Του Βασίλη Γκάτσου
Μια γραμμή που ξεκινά από τα Τσελεβίνια, περνά ανοικτά πίσω από την Ύδρα και τις Σπέτσες και καταλήγει στα Ίρια ορίζει την παραγωγική θάλασσά μας. Εκεί ψαρεύεις με όλα τα γνωστά εργαλεία, ενώ πέρα από αυτήν γίνονται μόνον ειδικά ψαρέματα ανοικτής θαλάσσης (τόνοι, ξιφίες κυρίως).
Χοντρικά, η παραγωγική μας θάλασσα είναι περίπου 1000 τετραγωνικά χιλιόμετρα. Όταν βρισκόταν σε σχετικώς παρθένα κατάσταση (δεκαετία του 1950, ας πούμε) μπορούσε να παράγει από 3 έως 16 τόνους κάθε είδους αλιεύματα ανά τετραγωνικό χιλιόμετρο χωρίς να μειώνεται ο πληθυσμός των αλιευμάτων.
Τώρα, πόσο ακριβώς, μόνο ειδικοί μπορούν να μας το πουν. Ας πάρουμε λοιπόν το κατώτερο, δηλαδή 3 τόνοι ανά τ.χ. Αυτό σημαίνει παραγωγή 3000 τόνοι ετησίως και με 10000 € να βάλουμε τον τόνο, είναι μια αξία 30000000 €. Αν με την αλιεία ασχολούνται 500 οικογένειες κατά μέσο όρο θα έχει ετήσιο εισόδημα η κάθε μία 60000 €. Συντηρείται, ανανεώνει τον εξοπλισμό και της περισσεύουν.
Άρα η θάλασσά μας, αν σήμερα ήταν στην κατάσταση της δεκαετίας του 1950, με ορθολογιστική χρήση, δρακόντειους νόμους προστασίας κ.λ.π. θα ήταν η κύρια πλουτοπαραγωγική πηγή του τόπου μας. Και η φήμη της περιοχής με μόνο φρέσκο ψάρι και θαλασσινά θα διπλασίαζε και τριπλασίαζε το εισόδημα λόγω γαστρονομικού τουρισμού.
Με λίγα λόγια θα περιγράψω την σημερινή κατάσταση, έτσι όπως την βλέπω και όπως μου την ιστορούν οι φίλοι ψαράδες μας:
1. Ρίχνοντας δίκτυα και παραγάδια είναι μάλλον απίθανο να μην διασταυρωθείς με άλλα, άλλων
Τρίτη 7 Σεπτεμβρίου 2010
Φεστιβάλ «Αρμάτα 2010» στις Σπέτσες με Αλεξίου,Πορτοκάλογλου, Φάμελο, Ζιώγαλα, Φριτζήλα
Η αναπαράσταση της πυρπόλησης του ομοιώματος της τούρκικης ναυαρχίδας, στη μνήμη της ναυμαχίας των Σπετσών, στις 8 Σεπτεμβρίου του 1822, αναβιώνει και φέτος στο νησί της Μπουμπουλίνας.
Οι Σπέτσες, είναι μια από τις οκτώ ευρωπαϊκές πόλεις, που μετέχουν στο Ευρωπαϊκό Δίκτυο Ιστορικών Αναπαραστάσεων μαζί με πόλεις Βρυξέλλες στο Βέλγιο, Δουβλίνο και Κορκ στην Ιρλανδία, Μπαϊλέν στην Ισπανία, Σλάφκοφ στην Τσεχία, Τιούκσμπερι στη Βρετανία και Υδρα, στις οποίες γίνονται αντίστοιχες αναπαραστάσεις ιστορικών γεγονότων.
Την ίδια μέρα, 8η Σεπτεμβρίου, στις Σπέτσες, γιορτάζει η Παναγία η Αρμάτα και η επέτειος τιμάται με πολιτιστικές εκδηλώσεις, που οργανώνονται από τον δήμο και διαρκούν μια εβδομάδα.
Το πρόγραμμα του εορτασμού ξεκινά από τη Δευτέρα, 6 του μήνα, και ολοκληρώνεται την Κυριακή, 12, και περιλαμβάνει: έκθεση φωτογραφίας με θέμα «Σιτάρι...μέσο επιβίωσης και σύμβολο ζωής», μουσική εκδήλωση με την ορχήστρα «Sinfonietta» Αθηνών, αφιερωμένη στον Μίκη Θεοδωράκη, παραδοσιακούς χορούς, συναυλία με τους Ν. Πορτοκάλογλου, Μ. Φάμελο και Ν. Ζιώγαλα.
Για το Σάββατο, 11 του μήνα, το πρόγραμμα των εκδηλώσεων περιλαμβάνει συναυλία των Χ. Αλεξίου και Μ. Φριντζήλα, τον χαιρετισμό του δημάρχου Σπετσών και την αναπαράσταση της
Οι Σπέτσες, είναι μια από τις οκτώ ευρωπαϊκές πόλεις, που μετέχουν στο Ευρωπαϊκό Δίκτυο Ιστορικών Αναπαραστάσεων μαζί με πόλεις Βρυξέλλες στο Βέλγιο, Δουβλίνο και Κορκ στην Ιρλανδία, Μπαϊλέν στην Ισπανία, Σλάφκοφ στην Τσεχία, Τιούκσμπερι στη Βρετανία και Υδρα, στις οποίες γίνονται αντίστοιχες αναπαραστάσεις ιστορικών γεγονότων.
Την ίδια μέρα, 8η Σεπτεμβρίου, στις Σπέτσες, γιορτάζει η Παναγία η Αρμάτα και η επέτειος τιμάται με πολιτιστικές εκδηλώσεις, που οργανώνονται από τον δήμο και διαρκούν μια εβδομάδα.
Το πρόγραμμα του εορτασμού ξεκινά από τη Δευτέρα, 6 του μήνα, και ολοκληρώνεται την Κυριακή, 12, και περιλαμβάνει: έκθεση φωτογραφίας με θέμα «Σιτάρι...μέσο επιβίωσης και σύμβολο ζωής», μουσική εκδήλωση με την ορχήστρα «Sinfonietta» Αθηνών, αφιερωμένη στον Μίκη Θεοδωράκη, παραδοσιακούς χορούς, συναυλία με τους Ν. Πορτοκάλογλου, Μ. Φάμελο και Ν. Ζιώγαλα.
Για το Σάββατο, 11 του μήνα, το πρόγραμμα των εκδηλώσεων περιλαμβάνει συναυλία των Χ. Αλεξίου και Μ. Φριντζήλα, τον χαιρετισμό του δημάρχου Σπετσών και την αναπαράσταση της
7 Σεπτεμβρίου 1833:Ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης και ο Δημήτριος Πλαπούτας συλλαμβάνονται
Από ήρωες κατάδικοι
Οι σκοτεινές στιγμές του Αγώνα του ΄21 με τις εμφύλιες συγκρούσεις που συνεχίστηκαν και μετά την απελευθέρωση
Εικόνα:ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ φυλακή. Π ΒΡΕΛΛΗΣ κέρινα
Δεν υπάρχει ηρωική περίοδος στη ζωή των λαών που να μην έχει και τις σκοτεινές πλευρές της. Ο ελληνικός εθνικοαπελευθερωτικός αγώνας του 1821 δεν αποτελεί εξαίρεση. Δύο εμφύλιοι πόλεμοι ξέσπασαν κατά τη διάρκειά του, εξαιτίας των οποίων ό,τι κατακτήθηκε στο πεδίο της μάχης τα πρώτα νικηφόρα χρόνια κινδύνευσε σοβαρά να χαθεί λόγω των συγκρούσεων ανάμεσα στις διάφορες πολιτικές και στρατιωτικές φατρίες της εποχής. Το φατριαστικό πνεύμα δεν έλειψε ούτε με τά την απελευθέρωση, ιδίως την περίοδο της βαυαροκρατίας, όταν κάποιοι από τους μεγάλους πρωταγωνιστές της επανάστασης ή κατάντησαν «διακονιαρέοι», όπως γράφει ο Μακρυγιάννης, ή σύρθηκαν στις φυλακές: από τον ίδιο τον Κολοκοτρώνη και τον Πλαπούτα ως τον Νικηταρά και τον Μακρυγιάννη. Είχαν ωστόσο προηγηθεί κατά τη διάρκεια του Αγώνα η καταδίκη του Καραϊσκάκη ως «εχθρού του λαού» και η άγρια δολοφονία του Οδυσσέα Ανδρούτσου στην Ακρόπολη.
