έκανε και την παραγωγή του νέου άλμπουμ. «Μαλώσαμε πολύ στο στούντιο. Εγώ ήθελα περισσότερο χρόνο, να το ψάξω το πράγμα, ο Μάνος διαφωνούσε και τελικά άφησα εκείνον να αποφασίσει», εξομολογήθηκε η Χάρις Αλεξίου για να συμπληρώσει ο Μάνος: «Πιστεύω πως το πρώτο, το αυθόρμητο ένστικτο του καλλιτέχνη είναι το πιο βασικό, το πιο σωστό».

  Μουσικά, στη δουλειά αυτή επικρατούν οι μπαλάντες. Με εξαίρεση κάποια ρυθμικά τάνγκο τα οποία ταιριάζουν γάντι στη φωνή της ερμηνεύτριας. Το αποτέλεσμα φέρει και τη μουσική πινελιά ξένων συνθετών όπως ο Γουστάβο Αλφρέδο Σανταολάγια από την Αργεντινή, οι Μπρινό Κουλέ και Φραζιόν Φιλίπ από τη Γαλλία, ο Ντερκ Μικαέλις από τη Γερμανία αλλά και των δικών μας Παναγιώτη Τσεβά και Μιχάλη Τούμπουρου.

ΕΘΝΟΣ



Ολόκληρη συναυλία των U2 θα μεταδοθεί στο YouTube


   Οι U2 θα δώσουν στους εκατομμύρια θαυμαστές τους τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν μία ολόκληρη συναυλία τους μέσω του YouTube. Η συναυλία θα διεξαχθεί την Κυριακή στο Rose Bowl του Λος Αντζελες και είναι ήδη sold out.
   Τουλάχιστον 96.000 άτομα αναμένεται να βρεθούν στο Rose Bowl, ενώ εκατοντάδες χιλιάδες άλλα θα παρακολουθήσουν τη συναυλία ζωντανά από το YouTube.
   Η συναυλία θα μεταδοθεί απευθείας σε 16 χώρες και πρόκειται για την πρώτη ζωντανή κάλυψη ολόκληρης συναυλίας μέσω YouTube.
   Οι Έλληνες θαυμαστές μπορούν να θαυμάσουν live το συγκρότημα μέσω του υπολογιστή τους, λίγο πριν την προγραμματισμένη εμφάνιση των U2 στην Αθήνα, στις 3 Σεπτεμβρίου 2010, στα πλαίσια της περιοδείας τους 360° Tour.
  Η μετάδοση θα ξεκινήσει στις 20:30 τοπική ώρα (06:00 ώρα Ελλάδας την Δευτέρα)

ΕΕ: Αναζητείται κοινή θέση για την κλιματική αλλαγή



Στο Λουξεμβούργο συνεδριάζουν σήμερα οι υπουργοί Περιβάλλοντος της ΕΕ
  Κοινή θέση για την κλιματική αλλαγή μετά το 2012 αναμένεται να υιοθετήσουν οι υπουργοί Περιβάλλοντος της Ευρωπαϊκής Ένωσης που συνεδριάζουν την Τετάρτη στο Λουξεμβούργο.

   Αναμένεται επίσης να καταλήξουν σε συμπεράσματα για την πράσινη οικονομία, την απόσυρση ηλεκτρικών συσκευών και την περιβαλλοντικά ορθολογική διαχείριση των πλοίων που αποσύρονται.
   Η Ελληνική αντιπροσωπεία με την υπουργό Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Τίνα Μπιρμπίλη, θα συμμετέχει με συγκεκριμένες θέσεις και προτάσεις.
  Σύμφωνα με πληροφορίες, η Σουηδία θα προτείνει μοντέλο οίκο-οικονομίας για την ανάκαμψη από την οικονομική κρίση, το οποίο είναι στο ίδιο πλαίσιο με το μοντέλο της πράσινης οικονομίας του ΠΑΣΟΚ.
   Η Ελλάδα αναμένεται να ταχθεί υπέρ των υψηλών στόχων που θα προτείνει η Σουηδική προεδρία για μετά το 2020. Παράλληλα η Ελλάδα αναμένεται να ταχθεί υπέρ της ορθολογικής αποσυρμολόγησης και ανακύκλωσης των πλοίων όπως υπαγορεύεται από τη σύμβαση του Χονκ Κονγκ.

