Παρασκευή 7 Σεπτεμβρίου 2012

Ταυτότητες πέρα από ληξιαρχικές - γραφειοκρατικές διατυπώσεις (Συνέντευξη του Τάκη Σπετσιώτη)


Ταυτότητες

    Πέρα από ληξιαρχικές - γραφειοκρατικές διατυπώσεις


Πρωτοβουλία Ενεργών Πολιτών Ερμιόνης αποθησαύρισε μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη του 2004, ενός δικού μας ανθρώπου, του Τάκη Σπετσιώτη στην συμπατριώτισσά μας φιλόλογο κ. Μυρσίνη Σαμαρά. Μιλώντας, ο γνωστός σκηνοθέτης -συγγραφέας εξαντλεί τα θέματα με τα οποία καταπιάστηκε στις ταινίες, τα βιβλία και τις παραστάσεις του, μ' ένα τρόπο που ξεπερνά το απλό  καλλιτεχνικό τους ενδιαφέρον και τους δίνει μια παιδαγωγική και ευρύτερα κοινωνική διάσταση.

Λόγω της έκτασής της η συνέντευξη θα δημοσιευτεί σε τρεις συνέχειες σήμερα, αύριο και μεθαύριο."
(Το α΄μέρος εδώ )       (Το β΄μέρος εδώ )
 (Το τελευταίο μέρος  εδώ )

Με τη συνέντευξη αυτή,  που πήρα από τον αγαπητό συμπατριώτη Τάκη Σπετσιώτη, θέλησα να καταγράψω τη δημιουργική πορεία του ως σκηνοθέτη και ως συγγραφέα και να τον αφήσω να μας μιλήσει από τη δική του οπτική για το έργο του, να αυτοπροσδιοριστεί, σε εποχές που η ελληνική κοινωνία βρισκόταν σε μια νέα τροχιά  ζυμώσεων και προσδοκιών, τόσο στον αστικό όσο και στον επαρχιακό τόπο. Γιατί ένα βιογραφικό στις στήλες των λεξικών ή μια επιμέρους εντύπωση δεν είναι αρκετά, αν δεν ακούσουμε τον ίδιο το δημιουργό να καταθέτει την ουσία του έργου του. Θέλησα, επίσης,να φτιάξω μια γέφυρα στη σχέση του κινηματογράφου με τη λογοτεχνία και την ελληνική παιδεία.
Μ.Σ.
     Μ.Σ. Είχαμε συνηθίσει μέχρι τώρα να σε παρακολουθούμε ως σκηνοθέτη σε ταινίες σου ή σε παραστάσεις σε αθηναϊκά θέατρα. Από αυτή την οπτική γωνία τι σε ενδιέφερε να δώσεις και πώς το εισέπραξε το κοινό;

      Τ.Σ. Από τα χρόνια των σπουδών μου σκηνοθεσίας κινηματογράφου, όπου είχα βρεθεί λίγο - πολύ τυχαία, δεν είχα αποφασίσει με τι ακριβώς θα ασχοληθώ. Με κάποιους συμφοιτητές μου μιλούσα περισσότερο για λογοτεχνία παρά για κινηματογράφο σε βαθμό που κάποιος κακεντρεχής συμφοιτητής να σχολιάσει: Ο Τάκης εξακολουθεί να βλέπει λογοτεχνικά τον κινηματογράφο; Έκανε περισσότερη εντύπωση μια ευχέρεια που είχα στο λόγο, στις λέξεις, όπως «χοϊκός», που θυμάμαι ότι είχα κάποτε χρησιμοποιήσει σε μια κουβέντα, παρά οι επιδόσεις μου στη φωτογραφία και στο φωτισμό.
Είχα διαβάσει από τα γυμνασιακά μου χρόνια αρκετά και -όπως ήταν επόμενο- είχα αρχίσει να γράφω πεζοτράγουδα και διηγήματα και πού και πού να τα δημοσιεύω σε βραχύβια περιοδικά. Ταυτόχρονα έκανα και τις σπουδαστικές μου ταινίες μικρού μήκους, τη «Λίζα και την Άλλη» και την «Καλλονή», επάνω στη σεξουαλικότητα, το φύλο, θέματα για τα οποία δεν ξεστομιζόταν κουβέντα ακόμα τότε, στα 1976 -’77, την άκρως πολιτικοποιημένη εποχή της μεταπολίτευσης. Κι όμως πολιτικά θέματα είναι και αυτά και μάλιστα η πολιτική ιστορία του σώματος.
Αναντίρρητα, παρά τις στιλιστικές μέριμνές μου, τις οποίες ποτέ δεν αμελούσα, το πώς δηλαδή εκφράζει κάποιος κάτι με το λόγο ή την εικόνα, αυτό που πρωτίστως με ενδιέφερε ήταν το περιεχόμενο για θέματα που δεν είχαν εκφραστεί από άλλους, όπως εγώ τα είχα βιώσει ή σκεφτεί και που είχα την αίσθηση πως κάτι έπρεπε να προσθέσω.
      Αργότερα, μετά τη στρατιωτική θητεία μου, κόλλησα για μια δεκαετία και πλέον στον κινηματογράφο. Τα θέματα που διάλεξα ήταν αποκλειστικά από το χώρο της λογοτεχνίας που με ενδιέφερε. Δεν έκανα ακριβώς προσωπικές ταινίες αλλά ταινίες που συνέδεαν τον κινηματογράφο με τη νεοελληνική παιδεία. Για το «Μετέωρο και Σκιά»,  το έτος 1985, ειπώθηκε ότι ήταν η πρώτη ελληνική ταινία που έγινε για τη ζωή ενός έλληνα ποιητή, του Ναπολέοντα Λαπαθιώτη, τον οποίο τότε γνώριζαν πολύ λιγότεροι άνθρωποι. Αλλά δεν έχει τόσο σημασία το να κάνεις ταινία έναν λιγότερο ή περισσότερο γνωστό ποιητή, όπως έκαναν σκηνοθέτες που με ακολούθησαν. Σημασία έχει το πώς συνδέονται μεταξύ τους η επιλογή σου, του ποιητή για ταινία, με την αγωνία του υπόλοιπου έργου σου και σίγουρα με τη θεματολογία σου, όπου  συνυφαίνεται και το ζήτημα του αυτοπροσδιορισμού. Π.χ. το στοιχείο του αυτόχειρα ομοφυλόφιλου ποιητή  του «Μετέωρου» και η σύνδεσή του με

"ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΕΣ ΝΟΤΕΣ" ΣΤΟ ΝΑΥΠΛΙΟ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΔΗΜΟΣ ΝΑΥΠΛΙΕΩΝ 
 
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Φθινοπωρινές νότες
Συναυλία μουσικών χάλκινων οργάνων με ελληνικές και ξένες μελωδίες διοργανώνει ο Δημοτικός Οργανισμός Αθλητισμού Πολιτισμού Τουρισμού & Περιβάλλοντος (Δ.Ο.Π.Π.Α.Τ.) στο χώρο της πλατείας Συντάγματος, την Παρασκευή 7 Σεπτεμβρίου 2012 στις 21:00 το βράδυ.
Τη συναυλία θα απαρτίζουν οχτώ τρομπόνια δύο τούμπες και ένα ντραμς, με μουσικούς οι οποίοι είναι μέλη της Κ.Ο.Α, Ε.Λ.Σ. , Συμφωνικής της ΕΡΤ και του Δήμου Αθηναίων, υπό την διεύθυνση, συμμετοχή και καλλιτεχνική επιμέλεια του Χαράλαμπου Σουλιέ.
Έλλη Βασιλάκη

Εδώ τρίζουν τα οστά του Κολοκοτρώνη



Περνώντας πρόσφατα στην Πλατεία της Τρίπολης, είδαμε μια διόρθωση σε μια επιγραφή...