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ
Εις θάνατον επί εσχάτη προδοσία
Σ τα απομνημονεύματά του, που τα υπαγόρευσε στον Γεώργιο Τερτσέτη και φέρουν τον τίτλο Διήγησις συμβάντων της ελληνικής φυλής από τα 1770 έως τα 1836, ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης αναφέρει ένα περιστατικό που με έμμεσο τρόπο εκφράζει το πνεύμα της Επανάστασης του 1821:
« ‘Οταν έμβηκα εις την Τριπολιτσά, με έδειξαν τον Πλάτανο εις το παζάρι όπου εκρέμαγαν τους Ελληνας. Αναστέναξα και είπα: “Αϊντε, πόσοι από το σόγι μου και από το έθνος μου εκρεμάσθηκαν εκεί” »
Ο Κολοκοτρώνης έδωσε διαταγή να κόψουν τον πλάτανο. Η Τριπολιτσά αλώθηκε στις 23 Σεπτεμβρίου 1821 και οι εξαγριωμένοι νικητές σφαγίασαν 30.000 άμαχους Τούρκους και εβραίους.
Οι σκοτεινές στιγμές του Αγώνα του ΄21 με τις εμφύλιες συγκρούσεις που συνεχίστηκαν και μετά την απελευθέρωση
Εικόνα:ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ φυλακή. Π ΒΡΕΛΛΗΣ κέρινα
Δεν υπάρχει ηρωική περίοδος στη ζωή των λαών που να μην έχει και τις σκοτεινές πλευρές της. Ο ελληνικός εθνικοαπελευθερωτικός αγώνας του 1821 δεν αποτελεί εξαίρεση. Δύο εμφύλιοι πόλεμοι ξέσπασαν κατά τη διάρκειά του, εξαιτίας των οποίων ό,τι κατακτήθηκε στο πεδίο της μάχης τα πρώτα νικηφόρα χρόνια κινδύνευσε σοβαρά να χαθεί λόγω των συγκρούσεων ανάμεσα στις διάφορες πολιτικές και στρατιωτικές φατρίες της εποχής. Το φατριαστικό πνεύμα δεν έλειψε ούτε με τά την απελευθέρωση, ιδίως την περίοδο της βαυαροκρατίας, όταν κάποιοι από τους μεγάλους πρωταγωνιστές της επανάστασης ή κατάντησαν «διακονιαρέοι», όπως γράφει ο Μακρυγιάννης, ή σύρθηκαν στις φυλακές: από τον ίδιο τον Κολοκοτρώνη και τον Πλαπούτα ως τον Νικηταρά και τον Μακρυγιάννη. Είχαν ωστόσο προηγηθεί κατά τη διάρκεια του Αγώνα η καταδίκη του Καραϊσκάκη ως «εχθρού του λαού» και η άγρια δολοφονία του Οδυσσέα Ανδρούτσου στην Ακρόπολη.
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ
Εις θάνατον επί εσχάτη προδοσία
Σ τα απομνημονεύματά του, που τα υπαγόρευσε στον Γεώργιο Τερτσέτη και φέρουν τον τίτλο Διήγησις συμβάντων της ελληνικής φυλής από τα 1770 έως τα 1836, ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης αναφέρει ένα περιστατικό που με έμμεσο τρόπο εκφράζει το πνεύμα της Επανάστασης του 1821:
« ‘Οταν έμβηκα εις την Τριπολιτσά, με έδειξαν τον Πλάτανο εις το παζάρι όπου εκρέμαγαν τους Ελληνας. Αναστέναξα και είπα: “Αϊντε, πόσοι από το σόγι μου και από το έθνος μου εκρεμάσθηκαν εκεί” »
Ο Κολοκοτρώνης έδωσε διαταγή να κόψουν τον πλάτανο. Η Τριπολιτσά αλώθηκε στις 23 Σεπτεμβρίου 1821 και οι εξαγριωμένοι νικητές σφαγίασαν 30.000 άμαχους Τούρκους και εβραίους.
Στήνουν... ξανά «Το δωμάτιο» του Βαν Γκογκ
ethnos
Προφανώς ο Βίνσεντ Βαν Γκογκ είχε τρομοκρατηθεί όταν επέστρεψε στο στούντιό του στη Αρλ μετά το νοσοκομείο, στις αρχές του 1889 και είχε δει τον αγαπημένο του πίνακα κατεστραμμένο από την υγρασία.
Τότε, είχε τυλίξει τον καμβά του, «Το Δωμάτιο», με μια εφημερίδα για να τον προστατεύσει, τον είχε κάνει ρολό και τον είχε στείλει στο αδερφό του, Τεό στο Παρίσι.
Φωτο:Ο Βαν Γκογκ ζωγράφισε την κρεβατοκάμαρά του όταν έμενε στο Κίτρινο Σπίτι στην Αρλ
Σήμερα ο πίνακας, έπειτα από έξι μήνες εργασιών αποκατάστασης, είναι έτοιμος να επιστρέψει και να εκτεθεί στο μουσείο Βαν Γκογκ στο Αμστερνταμ.
Η υπεύθυνη της αποκατάστασης Ελα Χέντριξ παρατήρησε ίχνη εφημερίδας πάνω στο «Δωμάτιο» όταν παρατήρησε τον πίνακα με το μικροσκόπιο.
Επρεπε επίσης να αφαιρέσει λάθη από προηγούμενες αποκαταστάσεις, όπως ένα κίτρινο βερνίκι με τον οποίο είχε περαστεί το έργο πριν από 80 χρόνια. «Μοιάζει πιο φρέσκος και λαμπερός τώρα. Είναι πιο? όπως πρέπει να είναι ένας Βαν Γκογκ.
Προφανώς ο Βίνσεντ Βαν Γκογκ είχε τρομοκρατηθεί όταν επέστρεψε στο στούντιό του στη Αρλ μετά το νοσοκομείο, στις αρχές του 1889 και είχε δει τον αγαπημένο του πίνακα κατεστραμμένο από την υγρασία.
Τότε, είχε τυλίξει τον καμβά του, «Το Δωμάτιο», με μια εφημερίδα για να τον προστατεύσει, τον είχε κάνει ρολό και τον είχε στείλει στο αδερφό του, Τεό στο Παρίσι.
Φωτο:Ο Βαν Γκογκ ζωγράφισε την κρεβατοκάμαρά του όταν έμενε στο Κίτρινο Σπίτι στην Αρλ
Σήμερα ο πίνακας, έπειτα από έξι μήνες εργασιών αποκατάστασης, είναι έτοιμος να επιστρέψει και να εκτεθεί στο μουσείο Βαν Γκογκ στο Αμστερνταμ.
Η υπεύθυνη της αποκατάστασης Ελα Χέντριξ παρατήρησε ίχνη εφημερίδας πάνω στο «Δωμάτιο» όταν παρατήρησε τον πίνακα με το μικροσκόπιο.
Επρεπε επίσης να αφαιρέσει λάθη από προηγούμενες αποκαταστάσεις, όπως ένα κίτρινο βερνίκι με τον οποίο είχε περαστεί το έργο πριν από 80 χρόνια. «Μοιάζει πιο φρέσκος και λαμπερός τώρα. Είναι πιο? όπως πρέπει να είναι ένας Βαν Γκογκ.
Δευτέρα 6 Σεπτεμβρίου 2010
Η εκδήλωση για την κα Ανθούλα Λαζαρίδου - Δουρούκου
Ήταν όπως της άξιζε..
Όλοι στην Ερμιόνη καμαρώνουμε για το έργο και την προσωπικότητα της και κάθε φορά που μας δίνεται η ευκαιρία, όπως χθες στην εκδήλωση του Δήμου Ερμιόνης, της το δείχνουμε.
Δεν χώραγαν όσοι ήρθαν να την τιμήσουν, στο χώρο του Πνευματικού Κέντρου ( σχολείο "Συγγρού").
Η φιλόλογος κα Σαρωνίς Βατικιώτη- Γκάτσου μίλησε για το έργο της και με έναν εκπληκτικό τρόπο που μας καθήλωσε και γλύκανε την ψυχή μας, μας ταξίδεψε στο χθες και σε όσα όμορφα αφήσαμε.
Όλα όσα καταγράφονται στους πίνακες της κας Δουρούκου.
Εξαιρετική η δουλειά στο τιμητικό λεύκωμα που πήραμε φεύγοντας και που συγκινημένη η κα Ανθούλα το υπέγραφε..
Όλοι στην Ερμιόνη καμαρώνουμε για το έργο και την προσωπικότητα της και κάθε φορά που μας δίνεται η ευκαιρία, όπως χθες στην εκδήλωση του Δήμου Ερμιόνης, της το δείχνουμε.
