Τετάρτη, 29 Φεβρουαρίου 2012

Εκ του port police.. Δ.Λ.Τ.Ερμιονίδας


Οι νέες πινακίδες, που καλώς μπήκαν στα Μαντράκια και στο λιμάνι της Ερμιόνης.
 Τις  τοποθέτησε  το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Ερμιονίδας.
Αυτό το "Εκ του  port police" όμως δεν το είδε  κανείς  ούτε ο πρόεδρος, ο αντιπρόεδρος ..

.

ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 2011 ΚΑΙ 2012

Μια πρόχειρη ματιά και άμα θέλουνε μας εξηγούν.
Του Βασίλη Γκάτσου
Προϋπολογισμός 2011 = 11355140 €
Προϋπολογισμός 2012 =   8706931 €

ΣΤΑ ΕΞΟΔΑ ΚΑΙ ΠΛΗΡΩΜΕΣ:
Στον Κωδ. 6 καταγράφονται οι λειτουργικές δαπάνες της χρήσεως, δηλαδή τα έξοδα και οι πληρωμές που θα κάνει ο δήμος Ερμιονίδας το 2011 για τη λειτουργία του. Δηλαδή οι κωδικοί από 60 έως και 68 καταγράφουν έξοδα λειτουργίας του δήμου που αφορούν αμοιβές και έξοδα προσωπικού, αμοιβές αιρετών και τρίτων, παροχές τρίτων, τοκοχρεολύσια δανείων, προμήθειες αναλωσίμων υλικών ανταλλακτικών, υλικών επισκευών κ.λ.π., μεταβίβαση εισοδήματος σε τρίτους δηλαδή παραχωρήσεις ,επιχορηγήσεις, παροχές, δωρεές σε επιτροπές, ΝΠΔΔ του δήμου κ.λ.π.

Για το 2011 είχαν προϋπολογιστεί 5479417 € και για το 2012 Προϋπολογίζονται 5404568 €

Δηλαδή παρ’ όλο που ο προϋπολογισμός του 2012 είναι κατά πολύ μικρότερος, παρ’ όλο που η κοινωνία μας βρίσκεται σε πρωτοφανή οικονομική και κοινωνική κρίση ο Δήμος Ερμιονίδας δεν λέει να μειώσει με τίποτα τα έξοδα λειτουργίας του. Στην πράξη τα αυξάνει αναλογικά αφού το 2011 αποτελούσαν το 48% του προϋπολογισμού, και το 2012 θα αποτελέσουν το 62% του

Η «παραβατική ουτοπία» της Οούκα Λεέλε

Προτείνει η Έλλη Βασιλάκη  
Το έργο μιας από τις πλέον σημαντικές ισπανίδες φωτογράφους στην Αθήνα

Από τις 7 Μαρτίου μέχρι και τις 21 Απριλίου η Πρεσβεία της Ισπανίας και το Ινστιτούτο Θερβάντες παρουσιάζουν την έκθεση «Οούκα Λεέλε: Η παραβατική ουτοπία» υπό την επιμέλεια του κριτικού τέχνης Μανουέλ Ρομέρο.
Τετάρτη 7 Μαρτίου 20:00 Εγκαίνια στην αίθουσα εκθέσεων του Ινστιτούτου Θερβάντες. Ωράριο: Δευτέρα-Παρασκευή 10:00-13.30 και 16:00-20:00. Σάββατο 10:00-13.30. Κλειστά τις Κυριακές και 12-17.04.2012. Αίθουσα Εκθέσεων του Ινστιτούτου Θερβάντες της Αθήνας, Μητροπόλεως 23, Αθήνα. Είσοδος ελεύθερη.
Η έκθεση που αποτελείται από 15 έργα της καλλιτέχνιδας από τη Μαδρίτη Οούκα Λεέλε και που εκπροσώπησαν την Ισπανία στην 11η Μπιενάλε του Καΐρου το 2008, ταξιδεύει στο «παραβατικό» σύμπαν της φωτογράφου και φέρνει το ελληνικό κοινό για πρώτη φορά σε στενή επαφή με μία από τις σημαντικότερες εκπροσώπους

I AM GREEK AND I WANNA GO HOME

Από Γιώργο, Νότια Γαλλία

 HI EVERYBODY PLEASE TAKE THE TIME TO SEE THESE BEAUTIFUL PHOTOS.

