Παρασκευή 26 Οκτωβρίου 2012

Η Χοζοβιώτισσα της... Αργολίδας!


Στην Αμοργό, το Κυκλαδονήσι με το χαρακτηριστικό επίμηκες σχήμα και το εντυπωσιακό ανάγλυφο, βρίσκεται ένα μοναδικό δημιούργημα της αιγαιοπελαγίτικης μοναστηριακής αρχιτεκτονικής, η βυζαντινή μονή της Παναγίας της Χοζοβιώτισσας.
Κάθε φορά που επισκέπτομαι την Αμοργό, δεν παραλείπω να επισκεφθώ το φημισμένο μοναστήρι της Χοζοβιώτισσας, που δεσπόζει σε επιβλητική ορθοπλαγιά, πάνω από τη θάλασσα.
Προς μεγάλη μου έκπληξη, κατά τη διάρκεια της πρόσφατης επίσκεψής μου στην Αργολίδα, ανακάλυψα ένα εκκλησιαστικό μνημείο που μου θύμισε έντονα τη Χοζοβιώτισσα της Αμοργού.
Χτισμένη σε απρόσιτη θέση (Βράχια την αποκαλούν οι ντόπιοι), σφηνωμένη σε μια απόκρημνη πλαγιά του όρους Αυγού, κοντά στα Δίδυμα Ερμιονίδας, η μονή του Αγίου Δημητρίου αποτελεί ένα εξαίρετο μνημείο των Μεταβυζαντινών (κατά πάσαν πιθανότητα) Χρόνων.
Το καθολικό της μονής είναι δισυπόστατο: το νότιο τμήμα, εξ ολοκλήρου υπόσκαφο, είναι αφιερωμένο στον Άγιο Δημήτριο και το βόρειο (με τοιχογραφίες του 17ου αιώνα) στους Αγίους Θεοδώρους.
Ο φρουριακός χαρακτήρας της μονής, τα αξιόλογα αρχιτεκτονικά στοιχεία και το επιβλητικό τοπίο συνθέτουν ένα μοναδικό σύνολο, που αιχμαλώτισε το φωτογραφικό φακό μου και χαράχτηκε ανεξίτηλα στη μνήμη μου.

 Πηγή και περισσότερες φωτογραφίες εδώ:http://diakopes.in.gr