Δεν χώραγαν όσοι ήρθαν να την τιμήσουν, στο χώρο του Πνευματικού Κέντρου ( σχολείο "Συγγρού").
Η φιλόλογος κα Σαρωνίς Βατικιώτη- Γκάτσου μίλησε για το έργο της και με έναν εκπληκτικό τρόπο που μας καθήλωσε και γλύκανε την ψυχή μας, μας ταξίδεψε στο χθες και σε όσα όμορφα αφήσαμε.
Όλα όσα καταγράφονται στους πίνακες της κας Δουρούκου.
Εξαιρετική η δουλειά στο τιμητικό λεύκωμα που πήραμε φεύγοντας και που συγκινημένη η κα Ανθούλα το υπέγραφε..
Μπράβο σε όσους συνετέλεσαν σ αυτή την εκδήλωση.
Κυριακή 5 Σεπτεμβρίου 2010
Στα 17 χρόνια της την εκτέλεσαν οι Ναζί κατακτητές στην Καισαριανή. Ηρώ Κωνσταντοπούλου. 5/9/1944
Ηρώ Κωνσταντοπούλου, γεννήθηκε στις 16 Ιουλίου 1927 και εκτελέστηκε στις 5 Σεπτεμβρίου 1944 σε ηλικία 17 χρονών, ήταν αγωνίστρια της εθνικής αντίστασης.
Οι γονείς της ήταν από την Σπάρτη ή ίδια γεννήθηκε κι έζησε στην Αθήνα. Ήταν μαθήτρια Γυμνασίου και οργανωμένη στην ΕΠΟΝ, όπου είχε αναπτύξει έντονη απελευθερωτική δράση, παρά το νεαρό της ηλικίας της. Μιλούσε τέσσερις γλώσσες και όταν τη βασάνιζαν οι χιτλερικοί στην οδό Μέρλιν, που βρίσκονταν το αρχηγείο της Κομαντατούρ, αναφέρετε ότι τους "μαστίγωνε" στη γλώσσα τους.
Όταν συλλαμβάνεται για πρώτη φορά, ο εύπορος πατέρας της καταφέρνει να την ελευθερώσει. Λίγο πριν την αποχώρηση των Γερμανών, συμμετέχει στην ανατίναξη ενός τρένου που μετέφερε πυρομαχικά και ξανά συλλαμβάνεται στις 31 Ιουλίου 1944. Εκείνη τη μέρα είχε τελειώσει τις απολυτήριες εξετάσεις του Γυμνασίου. Επί τέσσερα μερόνυχτα τη βασάνιζαν να μαρτυρήσει τους συνεργάτες της. Αλλά ούτε τα βασανιστήρια ούτε οι δελεαστικές προτάσεις που τις έκαναν απέδωσαν.
Στις 5 Σεπτεμβρίου του 1944, μαζί με άλλους 49 κρατούμενους, οδηγήθηκε στο Σκοπευτήριο Καισαριανής. Η ζωή της έγινε ταινία το 1981 με τίτλο "17 σφαίρες για έναν άγγελο, η αληθινή ιστορία της Ηρώ Κωνσταντοπούλου"
Οι γονείς της ήταν από την Σπάρτη ή ίδια γεννήθηκε κι έζησε στην Αθήνα. Ήταν μαθήτρια Γυμνασίου και οργανωμένη στην ΕΠΟΝ, όπου είχε αναπτύξει έντονη απελευθερωτική δράση, παρά το νεαρό της ηλικίας της. Μιλούσε τέσσερις γλώσσες και όταν τη βασάνιζαν οι χιτλερικοί στην οδό Μέρλιν, που βρίσκονταν το αρχηγείο της Κομαντατούρ, αναφέρετε ότι τους "μαστίγωνε" στη γλώσσα τους.
Όταν συλλαμβάνεται για πρώτη φορά, ο εύπορος πατέρας της καταφέρνει να την ελευθερώσει. Λίγο πριν την αποχώρηση των Γερμανών, συμμετέχει στην ανατίναξη ενός τρένου που μετέφερε πυρομαχικά και ξανά συλλαμβάνεται στις 31 Ιουλίου 1944. Εκείνη τη μέρα είχε τελειώσει τις απολυτήριες εξετάσεις του Γυμνασίου. Επί τέσσερα μερόνυχτα τη βασάνιζαν να μαρτυρήσει τους συνεργάτες της. Αλλά ούτε τα βασανιστήρια ούτε οι δελεαστικές προτάσεις που τις έκαναν απέδωσαν.
Στις 5 Σεπτεμβρίου του 1944, μαζί με άλλους 49 κρατούμενους, οδηγήθηκε στο Σκοπευτήριο Καισαριανής. Η ζωή της έγινε ταινία το 1981 με τίτλο "17 σφαίρες για έναν άγγελο, η αληθινή ιστορία της Ηρώ Κωνσταντοπούλου"
Το βλέμμα του ζωγράφου: Grzegorz Wnęk'
Το Μουσείο Φρυσίρα, συνεχίζοντας την σειρά εκθέσεων με τίτλο “Το βλέμμα του ζωγράφου”, παρουσιάζει έως 30 Σεπτεμβρίου 2010 στο κτίριο της Μονής Αστερίου 3, την έκθεση “Το βλέμμα του ζωγράφου: Grzegorz Wnęk”.
Χορηγός επικοινωνίας είναι η ΕΡΤ Α.Ε
Στο έργο του Πολωνού Grzegorz Wnęk η ζωγραφική επιστρέφει χωρίς ενοχές στην παράδοση της αναπαράστασης, αφήνοντας οριστικά πίσω συμπλέγματα και αναστολές σχετικά με τους δεσμούς της με το παρελθόν και διατηρώντας πλέον έντονη την πεποίθηση πως η πρότασή της είναι περισσότερο επίκαιρη από ποτέ. Πράγματι, φαίνεται πως πρόκειται για μια μορφή έκφρασης η οποία, εντέλει μπορεί να δώσει πειστικές απαντήσεις σε πολλά από τα ερωτηματικά των σύγχρονων καλλιτεχνικών αναζητήσεων.
Διαφοροποιούμενη μόνο σε μέσα και μεθόδους, η αναβίωση της αναπαραστατικής ζωγραφικής, όπως διαγράφεται μέσα από το έργο του Wnęk, έρχεται να διαδραματίσει εκ νέου ενεργό κοινωνικό ρόλο και να λειτουργήσει ως φορέας
Χορηγός επικοινωνίας είναι η ΕΡΤ Α.Ε
Στο έργο του Πολωνού Grzegorz Wnęk η ζωγραφική επιστρέφει χωρίς ενοχές στην παράδοση της αναπαράστασης, αφήνοντας οριστικά πίσω συμπλέγματα και αναστολές σχετικά με τους δεσμούς της με το παρελθόν και διατηρώντας πλέον έντονη την πεποίθηση πως η πρότασή της είναι περισσότερο επίκαιρη από ποτέ. Πράγματι, φαίνεται πως πρόκειται για μια μορφή έκφρασης η οποία, εντέλει μπορεί να δώσει πειστικές απαντήσεις σε πολλά από τα ερωτηματικά των σύγχρονων καλλιτεχνικών αναζητήσεων.
Διαφοροποιούμενη μόνο σε μέσα και μεθόδους, η αναβίωση της αναπαραστατικής ζωγραφικής, όπως διαγράφεται μέσα από το έργο του Wnęk, έρχεται να διαδραματίσει εκ νέου ενεργό κοινωνικό ρόλο και να λειτουργήσει ως φορέας
Σάββατο 4 Σεπτεμβρίου 2010
ΛΙΣΤΑ για ψώνια
1. -Γειά σου Γιάννη -Κουκιά σπέρνω...
"άσπρη μέρα ξέξασπρη κι απ΄ τον ίδιο ξεξασπρότερη"
(Υ.Γ.: οι επαναλήψεις ας συνοδεύονται από την ένδειξη "αρχείο")
______________________________________________________________
η "δεν κάνω κακές παρέες" ΕΛΛΗ ΒΑΣΙΛΑΚΗ
γνωρίζει αξιότιμους του τόπου & αναγνωρίζει τους ανάγωγους
2. ευχαριστίες για την αφιέρωση και συγχαρητήρια για την επιλογή
(Το ότι θα μου αποδίδατε τη "μαγκιά" ως αναγνώριση, ομολογώ δεν το περίμενα. Το ότι θα με περιλαβαίνατε κι εμένα ήταν αναμενόμενο και παρήγορο. Το πιό σπουδαίο όμως, που οφείλω να επισημάνω, είναι η αυτογνωσία σας. Γιατί "μάγκας αν είσαι φίλε, ποτέ δε θα το λες, ο κόσμος θα σε κρίνει κι εσύ δε πα΄ να λες, πράξεις καλές αν κάνεις, σωστά αν θα μιλάς, μάγκα θα σε φωνάζουν, όπου κι αν περπατάς" που λέει και το τραγούδι.