Φωτ.Ρ.Λ.

Υπογραφές για την προάσπιση της ελληνικής γλώσσας

Υπογραφές για την προάσπιση της ελληνικής γλώσσας
(3598 υπογραφές) 
Παρακαλούνται όλοι όσοι θέλουν να βοηθήσουν στην προάσπιση της ελληνικής γλώσσας και την απόσυρση του βιβλίου της γραμματικής της Ε' και ΣΤ'  τάξης δημοτικού, να υπογράψουν, συμπληρώνοντας την φόρμα.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΛΟΙΠΟΝ ΚΑΙ ΘΑ ΑΓΩΝΙΣΤΟΥΜΕ ΜΕΧΡΙ ΤΕΛΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΤΥΧΟΥΜΕ.
1. Την απόσυρση του εν λόγω βιβλίου «ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ Ε ΚΑΙ ΣΤ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ» οριστικά και αμετάκλητα από την διδακτέα ύλη της νέας σχολικής περιόδου .
2. Την άντικατάσταση των μελών του νέου Διοικητικού συμβουλίου του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας, που συγκροτήθηκε με σχετική απόφαση της Υπουργού Παιδείας, Δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κας Αννας Διαμαντοπούλου, και την απομάκρυνση τους με νέα υπουργική απόφαση από τον εν λόγω φορέα.
3. Την προσωρινή ισχύ του προηγουμένου βιβλίου Γραμματικής, ως διδακτέα ύλη για τους μαθητές των τάξεων της Ε και Στ τάξης των δημοτικών σχολείων στην Ελληνική επικράτεια, έως ότου συγκροτηθεί ειδική επιτροπή για την συγγραφή νέου βιβλίου μακριά από τις ιδεοληψίες περί φωνητικής γραφής, των προηγουμένων συγγραφέων.
4. Την σοβαρή και υπεύθυνη από το Υπουργείο Παιδείας, διενέργεια επιστημονικών συνεδρίων και μελετών ,υπό την αιγίδα και επίβλεψη της Ακαδημίας Αθηνών, για το παρόν και το μέλλον της Ελληνικής γλώσσας, και την επανεξέταση του γλωσσικού ζητήματος και εκπαίδευσης από ειδικές επιτροπές επιστημόνων σε όλες τις βαθμίδες, με βάση τα δεδομένα και πάλι σε όλα τα επίπεδα, μετά 30 χρόνια ενός κατά γενική ομολογία αποτυχημένου εκπαιδευτικού συντονισμού και αποτελέσματος.

Πέμπτη 6 Σεπτεμβρίου 2012

Το 2ο Νηπιαγωγείο Ερμιόνης βραβεύτηκε από το Υπουργείο Παιδείας

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
ΠΕΡΙΦ. Δ/ΝΣΗ  ΠΕ & ΔΕ ΠΕΛ/ΣΟΥ
Δ/ΝΣΗ Α/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ  ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ
2ο  ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΕΡΜΙΟΝΗΣ 
Τηλέφωνο/Fax : 27540-31640
e-mail                : 2nip-ermion.arg.sch.gr

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
     Το 2ο Νηπιαγωγείο Ερμιόνης βραβεύτηκε από το Υπουργείο Παιδείας, θρησκευμάτων, Πολιτισμού & Αθλητισμού, στα πλαίσια του έργου «Αριστεία και Καινοτομία στην Εκπαίδευση»!
     Το Υπουργείο Παιδείας θέσπισε το 2010 τη δράση «Θεσμός αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση».
Η δράση αποτελεί μία πρωτοβουλία που επιχειρεί να ανοίξει το δρόμο σε ένα σχολείο που επιδιώκει τη συνεχή βελτίωση, την αλλαγή και την πολυμορφία .
     Η Τελετή βράβευσης θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα από το Υπουργείο Παιδείας, όπου θα παρουσιαστούν και θα βραβευτούν 100 έργα εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων, από όλη τη χώρα, που διακρίθηκαν για την καινοτομία τους.  
Η ανάπτυξη καινοτόμων δράσεων ενθάρρυνε μια διαφορετική προσέγγιση της γνώσης δημιουργώντας νέα περιβάλλοντα διδασκαλίας και μάθησης. Συντέλεσε στην ποιοτική διαφοροποίηση του κλίματος και της κουλτούρας του σχολείου μας, στην ανάπτυξη πνεύματος συλλογικότητας και στην σύνδεση του σχολείου με το ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον. Η διδακτική και η παιδευτική ενέργεια βασίστηκε στο μαθητή, στις δυνάμεις του και την ψυχική του ιδιομορφία. Τα νήπια συμμετείχαν στη διαδικασία μάθησης με ενθουσιασμό και «έμαθαν πώς να μαθαίνουν» δημιουργικά.
     Μέσα απ’ όλες αυτές τις  δράσεις, που στηρίχτηκαν στην πρωτοβουλία και στα
ενδιαφέροντα των παιδιών και εξελίχθηκαν μέσα από τη συνεργασία εκπαιδευτικών,
νηπίων, γονέων και άλλων φορέων της τοπικής κοινωνίας, ενισχύθηκαν τα κίνητρά τους για την κατάκτηση δεξιοτήτων. 
 Αυτή η βράβευση, μας δίνει  Ελπίδα και Αισιοδοξία να συνεχίσουμε την προσπάθειά μας  για μία ποιοτική Εκπαίδευση και Διαπαιδαγώγηση στο Νηπιαγωγείο, στοχεύοντας σε ένα ενταξιακό και πρωτοπόρο σχολείο.

