Παρασκευή 24 Σεπτεμβρίου 2010

Και το κόστος διοίκησης (management) των εκλεγμένων 27 +1;

Του Βασίλη Γκάτσου
Κατατοπιστικό το άρθρο του κυρίου Βάθη για τις εκλογές, όπως και άλλα άρθρα του που μας ανέλυσαν αρκετά καλά την διοικητική μηχανή του Καλλικράτη.

Μήπως, επειδή είναι και μαθηματικός, μπορεί να μας δώσει και το κόστος διοίκησης;

Δηλαδή:
1. Ποιες οι ετήσιες απολαβές του Δημάρχου Ερμιονίδας οι προερχόμενες από μηνιαίο μισθό του και τα δώρα Χριστουγέννων, Πάσχα, άδειας διακοπών. Ποιες οι ετήσιες απολαβές του από παράσταση σε συνεδριάσεις, αποζημιώσεις κάθε φύσεως, κίνηση (δικαιούται δημοτικό αυτοκίνητο π.χ. Μερσεντέ;;), καλύπτονται τα έξοδα κινητού τηλεφώνου του και μέχρι ποιο ποσό; Όταν πάει εκτός έδρας για υπηρεσιακούς λόγους πώς αμείβεται; Γιατί άλλο είναι να λέμε ότι ο Δήμαρχος παίρνει π.χ. μισθό 3000 € και άλλο είναι με όλα τα υπόλοιπα να μαζεύει 6000 €, και άλλο 10000 € γιατί είναι και κάτι άλλα που δεν ξέρουμε. Γιατί αν ο Δήμαρχος Ερμιονίδας μας στοιχίζει ετησίως όσα χρήματα χρειαζόμαστε εδώ και 10 χρόνια για να βάλουμε μπρος τον βιολογικό σταθμό Ερμιόνης, καλύτερα να έχουμε βιολογικούς σταθμούς εν λειτουργία και όχι Δήμαρχο.

2. Τα ως άνω για τους 4 αντιδημάρχους.

3. Τα ως άνω για τους προέδρους των Δημοτικών και τοπικών συμβουλίων.


4. Τα ως άνω για τους υπόλοιπους, εκ των 27, συμβούλους.

5. Πέραν των 27 + Δήμαρχος ποιες οι ετήσιες απολαβές των συμβούλων που θα αναλάβουν συγκεκριμένες επιστασίες, επιτροπές, ταμεία, (και ποιες είναι αυτές/αυτά) ή εταιρειών του Δήμου Ερμιονίδας, ή ό,τι άλλο.

Δεν ενδιαφέρουν οι απολαβές των υπαλλήλων του δήμου Ερμιονίδας.

Μας ενδιαφέρει το κόστος διοίκησης (management) των εκλεγμένων και ιδιαίτερα κρυφά του σημεία τα οποία αγνοούμε παντελώς.

Πάντως εμένα μου φαίνεται υπερβολικότατη αυτή η δομή, πάρα πολλά τα πρόσωπα που εκλέγονται για διοίκηση μόλις 10-12 χιλιάδων μονίμων κατοίκων. Βλέπω λογικό να μην ήσαν πάνω από 15 μαζί με τον Δήμαρχο και αυτό γιατί έχουμε πολλά χωριά. Αν είμαστε μόνο τρία χωρία, 11 σύμβουλοι ήσαν αρκετοί.

Η λειτουργία του Δήμου Ερμιονίδας εξαρτάται από τους υπαλλήλους του δήμου, την άριστη και ολιγοπρόσωπη μη γραφειοκρατική οργάνωσή τους, την εργατικότητά τους κ.λ.π. κάτω από την καθοδήγηση ενός έμπειρου, αφοσιωμένου στο έργο του, δημόσιου υπαλλήλου (λειτουργού καλύτερα) που θα είναι ο Διευθυντής του Δήμου, δηλαδή ο πλοίαρχος του πλοίου. Ο Δήμαρχος καλείται να οδηγήσει αυτό το άριστα οργανωμένο πλοίο στους στόχους που έθεσε με το προεκλογικό του όραμα και όχι απλά πρόγραμμα. Χρειάζεται και άλλους 27 στη γέφυρα; Για όνομα!

Και κάτι ουσιαστικό: Ο εκλεγμένος σύμβουλος, ο απλός ή αυτός που αναλαμβάνει Δήμαρχος, αντιπρόεδρος κ.λ.π. έχει δικαίωμα:

1. Να δουλεύει σε οποιαδήποτε τεχνική ή άλλη υπηρεσία του Δήμου, χωρίς να είναι υπάλληλος του Δήμου, αμειβόμενος με μπλοκάκι; Για παράδειγμα να προσφέρει νομική υποστήριξη με αμοιβή;

2. Ως ιδιώτης να λαβαίνει μέρος σε διαγωνισμούς και να παίρνει έργα του δήμου (όχι περιφέρειας κ.λ.π.); Δηλαδή ένας αντιδήμαρχος να παίρνει με διαγωνισμό την επισκευή ενός αγροτικού δρόμου;

Αυτά δεν τα βλέπω συμβατά με την έννοια «της προσφοράς στην κοινωνία» αλλά με «την προσφορά στη τσέπη μου».

Και το τελικό: Ας πούμε ότι το ετήσιο κόστος διοίκησης βγει 500 000 €. Δεδομένου ότι εμείς πληρώνουμε στο Δήμο μόνον ανταποδοτικά τέλη, από πού θα έλθουν αυτά τα λεφτά; Από το Δημόσιο Ταμείο, δηλαδή από τους άμεσους και έμμεσους φόρους; Γιατί όπως και να τα ονομάσουμε «κρατική επιχορήγηση», «παραχώρηση πόρων» κ.λ.π. είναι λεφτά από φόρους.

Η πρότασή μου, ως, κατά τη γνώμη μου, βαριά φορολογούμενος, είναι ότι το σωστό και δίκαιο είναι το κόστος διοίκησης των εκλεγμένων να επιμερίζεται στους Δημότες Ερμιονίδας, στα εξοχικά, στις επαγγελματικές δραστηριότητες, στις τοπικές εταιρείες. Τότε και μόνον τότε η τοπική κοινωνία θα ενδιαφερόταν για το κόστος διοίκησης. Αν μάλιστα όλοι οι δημοτικοί υπάλληλοι αμείβονταν με τον ίδιο τρόπο και όχι από το δημόσιο τότε και μόνον τότε η τοπική κοινωνία θα ενδιαφερόταν για το λειτουργικό κόστος του Δήμου της.

Έρρωσθε,

Βασίλειος Γκάτσος