Μπράβο, πολύ το φχαριστήθηκα. Με επαναφέρατε στην τάξη και δε σας το ΄χα. Μήπως σας παρεξήγησα μωρέ; Έχετε και ωραίες ιδέες ώρες-ώρες, με χιούμορ και ευαισθησία. Αν καταπολεμήσω το σύνδρομο της κολτούρας -συμβουλευόμενη την εμπειρία σας- αν υποσχεθώ να μη σας ξαναντιγράψω -τι απροσεξία εκ μέρους μου, συγνώμη μου ξέφυγε- κι αν δε σας ξαναντιμιλήσω, αλλά εξακολουθώ να τολμώ να λέω τη γνώμη μου -εσείς που παίρνετε από λόγια- θέλετε να γίνουμε φίλοι;)
_______________________________________________________________
η ξένη κυρία που σας αναστάτωσε, ενώ της επιφυλάσσατε έν-τιμη έκπληξη και της προσφέρατε κλάδον ελαίας, ΕΛΛΗ ΒΑΣΙΛΑΚΗ
3. Καλαίσθητο μπλοκ που με φιλοξενείς, επίτρεψέ μου να δανειστώ το χώρο σου, για να επικοινωνήσω τα παραπάνω, εφόσον αισθάνομαι την ανάγκη ν΄ αποκαταστήσω δημόσια τους μετανιωμένους και με το δίκιο τους θιγμένους, μπλοκαρισμένους εικονοσκοπίτες, προκειμένου ν΄ αποφύγεις τη ρετσινιά που θα σου εγκαθιστούσαν τα ατοπήματά μου και να με συγχωρείς αν σε προσέβαλα με την αντιπαράθεση, στην οποία με παρέσυραν οι άδολοι και παρεξηγημένοι επινοητές της.
_________________________________________________________________
η γνωστή σας φίλη ΕΛΛΗ ΒΑΣΙΛΑΚΗ με το σωστό λόγο
συν/να: η μαγκιά που μου αποδόθηκε
(προς εξαργύρωση και απόδοση σε όποιον την έχει ανάγκη, εφόσον δε δέχομαι δώρα σε καιρό οικονομικής κρίσης)
Κοινοποίηση: δε χρειάζεται (θα φροντίσουν οι αρμόδιοι)
"άσπρη μέρα ξέξασπρη κι απ΄ τον ίδιο ξεξασπρότερη"
(Υ.Γ.: οι επαναλήψεις ας συνοδεύονται από την ένδειξη "αρχείο")
______________________________________________________________
η "δεν κάνω κακές παρέες" ΕΛΛΗ ΒΑΣΙΛΑΚΗ
γνωρίζει αξιότιμους του τόπου & αναγνωρίζει τους ανάγωγους
2. ευχαριστίες για την αφιέρωση και συγχαρητήρια για την επιλογή
(Το ότι θα μου αποδίδατε τη "μαγκιά" ως αναγνώριση, ομολογώ δεν το περίμενα. Το ότι θα με περιλαβαίνατε κι εμένα ήταν αναμενόμενο και παρήγορο. Το πιό σπουδαίο όμως, που οφείλω να επισημάνω, είναι η αυτογνωσία σας. Γιατί "μάγκας αν είσαι φίλε, ποτέ δε θα το λες, ο κόσμος θα σε κρίνει κι εσύ δε πα΄ να λες, πράξεις καλές αν κάνεις, σωστά αν θα μιλάς, μάγκα θα σε φωνάζουν, όπου κι αν περπατάς" που λέει και το τραγούδι.
Μπράβο, πολύ το φχαριστήθηκα. Με επαναφέρατε στην τάξη και δε σας το ΄χα. Μήπως σας παρεξήγησα μωρέ; Έχετε και ωραίες ιδέες ώρες-ώρες, με χιούμορ και ευαισθησία. Αν καταπολεμήσω το σύνδρομο της κολτούρας -συμβουλευόμενη την εμπειρία σας- αν υποσχεθώ να μη σας ξαναντιγράψω -τι απροσεξία εκ μέρους μου, συγνώμη μου ξέφυγε- κι αν δε σας ξαναντιμιλήσω, αλλά εξακολουθώ να τολμώ να λέω τη γνώμη μου -εσείς που παίρνετε από λόγια- θέλετε να γίνουμε φίλοι;)
_______________________________________________________________
η ξένη κυρία που σας αναστάτωσε, ενώ της επιφυλάσσατε έν-τιμη έκπληξη και της προσφέρατε κλάδον ελαίας, ΕΛΛΗ ΒΑΣΙΛΑΚΗ
3. Καλαίσθητο μπλοκ που με φιλοξενείς, επίτρεψέ μου να δανειστώ το χώρο σου, για να επικοινωνήσω τα παραπάνω, εφόσον αισθάνομαι την ανάγκη ν΄ αποκαταστήσω δημόσια τους μετανιωμένους και με το δίκιο τους θιγμένους, μπλοκαρισμένους εικονοσκοπίτες, προκειμένου ν΄ αποφύγεις τη ρετσινιά που θα σου εγκαθιστούσαν τα ατοπήματά μου και να με συγχωρείς αν σε προσέβαλα με την αντιπαράθεση, στην οποία με παρέσυραν οι άδολοι και παρεξηγημένοι επινοητές της.
_________________________________________________________________
η γνωστή σας φίλη ΕΛΛΗ ΒΑΣΙΛΑΚΗ με το σωστό λόγο
συν/να: η μαγκιά που μου αποδόθηκε
(προς εξαργύρωση και απόδοση σε όποιον την έχει ανάγκη, εφόσον δε δέχομαι δώρα σε καιρό οικονομικής κρίσης)
Κοινοποίηση: δε χρειάζεται (θα φροντίσουν οι αρμόδιοι)
Παρασκευή 3 Σεπτεμβρίου 2010
ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2010
Του Βασίλη Γκάτσου
Αύγουστε καλέ μου μήνα, νάσουν δυο φορές το χρόνο. Από Αύγουστο χειμώνα....
Οπότε καλό χειμώνα νάχουμε.
Λίγες Αυγουστιάτικες εντυπώσεις:
ΥΔΡΑ
Λειτουργεί η γραμμή με ταχύπλοα Μετόχι – Ύδρα με εισιτήριο 6 Ε. Δυστυχώς το μεγάλο ταχύπλοο είχε φέτος πρόβλημα και γινόταν η σύνδεση με μικρά ταχύπλοα χωρίς κανένα πρόβλημα. Πολλοί Υδραίοι έρχονται πλέον με τα αυτοκίνητά τους και τα αφήνουν στο Μετόχι. Αξίζει να πας Μετόχι το απογευματάκι, σε 10 λεπτά είσαι Ύδρα, να παρακολουθήσεις τις θαυμάσιες εκδηλώσεις, να βολτάρεις, να φας, να γυρίσεις την αγορά, να επισκεφθείς ναούς και αρχοντικά και κατά τα μεσάνυχτα να επιστρέψεις. Ζεις μέσα σε ένα θαύμα.
Αυτή η σύνδεση έχει μέλλον προς όφελος όχι μόνον της Ύδρας.
ΒΟΛΤΑΡΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΥΔΡΑ
Τα μεταφορικά ζα αποσύρονται από το λιμάνι απόγευμα και βράδυ. Αυτό ελευθέρωσε αρκετά μαγευτικά στενάκια όπου πλέον απλώνονται τραπεζοκαθίσματα μέσα στον οικισμό και όχι μόνον γύρο από το λιμάνι. Η εμπορική πιάτσα της Ύδρας απέκτησε βάθος και είναι πανέμορφα. Κουβούκλια στο λιμάνι δεν υπάρχουν. Μόνο τέντες συρόμενες σε χοντρά σύρματα και μόνο όσο έχει ήλιο. Μετά τραβιόνται και είναι σαν να μην υπάρχουν.
Φοβερή καθαριότητα. Παραλία, πεζοδρόμια, δρόμοι, βράχια, όχι απλώς καθαρά και πλυμένα, αλλά πεντακάθαρα και αστραφτερά.