ΣΚΑΙ

Η έκθεση βιβλίου Βελιγραδίου τιμάει την Ελλάδα

  Η Ελλάδα τιμώμενη χώρα στη Διεθνή 'Έκθεση Βιβλίου του Βελιγραδίου        

Έτοιμο το εθνικό περίπτερο της Ελλάδας για την Διεθνή 'Έκθεση Βιβλίου του Βελιγραδίου, ενός από τα μεγαλύτερα πολιτιστικά γεγονότα των Βαλκανίων, από 26/10 έως 1/11, όπου η Ελλάδα έχει φέτος την τιμητική της.
      Η Σερβία, είναι η έκτη χώρα στην οποία κυκλοφορεί ικανός αριθμός μεταφρασμένων ελληνικών βιβλίων, μετά την Αγγλία, Ιταλία, Γαλλία, Ισπανία και Γερμανία, με κύριο ενδιαφέρον στην αρχαία ελληνική γραμματεία, την ποίηση, το μυθιστόρημα και την Ορθοδοξία.
  Γι αυτό και οι θεματικές ενότητες στο εθνικό περίπτερο, είναι οκτώ και αφορούν στην αρχαία Ελλάδα, στο μυθιστόρημα-( διήγημα, αστυνομικό μυθιστόρημα,θέατρο-), στην ποίηση, στο παιδικό βιβλίο, στην ενότητα που περιλαμβάνει λευκώματα-επιστήμες του ανθρώπου- ιστορία-γαστρονομία, στα μεταφρασμένα ελληνικά βιβλία στα Σερβικά, στις εκδόσεις εκμάθησης ελληνικής γλώσσας για ξένους-λεξικά και στην Ορθοδοξία.
Το πολιτιστικό πρόγραμμα της τιμώμενης χώρας περιλαμβάνει:

-Παρουσιάσεις βιβλίων, ομιλίες, συζητήσεις, παιδικά εργαστήρια, προβολές ντοκιμαντέρ, καθώς και «τρισδιάστατες» προβολές ντοκιμαντέρ με θέμα «Η Αρχαία Αγορά» από το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού. Σημαντική η παρουσία δεκατριών Ελλήνων συγγραφέων που συμμετέχουν στο πολιτιστικό πρόγραμμα. Πρόκειται για συγγραφείς που το έργο τους δεν είναι άγνωστο στη Σερβία: είτε τα βιβλία τους μεταφράστηκαν και κυκλοφορούν τον τελευταίο χρόνο στα σερβικά, είτε έχουν διακριθεί με βραβεία στη Σερβία, ή υπήρξαν υποψήφιοι για το BALKANIKA.

Συγκεκριμένα συμμετέχουν: οι συγγραφείς Δημήτρης Νόλλας, Τάκης Θεοδωρόπουλος, Νίκος Παναγιωτόπουλος, Αλέξης Σταμάτης, Ελενα Χουζούρη, Δημήτρης Μίγγας, Κώστας Ασημακόπουλος, ο πανεπιστημιακός Χρήστος Γιανναράς, οι ποιητές Μαρία Λαϊνά και Νάσος Βαγενάς, οι συγγραφείς παιδικού βιβλίου Βάσω Ψαράκη και Χαρά Γιαννακοπούλου. Το Δ.Σ. του ΕΚΕΒΙ θα εκπροσωπήσει ο συγγραφέας και ακαδημαϊκός Θανάσης Βαλτινός ο οποίος και θα απευθύνει χαιρετισμό στην επίσημη τελετή εγκαινίων της ΔΕΒ Βελιγραδίου.
ΑΜΕ ΠΜΕ

Τρίτη, 20 Οκτωβρίου 2009

Κοινή πρόταση 10 περιβαλλοντικών οργανώσεων προς το υπουργείο Περιβάλλοντος



   Κοινή πρόταση δέκα περιβαλλοντικών οργανώσεων για ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο προστασίας της βιοποικιλότητας παραδόθηκε τη Δευτέρα στην Τίνα Μπιρμπίλη, η οποία διαβεβαίωσε ότι οι πόρτες του υπουργείου της θα είναι ανοιχτές για τις ΜΚΟ.

