Τρίτη 18 Μαΐου 2010

ΠΡΟΣ ΚΥΡΙΟ ΒΑΣΙΛΗ ΓΚΑΤΣΟ

Της Λόλας Βογανάτση
Αηδίασα και συνεχίζω να αηδιάζω όταν «άνθρωποι» καίνε ανθρώπους και κάποιοι άλλοι εκείνο ακριβώς το διάστημα ασχολούνται με λεπτομέρειες σχετικά με την διατροφή γιδιών αλλά και επιθέσεις σε συντοπίτες μας, χωρίς να θέλω να γίνω συνήγορός τους, που με κάθε τρόπο προσπαθούν να αντισταθούν στη λαίλαπα που έρχεται … Συγνώμη αλλά δεν έγραψα σωστά στη θέση τους τα γράμματα σ και τ στην λέξη κάτσα. Εξάλλου όπως λέτε και σεις ήταν αναμενόμενο αφού δεν έτυχε να βοσκίσω γίδια.
Συμφωνώ μαζί σας, ότι για να υποβαθμιστεί η νοημοσύνη κάποιου πρέπει πρώτα να υπάρχει. Το ίδιο θα μπορούσα να υποστηρίξω και εγώ για σας. Δεν συνηθίζω όμως να υβρίζω, αντιμετωπίζω τους ανθρώπους πολιτισμένα, φροντίζω να έχω πάντοτε επιχειρήματα ώστε να υποστηρίξω τα γραφόμενά μου και βέβαια αυτό δεν θα το έκανα ποτέ για σας που υπήρξατε δάσκαλός μου (εξωσχολικά) στο Γυμνάσιο και πολύ καλός μάλιστα, στη Γεωμετρία και στη Χημεία κατά τους μήνες των διακοπών σας.
Αναλάβατε να υπερασπιστείτε τα blogs. Δεν καταλαβαίνω για ποιο λόγο. Και να ήθελαν να μας δώσουν κάποια εξήγηση οι bloggers, που να τολμήσουν τώρα να το κάνουν! Μάλλον κάνατε λάθος και γράψατε αφεντία σας σίγουρα εννοούσατε αφεντιά σας. Αν είναι έτσι αυτό με τιμά ιδιαίτερα μιας και στην Κρήτη ίσως γνωρίζετε ότι η φράση «στην αφεντιά σου» χρησιμοποιείται αντί της φράσης «στην υγειά σου» όταν πίνουν και δείχνει ότι θεωρείς τον άλλο κύριο του εαυτού του, κάτι που δεν ισχύει για όλους. Ουδέποτε ξέχασα ότι ζω σε δημοκρατική χώρα. Πως θα μπορούσε να γίνει αυτό άλλωστε, να το ξεχάσω δηλαδή! Δεν θα υπήρχαν καταρχήν τα blogs για να γράφονται όλα όσα γράφονται. Αυτό και μόνο με κάνει και το θυμάμαι.

Από το σημείο αυτό και μετά φαίνεται ότι χάνετε τον έλεγχο του εαυτού σας αφού γίνεστε πολύ εριστικός. Οι αναγνώστες έχουν την απαιτούμενη νοημοσύνη. Καταλαβαίνουν τι διαβάζουν! Δεν φαντάζομαι να βρήκαν φράσεις στην επιστολή μου, που να τους χαρακτηρίζουν όπως εσείς θέλετε να τους χαρακτηρίσετε. Ότι είναι άξεστοι, εγκληματίες … και λοιμικοί. Θεωρώ δε ότι δεν είναι καθόλου σωστό να υπερασπίζεστε τους κουκουλοφόρους ή τέλος πάντων αυτούς που κανονικά θα έπρεπε να κυκλοφορούν με κουκούλα ...