Είπαμε: δεν μπορεί, εκεί προς την Λαγουδέρα που βάζανε για να μη φαίνονται, τους κάδους των σκουπιδιών και γινόταν σχετικός χαμός, δεν μπορεί κάτι θα υπάρχει από βρώμα και σκουπίδια. Απολύτως τίποτα! Πεντακάθαρα. Τι Γερμανία και τέτοια. Μιλάμε για πεντακάθαρη Ύδρα, να καμαρώνεις ....σαν Γερμανός! Και το παλαιό λιμανάκι ελευθερώθηκε από τις φορτοεκφορτώσεις. Είναι τόσο όμορφα και πολιτισμένα που θέλεις να μιλάς ψιθυριστά, να κινείσαι με σεβασμό προς
Αύγουστε καλέ μου μήνα, νάσουν δυο φορές το χρόνο. Από Αύγουστο χειμώνα....
Οπότε καλό χειμώνα νάχουμε.
Λίγες Αυγουστιάτικες εντυπώσεις:
ΥΔΡΑ
Λειτουργεί η γραμμή με ταχύπλοα Μετόχι – Ύδρα με εισιτήριο 6 Ε. Δυστυχώς το μεγάλο ταχύπλοο είχε φέτος πρόβλημα και γινόταν η σύνδεση με μικρά ταχύπλοα χωρίς κανένα πρόβλημα. Πολλοί Υδραίοι έρχονται πλέον με τα αυτοκίνητά τους και τα αφήνουν στο Μετόχι. Αξίζει να πας Μετόχι το απογευματάκι, σε 10 λεπτά είσαι Ύδρα, να παρακολουθήσεις τις θαυμάσιες εκδηλώσεις, να βολτάρεις, να φας, να γυρίσεις την αγορά, να επισκεφθείς ναούς και αρχοντικά και κατά τα μεσάνυχτα να επιστρέψεις. Ζεις μέσα σε ένα θαύμα.
Αυτή η σύνδεση έχει μέλλον προς όφελος όχι μόνον της Ύδρας.
ΒΟΛΤΑΡΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΥΔΡΑ
Τα μεταφορικά ζα αποσύρονται από το λιμάνι απόγευμα και βράδυ. Αυτό ελευθέρωσε αρκετά μαγευτικά στενάκια όπου πλέον απλώνονται τραπεζοκαθίσματα μέσα στον οικισμό και όχι μόνον γύρο από το λιμάνι. Η εμπορική πιάτσα της Ύδρας απέκτησε βάθος και είναι πανέμορφα. Κουβούκλια στο λιμάνι δεν υπάρχουν. Μόνο τέντες συρόμενες σε χοντρά σύρματα και μόνο όσο έχει ήλιο. Μετά τραβιόνται και είναι σαν να μην υπάρχουν.
Φοβερή καθαριότητα. Παραλία, πεζοδρόμια, δρόμοι, βράχια, όχι απλώς καθαρά και πλυμένα, αλλά πεντακάθαρα και αστραφτερά.
Είπαμε: δεν μπορεί, εκεί προς την Λαγουδέρα που βάζανε για να μη φαίνονται, τους κάδους των σκουπιδιών και γινόταν σχετικός χαμός, δεν μπορεί κάτι θα υπάρχει από βρώμα και σκουπίδια. Απολύτως τίποτα! Πεντακάθαρα. Τι Γερμανία και τέτοια. Μιλάμε για πεντακάθαρη Ύδρα, να καμαρώνεις ....σαν Γερμανός! Και το παλαιό λιμανάκι ελευθερώθηκε από τις φορτοεκφορτώσεις. Είναι τόσο όμορφα και πολιτισμένα που θέλεις να μιλάς ψιθυριστά, να κινείσαι με σεβασμό προς
παρΑΙΣΘΗΣΕΙΣ
διέξοδος κινδύνων (προσφέρεται αντί μαντζουνιού, για χαλάρωση & αισιοδοξία, σε πείσμα των καιρών & των καιροσκόπων)
ΑΦΗΣΟΥ ΣΤΙΣ ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ ΣΟΥ (αποσπάσματα)
Ψάξε στο χέρι σου να βρείς
γραμμή που να σου μοιάζει
με διάδρομο διαφυγής
που κάπου αλλού να (/σε) βγάζει.
(...)
Δώσε στο βλέμμα σου (...)
Άκου το (...)
Δοκίμασε να δροσιστείς
τη δίψα σου να ορίσεις
στα χείλη σου αν υποσχεθείς
καινούριες αναμνήσεις.
(...)
Ψιθύριζε στις μυρωδιές
που κρύβει το πρωί σου
να δίνουν λόγο στις χαρές
να μένουνε μαζί σου.
(...)
Αφήσου μες στις μυστικές
του ονείρου σου κρυψώνες
κι άσε τις μέρες τις βραδυές
μακριά απ΄τους χειμώνες.
_____________________________________
ΕΛΛΗ ΒΑΣΙΛΑΚΗ
ΕΙΡΗΝΗ ΗΜΙΝ...ουαί γραμματείς και φαρισαίοι!
ξαναχτύπησε ο ιός της (γ)ριπης των Πρω(κ)τοπαλίκαρων...
αναρτήθηκε: για όσους δεν παίρνουν από λόγια, ο αναμφισβήτητα ιδικός τους ύμνος:
αναρτήθηκε: για όσους δεν παίρνουν από λόγια, ο αναμφισβήτητα ιδικός τους ύμνος:
μπουνιές, κλωτσές: εγώ είμαι άγιος,
μα άμα όμως με τσαντίσεις γίνομ΄ άγριος
συμπτωματικά προτεινόμενο από ξενοτοπίτες
σιγά τα αίματα...
σιγά τα αίματα...
αγρίμια κι αγριμάκια μου,λάφια μου μερωμένα,
ας δοξολογίσουμε τον πολιτισμό και την αγωγή μας,
με Γιάννη Ρίτσο, Νίκο Ξυλούρη, Χρήστο Λεοντή
(όχι σε αντιπαράθεση, αλλά για λόγους αισθητικής)
Και να αδερφέ μου
που μάθαμε να κουβεντιάζουμε
ήσυχα, ήσυχα κι απλά.
Καταλαβαινόμαστε τώρα
δεν χρειάζονται περσσότερα.
Κι αύριο λέω θα γίνουμε
ακόμα πιο απλοί.
Θα βρούμε αυτά τα λόγια
που παίρνουνε το ίδιο βάρος
σ' όλες τις καρδιές,
σ' όλα τα χείλη,
έτσι να λέμε πια
τα σύκα-σύκα
και τη σκάφη-σκάφη.
Κι έτσι που να χαμογελάνε οι άλλοι
και να λένε:
"Τέτοια ποιήματα
σου φτιάχνω εκατό την ώρα".
Αυτό θέλουμε κι εμείς.
Γιατί εμείς δεν τραγουδάμε
για να ξεχωρίσουμε, αδελφέ μου,
απ' τον κόσμο.
Εμείς τραγουδάμε
για να σμίξουμε τον κόσμο.
και νααααα...(με το συμπάθειο)
"Κύριε ελέησον"
ΕΛΛΗ ΒΑΣΙΛΑΚΗ
ΣΠΑΝΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ: αναλογιστής
ένα από τα πιο σπάνια επαγγέλματα της χώρας μας με αφορμή την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των Πανελληνίων εξετάσεων
ΕΛΛΗ ΒΑΣΙΛΑΚΗ
Το επάγγελμα του αναλογιστή
μιλά στην «Έρευνα» στον Αποστόλη Ζώη ο Τρικαλινός κ. Λάμπρος Γκόγκος (29/8/2008, αρ. φύλλου 14994, σελ. 10) που διαπρέπει σε ένα από τα πιο σπάνια επαγγέλματα της χώρας μας
- το επάγγελμα ασκείται στη χώρα μας από 85 άτομα περίπου – σπουδές και προοπτικές
Σε μια εποχή που και η επιτυχία σε Ανώτατο Εκπαιδευτικό ίδρυμα δεν εξασφαλίζει και επαγγελματική αποκατάσταση, υπάρχουν κάποια επαγγέλματα που θα πρέπει να προσεχθούν ιδιαίτερα από τους σημερινούς νέους. Προς αυτή την κατεύθυνση κινείται το επάγγελμα του αναλογιστή. Ο κ Λάμπρος Γκόγκος ο οποίος κατάγεται από το Βαλομάνδρι Τρικάλων, εργάζεται ως σύμβουλος επιχειρήσεων σε ένα αρκετά εξειδικευμένο επάγγελμα όχι και τόσο ευρέως γνωστό στους μη μυημένους στα μαθηματικά και τη στατιστική, αυτό του αναλογιστή.