Αυτή είναι η φράση και το κεντρικό μήνυμα που αποστέλλεται παντού μέσω διαδικτύου, από την Ανεξάρτητη εθελοντική κίνηση με σκοπό την επιστροφή των Ελληνικών αρχαιοτήτων που παράνομα κρατούνται εκτος Ελλάδας.
Εμπνευστής και δημιουργός είναι ο Μουσικοσυνθέτης και φωτογράφος Ares Kalogeropoulos ο οποιος διαμένει και δραστηριοποιείται στο Oldenburg της Βόρειας Γερμανίας
Η Ανεξάρτητη αυτή κίνηση, απέκτησε χιλιάδες υποστηρικτές στο διαδίκτυο, μιας και ξεκίνησε μέσω Facebook, από το προσωπικό Προφίλ του Ares Καλογερόπουλος.
Το μήνυμα " I AM GREEK AND Ι WANNA GO HOME " καθώς και η αισθητική ματια που συνοδεύει τις εικόνες, είναι δημιουργημένες ώστε να χτυπήσουν τις πόρτες του συναισθήματος εντός και εκτος Ελλάδας. Για αυτό το λόγο άλλωστε επικοινωνείται στην Αγγλική γλώσσα.
Το δευτρο μήνυμα που συνοδεύει αυτήν την κινηση είναι " Our Badget is our Love" που δηλώνει ξεκάθαρα πως απλώς και μονο με την αγάπη μας για την Ελλάδα και τον κοινό στόχο, μπορεί αυτή η κίνηση να επικοινωνηθεί, έξω από χρηματοδοτήσεις και κονδύλια στήριξης.
Η αγάπη μας και η εθελοντική μας εργασία για τον κοινό αυτόν Εθνικό στόχο είναι αρκετή και μάλιστα πιο ισχυρή από κάθε χρηματική υποστήριξη!Υποστηρίξτε και εσείς αυτήν την μεγάλη και αγνή κίνηση που μας επιτρέπει να στεκόμαστε απέναντι στην ιστορία μας περήφανοι ως Έλληνες και ως πολίτες αυτού του κόσμου!
Απλώς κοινοποιήστε παντού αυτές τις εικόνες. Σε Ελλάδα και εξωτερικό.
Να ακουστεί η φωνή μας!
Ας κάνουμε κάτι για το οποιο η Ιστορία θα μας κοίτα με το ποιο τρυφερό της βλέμμα.
Ευχαριστώ προσωπικά όλους σας μέσα από την καρδια μου!
Ares Kalogeropoulos

Τρίτη, 28 Φεβρουαρίου 2012

Σίδνεϊ-Ερμιόνη για την "Ελπίδα"

Λεγομαι (Τοm) Αναστασιος Παντελη Κοκορης.Γεννηθηκα στην Ρειχια Ζαρακα Λακωνιας της Ελλαδας.Ειμαι 58 χρονων και ζω στο Συδνευ της Αυστραλιας με την οικογενεια μου και τα αδελφια μου. Η αγαπη μου για την ποδηλασια ξεκιναει απ τα παιδικα μου χρονια με μακρινες αγωνιστικες διαδρομες.Προτεινοντας μια Κυριακη να κανουμε ποδηλατο με το φιλο μου Γιωργο Κωνσταντοπουλο στο Manly που ειναι η περιοχη που κατοικω,συζητησαμε οτι θα ταξιδεψω με το ποδηλατο μου απο την Αυστραλια στην Ελλαδα.
Τον ρωτησα αν υπαρχει καποιο ιδρυμα στο οποιο θα μπορουσα να διαθεσω καποια χρηματα που θα συγκεντρωσω απ αυτη τη διαδρομη. Μου προτεινε το ιδρυμα ΕΛΠΙΔΑ και μου εξηγησε ποιο ακριβως ειναι το εργο του.Λογω οτι η οικογενεια μου εχει πληγει απο αυτη την ασθενεια πηρα την αποφαση να λειτουργησω υπερ του ιδρυματος.Ξεκιναω 1η Απριλιου απο το Σιδνευ και συγκεκριμενα απ την αιθουσα του συλλογου Ζαρακιτων (196 Liverpool Road) και αφου διασχισω καποιες πολεις της Αμερικης και της Ευρωπης θα καταληξω στην ομορφη χωρα μας.Θα περασω απο καποιες πολεις της Ελλαδος και θα καταληξω στην Ερμιονη

Χιονάκι στα Δίδυμα

Από τη βόλτα μας σήμερα στον κάμπο προς το Καταφύκι, αφού με τη βροχή πρασίνισε ο τόπος και βγήκαν τα χόρτα..  







Απλότητα και αθωότητα..
Φωτο:Ρίνα Λουμουσιώτη

Αμέ;

Μία απάντηση στο «Έχω μια ερώτηση έχει κανείς καμιά απάντηση;», του Γιάννη.
 
Το ερώτημα είναι πολύ σημαντικό και διδακτικό για το σήμερα. Νομίζω ότι δίνω μια απάντηση με κάθε λεπτομέρεια στο βιβλίο μου «Η ανασυγκρότηση της Ερμιονίδας» από σελίδα 605 έως και 630. Όποιος έχει το κέφι, τις ξαναδιαβάζει.