Συγκεκριμένα, οι οργανώσεις προτείνουν:


  Εκσυγχρονισμό του συστήματος προστατευόμενων περιοχών και συντονισμό των διαφορετικών κατηγοριών προστασίας
  Ξεκαθάρισμα του καθεστώτος προστασίας και του πλαισίου διαχείρισης του δικτύου Natura 2000
Συγκεκριμένες ρυθμίσεις για την προστασία ευαίσθητων οικοσυστημάτων, όπως οι μικροί υγρότοποι και οι βραχονησίδες
  Ρυθμίσεις για την προστασία του φυσικού χώρου, όπως κατάργηση της εκτός σχεδίου δόμησης και συγκεκριμένων «δασοκτόνων» νομικών διατάξεων
  Ενίσχυση των μέτρων προστασίας των σημαντικών ειδών χλωρίδας και πανίδας, με ιδιαίτερες ρυθμίσεις για τα ενδημικά είδη και μέτρα που αντιμετωπίζουν την απειλή της εξάπλωσης εισβαλλόντων και ξενικών ειδών
  Προστασία του βιολογικού πλούτου από την απελευθέρωση γενετικά τροποποιημένων οργανισμών
  Δημιουργία «Πράσινου Ταμείου», το οποίο θα εισπράττει τα ποσά που ήδη πληρώνουν οι φορολογούμενοι για την προστασία του περιβάλλοντος, με σκοπό τη χρηματοδότηση έργων όπως οι αστικές αναπλάσεις και η σωστή λειτουργία προστατευόμενων περιοχών
  Αναβάθμιση των ελεγκτικών μηχανισμών για την αντιμετώπιση του περιβαλλοντικού εγκλήματος

  Την πρόταση υπογράφουν οι οργανώσεις WWF Ελλάς, Greenpeace, Αρκτούρος, Αρχέλων, Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία, Ελληνική Εταιρεία Προστασίας Περιβάλλοντος και Πολιτισμού, Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Φύσης, MOm, Καλλιστώ, Δίκτυο Μεσόγειος SOS.


  ΑΠΕ-ΜΠΕ

Δευτέρα, 19 Οκτωβρίου 2009

Φινάλε στο παγκόσμιο για αθλητές με αναπηρία,με χάλκινο μετάλλιο για την Ελλάδα



 
Το παγκόσμιο πρωτάθλημα ιστιοπλοΐας για αθλητές με αναπηρία , Ολοκληρώθηκε χθές το απόγευμα στο Φάληρο με την Ελλάδα να κατακτά τελικά το χάλκινο μετάλλιο στη κατηγορία SONAR με τους Βασίλη Χριστοφόρου, Αργύρη Νοτάρογλου και Θοδωρή Αλεξά (β.24).
Ανεξάρτητα με την απώλεια του χρυσού και ασημένιου μεταλλίου, οι Έλληνες ιστιοπλόοι μας έκαναν μεγάλη εμφάνιση σε αυτό το παγκόσμιο πρωτάθλημα κόντρα σε παγκόσμιους πρωταθλητές και ολυμπιονίκες κατακτώντας σε αυτόν τον θεσμό, για πρώτη φορά στην ιστορία της ελληνικής ιστιοπλοΐας ΑμεΑ, ένα παγκόσμιο μετάλλιο.
Παράλληλα, η χώρα μας διοργάνωσε με μεγάλη επιτυχία αυτό το τόσο ενδιαφέρον πρωτάθλημα και οι διοργανωτές απέσπασαν τα συγχαρητήρια των ξένων αποστολών.

  Πρωταθλητές κόσμου αναδείχτηκαν οι Γερμανοί Jens Kroker-Robert Prem-Siggy Mainka με 21 βαθμούς ποινής. Το ασημένιο μετάλλιο πήραν οι Ισραηλινοί Kohen Dror-Efrati Arnon-Ben Vexler με 23 β.

Στη κατηγορία 2,4 mp το χρυσό μετάλλιο κέρδισε ο Ολλανδός Théry Schmitter με β. 15, το ασημένιο ο Γερμανός Heiko KroEger με 24 β και το χάλκινο η Αγγλίδα Ελένη Λουκά με 28 β. Οι έλληνες ιστιοπλόοι πήραν τις εξής θέσεις: 11ος (β.76) Γ. Δεληκούρας,, 19ος (β.122), Ν. Ευσταθιάδης, 20ος (β124), Ν. Πατεράκης, 27ος (β.171) Κ. Τσατσάκης.

Στη κατηγορία skud-18, πρωταθλητές κόσμου αναδείχτηκαν οι Άγγλοι Rick Ham-Νίκη Birrel με 12 βαθμούς ποινής.




ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΕΣ ΣΤΗ ΖΩΗ ..



Εκεί η Κική μας η Αγγελική μας ο Λάζαρος .. Κι εμείς για λίγο για  συμπαράσταση.

