Πέμπτη 10 Μαΐου 2012

Η Κάθοδος των Celebrities στην Ερμιονίδα


Α π ό ψ ε ι ς

Η Κάθοδος των Celebrities

 Της Μυρσίνης Σαμαρά

Από τις πληροφορίες που δημοσιεύονται, εδώ και πολύ καιρό, είναι βέβαιο ότι  το φαινόμενο της  αγοράς   ιδιωτικής γης και ακινήτων που βρίσκονται στην περιοχή της Ερμιονίδας, εξελίσσεται με ταχείς ρυθμούς.
 Είναι φανερή η πρόθεση των νέων ιδιοκτητών, που ανήκουν σε ειδική κατηγορία εφοπλιστών, εστεμμένων και επωνύμων (Celebrities), να προσβλέπουν στις ομορφιές της φύσης, τα ειδυλλιακά τοπία, το δασωμένο ανάγλυφο της περιοχής, την εύκολη πρόσβαση από στεριά, αέρα και θάλασσα για μια ιδανική διαμονή.
Αλλά κατά τη μεταφορική σημασία της φράσης «ου παντός πλειν εις Κόρινθον» (δεν μπορεί ο καθένας να πλευρίζει την Κόρινθο), ( Στράβων, Γεωγραφικά, VIII, 378), η Ερμιονίδα γίνεται πιο πολύ χρυσή απ’ ό,τι ήταν μέχρι σήμερα αλλά για ορισμένους και …ολίγους.
Στο site Ermioni Greece.com, αν ανατρέξουμε στο fotoermionis, θα βρεθούμε σε ένα ηλεκτρονικό άλμπουμ με πολλές και υπέροχες φωτογραφίες της Ερμιόνης. Το «σώμα» της φωτογραφίζεται σε πολλές στάσεις, en face, profil, στα πόδια, στους βραχίονες, στην καρδιά της, με την όμορφη φύση να διαλαλεί, μέσω φακού, την πραμάτεια της. Πράγματι, το θέαμα κολακεύει, αφού ο φωτογράφος, όπως λέει, «αιχμαλωτίζει την ψυχή του ελληνικού τοπίου».
Πώς νιώθουμε, όμως, με το σώμα που μοιράζεται  αρχικά σε αθώα οπτικά φιλέτα;
Άραγε υπάρχουν απαντήσεις αν θα σταματήσει αυτή η πλημμυρίδα; Μήπως πρέπει να θορυβεί τον ανήσυχο δημότη, που έχει δώσει τη ζωή του και το βιος του σ’ αυτή τη γη, η αυριανή ποιότητα και το κόστος  της ζωής του; Γιατί είναι βέβαιο πως θα αλλάξουν ριζικά!

 Πολιτιστικός τουρισμός

 Μήπως θα πρέπει να ενεργοποιήσει σοβαρά  τα δικά του εφόδια που συνοπτικά  με δυο λέξεις είναι ο πολιτιστικός τουρισμός του τόπου του;
Ίσως  να γοητεύουν τα προσωνύμια Λιχτενστάιν,  ελληνική Ριβιέρα κ.λ.π. και να προκαλούν υπερηφάνεια, αλλά οι λέξεις παραπλανούν  σαν το δούρειο ίππο, γιατί στην εποχή μας το νόημά τους δοκιμάζεται. Εκεί, στο μύθο, ήταν η λέξη δώρο, εδώ η λέξη ευκαιρία, εκεί ήταν η λέξη Αθηνά, εδώ η λέξη κέρδος, εκεί ήταν η λέξη νίκη, εδώ η λέξη ανάπτυξη. Άλλωστε έχουμε παραδείγματα νησιών που είτε είχαν αυτοσυγκράτηση (Ύδρα) είτε τα έδωσαν όλα
(Μύκονος).
Για να το πούμε πάλι, μήπως πρέπει να βρεθούν σοβαρά αντισταθμίσματα που δεν θα αλλοιώσουν και δεν θα αλλοτριώσουν,  που θα αφυπνίσουν και δεν θα αποχαυνώσουν το μυαλό μας; Γιατί στην εποχή μας,  που όλα αναποδογυρίζουν, «τη δόξα πολλοί εμίσησαν, το χρήμα ουδείς!».