Με λίγα λόγια:
Η Ερμιονίδα το 1828 δεν είχε τίποτα.
Μέχρι το 1900 έφτιαξε τέτοια αγροτική και βιοτεχνική υποδομή που ήταν αυτάρκης σε όλα. Κατά τη γνώμη μου εκμεταλλεύτηκε τέλεια τους νόμους του Καποδίστρια. Έφερνε δε και ‘συνάλλαγμα’ από τη ναυτιλία της, τη σπογγαλιεία της και τις ‘εξαγωγές’ κυρίως λαδιού και λίγων εσπεριδοειδών. Όλα αυτά που δημιούργησαν μέχρι το 1900 οι παππούδες των παππούδων μας, ωριμάσανε και αποδώσανε κατά την περίοδο 1900 – 1960 στα άξια χέρια των παιδιών τους. Την περίοδο αυτή προστέθηκαν και εισοδήματα από τα Μεταλλεία Μποδοσάκη και εμβάσματα των ξενιτεμένων στην Αμερική. Το χρήμα γινότανε σπίτια, περιβόλια, σπουδές και λίρες για τα παιδιά. Δουλειά, αποταμίευση και επένδυση, κοινωνική και σχολική παιδεία. Μία επαρχία αυτάρκης σε όλα με τα δικά της χέρια, χωρίς επιδεικτική κατανάλωση, με συνοχή και αλληλοβοήθεια στην παραγωγική διαδικασία.
Τέτοιες τοπικές οικονομίες δεν χαμπαρίζουν από χρεοκοπίες του κράτους. Έχουν ικανότατη παραγωγική μηχανή η οποία απλώς για λίγο αποσυντονίζεται και γρήγορα βρίσκει το ρυθμό της.  Και τέτοιες οικονομίες βγάζουν πραγματικά φιλοπρόοδους και οραματιστές σε όλα τα επίπεδα της τοπικής διοίκησης.
Τοπική οικονομία που ζει πουλώντας γη, που άδειασε τη θάλασσα από τα ψάρια, που έκανε θάλασσα τα υπόγεια νερά της, που όραμα έχει τον διορισμό στο δήμο και στον κρατικό μηχανισμό, που εισάγει σχεδόν τα πάντα προσπαθώντας να τα μεταπουλήσει, είναι έναν χάρτινος τοπικός πύργος από τραπουλόχαρτα, που τον πιάνει και τον ταράσσει η χρεοκοπία του κράτους. Κατ’ εικόνα και ομοίωσή της θα είναι φυσικά και όλα τα επίπεδα της τοπικής της αυτοδιοίκησης.
Η Ρίνα με το φωτογραφικό αρχείο με φωτογραφίες πριν την Κατοχή, η Ήρα με το ενδιαφέρον της για την περίοδο του πρώτου μισού του 20ου αιώνα, νομίζω ότι προσπαθούν να στρέψουν το ενδιαφέρον μας σε αυτή τη θαυμαστή περίοδο τουλάχιστον της Ερμιόνης.

Στο κατάλογο των έργων να προσθέσω και το τεράστιο υδραγωγείο της Ερμιόνης που φτιάχτηκε για να δέχεται τις μούργες και τα ξίδια (όχι τα λύματα, αφού νερό δεν υπήρχε στα σπίτια, ούτε λουτρά και τα τοιαύτα) και να τα βγάζει στη θάλασσα, γιατί μέχρι τότε ταξίδευαν στα σοκάκια επί μήνες.

Έρρωσθε,

Βασίλης Γκάτσος

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΕΡΜΙΟΝΗΣ


ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ
ΔΗΜΟΣ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ
ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ 
ΕΡΜΙΟΝΗΣ                                                  ΕΡΜΙΟΝΗ  24/02/2012
                                                                     ΑΡ. ΠΡΩΤ:  136
                                    

 ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Για την σύγκλιση του  Συμβουλίου της Δημοτικής Κοινότητας κατά τις διατάξεις του άρθρου 88 του Ν. 3852/10
Προς :  Τον  κ. Δήμαρχο.
            Τους κ. Δημοτικούς Κοινοτικούς Συμβούλους Ερμιόνης.