                 
     

Κυριακή, 18 Οκτωβρίου 2009

Πανέμορφη Ανδρομέδα


   Η Ανδρομέδα, ένας από τους πιο κοντινούς γαλαξίες στο δικό μας, φωτογραφήθηκε με υψηλότερη ανάλυση, μεγαλύτερη καθαρότητα και λεπτομέρεια από ποτέ, χάρη στο διαστημικό τηλεσκόπιο Swift της NASA.
   Το Swift ασχολήθηκε για 24 ώρες με το γειτονικό γαλαξία, παίρνοντας 330 φωτογραφίες του (συνολικά 85 GΒ δεδομένων). Στο κέντρο της Ανδρομέδας διακρίνεται μια φωτεινή περιοχή που αποτελείται από τη μαζική συγκέντρωση παλαιότερων και ψυχρότερων άστρων, τα οποία βρίσκονται κοντά στο γαλαξιακό πυρήνα.

   Οι φωτογραφίες απεικονίζουν μια περιοχή του διαστήματος περίπου 200.000 ετών φωτός σε μήκος και 100.000 ετών φωτός σε ύψος, σχεδόν διπλάσια από τη διάμετρο του δικού μας γαλαξία. Στους εξωτερικούς σπειροειδείς βραχίονες της Ανδρομέδας βρίσκονται τα νεαρότερα και πιο θερμά άστρα, τα οποία τροφοδοτούν ακόμα τις πυρηνικές συντήξεις τους με τα αέρια και την αστρική σκόνη της γύρω περιοχής τους.
  Η Ανδρομέδα, σε απόσταση 2,5 εκατ. ετών φωτός, ήταν ο πρώτος γαλαξίας στην ιστορία της αστρονομίας που αναγνωρίστηκε πέρα από το δικό μας και ο κοντινότερος σπειροειδής. Η ανακάλυψή του κυριολεκτικά άλλαξε την αντίληψή μας για το σύμπαν.
   Μέχρι τότε οι επιστήμονες πίστευαν ότι τα περίπου 200 δισ. άστρα του γαλαξία μας αποτελούσαν το σύνολο του σύμπαντος. Από τότε που υπολογίστηκε ότι μόνη της η Ανδρομέδα έχει γύρω στο 1 τρισεκατομμύριο άστρα (!), οι αστρονομικοί υπολογισμοί πλέον βρήκαν πάνω από 100 δισεκατομμύρια άλλους γαλαξίες, ο καθένας από τους οποίους περιέχει αρκετές δεκάδες ή εκατοντάδες δισεκατομμύρια άστρα.

 ENET

Σάββατο, 17 Οκτωβρίου 2009

Κοπάδι απο ψαρόνια..




Ένα τεράστιο κοπάδι από ψαρόνια πετάει μαζί σε σμήνος σχηματίζοντας με τη σειρά του μια εικόνα πουλιού, στον ουρανό της Πρίστινα. (REUTERS/Hazir Reka)

Χαρτογραφήθηκαν τα σύνορα του Ηλιακού Συστήματος


  Το διαστημικό σκάφος ΙΒΕΧ της NASA, που εξερευνά τις παρυφές του ηλιακού μας συστήματος, βοήθησε σημαντικά τους επιστήμονες να δημιουργήσουν τον πρώτο χάρτη των «συνόρων» του ηλιακού μας συστήματος, μιας άγνωστης μέχρι σήμερα περιοχής, σε απόσταση περίπου 16 δισ. χλμ. από τη Γη, σύμφωνα με το BBC και τα πρακτορεία Ρόιτερ και Γαλλικό. Στην ερευνητική ομάδα συμμετείχαν και δύο ελληνικής καταγωγής επιστήμονες.

   Το σκάφος -που είχε εκτοξευτεί τον περυσινό Οκτώβριο και διαγράφει μια μεγάλη ελλειπτική τροχιά γύρω από τον ήλιο- μελέτησε το σύνορο ανάμεσα στο ηλιακό σύστημα και τον υπόλοιπο γαλαξία μας, και διαπίστωσε ότι αποτελείται κυρίως από άτομα υδρογόνου, τα οποία κάποτε ήσαν φορτισμένα, αλλά τώρα έχουν ουδετεροποιηθεί. Σύμφωνα με τον υπεύθυνο της έρευνας του ΙΒΕΧ, Ντέηβιντ ΜακΚόμας, τα νέα στοιχεία έχουν εντυπωσιάσει τους επιστήμονες, καθώς δεν ταιριάζουν σε καμία από τις μέχρι τώρα θεωρίες τους για τη συγκεκριμένη περιοχή, που βρίσκεται αρκετά πέρα από τον Πλούτωνα, τον τελευταίο πλανήτη του ηλιακού συστήματος.