Ποιες σπουδές απαιτούνται
σπούδασε Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Πειραιώς και έχει μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στα Χρηματοοικονομικά από το πανεπιστήμιο του Lancaster της Αγγλίας. Μετά από τέσσερα χρόνια εργασιακής εμπειρίας στο Αναλογιστικό τμήμα της Aviva plc, της
ΕΛΛΗ ΒΑΣΙΛΑΚΗ
Το επάγγελμα του αναλογιστή
μιλά στην «Έρευνα» στον Αποστόλη Ζώη ο Τρικαλινός κ. Λάμπρος Γκόγκος (29/8/2008, αρ. φύλλου 14994, σελ. 10) που διαπρέπει σε ένα από τα πιο σπάνια επαγγέλματα της χώρας μας
- το επάγγελμα ασκείται στη χώρα μας από 85 άτομα περίπου – σπουδές και προοπτικές
Σε μια εποχή που και η επιτυχία σε Ανώτατο Εκπαιδευτικό ίδρυμα δεν εξασφαλίζει και επαγγελματική αποκατάσταση, υπάρχουν κάποια επαγγέλματα που θα πρέπει να προσεχθούν ιδιαίτερα από τους σημερινούς νέους. Προς αυτή την κατεύθυνση κινείται το επάγγελμα του αναλογιστή. Ο κ Λάμπρος Γκόγκος ο οποίος κατάγεται από το Βαλομάνδρι Τρικάλων, εργάζεται ως σύμβουλος επιχειρήσεων σε ένα αρκετά εξειδικευμένο επάγγελμα όχι και τόσο ευρέως γνωστό στους μη μυημένους στα μαθηματικά και τη στατιστική, αυτό του αναλογιστή.
Ποιες σπουδές απαιτούνται
σπούδασε Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Πειραιώς και έχει μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στα Χρηματοοικονομικά από το πανεπιστήμιο του Lancaster της Αγγλίας. Μετά από τέσσερα χρόνια εργασιακής εμπειρίας στο Αναλογιστικό τμήμα της Aviva plc, της
Ημέρα δεντροφύτευσης ΕΝΟ (21 Σεπτεμβρίου 2010)
δεντροφυτέψτε γιατί χανόμαστε!
μας πνίξαν τα παράσιτα...
ΕΛΛΗ ΒΑΣΙΛΑΚΗ
(Οργάνωση ΕΝΟ - 21 Σεπτεμβρίου 2010) Η ΕΙΡΗΝΗ ΕΙΝΑΙ "ΠΡΑΣΙΝΗ"
Το ΕΝΟ πρόγραμμα προσκαλεί σχολεία , μαθητές και νεανικές ομάδες να φυτέψουν δέντρα για τη Ειρήνη και τη συνέχεια της ζωής. Το πρόγραμμα δενδροφύτευσης θα γίνει σε 150 χώρες σ όλο τον κόσμο στις 21 Σεπτεμβρίου.
Είναι ώρα να δράσουμε. Θα κάνουμε το καθήκον μας και θα φυτέψουμε δέντρα.Τα πρώτα δέντρα θα φυτευτούν στην Οκεανία το απόγευμα. Ακολουθώντας την πορεία του ήλιου νέα δέντρα θα τοποθετηθούν στο έδαφος με τη σειρά στην Ασία , στην Ευρώπη και στην Αφρική.Η τελευταία ήπειρος θα είναι η Αμερική. Η γη γυρίζει γύρω από τον άξονά της και νέα δέντρα θα βρούν τη θέση τους στη γη.
Πως θα πάρετε μέρος;
μας πνίξαν τα παράσιτα...
ΕΛΛΗ ΒΑΣΙΛΑΚΗ
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΕΝΤΡΟΦΥΤΕΥΣΗ
(Οργάνωση ΕΝΟ - 21 Σεπτεμβρίου 2010) Η ΕΙΡΗΝΗ ΕΙΝΑΙ "ΠΡΑΣΙΝΗ"
Το ΕΝΟ πρόγραμμα προσκαλεί σχολεία , μαθητές και νεανικές ομάδες να φυτέψουν δέντρα για τη Ειρήνη και τη συνέχεια της ζωής. Το πρόγραμμα δενδροφύτευσης θα γίνει σε 150 χώρες σ όλο τον κόσμο στις 21 Σεπτεμβρίου.
Είναι ώρα να δράσουμε. Θα κάνουμε το καθήκον μας και θα φυτέψουμε δέντρα.Τα πρώτα δέντρα θα φυτευτούν στην Οκεανία το απόγευμα. Ακολουθώντας την πορεία του ήλιου νέα δέντρα θα τοποθετηθούν στο έδαφος με τη σειρά στην Ασία , στην Ευρώπη και στην Αφρική.Η τελευταία ήπειρος θα είναι η Αμερική. Η γη γυρίζει γύρω από τον άξονά της και νέα δέντρα θα βρούν τη θέση τους στη γη.
Πως θα πάρετε μέρος;
Πέμπτη 2 Σεπτεμβρίου 2010
Κοινοί θνητοί πολίτες Ερμιόνης και λοιποί θνητοί προύχοντες
Της Έλλης Βασιλάκη
Δημότης Ερμιόνης δεν είμαι. (Έχω ζήσει αρκετά χρόνια εκεί κατά το παρελθόν και αναγνωρίζω πρόσωπα και πράγματα.) Τα νέα σας πιά, τα πληροφορούμαι από τις «αυθόρμητες» κοινοποιήσεις σας στα τοπικά ιστολόγια. Αρκετές φορές αισθάνθηκα την ανάγκη να σας γνωστοποιήσω τις απορίες μου έστω, αν όχι τις ενστάσεις μου –ως επί το πλείστον για το «πώς», παρά για το «τι»- αλλά θεώρησα ότι εφόσον δεν το βιώνω, «δεν δικαιούμαι να ομιλώ».
Στην προκειμένη περίπτωση όμως, εντελώς αντικειμενικά όπως θα διαπιστώσετε, θα τολμήσω να μεσολαβήσω ως μεταφράστρια, για να επαναφερθεί η τάξη, εάν κι εφόσον το επιθυμείτε, (ή τουλάχιστον δεν το αποφύγετε).
Οι λόγοι μου δεν είναι πολιτικοί κι αυτό ίσως σας χαλάσει τη συνταγή άρχοντες του τόπου, εφόσον δεν θα προκαλέσω παραπέρα προστριβές κι ούτε θα σας τρατάρω ορεκτικά, για τη συνήθη σας συνέχεια: το μεγάλο σας τσιμπούσι εις βάρος των διαφωνούντων, άρα και των έχθρων κατά την περίοπτη γνώμη σας, προσπαθώντας να τους κατασπαράξετε, δαγκώνοντας την άποψή τους και αναμασώντας το αφόρρητα πληκτικό και αποπροσανατολιστικό σας ποιηματάκι (ήμαρτον ποίηση για την βλασφημία μου) το –σημειωτέον- όπως πάντα ανορθόγραφο, αλλά πώς να το γλιτώσετε αυτό, αφού μάλλον αναλόγως σκεφτόσαστε ενώ επαίρεσθε ενίοτε για την δήθεν ευφράδειά σας(!)… -σε αντίθεση με όσους και έχουν να πουν και μπορούν να πουν τα πράγματα με τ΄ όνομά τους, αλλά ξέρουν δεν ξέρουν, αναγκάζονται να τα καταθέσουν γραπτώς, μπας και αφυπνίσουν όσους έχετε
Δημότης Ερμιόνης δεν είμαι. (Έχω ζήσει αρκετά χρόνια εκεί κατά το παρελθόν και αναγνωρίζω πρόσωπα και πράγματα.) Τα νέα σας πιά, τα πληροφορούμαι από τις «αυθόρμητες» κοινοποιήσεις σας στα τοπικά ιστολόγια. Αρκετές φορές αισθάνθηκα την ανάγκη να σας γνωστοποιήσω τις απορίες μου έστω, αν όχι τις ενστάσεις μου –ως επί το πλείστον για το «πώς», παρά για το «τι»- αλλά θεώρησα ότι εφόσον δεν το βιώνω, «δεν δικαιούμαι να ομιλώ».
Στην προκειμένη περίπτωση όμως, εντελώς αντικειμενικά όπως θα διαπιστώσετε, θα τολμήσω να μεσολαβήσω ως μεταφράστρια, για να επαναφερθεί η τάξη, εάν κι εφόσον το επιθυμείτε, (ή τουλάχιστον δεν το αποφύγετε).