Σας προσκαλώ σε τακτική  συνεδρίαση που  θα γίνει  στο Δημοτικό Γραφείο Ερμιόνης την ημέρα  Τρίτη 28/02/2012 και ώρα 19:00 για συζήτηση και λήψη αποφάσεων, στα  παρακάτω θέματα της ημερήσιας διάταξης:
1.    Aίτηση της «Ι.Γεωργούσης & Σ. Βλάχος Ο.Ε.» για χορήγηση άδειας λειτουργίας μουσικής.
2.    Aίτηση της «Γ. Μέλλος – Χ.Μπουρίκα Ο.Ε.» για ανανέωση άδειας λειτουργίας μουσικής.
3.    Aίτηση του κ. Γεωργίου Μέλλου για ανανέωση άδειας λειτουργίας μουσικής.
4.    Αίτηση του κ. Στάικου Ανάργυρου του Αναστασίου.
5.    Σχετικά με την εκμίσθωση Δημοτικής Έκτασης στη θέση «Κρόθι».
6.    Σχετικά με το καθορισμό θέσης για την τοποθέτηση «σταντς» της δεκαπενθήμερης εφημερίδας «ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ».

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΕΡΜΙΟΝΗΣ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΡΗΤΣΩΤΑΚΗΣ

Έχω μια ερώτηση έχει κανείς καμιά απάντηση;

Του Ιωάννη Λακούτση
Έχω μια ερώτηση, έχει κανείς καμιά απάντηση;

Η πρώτη καταγεγραμμένη χρεοκοπία στην ελληνική ιστορία έγινε τον 4ο αιώνα προ Χριστού, όταν 13 πόλεις- κράτη  της Ελλάδας δανείστηκαν κεφάλαια από τον Ναό της Δήλου. Οι περισσότεροι από τους δανειστές δεν κατάφεραν ποτέ να αποπληρώσουν τα δάνεια και ο Ναός «έγραψε» απώλειες 80% στο κεφάλαιό του.
Η Ελλάδα έχει κηρύξει χρεοστάσιο πέντε φορές στην σύγχρονη ιστορία ( 1826, 1843,1860,1894 και το 1932).
Η χρεοκοπία του1932 διήρκησε  μέχρι το 1964.  Αυτά είναι λίγο πολύ γνωστά . Εκείνο που δεν είναι  ίσως γνωστό, είναι ότι στην επαρχία Ερμιονίδος την περίοδο από το 1933εως το 1936  εν μέσω χρεοκοπίας, κατασκευάσθηκαν τα περισσότερα και πιο σημαντικά έργα στην περιοχή.
Συνεχίστηκε  η κατασκευή της οδού Κρανιδίου-Ναυπλίου, ( τεράστιο έργο για την εποχή εκείνη , γι αυτό και ολοκληρώθηκε μετά από είκοσι χρόνια περίπου ), η οποία είχε ξεκινήσει να κατασκευάζεται από  το 1930 αλλά  είχε σταματήσει για οικονομικούς λόγους.
Κατασκευάστηκε η οδός Κρανιδίου-Κοιλάδας και η παραλιακή Κοιλάδας, η  οδός Μιλίνδρας, η γέφυρα Καταφυγίου, η πλατεία στο Κρανίδι.
Απαλλοτριώθηκαν εκτάσεις στην περιοχή  «Αυγό» Διδύμων  και  στη συνέχεια δόθηκαν σε ακτήμονες καλλιεργητές. Κατασκευάστηκε η  οδός   Ερμιόνης –Κρακασίου, Ερμιόνης –Θερμησίας- Μετοχίου-Πλεπίου. Σύσταθηκε σταθμός χωροφυλακής και Τελωνοφυλακείο στην  Θερμησία. Σύστάθηκε τηλεφωνικό γραφείο  στην Σαμπάριζα.  Κατασκευάστηκαν  σχολεία  και προστέθηκαν σχολικές   αίθουσες  στους Φούρνους , Κοιλάδα,  Ηλιόκάστρο, Θερμησία, Χέλι και Μεταλλεία Ερμιόνης. Κατασκευάστηκε  λιμενοβραχίονας στην  Ερμιόνη. Έγινε δενδροφύτευση του Μπιστιού, ( πρόεδρος  κοινότητας  και  πρόεδρος της Φιλοδασικής ένωσης Νίκος Δέδες), η οποία είχε ξεκινήσει επί προέδρου Παναγιώτου (1920-1922).  Έγινε δενδροφύτευση στους   Μύλους,  «…πρόκειται να δασώση το έναντι των αμπέλων της Μονής των Αγίων Αναργύρων, τμήμα περιοχής Μύλων»( δεν κατάλαβα και πολλά). Δενδροφύτευση «…δι’ ευκαλύπτων, ή δι’ ακακιών ή δια πιπεριών της πλατείας των πηγαδιών, ως επίσης και της από της οικίας Λαζάρου Μήτσου μέχρι της στροφής προς την οδόν Αγίων Αναργύρων δημοσίας οδού…».Κατασκευάστηκε ο  παραλιακός δρόμος από Γανώση-Μπίστι-Μαντράκια. Πλακοστρώθηκε το κέντρο της Ερμιόνης «δια λίθων Πόρου», η ποία είχε ξεκινήσει επί προέδρου Παναγιώτου. Ιδρύθηκε  Αγροτική Τράπεζα  (πρακτορείο) στην Ερμιόνη. Υπήρχε ακόμη και χοροδιδασκαλείο «…εις το οποίον οι νεαροί και φερέλπιδες  Ερμιονίται στροβιλίζονται κάθε βράδυ, διδασκόμενοι Ευρωπαϊκούς χορούς».
Τέλος, το Γενικό Νοσοκομείο Κρανιδίου «Αγ. Παντελεήμων»,  συνέχιζε να λειτουργεί έχοντας πλεονασματικό ταμείο.
Πώς  στο καλό, κάτοικοι  επαρχίας μιας χρεοκοπημένης χώρας κατόρθωσαν τόσα πολλά σε τόσο λίγο χρονικό διάστημα;