Η ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ ΤΟΥ
  2ου ΝΗΠ/ΓΕΙΟΥ ΕΡΜΙΟΝΗΣ

   ΒΛΑΣΣΗ  ΕΛΕΝΗ

ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ: ΔΗΜΑΡΧΕ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ ΑΝΑΛΑΒΕ ΤΙΣ ΕΥΘΥΝΕΣ ΣΟΥ


Δελτίο Τύπου

ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ
 
ΔΗΜΑΡΧΕ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ ΑΝΑΛΑΒΕ ΤΙΣ ΕΥΘΥΝΕΣ ΣΟΥ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΣ ΣΤΟ
<< ΣΤΑΥΡΟ ΔΙΔΥΜΩΝ>> ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ
 
Κύριε Δήμαρχε,

Έφθασε η ώρα να αναλάβεις τις ευθύνες σου και να είσαι ειλικρινής απέναντι στους Δημότες.
Δεν είναι ηθικό να υποτιμάς την νοημοσύνη όλων, ακόμη και αυτών των συνεργατών σου που τους παρέσυρες σε  «κάλπικες» παραιτήσεις.
Κρύβεις την πραγματικότητα.
Αποκρύπτεις έγγραφα, επιστολές, εκθέσεις αυτοψίας, επιβολή προστίμων, που σε καθιστούν αποκλειστικά υπεύθυνο για την σημερινή κατάσταση και την δημιουργία της νέας ανεξέλεγκτης χωματερής στα Δίδυμα.
Θυσιάζεις συστηματικά από την πρώτη μέρα της θητείας σου την Δημόσια Υγεία και το περιβάλλον.
Δημιούργησες σοβαρή εστία μόλυνσης και ρύπανσης.
Βάζεις σε κίνδυνο τις δασικές εκτάσεις καταστρέφοντας το σύστημα πυρόσβεσης.
Κάλυψες τις αντιπυρικές ζώνες γύρω από το δεματοποιητή και έξω από την περίφραξη σε δασική περιοχή.
Κάλυψες με απορρίμματα τον βιολογικό καθαρισμό του δεματοποιητή και την δεξαμενή πυρόσβεσης.
Σταμάτησες όπως άλλωστε είχες δεσμευτεί προεκλογικά τον δεματοποιητή, δημιουργώντας την σημερινή ανεξέλεγκτη κατάσταση.
Δεν σεβάστηκες τις άδειες και τις προγραμματικές συμβάσεις για την εύρυθμη λειτουργία του χώρου.
Παρανομείς κατ΄ εξακολούθηση αντιβαίνοντας τους περιβαλλοντικούς όρους (Αποφ. 2823/7-8-2009 Γ.Γ.Π. ) με συνέπειες καταστροφικές.
Όλα αυτά αναφέρονται στις εκθέσεις αυτοψίας και τα έγγραφα

Επιτέλους!

Είδαμε το οφθαλμοφανές.

Του Βασίλη Γκάτσου

Η Συμπολίτευση του Δήμου μας κατανόησε αυτά που εδώ και αρκετό καιρό γράφω, ότι δηλαδή δεν έχει αρμοδιότητα και ευθύνη ο Δήμος μας για τη λειτουργία του δεματοποιητή και φυσικά για την εφαρμογή της ΜΠΕ του Δεματοποιητή. Κατανόησε ότι την πλήρη ευθύνη έχει ο ΦοΔΣΑ και η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ και ότι ο Δήμος μας απλά πηγαίνει εκεί τα απορρίμματά του (όπως θα τα πήγαιναν και οι άλλοι γειτονικοί δήμοι που όμως δεν τα πήγαν ποτέ), τα εναποθέτει χύμα σε συγκεκριμένο χώρο, και πληρώνει ετησίως ένα ποσό στον ΦοΔΣΑ ανάλογο των απορριμμάτων που εναποθέτει προς δεματοποίηση και εδώ τελείωσε η οποιαδήποτε ευθύνη και υποχρέωσή του. Έτσι πολύ σωστά απάντησε στην Περιφέρεια ο Δήμαρχος και μετά παρρησίας.
Φυσικά πρέπει για κάθε απορριμματοφόρο που μπαίνει μέσα στην εγκατάσταση του ΦοΔΣΑ, ο ΦοΔΣΑ ως κύριος του έργου του δεματοποιητή να εκδίδει Δελτίο Παραλαβής στο οποίο αναγράφεται ώρα παράδοσης, αριθμός οχήματος, όνομα οδηγού, και φυσικά ποσότητα απορριμμάτων, άρα ζύγιση και μετά απόβαρο οχήματος. Όταν πάνε τα απορριμματοφόρα στον ΧΥΤΑ Λιοσίων – Φυλής τέτοια δελτία παίρνουν στα χέρια τους.
Ερώτημα: Έχει ο Δήμος στα χέρια του αυτά τα Δελτία; Αν τα έχει είναι απόλυτα εντάξει.

Δεν θεωρώ βέβαια τόσο ανίδεους (κάθε άλλο μάλιστα) ούτε τον Δήμαρχο ούτε τον Αντιδήμαρχο, ούτε την Συμπολίτευση, ούτε την Αντιπολίτευση, ούτε τους Δημάρχους Δήμων Κρανιδίου και Ερμιόνης, ότι δεν γνώριζαν εξαρχής αυτό που και ένας μαθητής του δημοτικού μπορούσε αμέσως να καταλάβει.
Απλά, όλοι γνώριζαν εξαρχής, όπως γνώριζαν ότι δεν τους ανήκαν ούτε τα παραδοθέντα χύμα απορρίμματα στον δεματοποιητή, ούτε τα δέματα απορριμμάτων, ούτε η διαδικασία διάθεσής τους έξω από τον χώρο του δεματοποιητή προς οποιονδήποτε αποδέκτη, ούτε είχαν καμιά ευθύνη ή σχέση με την όλη λειτουργία του Δεματοποιητή.

Άρα οι φράσεις:
Εγώ παρέδωσα τον δεματοποιητή σε πλήρη λειτουργία και τάξη.
Εγώ παρέλαβα την κατάσταση αυτή από τους προηγούμενους.
Η εγκληματική αδιαφορία των μεν, και η ...στοργή των δε.
Θα πάω τα σκουπίδια στα Λιόσια.
Θα τα στείλω στη Γερμανία με πλοίο.
Εμείς ρίξαμε το κόστος λειτουργίας του δεματοποιητή και θα