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Πέμπτη, 15 Οκτωβρίου 2009

Η πρόληψη «σύμμαχος» κατά της οστεοπόρωσης


  Περισσότερες απο 850.000 ελληνίδες πάσχουν σήμερα απο οστεοπόρωση, ενώ η ασθένεια απειλεί 1 ένα εκατομμύριο.

  Τα στοιχεία προκύπτουν από πανελλήνια έρευνα του Ελληνικού Συλλόγου Υποστήριξης Ασθενών με Οστεοπόρωση
  Για την πρόληψη της νόσου οι επιστήμονες συστήνουν σωστή διατροφή, άσκηση, και περιπάτους με ηλιοφάνεια.
  Η οστεοπόρωση είναι σοβαρό μεταβολικό νόσημα, που εμφανίζεται κυρίως σε μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες, οι οποίες θεωρούνται πιο ευάλωτες λόγω ορμονικών παραγόντων.
 Η νόσος, για γονιδιακούς λόγους, προτιμά τις καυκάσιες γυναίκες.

ΣΚΑΙ

Τετάρτη, 14 Οκτωβρίου 2009

ΦΑΣΙΑΝΟΙ ΑΠΟ ΜΕΤΑΛΛΟ



«Φασιανοί στη σαβάνα», αυτόν τον, προφητικό, τίτλο έχει το γλυπτό από μέταλλο που έπλασε ο εικαστικός Γκάρι Γκρεφ. Το έργο έχει ύψος σαράντα ποδών, βρίσκεται στο κράσπεδο που χωρίζει τα δύο κυκλοφοριακά ρεύματα στον αυτοκινητόδρομο «Εντσάντεντ», στη Βόρεια Ντακότα. Στην ίδια περιοχή σύντομα θα ξεκινήσει η κυνηγετική περίοδος του φασιανού.


ΕΘΝΟΣ

Τρίτη, 13 Οκτωβρίου 2009

Μια βιόσφαιρα για υγιεινή διατροφή

ΛΟΝΔΙΝΟ Η ποιότητα της τροφής αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά ζητούμενα, αφού ο σημερινός τρόπος ζωής, καθώς και οι μέθοδοι τόσο της σύγχρονης αγροτικής παραγωγής όσο και της βιομηχανίας των τροφίμων δεν βοηθούν καθόλου στην υγιεινή διατροφή των ανθρώπων. Η Ρhilips παρουσίασε μια πρωτοποριακή σε σύλληψη και σχεδιασμό οικιακή συσκευή, η οποία έχει στόχο να παρέχει στους ενοίκους ενός σπιτιού ολόφρεσκες και πάνω από όλα υγιεινές τροφές. Η βιόσφαιρα (φωτογραφία) είναι ένας φουτουριστικός στην όψη μηχανισμός, ο οποίος επιτρέπει σε κάποιον να καλλιεργεί μέσα στο σπίτι λαχανικά, φρούτα, αλλά και να εκτρέφει ψάρια, τα οποία στη συνέχεια θα καταναλώνει. Η βιόσφαιρα δεν είναι απλώς ένα οικιακό θερμοκήπιο και ενυδρείο, αφού προσφέρει και άλλες υπηρεσίες. Το οξυγόνο που απελευθερώνουν τα φυτά που καλλιεργούνται σε αυτή διοχετεύεται στο ενυδρείο για να αναπνέουν σωστά τα ψάρια και οι άλλοι οργανισμοί που θα βρίσκονται εκεί. Η δεξαμενή του ενυδρείου καθαρίζεται από γαρίδες, οι οποίες μπορούν επίσης να καταλήξουν στα πιάτα των κατόχων του. Επίσης, το νερό που χρησιμοποιείται στη βιόσφαιρα μπορεί να ανακυκλωθεί.

το ΒΗΜΑ

Έργο Ελληνίδας γλύπτριας στην Πύλη του Βραδεμβούργου



   Η Ακαδημία Καλών Τεχνών του Βερολίνου συμμετέχει στις εκδηλώσεις για την 20η επέτειο της πτώσης του τείχους, τις οποίες διοργανώνει η γερμανική κυβέρνηση, με έργο της Ελληνίδας γλύπτριας Καλλιόπης Λεμού. Όπως αναφέρει δημοσίευμα της ιστοσελίδας της Deutsche Welle("DW"), πρόκειται για ογκώδη εγκατάσταση, που φέρει τον τίτλο «At Crossroads» ("Στο σταυροδρόμι"), και έχει στηθεί ακριβώς μπροστά από την Πύλη του Βραδεμβούργου.