Οι λόγοι μου δεν είναι πολιτικοί κι αυτό ίσως σας χαλάσει τη συνταγή άρχοντες του τόπου, εφόσον δεν θα προκαλέσω παραπέρα προστριβές κι ούτε θα σας τρατάρω ορεκτικά, για τη συνήθη σας συνέχεια: το μεγάλο σας τσιμπούσι εις βάρος των διαφωνούντων, άρα και των έχθρων κατά την περίοπτη γνώμη σας, προσπαθώντας να τους κατασπαράξετε, δαγκώνοντας την άποψή τους και αναμασώντας το αφόρρητα πληκτικό και αποπροσανατολιστικό σας ποιηματάκι (ήμαρτον ποίηση για την βλασφημία μου) το –σημειωτέον- όπως πάντα ανορθόγραφο, αλλά πώς να το γλιτώσετε αυτό, αφού μάλλον αναλόγως σκεφτόσαστε ενώ επαίρεσθε ενίοτε για την δήθεν ευφράδειά σας(!)… -σε αντίθεση με όσους και έχουν να πουν και μπορούν να πουν τα πράγματα με τ΄ όνομά τους, αλλά ξέρουν δεν ξέρουν, αναγκάζονται να τα καταθέσουν γραπτώς, μπας και αφυπνίσουν όσους έχετε
Παναγιώτης Τέτσης. Ενας Υδραίος στα σοκάκια του Ναυπλίου
Στον στοχαστή του βλέμματος, στον ζωγράφο που αγάπησε και αξιοποίησε όσο λίγοι τη δύναμη του φωτός και του χρώματος, στον ακαδημαϊκό Παναγιώτη Τέτση είναι αφιερωμένη η έκθεση που φιλοξενείται στο παράρτημα Ναυπλίου της Εθνικής Πινακοθήκης Μουσείου Αλεξάνδρου Σούτζου.
Περιλαμβάνει αντιπροσωπευτικά έργα από τις σημαντικότερες θεματικές ενότητες της πορείας του. Σε όλη του τη ζωή ζωγραφίζει αυτό που γνωρίζει πάρα πολύ καλά: προσωπογραφίες, τους φίλους του, οκείους χώρους της Υδρας, του νησιού δηλαδή όπου γεννήθηκε, τα τοπία της Σίφνου, τη λαϊκή αγορά της Παρασκευής στην οδό Ξενοκράτους καθώς και νεκρές φύσεις με αντικείμενα που περιβάλλουν την καθημερινότητά του.
Η ζωγραφική του Παναγιώτη Τέτση συνδέθηκε με τρόπο αποκαλυπτικό με το φώς και δη το ελληνικό, που, σύμφωνα με τον ίδιο, «ισοπεδώνει δημοκρατικά τους τόνους και ξεθωριάζει τα δυνατά χρώματα». Προσπάθησε, όμως, να το μετουσιώσει, να απελευθερώσει τη δύναμη του, να αποτυπώσει πειστικά τη φύση του, να δημιουργήσει μια πρωτόγνωρη ζωγραφική υπαίθρου έντονα χρωματική με δυνατές αρμονίες.
Η αγάπη του, επίσης, για το χρώμα δεν ατόνησε ποτέ. Οπως σημειώνει η κριτική «στα ώριμα έργα του, χτίζει κυριολεκτικά με το χρώμα. Μεταφράζει το φως και τη σκιά σε υπολογισμένες μονάδες καθαρού και λαμπερού χρώματος και οικοδομεί ένα σύμπαν αίθριο και φωτεινό. Το φως, μια ποιότητα που παραμελήθηκε στην αντίληψη του χρώματος από τη μοντέρνα ζωγραφική, για τον καλλιτέχνη δίνει τη βάση της χρωματικής τοποθέτησης σε κάθε πίνακά του. Η ζωγραφική του, ωστόσο, δεν αγνόησε τις κατακτήσεις της αφαίρεσης. Κάθε τμήμα του πίνακά του διαβάζεται ως καθαρή ζωγραφική και ως μέρος του αινίγματος της εικόνας».
Ο Παναγιώτης Τέτσης γεννήθηκε στην Υδρα το 1925. Πήρε τα πρώτα του μαθήματα από τον Γερμανό ζωγράφο και χαράκτη Κλάους Φρισλάντερ. Καθοριστικό ρόλο στο ξεκίνημα της καλλιτεχνικής του διαδρομής είχε η γνωριμία του με τον Δημήτρη Πικιώνη και τον Ν. Χατζηκυριάκο-Γκίκα, τους οποίους και θεωρεί δασκάλους του. Το 1949 αποφοίτησε από την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών με δάσκαλο τον Κ. Παρθένη, τον οποίο παρακολούθησε πολύ λίγο επειδή ο ζωγράφος αποχώρησε από τη Σχολή. Με υποτροφία του ΙΚΥ συνέχισε τις σπουδές του στην Ecole des Beaux-Arts (1953-1956) του Παρισιού όπου, μεταξύ άλλων,
Περιλαμβάνει αντιπροσωπευτικά έργα από τις σημαντικότερες θεματικές ενότητες της πορείας του. Σε όλη του τη ζωή ζωγραφίζει αυτό που γνωρίζει πάρα πολύ καλά: προσωπογραφίες, τους φίλους του, οκείους χώρους της Υδρας, του νησιού δηλαδή όπου γεννήθηκε, τα τοπία της Σίφνου, τη λαϊκή αγορά της Παρασκευής στην οδό Ξενοκράτους καθώς και νεκρές φύσεις με αντικείμενα που περιβάλλουν την καθημερινότητά του.
Η ζωγραφική του Παναγιώτη Τέτση συνδέθηκε με τρόπο αποκαλυπτικό με το φώς και δη το ελληνικό, που, σύμφωνα με τον ίδιο, «ισοπεδώνει δημοκρατικά τους τόνους και ξεθωριάζει τα δυνατά χρώματα». Προσπάθησε, όμως, να το μετουσιώσει, να απελευθερώσει τη δύναμη του, να αποτυπώσει πειστικά τη φύση του, να δημιουργήσει μια πρωτόγνωρη ζωγραφική υπαίθρου έντονα χρωματική με δυνατές αρμονίες.
Η αγάπη του, επίσης, για το χρώμα δεν ατόνησε ποτέ. Οπως σημειώνει η κριτική «στα ώριμα έργα του, χτίζει κυριολεκτικά με το χρώμα. Μεταφράζει το φως και τη σκιά σε υπολογισμένες μονάδες καθαρού και λαμπερού χρώματος και οικοδομεί ένα σύμπαν αίθριο και φωτεινό. Το φως, μια ποιότητα που παραμελήθηκε στην αντίληψη του χρώματος από τη μοντέρνα ζωγραφική, για τον καλλιτέχνη δίνει τη βάση της χρωματικής τοποθέτησης σε κάθε πίνακά του. Η ζωγραφική του, ωστόσο, δεν αγνόησε τις κατακτήσεις της αφαίρεσης. Κάθε τμήμα του πίνακά του διαβάζεται ως καθαρή ζωγραφική και ως μέρος του αινίγματος της εικόνας».
Ο Παναγιώτης Τέτσης γεννήθηκε στην Υδρα το 1925. Πήρε τα πρώτα του μαθήματα από τον Γερμανό ζωγράφο και χαράκτη Κλάους Φρισλάντερ. Καθοριστικό ρόλο στο ξεκίνημα της καλλιτεχνικής του διαδρομής είχε η γνωριμία του με τον Δημήτρη Πικιώνη και τον Ν. Χατζηκυριάκο-Γκίκα, τους οποίους και θεωρεί δασκάλους του. Το 1949 αποφοίτησε από την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών με δάσκαλο τον Κ. Παρθένη, τον οποίο παρακολούθησε πολύ λίγο επειδή ο ζωγράφος αποχώρησε από τη Σχολή. Με υποτροφία του ΙΚΥ συνέχισε τις σπουδές του στην Ecole des Beaux-Arts (1953-1956) του Παρισιού όπου, μεταξύ άλλων,
Πρόντι: Μας λείπει το ευρωπαϊκό πνεύμα απέναντι στην Ελλάδα
Δυστυχώς, μας λείπει απέναντι στην Ελλάδα αυτό το αποκαλούμενο «ευρωπαϊκό πνεύμα», τονίζει ο πρώην πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ρομάνο Πρόντι, σε σημερινή, μακρά συνέντευξή του στην έγκυρη αυστριακή εφημερίδα «Ντι Πρέσε».
Ο κ. Πρόντι απαντά καταφατικά σε σχετική ερώτηση εάν οι Έλληνες εξαπάτησαν τους υπόλοιπους Ευρωπαίους, συμπληρώνει όμως ταυτόχρονα πως «αυτό συνέβη γιατί τους άφησαν» και ο ίδιος αναφέρει ως λόγο το ότι οι Ευρωπαίοι δεν ήθελαν τη δημιουργία δυνατοτήτων ελέγχου όταν καθιερώθηκε το ευρώ [EUR=X] , ούτε καν τον έλεγχο της Ευρωπαϊκής Στατιστικής Υπηρεσίας, γιατί ήταν μια υπερεθνική υπηρεσία.