Το σουξέ του Εσπερινού


Του Γιάννη Μακριδάκη
 Καφενείον «Η Ακρόπολις», χωρίον Παρπαριά, ορεινό και της αγόνου γραμμής, Χίος βορειοδυτική και έρημη, Αυγούστου 14η, παραμονή της Παναγιάς, σωτήριον έτος 2000 και ώρα περί την πέμπτη απογευματινή.
Μόλις έχω καθήσει στο ένα από τα δύο τραπέζια που βρίσκονται δεξιά κι αριστερά της πόρτας του καφενέ, στην άκρη του δρόμου. Η πλάτη ακουμπάει στον τοίχο σαν σαύρα που φυλάγεται από τον καυτό ήλιο. Η ευεργετική δροσιά της θάλασσας είναι πλέον παρελθόν μετά την επί αρκετά χιλιόμετρα διαδρομή μέχρι το χωριό. Εχω παραγγείλει τα συνήθη. Σούμα με σαλάτα, τυρί κατσικίσιο και μια ομελέτα με πατάτες, όλα ντόπιας παραγωγής και μερακλίδικης παρασκευής. Αναμένω τον φίλο μου τον παπα-Γιάννη να φανεί, να κάτσει παρέα μου, να πιούμε καμιά, όπως κάναμε συχνά εκείνο τον καιρό, χειμώνα - καλοκαίρι. Εκανε πάντα καλή παρέα ο παπα-Γιάννης διότι ήτανε του δόγματος πως άλλα λέμε στην εκκλησιά κι άλλα στο καφενείο. Το 'τσουζε κιόλας, ήτανε και μερακλής σε όλα του. Μια χαρά.
Καθόμουνα λοιπόν και τσιμπολογούσα μέχρι να φανεί, ήξερα πως ήτανε η ώρα του, εξάλλου μόλις έβγαινε από το τσαρδί του, στο καφενείο ερχότανε, δε χρειαζότανε ούτε ραντεβού ούτε ειδοποιήσεις.
Δεν λάθεψα καθόλου. Σε λιγάκι να τον και φάνηκε από την άκρη του δρόμου. Μα ήτανε αλλιώτικος, όχι όπως κάθε φορά που

Έκθεση φωτογραφίας του Κώστα Βέργα 7 - 16 Σεπτεμβρίου 2012 στην Ύδρα

Ο Δήμος Υδρας παρουσιάζει την έκθεση του γνωστού φωτογράφου Κώστα Βέργα. Η έκθεση περιλαμβάνει μία επιλογή από φωτογραφίες, με κοινή θεματική ενότητα την Υδρα, όπως αυτή αποτυπώθηκε από τον φακό του καλλιτέχνη σε διαφορετικές χρονικές στιγμές.
Εγκαίνια: Παρασκευή 7 Σεπτεμβρίου 2012 στις 20:00
Διάρκεια Εκθεσης: 7-16 Σεπτεμβρίου 2012
ΧΩΡΟΣ:

Αίθουσα Τέχνης και Συναυλιών "Μελίνα Μερκούρη" στην Υδρα.

Συνοπτικό Βιογραφικό

Ο Κώστας Βέργας γεννήθηκε στο Ναύπλιο. Σπούδασε μαθηματικά στο Πανεπιστήμιο Πατρών. Ασχολείται επαγγελματικά με τη φωτογραφία από το 1986. Συνεργάζεται με εκδοτικές και διαφημιστικές εταιρείες, ελληνικά και ξένα περιοδικά. Το 1987 τιμήθηκε με το Πρώτο Βραβείο στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Τουριστικής Φωτογραφίας Ε.Ο.Τ.-ΗΕLLEXPO - Δ.Ε.Θ. Την υπογραφή του, εξάλλου, φέρουν και οι φωτογραφίες των διαφημιστικών καταχωρήσεων του Ε.Ο.Τ., που βραβεύτηκαν στο London International Advertising Awards και στο The New York Festivals. Η δουλειά του έχει παρουσιαστεί μέσα από ατομικές αλλά και συλλογικές εκθέσεις σε Ελλάδα, Η.Π.Α., Ιταλία, Φινλανδία, Βέλγιο, Γαλλία, Τσεχία, Ρουμανία και Γερμανία. Από το 1997 διδάσκει φωτογραφία στην Ακαδημία της Leica στην Αθήνα.

Ατομικές Εκδόσεις: «Λατρεία στον κύκλο του χρόνου», «Ελλάδα συμφωνία της φύσης», «Ύδρα», «Περίπατος στην Αθήνα», «Ύδρα, Μονοπάτια Πίστης», «Σάμος» , «Σάμος, Μονοπάτια Πίστης», «Φωτογράφοι»


www.costasvergas.com

Αποκαταστάθηκε η γραμμή μεταφοράς νερού στο Κρανίδι

  Αποκαταστάθηκε η γραμμή μεταφοράς νερού με πλοίο από το λιμάνι της Κοιλάδας έως τις δεξαμενές της Αγίας Άννας Κρανιδίου. Όπως είναι γνωστό, στους δημότες τουλάχιστον της Περιφερειακής Ενότητας του τέως Δήμου Κρανιδίου, παλαιότερα είχαμε κατασκευάσει και λειτουργήσει σύστημα κεντρικής διαχείρισης ύδρευσης Κρανιδίου – Κοιλάδας – Πορτοχελίου.

Για τη λειτουργία του συστήματος αυτού είχαμε κατασκευάσει συστοιχία δεξαμενών στο λόφο της Αγίας Άννας Κρανιδίου,

Αρχαία Ιατρική

και λαϊκή παράδοση

Ο γιατρός και συγγραφέας ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΡΗΓΑΤΟΣ παρουσιάζει αρχαίες αντιλήψεις σχετικά με την ιατρική, που έχουν επιβιώσει μέχρι σήμερα στη λαϊκή μας παράδοση.
Αναφέρεται στα τάματα, στις λεγόμενες εγκοιμήσεις, στους προστάτες Αγίους, καθώς και στην αντίληψη της βασκανίας και της «ανταύρας».
Ακόμα, κάνει λόγο για τη θεραπευτική ιδιότητα των βοτάνων και των βεντουζών, καθώς και για τις ομοιότητες που υπάρχουν στις πρακτικές πρόληψης των νοσημάτων.
Παράλληλα, η αρχαιολόγος ΕΛΙΣΑΒΕΤ ΣΠΑΘΑΡΗ αναφέρεται στη λατρεία του ΑΣΚΛΗΠΙΟΥ στην ΑΡΧΑΙΑ ΚΟΡΙΝΘΟ ενώ προβάλλονται πλάνα από τους αρχαιολογικούς χώρους και τα μουσεία της ΚΟΡΙΝΘΟΥ και της ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ. 
Έλλη Βασιλάκη

Συλλογή υπογραφών "Να αποσυρθεί ο νεοθωμανικός Σουλεϊμάν"



ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΑΜΕΣΩΣ Ο ΝΕΟΘΩΜΑΝΙΚΟΣ «ΣΟΥΛΕΪΜΑΝ»  ardin
Το θράσος του ραδιοτηλεοπτικού σταθμού Αντένα ξεπερνάει κάθε όριο. Αφού πρώτα εγκαινίασε την πλημμύρα των τουρκικών σήριαλ που επεκτάθηκαν ήδη στο Μέγκα  και στον Άλφα, τώρα επιχειρεί ένα ακόμα βήμα: Να παρουσιάσει, με τυμπανοκρουσίες, έναν σφαγέα του ελληνικού και των λοιπών βαλκανικών λαών, τον Σουλεϊμάν, ως ήρωα, στην ελληνική τηλεόραση.
Ο Σουλεϊμάν, ένας από τους απηνέστερους διώκτες του ελληνισμού, κατέλαβε τη Ρόδο, σφαγίασε και εξανδραπόδισε τον λαό της Κέρκυρας, μαζί δε με τον Σελίμ Α΄, τον οποίον διαδέχτηκε, υπήρξε ένας από τους οργανωτές των μεγάλων εκστρατειών του παιδομαζώματος.
Αφού λοιπόν οι Έλληνες εθίστηκαν ήδη στα τουρκικά σήριαλ, ο Αντένα πραγματοποιεί ένα νέο βήμα και προβάλλει έναν από τους  βασικούς οργανωτές της λεηλασίας και της υποταγής των βαλκανικών λαών στους Οθωμανούς, ως το πρότυπο για το νεοθωμανικό μέλλον που μας προετοιμάζει η ευτελισμένη ελίτ της χώρας.
Έτσι από τη μία πλευρά  εθνομηδενιστές δήθεν διανοούμενοι ασκούν λοβοτομή στα σχολεία και στα πανεπιστήμια, και από την

Τετάρτη 5 Σεπτεμβρίου 2012

Σύλληψη ενός κλέφτη από τους κατοίκους στην Αρχαία Επίδαυρο

Ένα περιστατικό βίας που καιρό τώρα βιώνουμε στην Ελλάδα συνέβη στην Αρχαία Επίδαυρο. Να υπενθυμιθεί ότι στην περιοχή αυτή της Αργολίδας δεν υπάρχει Αστυνομικό Τμήμα.  

Όπως λέει ο φίλος Γιώργος στο θέμα που μας έστειλε και ανάρτησε και στο blog του "Η Παράγκα", Οι κοινωνίες της επαρχίας ξεσηκώνονται. Κι άλλο περιστατικό κλοπής και ξυλοδαρμού ηλικιωμένης γυναίκας σπίτι της στην Αρχαία Επίδαυρο αυτή τη φορά. Ο ληστής προπηλακίστηκε από κατοίκους του χωριού.


Συγκεκριμένα στις 11:30πμ στην Επίδαυρο έγινε παραβίαση σπιτιού, κλοπή και ξυλοδαρμός ηλικιωμένης. Αυτή τη φορά όμως έγινε αντιληπτός από κατοίκους του χωριού και συνελήφθη ο ένας από τους τέσσερις κλέφτες. Οι υπόλοιποι τρεις πρόλαβαν και μπήκαν στο αυτοκίνητο και με μεγάλη ταχύτητα διέφυγαν από το πλήθος κτυπώντας και έναν πολίτη με το αυτοκίνητό τους.
Και τα δύο θύματα της επίθεσης διακομίσθηκαν στο νοσοκομείο και δεν διατρέχουν κάποιο κίνδυνο.

Πηγή

Επειδή το κουτόχορτο δεν καλλιεργείται ακόμη στον τόπο μας

Του Βασίλη Γκάτσου
Το παρακάτω παλιότερο άρθρο μου νομίζω ότι είναι επίκαιρο μια και έχει φουντώσει για τα καλά η περί Δεματοποιητή Σταυρού κοκοροκονταρομαχία. Ο Δήμος Ερμιόνης δεν είχε συμμετοχή στην επιλογή αυτής της θέσης η οποία είναι εκτός του Δήμου Ερμιόνης. Ως εκ τούτου ο τότε δήμαρχος κύριος Λεμπέσης παρακολούθησε απλώς τα γεγονότα και, αν έκανε ενέργειες παρασκηνιακές για να μην επιλεγεί το Κρόθι, καλά έκανε, γιατί αυτό ήταν το συμφέρον των δημοτών του. Πιστεύω ότι ούτε ένας Ερμιονίτης δεν θα δεχόταν κάτι τέτοιο.
Αν είχε επιλεγεί η θέση Κρόθι, δηλαδή αυτό που έγινε και γίνεται στο Σταυρό γινόταν στο Κρόθι, τότε η αντίδραση του κυρίου Λεμπέση και του Δήμου Ερμιόνης δεν ξέρουμε πια θα ήτανε. Δεν μπορούμε λοιπόν να μιλάμε για πράγματα που δεν συνέβησαν. Έχω την πεποίθηση ότι η αντίδραση του Δήμου Ερμιόνης (συμπολίτευσης και αντιπολίτευσης) θα ήταν σφοδρότατη. Όσο για τον Δήμο Κρανιδίου νομίζω ότι δεν υπήρξε αντίδραση για τη θέση Σταυρός ούτε και από τα Δίδυμα και ή όποια (καταγραμμένη, τεκμηριωμένη) αντίδραση υπήρξε ήταν από μεμονωμένα άτομα ή συλλογικότητες οικολογικής ευαισθησίας. Άλλο το τι αντίδραση υπάρχει σήμερα που η κατάσταση στον Σταυρό είναι εκτός ελέγχου.

Το άρθρο μου τελείωνε με 4 ερωτήματα που μένουν ακόμη αναπάντητα από τον δήμαρχο. Τα προτάσσω:

Ας βγει ο Δήμαρχος και να διευκρινίσει 4 πράγματα:
1.    Ποιος είναι νομικά, οικονομικά και περιβαλλοντικά υπεύθυνος για την λειτουργία του όλου έργου του δεματοποιητή.
2.    Ο Αντιδήμαρχος Καθαριότητας τι ευθύνη έχει για τον όλο έργο του δεματοποιητή.
3.    Ποιος σήμερα έχει στη διάθεσή του όλα τα αρχεία των ελέγχων, αναλύσεων κ.λ.π. που επιβάλει η ΜΠΕ.
Επειδή είναι λογικό ο κύριος Σφυρής, ο κύριος Καμιζής, και ο κύριος Λάμπρου ως αντιπολίτευση, να γνώριζαν τις κινήσεις

ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΚΑΙ ΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΞΕΝΙΤΙΑΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΔΗΜΟΣ ΝΑΥΠΛΙΕΩΝ     
   ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
«Τραγούδια και λόγια της ξενιτιάς»
Βραδιά ελληνικής παραδοσιακής μουσικής διοργανώνει στην αίθουσα του Βουλευτικού στο Ναύπλιο την Τετάρτη 5 Σεπτεμβρίου 2012 στις 8 το απόγευμα ο Δημοτικός Οργανισμός Αθλητισμού Πολιτισμού Τουρισμού & Περιβάλλοντος (Δ.Ο.Π.Π.Α.Τ).
Το αφιέρωμα στην ξενιτιά, με το μουσικό σχήμα «Ταξιδευτές του Χτες» με θέμα «Τραγούδια και λόγια της ξενιτιάς», φιλοδοξεί στην αφύπνιση όλων στην ελληνική παράδοση
Συγκεκριμένα τα δημοτικά τραγούδια της ξενιτιάς αποτελούν τις πλέον ενδιαφέρουσες κατηγορίες της νεοελληνικής ποίησης, γιατί η ιστορική περίοδος της δημιουργίας των περισσοτέρων συμπίπτει με την τουρκική εισβολή και τουρκοκρατία καθώς επίσης και τις δημογραφικές, οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις για τον Ελληνισμό.
Ο ξενιτεμός, κεντρικό φαινόμενο στη ζωή του Έλληνα, αναδείχτηκε σε αναπόδραστο στοιχείο του κύκλου ζωής (γέννηση – γάμος – ξενιτιά – θάνατος).
Γι’ αυτό στην παραδοσιακή κοινωνία «ο ξενιτεμός» ταυτίζεται με την ενηλικίωση του άντρα, που κάνει υποχρεωτική τη φυγή του για αναζήτηση τύχης, πλούτου, γνώσης και παίρνει τον χαρακτήρα διαβατήριας σκέψης.
Γι’ αυτό τα τραγούδια και τα κείμενα της παράστασης θα ταξιδέψουν τους ακροατές στην περίοδο της ξενιτιάς, από την αναχώρηση μέχρι και την επιστροφή, με την γενικότερη έννοια του ξενιτεμού από διάφορες περιοχές της Ελλάδας.
Παίζουν: Γιώργος Δαμάλας ( λύρα)
               Γιώργος Καραμούντζος ( ούτι, λαούτο, τραγούδι )
               Δημήτρης Σκότης  ( λαούτο, τραγούδι )
               Ράνια Κουτρούλη – Μολέ ( κρουστά, τραγούδι )
Αφηγητής: Γιώργος Τασσιάς
Η είσοδος είναι ελεύθερη.

Έλλη Βασιλάκη

Τo Μυστήριο του Ελληνικού Αλφαβήτου

Προτείνει η Μαίρη Φασιλή
Παναρχαια προσευχή - επίκληση υπάρχει και λειτουργεί μυστικά μέσα στο Ελληνικό Αλφάβητο από καταβολής του. Η διαδοχή των γραμμάτων στην πλήρη εκφώνησή τους (Άλφα, Βήτα, Γάμα κλπ.) δεν είναι καθόλου τυχαία, αλλά πίσω από αυτήν υπολανθάνει μια πλήρης γραμματική, συντακτική και νοηματική συνέχεια, ανώτερης σύλληψης. Σύμφωνα με αυτήν τη γνωστή μας εκφώνηση, τα ελληνικά γράμματα (αφού προσθέσουμε και το εξαφανισμένο σήμερα έκτο γράμμα: Στίγμα ή Δίγαμα F ) ακούγονται και γράφονται ως εξής:
ΑΛΦΑ - ΒΗΤΑ - ΓΑΜΑ - ΔΕΛΤΑ - ΕΨΙΛΟΝ - ΣΤΙΓΜΑ - ΖΗΤΑ - ΗΤΑ - ΘΗΤΑ - ΙΩΤΑ - ΚΑΠΠΑ - ΛΑΜΒΔΑ - ΜΙ - ΝΙ - ΞΙ - ΟΜΙΚΡΟΝ - ΠΙ - ΡΟ - ΣΙΓΜΑ - ΤΑΥ - ΥΨΙΛΟΝ - ΦΙ - ΧΙ - ΨΙ - ΩΜΕΓΑ.
Αποκωδικοποιώντας την γνωστή αυτή διάταξη, που έγινε σύμφωνα με τις αρχές της Ερμητικής Επιστήμης, έχουμε τα ακόλουθα:
“ΑΛ ΦΑ, ΒΗ ΤΑ ΓΑ, (Α)ΜΑ ΔΕ (Ε)Λ ΤΑ ΕΨ ΙΛΩΝ. ΣΤ(Η) ΙΓΜΑ. ΖΗ ΤΑ, Η ΤΑ, ΘΗ ΤΑ ΙΩΤΑ ΚΑ ΠΑΛΑΜ ΔΑ. ΜΗ ΝΥΞ Η, Ο ΜΙΚΡΟΝ, ΠΥΡΟΣ ΙΓΜΑ ΤΑΦΗ (Ε)Ψ ΙΛΩΝ, ΦΥ ΨΥΧΗ Ο ΜΕΓΑ!”
Εν συνεχεία, αφού προσθέσουμε τα εννοούμενα συνδετικά και ρήματα που παραλείπονται, έχουμε την ανάδυση μιας θαυμάσιας κοσμογονικής προσευχής - επίκλησης προς την πηγή του Φωτός:

Lucie Horsch


Χρυσά χαμόγελα

Το πρώτο χρυσό μετάλλιο στους Παραολυμπιακούς Αγώνες του Λονδίνου πανηγυρίζει η Ελλάδα, καθώς οι Γρηγόρης Πολυχρονίδης, Νίκος Γκουντάνης και Μαρία-Ελένη Κορδαλή ανέβηκαν στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου στην κατηγορία BC3 του μπότσια!
Οι Έλληνες αθλητές επικράτησαν με χαρακτηριστική άνεση της Πορτογαλίας 4-1 στον τελικό του αγωνίσματος χαρίζοντας έτσι στην Ελλάδα το πρώτο της χρυσό μετάλλιο στους Αγώνες της αγγλικής πρωτεύουσας.

Τρίτη 4 Σεπτεμβρίου 2012

Η ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΣ ΚΡΑΝΙΔΙΟΥ

Του Γιάννη Λακούτση

Έλληνες Αγιογράφοι και θρησκευτικά Μνημεία πριν από το 1821

« Άγνωστοι ερημίτες . Εκοιμήθητε εν Κυρίω, χωρίς να ταράξουν την ειρήνην σας οι μάταιοι έπαινοι των ανθρώπων. Εσείς οι μακάριοι δεν εδουλέψατε δια την ματαιότητα, αλλά ωσάν πτηνά καλλικέλαδα υμνήσατε τον Κύριον, τον υμνήσατε μαζί με τον ήλιον, με την σελήνην, την βροχήν, με την χάλαζαν, με την χιόνα, με τα άγρια δέντρα του δρυμού. Κανένα βιβλίον δεν γράφει δι εσάς, ούτε είναι φυλαγμένα εις τα μουσεία τα εργόχειρά σας. Η ιδική σας μοίρα, εις ετούτον τον μάταιον  κόσμον, είναι η λήθη και η αράχνη αργοϋφαίνει τον ιστόν της σιωπηλά επάνω εις τας σκονισμένας τοιχογραφίας σας. Ο ήλιος ανατέλλει και βασιλεύει χωρίς να έμπει το φώς του εις τα άδυτα, όπου ευρίσκονται κρυμμένες αι εικονογραφίες σας. Αλλ’ εσείς ευφραίνεσθε εκεί όπου βλέπετε τον Κύριον πρόσωπον προς πρόσωπον, εν τη Βασιλεία
των Ουρανών».
                                                                          Φώτιος Κόντογλου