Συνεχίζονται οι εργασίες ανάδειξης και αξιοποίησης του Σπηλαίου Φράγχθι


Το μονοπάτι προς το σπήλαιο
Συνεχίζονται οι εργασίες ανάδειξης και αξιοποίησης του Σπηλαίου Φράγχθι
Συνεχίζονται με εντατικούς ρυθμούς οι εργασίες ανάδειξης του Σπηλαίου Φράγχθι ώστε να αξιοποιηθεί τουριστικά και να καταστεί επισκέψιμο με ασφάλεια. Το έργο εκτελείται με αυτεπιστασία από την Εφορεία Σπηλαιολογίας και Παλαιοανθρωπολογίας, είναι ενταγμένο στο ΕΣΠΑ, έχει προϋπολογισμό περίπου 200.000,00€ και προβλέπεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2012.
Συνεχίζονται επίσης οι εργασίες αποκατάστασης του παλαιού Δημοτικού Σχολείου Κοιλάδας, που προορίζεται να φιλοξενεί αντίγραφα ευρημάτων του Σπηλαίου Φράγχθι και παρουσίαση με ηλεκτρονικά πολυμέσα των ευρημάτων αυτών και τα αποτελέσματα της ανασκαφικής έρευνας, που καθιστούν το Σπήλαιο Φράγχθι ένα από τα σημαντικότερα ανθρωπολογικά μνημεία στο κόσμο. Αυτή η προσπάθεια ανάδειξης και αξιοποίησης του Σπηλαίου Φράγχθι που ξεκίνησε από την Δημοτική Αρχή του πρώην Δήμου Κρανιδίου το 2000 φαίνεται ότι οδηγείται στην ολοκλήρωσή της.
Πηγή Δημ.Κοιν.Κοιλάδας

Δευτέρα, 27 Φεβρουαρίου 2012

Οι χαρταετοί στην τέχνη

22 έργα τέχνης που έχουν ως κεντρική τους ιδέα τον χαρταετό.
"Flying kites"
********** 
"Flying Kites along the Beach" - Colin Campbell Cooper


**********
 "Let's go fly a kite" - Pierre H. Matisse

Κυριακή, 26 Φεβρουαρίου 2012

"Ενθύμια" από ναύτες Ερμιονίτες


 Της Ήρας Φραγκούλη-Βελλέ

  Η Ερμιόνη του χθες - « Ενθύμια» από ναύτες Ερμιονίτες

   Τιμούμε  φέτος τα 100 χρόνια από τους Βαλκανικούς πολέμους (1912-13) που διπλασίασαν την τότε Ελλάδα και θυμόμαστε τα 90 χρόνια από τη Μικρασιατική Καταστροφή (1922) που μας στέρησε προαιώνιες πατρίδες ελληνισμού. Σ αυτές τις πολεμικές περιπέτειες έλαβαν μέρος όλα τα στρατευμένα παιδιά της Ερμιόνης- πατέρες και παππούδες μας- που υπηρετούσαν στο πεζικό ή το ναυτικό.
 Mέσα στο κλίμα ευφορίας που επικρατούσε μετά τη λήξη του Α΄ παγκοσμίου πολέμου (1919) στον οποίο και η χώρα μας βρέθηκε κερδισμένη στο πλευρό των νικητών, τα θωρηκτά μας «Αβέρωφ» και «Κιλκίς» μετέχουν του συμμαχικού στόλου  που κατέλαβε τα Στενά (Βόσπορο, Ελλήσποντο και τη μεταξύ τους Προποντίδα) με πρόσχημα την ελεύθερη ναυσιπλοία. Ναύτες Ερμιονίτες που υπηρετούν στα δυό αυτά πλοία, χαρούμενοι και αισιόδοξοι στέλνουν τις φωτογραφίες τους στους αγαπημένους τους στην Ερμιόνη – ενθύμια που μαρτυρούσαν, χωρίς να το γνωρίζουν οι ίδιοι, σημαντικές ιστορικές στιγμές.                     