Παραθέτουμε τις προτάσεις που κάνει  ο διευθυντής του Travels Dynamics International  στη Νέα Υόρκη, που προωθεί τον πολιτιστικό και φυσιολατρικό τουρισμό της Ελλάδας κ. Παπαγαπητός, νέος της Διασποράς, και ο οποίος βλέπει με ψυχραιμία και από απόσταση τα πράγματα και τα πλεονεκτήματα της Ελλάδας (και για εμάς εδώ της Ερμιονίδας). (Καθημερινή 29/04/2012, Rebranding χρειάζονται οι Έλληνες):

Η προσέγγιση πρέπει να είναι ανθρωποκεντρική,
όχι ρηχά επικοινωνιακή

«Μια έξυπνη ιδέα θα ήταν νομίζω να δημιουργηθεί μια μη κερδοσκοπική οργάνωση εθελοντών που να παρουσιάζει στους τουρίστες θετικά εγχειρήματα, την Ελλάδα (διάβαζε: Ερμιονίδα) των απλών ανθρώπων που αγωνίζονται για κάτι καλό:από ένα μικρό οινοποιείο, ένα πρότυπο σχολείο, μια φιλανθρωπική οργάνωση, μια επιχείρηση που έχει αγκαλιάσει μια καινοτομία. Όχι μόνο αυτά. Φανταστείτε πόσο θα άλλαζε η άποψη ενός ξένου για εμάς, αν είχε την ευκαιρία να μιλήσει με έναν δάσκαλο, έναν γιατρό, έναν εστιάτορα και ακόμα έναν συνταξιούχο.
Όλοι είμαστε εν δυνάμει πρέσβεις αυτής της χώρας (διάβαζε: αυτού του τόπου) και όλοι μας μπορούμε να αντιστρέψουμε το κακό κλίμα.
Η προσέγγιση πρέπει να είναι ανθρωποκεντρική, όχι ρηχά επικοινωνιακή».

Το σύγχρονο ανθρώπινο πρόσωπο της Ερμιονίδας πρέπει να το αναζητήσουμε, να το ονομάσουμε και να του δώσουμε το πραγματικό του νόημα. Όχι να το καταδικάζουμε με το «δε βαριέσαι, τίποτε δε γίνεται» ή το «ποιος να τα κάνει αυτά!» και άλλα ισοπεδωτικά που ακούμε συχνά και μας φρενάρουν. Ούτε να υποκλινόμαστε στην «Κίρκη του Λιχτενστάιν!» ούτε να μένουμε απαθείς σε οποιαδήποτε «Κάθοδο».
  Υπάρχουν και ικανά πρόσωπα και πολλά πλεονεκτήματα.
Προς ενίσχυση του τελευταίου παραθέτουμε το παρακάτω video:


Θα παρακαλούσα  τα blogs της Ερμιόνης: την «Πρωτοβουλία», το «eikonoskopio» και το « Ερμιονίδα: μας αρέσει - δεν μας αρέσει», που με τόσο ενδιαφέρον προβάλλουν και περιβάλλουν τα τοπικά θέματα,

 να ανοίξουν ένα διάλογο με προτάσεις για μια στροφή προς τον τουρισμό που θα σέβεται τον πολιτισμό και το μόχθο των ανθρώπων της, που θα τιμά τον καθένα.  Ιδιαίτερα, να συμπεριλάβει νέους σε ηλικία συνομιλητές που έχουν ανησυχίες, γνωρίζουν θέματα και έχουν ανάγκη από την ελπίδα και την πρόοδο στον τόπο τους.

Ο αγαπητός φίλος και συμπατριώτης Βασίλης Γκάτσος έχει ξεκινήσει την προσπάθεια αυτή κάνοντας μια βαθιά τομή στα θέματα προτεραιότητας και πολιτισμού της περιοχής. Άλλοι φίλοι έχουν δείξει αυτόν το δρόμο με το δικό τους τρόπο. Ας συνεχίσουμε.

Ευχαριστώ για τη φιλοξενία

Μυρσίνη Σαμαρά