Από τότε που υπάρχει χριστιανική ζωγραφική, οι περισσότεροι αγιογράφοι, που στην πλειοψηφία τους είχαν περιβληθεί το μοναχικό σχήμα, δημιουργούσαν το έργο τους με άκρα ταπείνωση, αυστηρά κλεισμένοι στην ανωνυμία τους, αφού η αγιογράφηση δεν αποτελούσε γι αυτούς « καλλιτεχνική» ενασχόληση αλλά έκφραση της βαθιάς θρησκευτικότητας τους. Έτσι ελαχίστων βυζαντινών αγιογράφων τα ονόματα έφτασαν ως εμάς μέσα από τους αιώνες. Και αυτό συνέβη  μόνο για τους αγιογράφους εκείνους που το έργο τους θαυμάστηκε ιδιαίτερα από συγχρόνους τους. Εξάλλου, μετρημένοι στα δάχτυλα του χεριού είναι οι επώνυμοι βυζαντινοί αγιογράφοι των οποίων το έργο είναι γνωστό. Κι όμως διασώθηκαν πολλά δείγματα
ζωγραφικής των βυζαντινών χρόνων από άγνωστους δημιουργούς. Με το πέρασμα των αιώνων, άρχισαν οι αγιογράφοι να βγαίνουν από την ανωνυμία τους περισσότερο από πρόθεση να αφήσουν στους μεταγενέστερους τους με μαρτυρίες για την εποχή τους και λιγότερο από επιθυμία να διαιωνίσουν το όνομά τους.
Ο πρώτος αγιογράφος ήταν ο ευαγγελιστής Λουκάς, ο οποίος ζωγράφισε, κατά την παράδοση, τις εικόνες  της Παναγίας και των Αποστόλων Πέτρου και Παύλου.
Από το Αδάμι Αργολίδας κατάγονταν  δυο αγιογράφοι,  ο ιερομόναχος Ιερεμίας, που το 1719 έκανε τοιχογραφία στη Μονή Προδρόμου, στο Καστρί Κυνουρίας. Το 1743 τοιχογράφησε το εξωκλήσι των Αγίων Ανδριανού και Ναταλίας, κοντά στο χωριό Κατσίγκρι Αργολίδας και το 1744 τη Μονή της Αγίας Άννας στο Σοφικό. Από το Αδάμι επίσης καταγόταν και ο ιερέας  Μπάνης Ιωάννης, οποίος εργάστηκε στην δισυπόστατη  εκκλησία των Αγίων Νικολάου και Δημητρίου της γενέτειράς του.
Συγκεκριμένα το 1724 ιστόρησε το αφιερωμένο στον Αγ.Δημήτριο  κλίτος αυτής της εκκλησίας.
                                 
                        Η Αγία Τριάς στην Βυζαντινή Αγιογραφία

Πόρος: Ομόφωνο “ΟΧΙ” στην ιδιωτικοποίηση του λιμανιού

Σε μια γεμάτη ένταση συνεδρίαση στο Δημαρχείο Πόρου, αποφασίστηκε το απόγευμα της Πέμπτης 30 Αυγούστου, η πολιτική θέση του Δημοτικού Συμβουλίου Πόρου, για το θέμα της ιδιωτικοποίησης του λιμανιού του νησιού.
Το θέμα συζητήθηκε τελικά, με εισηγητή τον δημοτικό σύμβουλο Δ. Μωρόπουλο εκτός της ημερήσιας διάταξης, γεγονός που προκάλεσε ένταση, καθώς η μειοψηφία αντέδρασε κατηγορώντας την παράταξη της πλειοψηφίας, ότι ενώ θα μπορούσε να φέρει το θέμα στην ημερήσια διάταξη, ή να συζητηθεί σε ξεχωριστή έκτακτη συνεδρίαση, προτίμησε να το φέρει ξαφνικά εκτός ημερήσιας διάταξης, προκειμένου να αιφνιδιαστεί η μειοψηφία.
Η πρόταση του Δ. Μωρόπουλου, αρχικά δεν βρήκε σύμφωνους τους συμβούλους της αντιπολίτευσης καθώς δεν εξέφραζε την απόλυτη αντίθεση της δημοτικής αρχής στην απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής, αφήνοντας να εννοηθεί ότι αν οι εξηγήσεις της Πολιτείας είναι επαρκείς, τότε η απόφαση για την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού, θα μπορούσε ίσως να γίνει δεκτή από την τοπική κοινωνία.
Μάλιστα η άποψη ότι η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού υπό

ARK FESTIVAL STAGES & ACTION PARK

Προτείνει η Έλλη Βασιλάκη
Η «Τεχνόπολις» του Δήμου Αθηναίων θα μετατραπεί σε ένα μουσικό action park κατά τη διάρκεια του ARK Festival, 10 και 11 Σεπτεμβρίου, με μια πλειάδα διασκεδαστικών δραστηριοτήτων και αναμνηστικά για όλες τις ηλικίες. Το ARK γίνεται το πλέον διαδραστικό μουσικό φεστιβάλ, μια ομαδική γιορτή που φιλοδοξεί να γίνει φέτος πιο έντονα από ποτέ το πρώτο μεγάλο πάρτυ της νέας σεζόν.

Σε δύο σκηνές εκτείνεται φέτος το ARK Festival, τα stages ARK και ANGEL, με 14 καλλιτέχνες που θα δώσουν τον καλύτερό τους εαυτό την Δευτέρα 10 και την Τρίτη 11 Σεπτεμβρίου στην «Τεχνόπολις» του Δήμου Αθηναίων. Το line-up των δύο σκηνών έχει ως εξής:
 Φέτος, η μουσική είναι μόνο η αρχή.
THE ARK FESTIVAL

 Μπορείτε να κατεβάσετε τις αφίσες του ARK Festival από ►ΕΔΩ

Την Δευτέρα 10 Σεπτεμβρίου:                  Την Τρίτη 11 Σεπτεμβρίου:
ARK STAGE                                                        ARK STAGE
Νίκος Πορτοκάλογλου                                 Λουκιανός Κηλαηδόνης

warning alert !