« Ενθύμιον Κωνσταντινουπόλεως» 

   Το φωτογραφείο  «Γιάννη Δ. Κουριώτη - Κωνσταντινούπολις» έχει έτοιμο το μοντάζ της φωτογράφησης. Σε πρώτο πλάνο το σκίτσο της Αγια -Σοφιάς, στο βάθος  αγκυροβολημένο το ελληνικό θωρηκτό ρίχνει τον προβολέα του και μέσα από το σημαιοστολισμένο σωσίβιο  του «Κιλκίς» ο Κυριάκος Κούνες (νομίζω) ερμιονίτης φίλος του πατέρα μου, που υπηρετούσε σ αυτό.

  Την ίδια εποχή και ο Χαράλαμπος Σκούρτης, ναύτης και αυτός  στο «Κιλκίς», στέλλει τη φωτογραφία του ως καλλιτεχνική κάρτα. Την έχει διασώσει η εγγονή του

Καινούργια τραγούδια

Η Άλκηστις Πρωτοψάλτη σε  ολοκαίνουργια τραγούδια, μέσα από τις μελωδίες της Ευανθία Ρεμπούτσικα και τα λόγια σπουδαιών στιχουργών: «Το γλυπτό» σε στίχους Άρη Δαβαράκη και το «Πέντε χρόνια σε ερωτεύομαι» σε στίχους Μιχάλη Γκανά. Είναι  δύο τραγούδια που θα απολαύσουμε,  του νέου ολοκληρωμένου κοινού album που θα κυκλοφορήσει την άνοιξη.

Σάββατο, 25 Φεβρουαρίου 2012

1987 Καρναβάλι στην Ερμιόνη


Ο Γιάννης, οι Κατερίνες, η Γαρυφαλλιά, ο Λάζαρος, η Ρίνα, ο Ρούλης, η Ελένη.. στο  άρμα του "Λάσου" με το  κάρο του Σουλιώτη δήλωναν  "Δεν ξανά βόσκω άλλες βουβάλες" !

Το Διδυμιώτικο Καρναβάλι

Οι Απόκριες στα Δίδυμα αποτελούσαν σημαντικό γεγονός , αφού στα δρώμενα συμμετείχαν όλες οι ηλικίες . Οι οικονομικές συγκυρίες της εποχής δεν αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα κεφιού και γλεντιού που ως επί το πλείστον ελάμβανε χώρα στα σπίτια και στην συνέχεια στούς δρόμους του χωριού.Ένα μικρό απόσπασμα απο αποκριάτικο ξεφάντωμα και διαλόγους είναι το παρακάτω.
Ο μπαρμπα Ν. και ο μπαρμπα Γ., ντυμένοι πρόχειρα αλλά κατάλληλα, έκαναν ο ένας τον αρκουδιάρη και ο άλλος την … μαϊμού!
Ελα μάϊμω, κάνε μία τούμπλα, ο ένας.
Εκανε την τούμπλα ο άλλος και μετά έβγαζαν …. δίσκο!
Ο μπάρμπα Κ. με τον μπάρμπα Γ. έκαναν ο ένας το μωρό ο άλλος την μαμά!
Πήραν ένα καροτσάκι οικοδομής, έριξαν κανά δυό κουβέρτες απάνω, ξάπλωσε ο μπάρμπα Κ., το μωρό, και ο μπαρμπα Γ., η μαμά, το μετέφερε.
Και σε ένα ταγάρι στάχτη από τον φούρνο.
Ουάου οτο μωρό. Και σήκωνε η ‘μαμά’ τις ποδάρες και έριχνε … τάλκ!
Και από πίσω η κυρά Μ. να βρίζει. Αυτή θα έπλενε μετά και τις κουβέρτες και τα ρούχα. Στην σκάφη και κουβαλώντας νερό από το πηγάδι με τον τενεκέ!
Ο μπάρμπα Κ. πήγε και πήρε όλα τα άπλυτα της οικογένειάς του.
Φόρεσε και ένα ζευγάρι γυαλιά και στήθηκε στο πεζούλι του μπαρμπα Μ.
Εμποραααααας!
Ορίστε κυρία μου, ένα άπλυτο δικό του εσώρουχο!
Και από απέναντι η κυρά να βρίζει, …..
Αγέρωχος όμως ο μπαμπα Κ. συνέχισε και ‘
ξεπούλησε’!
Δεν ξέρω τι έγινε στο σπίτι μετά.
Ο μπάρμπα Π., πανύψηλος και αδύνατος, με κάτι πόδια σκέτο κόκαλο, ένα χιλιόμετ-ρο το ένα, ντύθηκε … ναυτάκι με κοντό παντελονάκι!
Πήρε και ένα ‘
ρέδι’ και ‘έπαιζε’ στην τρόμπα.