Προσθέτει ακόμη ότι φυσικά είναι εύκολη η εξαπάτηση όταν κανείς δεν ελέγχει τα στοιχεία, όπως συμβαίνει και με έναν μαθητή όταν δεν υπάρχει δάσκαλος που να διορθώνει τις ασκήσεις του.
Απαντώντας στην ερώτηση εάν η Ευρώπη χειρίστηκε σωστά την ελληνική κρίση, ο κ. Πρόντι απαντά πως η μεγάλη καθυστέρηση των Γερμανών έκανε πολύ μεγαλύτερη αυτή την κρίση απ’ ό,τι αυτή θα έπρεπε να είναι και υπενθυμίζει πως η Ελλάδα εκπροσωπεί μόλις το 2,6% του ευρωπαϊκού ΑΕΠ, κάτι μηδαμινό στην πραγματικότητα. Κατά την άποψή του, χωρίς τις (τοπικές) εκλογές στη Βόρεια Ρηνανία-Δυτική Βεστφαλία, αυτό θα είχε τακτοποιηθεί σε χρόνο μηδέν, όμως «η πολιτική των
Ο κ. Πρόντι απαντά καταφατικά σε σχετική ερώτηση εάν οι Έλληνες εξαπάτησαν τους υπόλοιπους Ευρωπαίους, συμπληρώνει όμως ταυτόχρονα πως «αυτό συνέβη γιατί τους άφησαν» και ο ίδιος αναφέρει ως λόγο το ότι οι Ευρωπαίοι δεν ήθελαν τη δημιουργία δυνατοτήτων ελέγχου όταν καθιερώθηκε το ευρώ [EUR=X] , ούτε καν τον έλεγχο της Ευρωπαϊκής Στατιστικής Υπηρεσίας, γιατί ήταν μια υπερεθνική υπηρεσία.
Προσθέτει ακόμη ότι φυσικά είναι εύκολη η εξαπάτηση όταν κανείς δεν ελέγχει τα στοιχεία, όπως συμβαίνει και με έναν μαθητή όταν δεν υπάρχει δάσκαλος που να διορθώνει τις ασκήσεις του.
Απαντώντας στην ερώτηση εάν η Ευρώπη χειρίστηκε σωστά την ελληνική κρίση, ο κ. Πρόντι απαντά πως η μεγάλη καθυστέρηση των Γερμανών έκανε πολύ μεγαλύτερη αυτή την κρίση απ’ ό,τι αυτή θα έπρεπε να είναι και υπενθυμίζει πως η Ελλάδα εκπροσωπεί μόλις το 2,6% του ευρωπαϊκού ΑΕΠ, κάτι μηδαμινό στην πραγματικότητα. Κατά την άποψή του, χωρίς τις (τοπικές) εκλογές στη Βόρεια Ρηνανία-Δυτική Βεστφαλία, αυτό θα είχε τακτοποιηθεί σε χρόνο μηδέν, όμως «η πολιτική των
Μικρά Γαλάζια Μυστικά
Από το ημερολόγιό μου: ironprison
*
Ηλίθιος: άνθρωπος του οποίου ο αυτοματισμός των συναισθημάτων είναι τόσο έντονος ώστε τον οδηγεί σε πράξεις μακροπρόθεσμα αντίθετες από το συμφέρον του.
*
Διαπαιδαγώγηση: δυστυχισμένοι άνθρωποι μεγαλώνουν δυστυχισμένα παιδιά και τα βγάζουν στην κοινωνία ευνουχισμένα κι ακρωτηριασμένα για να κάνουν δυστυχισμένη τη ζωή άλλων δυστυχισμένων υπάρξεων.
*
«Φιλόσοφος» δεν είναι όποιος αναπτύσσει έναν συστηματικό και βαθύ προβληματισμό γύρω από ορισμένα θεμελιακά υπαρξιακά μεγέθη. Είναι αυτός που μπορεί να πείσει κάποιους άλλους να τον πληρώνουν για να ασκεί τον εν λόγω προβληματισμό• αυτός που μπορεί να επιδίδεται στις μεθοδικές του αναλύσεις ανενόχλητος από μυωπικές ασχολίες όπως το νοίκι και οι λογαριασμοί.
*
Το Προσωπικό μου Κοράνι
*
Ηλίθιος: άνθρωπος του οποίου ο αυτοματισμός των συναισθημάτων είναι τόσο έντονος ώστε τον οδηγεί σε πράξεις μακροπρόθεσμα αντίθετες από το συμφέρον του.
*
Διαπαιδαγώγηση: δυστυχισμένοι άνθρωποι μεγαλώνουν δυστυχισμένα παιδιά και τα βγάζουν στην κοινωνία ευνουχισμένα κι ακρωτηριασμένα για να κάνουν δυστυχισμένη τη ζωή άλλων δυστυχισμένων υπάρξεων.
*
«Φιλόσοφος» δεν είναι όποιος αναπτύσσει έναν συστηματικό και βαθύ προβληματισμό γύρω από ορισμένα θεμελιακά υπαρξιακά μεγέθη. Είναι αυτός που μπορεί να πείσει κάποιους άλλους να τον πληρώνουν για να ασκεί τον εν λόγω προβληματισμό• αυτός που μπορεί να επιδίδεται στις μεθοδικές του αναλύσεις ανενόχλητος από μυωπικές ασχολίες όπως το νοίκι και οι λογαριασμοί.
*
Το Προσωπικό μου Κοράνι
Τετάρτη 1 Σεπτεμβρίου 2010
Πάμε Ύδρα..Hydra International Arts Festival
Την πρώτη εβδομάδα του Σεπτέμβρη από 1-7 διοργανώνεται για πρώτη φορά στην Ύδρα το Hydra International Arts Festival υπό την αιγίδα του Δήμου Ύδρας. Ένα φεστιβάλ που φιλοξενεί καλλιτέχνες από την Ελλάδα, την Αγγλία, την Ιταλία και εκδηλώσεις που περιλαμβάνουν μουσικές συναυλίες, εικαστικές εκθέσεις και απολαύσεις υψηλής μαγειρικής τέχνης.
Οι ποιοτικές καλλιτεχνικές παραστάσεις του φεστιβάλ προσδοκούν να δώσουν μια ανάσα ψυχαγωγίας στους επισκέπτες του αγαπημένου νησιού του Αργοσαρωνικού, φιλοδοξώντας να αποδείξουν ότι η τέχνη βοηθάει τη ζωή μας ακόμη και σε δύσκολους καιρούς.
Την πρώτη αυτή διοργάνωση του φεστιβάλ αγκάλιασαν ο Δήμος Ύδρας, η Ιερά Μητρόπολη της Ύδρας, η οποία παραχώρησε για πρώτη φορά τον προαύλιο χώρο για τη διοργάνωση εκδηλώσεων, αλλά και πολλοί γνωστοί καλλιτέχνες, όπως η Ελευθερία Αρβανιτάκη, η Λία Βίσση, ο Στράτος Τζώρτζογλου, ο Βαγγέλης Πετσάλης και άλλοι, οι οποίοι ανακαλύπτοντας ξανά την Ύδρα συμμετέχουν με παραστάσεις ειδικά προσαρμοσμένες στην γοητεία του νησιού.
Οι ποιοτικές καλλιτεχνικές παραστάσεις του φεστιβάλ προσδοκούν να δώσουν μια ανάσα ψυχαγωγίας στους επισκέπτες του αγαπημένου νησιού του Αργοσαρωνικού, φιλοδοξώντας να αποδείξουν ότι η τέχνη βοηθάει τη ζωή μας ακόμη και σε δύσκολους καιρούς.
Την πρώτη αυτή διοργάνωση του φεστιβάλ αγκάλιασαν ο Δήμος Ύδρας, η Ιερά Μητρόπολη της Ύδρας, η οποία παραχώρησε για πρώτη φορά τον προαύλιο χώρο για τη διοργάνωση εκδηλώσεων, αλλά και πολλοί γνωστοί καλλιτέχνες, όπως η Ελευθερία Αρβανιτάκη, η Λία Βίσση, ο Στράτος Τζώρτζογλου, ο Βαγγέλης Πετσάλης και άλλοι, οι οποίοι ανακαλύπτοντας ξανά την Ύδρα συμμετέχουν με παραστάσεις ειδικά προσαρμοσμένες στην γοητεία του νησιού.
Πρόγραμμα Εκδηλώσεων
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)