   Θέμα του έργου, το οποίο αποτελεί μέρος μιας τριλογίας, είναι η λαθρομετανάστευση. Οι τουρκικές ψαρόβαρκες Uur - Τύχη, Umut - Ελπίδα, Akim - Αγάπη μου, Mavi - Θαλασσί και Buket - Μπουκέτο, τις οποίες είχαν πουλήσει οι ιδιοκτήτες τους σε λαθρεμπόρους - διακινητές, και αυτοί με τη σειρά τους τις χρησιμοποίησαν για τη μεταφορά λαθρομεταναστών στην Ελλάδα, είναι ένα μέρος από την εγκατάσταση της γλύπτριας Καλλιόπης Λεμού.
  Άλλωστε, 9 αυθεντικές τέτοιες βάρκες, τις οποίες είχαν κατασχέσει οι ελληνικές λιμενικές αρχές, χρησιμοποίησε η γλύπτρια, ώστε να ολοκληρώσει την εγκατάστασή της στο Βερολίνο. Συνολικά, το έργο της καλύπτει επιφάνεια 180 τ.μ. και έχει ύψος 14 μέτρων. Τέσσερις από τις βάρκες είναι τοποθετημένες στο βάθρο της εγκατάστασης και σχηματίζουν έναν σταυρό, ένα σταυροδρόμι, όπως το αποκάλεσε η ίδια και το συνέδεσε με το Βερολίνο.
Τι συμβολίζουν οι τουρκικές βάρκες
  Το γιατί έγινε η συγκεκριμένη σύνδεση, το εξήγησε η ίδια: «Το Βερολίνο - είπε, μιλώντας στη «DW» - το θεωρώ σαν την πρωτεύουσα του - ίσως - ισχυρότερου ευρωπαϊκού κράτους. Και το σταυροδρόμι συμβολίζει τις αποφάσεις που παίρνονται εδώ για την Ευρώπη. Τις πολιτικές αποφάσεις. Αποφάσεις για τη μοίρα των λαθρομεταναστών, για την πολιτική με την οποία αντιμετωπίζουμε τους λαθρομετανάστες».
   Τόσο οι τέσσερις βάρκες στη βάση, όσο και οι άλλες πέντε που βρίσκονται η μία πάνω στην άλλη, είναι ενταγμένες σε έναν γκρι σκελετό, που μοιάζει με φρούριο. Το ενδιαφέρον στην προκειμένη περίπτωση είναι πως οι βάρκες εξέχουν με τέτοιον τρόπο από τον σκελετό, ώστε να δίνουν την εντύπωση πως τον διαπερνούν, όπως «διαπερνούν», κάθε χρόνο, τα σύνορα ή το «τείχος» της Ευρώπης, οι εκατοντάδες χιλιάδες λαθρομετανάστες.
  Σε αυτόν το σκελετό οι βάρκες είναι κρεμασμένες ανάποδα. Κάπως αφύσικα, πλην όμως σαν τις αφύσικες συνθήκες, στις οποίες αναγκάζονται να ζήσουν οι λαθρομετανάστες. Η Καλλιόπη Λεμού τους γνωρίζει καλά από την ιδιαίτερη της πατρίδα τη Χίο: «Έρχονται κυριολεκτικά με την ψυχή στο στόμα: βρεγμένοι, πεινασμένοι». Κάπως έτσι θα πρέπει να είχαν έρθει και οι παππούδες της το 1922 ως πρόσφυγες από τη Σμύρνη. Αυτά τα βιώματα ώθησαν την Καλλιόπη Λεμού, που ζει εδώ και 38 χρόνια στο Λονδίνο, να ασχοληθεί με τους σύγχρονους πρόσφυγες.





                                                    Καλλιόπη  Λεμού



Απο διάφορες πηγές.

Δευτέρα, 12 Οκτωβρίου 2009

Εικόνες του κόσμου..



Το ψάρεμα σε στύλους είναι ο παραδοσιακός τρόπος ψαρέματος στη Σρι Λάνκα. Οι στύλοι είναι συγκεκριμένοι και κληροδοτούνται από γενιά σε γενιά, δίνοντας τη δυνατότητα σε αρκετές οικογένειες να έχουν ένα μικρό εισόδημα από το λιγοστό ψάρεμα στη θάλασσα.

(REUTERS/Carlos Barria)