Μάλλον τυχαία έγινα μόνιμη κάτοικος Ερμιόνης, δεν συνηθίζω να κάνω χάρες σε κανένα έτσι χωρίς λόγο και αιτία πόσο μάλλον σε σας που έχουμε ούτε κ’ εγώ δε θυμάμαι πόσα χρόνια να ειδωθούμε! Σύμφωνα με την επικρατούσα άποψη όλη η Ελλάδα είναι παράδεισος για τους Δημοσίους υπαλλήλους.

Δεν έκανα σπουδαίες επενδύσεις αφού τώρα πρέπει να απολογηθώ και γι΄ αυτό. Φτιάξαμε μαζί με τον ξάδελφό μου, Νίκο Βογανάτση και με χρήματα των γονιών μας και όσο αυτοί ήταν εν ζωή το πατρικό τους σπίτι και έγινε σύμφωνα με την επιθυμία τους. Δεν το πουλήσαμε, φροντίσαμε δε να έχει το νόμιμο ύψος, τετράριχτη κεραμοσκεπή και ακάλυπτο χώρο όπως ο νόμος προέβλεπε. Και είσαστε έτσι και σεις ευχαριστημένοι που ερχόσασταν από Αθήνα για το Σαββατοκύριακό σας και για τις διακοπές σας και θέλατε να ξεκουράζεται το ματάκι σας καθώς πίνατε το καφεδάκι σας, τότε στη Βόρεια παραλία, να αισθάνεστε πιο ανθρώπινα και βέβαια να πουλάτε και παράδοση για να χρησιμοποιήσω τη φράση σας. Δεν φτιάξαμε εμείς μέσα στην παραλία μπόγο με πάνω από 13 μέτρα ύψος και σοφίτες τύπου Ολλανδίας, που δεν είδα όμως ποτέ να σχολιάσετε.

Δεν καταλαβαίνω ποιο οικόπεδο λέτε ότι αγόρασα. Το σπίτι μου σ΄ αυτή τη θέση είναι πριν από το 1821, σε μισό στρέμμα οικόπεδο, τα όριά του ήταν ανέκαθεν αυτά, πράγμα που αποδεικνύεται από τους συμβολαιογραφικούς τίτλους. Ένας έλεγχος στο Υποθηκοφυλακείο θα σας πείσει για του λόγου το αληθές. Ανήκε στην οικογένεια της μητέρας μου, της οποίας η καταγωγή ήταν από τον Πειραιά και η οποία στην Ερμιόνη ήρθε σε ηλικία 6 ετών. Σεβόμενη πρώτα τον εαυτό μου σας αναφέρω ότι: Στο σπίτι αυτό διατηρώ τη στέρνα για το βρόχινο νερό, 200 τ.μ κήπο στο πίσω μέρος του οικοπέδου με 13 οπορωφόρα δένδρα και τον απολαμβάνουν όπως οι ίδιοι μου λένε και οι γείτονές μου που επέλεξαν να μετατρέψουν το πλυσταριό της ταράτσας σε ενοικιαζόμενο διαμέρισμα και οι άλλοι βέβαια που ψάχνουν για ακάλυπτο χώρο τώρα το δρόμο. Έχω 50 τ.μ αυλή με λουλούδια, γκαράζ για δύο αυτοκίνητα για να μην κλείνω τους δρόμους όπως ορισμένοι, που στο τέλος πάνε και μια φωτογραφία με το παρκαρισμένο αυτοκίνητό τους στο Δικαστήριο και λένε ότι ο χώρος που παρκάρουν ανήκει στην ιδιοκτησία τους και τους σιγοντάρει (κατά την λαϊκή έκφραση) και ο κ. Δήμαρχος. Στη μελέτη δε της προσθήκης υπάρχει πρόβλεψη για φωτοβολταϊκά σας πληροφορώ. Έχετε ακολουθήσει κάποια εκκλησιαστική πομπή; Αν όχι γι΄ αυτό μπερδεύεστε. Και αν η διαφορά μου είναι αστική όπως λέτε τότε ποια η θέση ενός . Δημάρχου σε διαφορά μεταξύ ιδιωτών; Ο κ. Δήμαρχος σας πληροφορώ ότι κατέθεσε ως μάρτυρας και εναντίον των συμφερόντων του Δήμου στο Δικαστήριο, ότι «30 τ.μ δημοτικού χώρου έμπροσθεν και δυτικά της ιδιοκτησίας Πολλάλη ανήκουν στον κ. Πολλάλη και όχι στο Δήμο Ερμιόνης επειδή ποτέ και από κανένα δεν παραχωρήθηκαν στον Δήμο Ερμιόνης»; Εσείς που ασχολείστε με την ιστορική έρευνα μπορεί να γνωρίζετε από ποιόν παραχωρήθηκε ο υπόλοιπος δρόμος και οι άλλοι δρόμοι και έτσι μπορούμε και τους χρησιμοποιούμε. Δεν προσπαθώ να επηρεάσω κανένα. Έχω πολλά και σοβαρά στοιχεία και όλα μέσα από το αρχείο του Δήμου, στοιχεία που ο κ. Δήμαρχος απέκρυψε και με μόνη την έρευνά μου τα βρήκα, εγώ μία απλή δημότης του Δήμου Ερμιόνης προκειμένου να υπερασπιστώ τη Δημοτική περιουσία. Σας πληροφορώ ότι έχω στα χέρια μου αξιόλογες καταθέσεις για το εν λόγω θέμα που θα μπορούσαν να θεωρηθούν και ως ιστορικά ντοκουμέντα. Όταν θα έρθει η ώρα βεβαίως θα δουν το φως της δημοσιότητας.