Υπήρχαν όμως και ομαδικά
Η κηδεία!

οργάνωση χρειάζεται

Προτείνει η Έλλη Βασιλάκη

Η μόνη λύση για να πέσουν οι τιμές 60% και να παταχθεί η αισχροκέρδεια

Μία μόνο κίνηση από μια μικρή ομάδα πολιτών αναγκάζει τα super market να κατεβάσουν την τιμή κάτω από το μισό. Φανταστείτε το σε μεγάλη κλίμακα και σε όλα τα προϊόντα. Μόνο οργάνωση χρειάζεται κάτι στο οποίο το διαδίκτυο αποδεικνύεται πολύτιμο.
Μια πρωτοβουλία, που αποδεικνύει ότι
με φαντασία και αλληλεγγύη, πολλά μπορούν να αλλάξουν,
ανέλαβε η Ομάδα Εθελοντικής Δράσης του Ν. Πιερίας.
Μέσω του διαδικτύου και της ιστοσελίδας Ο τόπος μου, κατάφεραν να διαθέσουν μέσα σε μόλις 10 ώρες 24 τόνους πατάτας, χωρίς τη μεσολάβηση μεσαζόντων και λοιπών αρπακτικών, με αποτέλεσμα οι τιμές να είναι πολύ χαμηλές (25 λεπτά το κιλό).
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα, η παράδοση θα γίνει το Σάββατο 25 Φεβρουαρίου από τις 09:00 το πρωί στην Κατερίνη και η ποιότητα της πατάτας θα είναι άριστη.
Η παράδοση θα γίνει από αγρότη του συνεταιρισμού Νευροκοπίου, ο οποίος διαθέτει άδεια μικροπωλητή, θα δώσει αποδείξεις σε

Παρασκευή, 24 Φεβρουαρίου 2012

Κατασκευή χαρταετού


Μια πρόταση του Ιωάννη Λακούτση

Το Μουσείο της Κοιλάδας

Και το σπήλαιο Φράχθι.
 Του Βασίλη Γκάτσου
Από την ανακοίνωση του Δήμου προκύπτουν δύο πράγματα:

1.    Στο σπήλαιο Φράχθι θα κατασκευαστεί μία ασφαλής πορεία για τους επισκέπτες μέσα στο σπήλαιο. Από τις τάφρους ανασκαφής θα μείνουν δύο και οι άλλες θα καλυφθούν. Οι δύο δεν διευκρινίζεται αν θα συντηρηθούν και έρθουν σε μια μορφή όπου να φαίνονται τα στρώματα ανασκαφής, π.χ. μέσα από γυάλινα τοιχώματα και γυάλινο δάπεδο. Αν απλά καθαριστούν θα καταπέσουν και πάλι. Πρώτη μέριμνα, να διαφυλαχθεί απείρακτο το έδαφος για μελλοντικές ανασκαφές, αλλά και να προστατευθεί η φυσική κατάσταση του σπηλαίου. Όλα στη σωστή κατεύθυνση.
2.    Το Μουσείο στην Κοιλάδα δεν θα φιλοξενήσει τα ευρήματα των ανασκαφών, αλλά με σύγχρονα ηλεκτρονικά μέσα θα αναπαριστά και θα ιστορεί τη ζωή στο σπήλαιο και τη γύρω περιοχή. Προφανώς σε μερικές γωνιές του θα υπάρξουν και ομοιώματα, αντίγραφα, κ.λ.π. Πιθανόν και λίγα

Απάντηση του κου Καμιζή στον κο Σφυρή

1ον  : Οι επιχορηγήσεις που λαμβάνει ο Δήμος με μηνιαίες δόσεις από τους Κ.Α.Π. διατίθενται κατά προτεραιότητα για την κάλυψη των δαπανών μισθοδοσίας του προσωπικού του Δήμου και των Νομικών του Προσώπων. Κατά συνέπεια δεν υπάρχει αυτοτελές ποσό όπως το αναφερόμενο των € 312.000, που να εισήχθη στο Ταμείο του Δήμου και να εγγράφηκε σε ξεχωριστό κωδικό στον Προϋπολογισμό για οποιονδήποτε παιδικό σταθμό.
2ον : Οι παιδικοί σταθμοί σήμερα δεν αποτελούν ξεχωριστά νομικά πρόσωπα όπως παλαιότερα που δέχονταν κατευθείαν επιχορήγηση σε ξεχωριστό κωδικό από την Κεντρική Διοίκηση.
3ον : Η επιχορήγηση του Νομικού Προσώπου Κοινωνικής Πρόνοιας και Αλληλεγγύης, Πολιτισμού και Παιδείας Δήμου Ερμιονίδας για όλες τις ανάγκες  μισθοδοσίας και τα λειτουργικά έξοδα,  καθορίζονται από τις προϋπολογισμένες πραγματικές  του δαπάνες και τις εν γένει υποχρεώσεις του.
4ον : Οι πραγματικές συνολικές δαπάνες για μισθοδοσία και  λειτουργικά

Η Αθήνα και μεις

Η Αθήνα ήταν ΑΘΗΝΑ, όταν η νεολαία ως φορέας Παιδείας και Πολιτισμού κατοικούσε στο κέντρο της.

Του Βασίλη Γκάτσου
Πριν το 1967 όλα τα τμήματα του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και του Πανεπιστημίου Αθηνών βρίσκονταν στο κέντρο της Αθήνας και λίγο πάρα κάτω η Πάντειος. Να προσθέσουμε και το Γαλλικό Ινστιτούτο, την Ελληνοαμερικανική Ένωση και ένα σωρό άλλα. Τα μεγαλύτερα Φροντιστήρια βρίσκονταν ομοίως στο κέντρο. Το κέντρο της Αθήνας ξεχείλιζε από την «μαθητιώσα και σπουδάζουσα νεολαία». Μετά τα μαθήματα, αλλά και στο ενδιάμεσο, γέμιζαν τα καφενεία, οι καφετέριες, τα πάρκα, οι πλατείες, οι κινηματογράφοι, τα θέατρα, με τα νιάτα όλης της Ελλάδας. Η Αθήνα αυτής της εποχής, ήταν τα νιάτα, που φυσικά, ως φορείς νέων μηνυμάτων και ανησυχιών αναστάτωναν γόνιμα το κέντρο της και δεν εννοώ με τις διαδηλώσεις τους αλλά το σύνολο των εκδηλώσεων της καθημερινής ζωής τους με κύριο αυτή καθ’ αυτή τη φυσική τους παρουσία. Ήταν εποχές ήθους και αξιοκρατίας, τόσο στα ιδρύματα Ανωτάτης Εκπαίδευσης όσο και στα Φροντιστήρια. Και γράφω Φροντιστήρια με κεφαλαίο, γιατί πέρα από την άριστη γνώση που πρόσφεραν ως προετοιμασία για πολύ δύσκολες και ανταγωνιστικές εξετάσεις, ήταν αίθουσες παιδείας, λόγω της πνευματικότητας των φροντιστών. Εμείς, οι εξ Ερμιονίδας πήγαμε σχεδόν όλοι στο ίδιο Φροντιστήριο και στην Έκθεση είχαμε

ΕΡΜΙΟΝΙΤΙΚΗ ΜΑΣΚΑΡΑΤΑ


Ένα καλό ξεφάντωμα μας χρειάζεται!

ΝΑΥΠΛΙΟ «ΣΧΕΣΕΙΣ ΟΡΓΗΣ» ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΝΑ ΒΑΓΕΝΑ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

«ΣΧΕΣΕΙΣ ΟΡΓΗΣ»

ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΝΑ ΒΑΓΕΝΑ
Στο Ναύπλιο στο θέατρο ΤΡΙΑΝΟΝ, θα παρουσιάσει, την 1/03/2012 η Άννα Βαγενά την καινούργια της παράσταση με τίτλο « Σχέσεις Οργής».Το έργο, που είναι βασισμένο στο γνωστό μυθιστόρημα της Φρίντας Μπιούμπι, αγγίζει σύγχρονα κοινωνικά θέματα και παίζεται με μεγάλη επιτυχία αυτόν τον καιρό στην Αθήνα.
Παράλληλα, η Άννα Βαγενά τιμώντας το κοινό της περιφέρειας, που επανειλημμένως
Της έχει αποδείξει την αγάπη του, αποφάσισε να δώσει κάποιες επιλεγμένες παραστάσεις εκτός Αθηνών. Έτσι θα βρίσκεται στο Ναύπλιο στο θέατρο ΤΡΙΑΝΟΝ όπου σε συνεργασία με τον Δ.Ο.Π.Π.Α.Τ. Ναυπλίου θα δώσει δύο παραστάσεις.
Πρόκειται για μια αληθινή ιστορία, μια ιστορία της διπλανής μας πόρτας, που δεν πρέπει να μένει στη σιωπή. Ένα έργο βαθειά ανθρώπινο που συγκλονίζει!!!
Η ιστορία μιας οικογένειας που δοκιμάζεται από το πάθος του πατέρα για τη μικρή του κόρη και την καταστροφή που αυτό το πάθος φέρνει στις ζωές των άλλων. Όπως σημειώνει και η κριτική