Εκτός από σας σε ποιόν άλλον ή άλλους αρκεί να είμαι εγώ καλά και πόσοι είστε εσείς που διασκεδάζετε; Διαλέξατε τελικά έναν πολύ ανέξοδο τρόπο διασκέδασης! Δεν θέλω να πιστεύω ότι είστε σ’ αυτό το επίπεδο. Αυτός ο πληθυντικός όμως που χρησιμοποιείτε με μπέρδεψε.

Τα Μανδράκια δεν νομίζω ότι θεωρείτε ότι είναι μόνο το σπίτι σας! Αυτό είναι πολύ εγωιστικό! Εσείς από όσο θυμάμαι δεν είστε καθόλου εγωιστής! Καλά ο ευκάλυπτος σας έχει γίνει εδώ και χρόνια έμμονη ιδέα. Είχατε γράψει κάποτε το 1992 στην «Φ.Ε» ότι χάθηκε κάποιο στολίδι από την παραλία. Μάλιστα χαρακτηρίσατε οπισθοδρομικούς ενδιαφερόμενους και αρμόδιους που καλημέριζαν το 1992 κόβοντας δέντρα ενώ και τότε δεν κάνατε κανένα σχόλιο για την «μπαραγκούπολη» που είχε στηθεί στη σκιά του αλλά και για τις στοίβες χαρτιού ανακοινώσεων στον κορμό του. Για τα περιβαλλοντικά προβλήματα που έθιξα βέβαια δεν γράψατε λέξη.

Πιστεύω ότι ξεκαθάρισα όλα όσα μου καταλογίσατε και κάθε περεταίρω συζήτηση δεν έχει κανένα νόημα και για μένα θα είναι χάσιμο πολύτιμου χρόνου. Πάντως σας ευχαριστώ γιατί η επιστολή σας αυτή με βοήθησε στο να κατασταλάξω στην άποψή μου, ότι δηλαδή πριν από μία οικονομική χρεωκοπία δεν μπορεί παρά να έχει προηγηθεί η ηθική χρεωκοπία.

Θ. Βογανάτση

Δημότης και μόνιμη (έστω και τυχαία) κάτοικος Ερμιόνης

ΥΓ. Συγνώμη για το μακροσκελές της επιστολής αλλά ήταν πολλά τα σημεία που έπρεπε να απαντηθούν.