Σοφή επένδυση
O καθηγητής Δρ Wassa Κατάρ με Νόμπελ Οικονομίας εξηγεί πώς να σκεφτόμαστε για την τρέχουσα οικονομία:
1) Αν τον Ιανουάριο του 2010 είχατε επενδύσει 1.000 ευρώ σε μετοχές της
Royal Bank of Scotland, μία από τις μεγαλύτερες τράπεζες στη Βρετανία, θα είχατε τώρα 29 ευρώ!
2) Αν τον Ιανουάριο του 2008 είχατε επενδύσει 1.000 ευρώ σε μετοχές της Lehman Brothers, θα είχατε τώρα 0 ευρώ!
3) Αλλά, αν τον Ιανουάριο του 2010 είχατε ξοδέψει 1.000 ευρώ σε καλό κόκκινο κρασί (όχι μετοχές) και είχατε καταναλώσει ήδη όλα αυτά τα μπουκάλια, θα είχατε 46 ευρώ σε άδεια μπουκάλια!
Συμπέρασμα:
Στο σημερινό οικονομικό σενάριο είναι προτιμότερο να κάθεστε και να απολαμβάνετε πίνοντας ένα πολύ καλό κρασί.
Μην ξεχνάτε ότι ίσως το.... πιόμα σε κάνει να ζήσεις:
- Λιγότερο λυπημένος
- Λιγότερο αγχωμένος
- Πιο ευτυχισμένος
Σκεφτείτε το, επενδύστε στη χαρά της ζωής!
ΓΙΑΤΙ ....ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΣΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΣΥΣΧΕΤΙΖΟΜΕΝΕΣ ΑΠΙΘΑΝΕΣ ΑΠΟΛΑΥΣΕΙΣ!!!
αποστολή: Αρ. Τέλης, Άαχεν

.

Ακτιβιστές της Τέταρτης Διεθνούς

Σας καλούμε για μια συζήτηση, την Τετάρτη 5 Σεπτέμβριου, στις 8.00 μ.μ., στη ΤΕΔΚ Ναυπλίου με τον Dominique Ferre και την Christel Keiser
Παραμονές της εκ νέου επίσκεψης της Τρόικας στην Αθήνα, νέα βάρβαρα μέτρα ήδη ανακοινώθηκαν. Τις πρώτες ημέρες του Σεπτεμβρίου 2012, τεράστιος αριθμός ερωτημάτων τίθενται σε εργαζόμενους, ακτιβιστές, νέους στην Ελλάδα, όπως και σε όλη την Ευρώπη:
- Γιατί η Μέρκελ αρνείται το αίτημα του Σαμαρά για επιμήκυνση εφαρμογής του Μνημονίου;
- Ακολουθεί η Ισπανία μετά την Ελλάδα; Ποια είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι Ισπανοί εργαζόμενοι στην αντίσταση τους ενάντια στα σχέδια της τρόικας;
- Ποια είναι η πολιτική της νέας «σοσιαλιστικής» κυβέρνησης

Δευτέρα 3 Σεπτεμβρίου 2012

ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ "ΠΑΜΕ ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ ΣΤΟ ΦΕΓΓΑΡΙ"

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΔΗΜΟΣ ΝΑΥΠΛΙΕΩΝ     
 
                                                 
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
 
 
«Πάμε μια νύχτα στο φεγγάρι»
 
Μουσική βραδιά στον αύλειο χώρο της Παναγίας στην Αγία Τριάδα – Μέρμπακα – στις 5 Σεπτεμβρίου 2012 ημέρα Τετάρτη και ώρα 20:30 υπό την διεύθυνση του μαέστρου Θεοδόση Αντωνιάδη με θέμα: «Πάμε μια νύχτα στο φεγγάρι» διοργανώνουν ο Δημοτικός Οργανισμός Αθλητισμού Πολιτισμού Τουρισμού και Περιβάλλοντος (Δ.Ο.Π.Π.Α.Τ), ο Επιμορφωτικός Σύλλογος Αγίας Τριάδας και ο Σύλλογος Ατόμων με Αναπηρία Ν. Αργολίδας.
Σκοπός της εκδήλωσης είναι η ενημέρωση του κοινού γύρω από τους βυζαντινούς ναούς και ταυτόχρονα η ψυχαγωγία του.
Η εκδήλωση στοχεύει παράλληλα και στην ευαισθητοποίηση του κοινού για τα άτομα με ειδικές ανάγκες Α.Μ.Ε.Α. Αργολίδας, που προσπαθούν με κάθε τρόπο να φτιάξουν το δικό τους εργαστήρι.
 
 
Η είσοδος είναι ελεύθερη.

Η πανσέληνος του Μπιστιού


Όχι μόνο η τελευταία του Αυγούστου.
Του Βασίλη Γκάτσου

Υπάρχει μια συνήθεια να πηγαίνουμε στο Φανάρι του Μπιστιού, όταν έχει πανσέληνο, να την βλέπουμε να βγαίνει από την Ύδρα. Το Μπίστι είναι μαγικός τόπος και λέω, η πανσέληνος του Μπιστιού, γιατί είναι η δική του πανσέληνος. Πολλά τα ωραία μέρη της χώρας μας, πολλά και τα ωραιότατα, μα μικροί μαγικοί τόποι, σαν το Μπίστι, λίγοι.
Και το φεγγάρι και η πανσέληνος της Μυτιλήνης, καταδικά της, άλλο όμως το φεγγάρι και η πανσέληνος στη Σκάλα Συκαμιάς στην Παναγιά τη Γοργόνα.
Στους μαγικούς τόπους συμβαίνει να είσαι. Εν σιωπή. Τίποτε άλλο.

Από την μεριά μου θερμή παράκληση προς τον Δήμο Ερμιονίδας να μην επαναλάβει την εκδήλωση στον μύλο του Μπιστιού. Δεν έχει να κάνει με την ποιότητα της εκδήλωσης, ούτε με την οργάνωσή της. Άξιος ο κόπος του Δήμου, των συντελεστών της εκδήλωσης και των ακροατών. Πολύ καλό να βρισκόμαστε όλοι μαζί, αλλά έχω την αίσθηση ότι άθελά μας βεβηλώσαμε τον χώρο προσπαθώντας να τραγουδήσουμε την εν σιωπή μαγεία του.
Χάσαμε, όπως έχασε και η επηρμένη βασίλισσα που προκάλεσε σε
αγώνα τη σελήνη. Έτρεχε, έτρεχε, έτρεχε, το καράβι της, φωνές, όρτσα μάινα τα πανιά, κουπιά που κτυπούσαν με πάταγο τα νερά, όμως η σιωπηλή σελήνη πάντα έβγαινε μπροστά τους, μέχρι που απόκαμαν και τότε τους πέτρωσε το καράβι, δια την ύβριν, και το πετροκάραβο στέκει αιώνια ανοικτά του Πόρου.
Νομίζω ότι όλοι μας είμαστε κατεργάρηδες στους μπάγκους αυτού του καραβιού.
Ιδιαίτερα η δεύτερη πανσέληνος του Αυγούστου, η τελευταία του καλοκαιριού, είναι σιωπή, θλίψη, περισυλλογή. Και το βαθύ

Πρόσθετα στοιχεία


Πρόσφυγες στην Ερμιόνη

Του Βασίλη Γκάτσου

Δεν ήμουνα στην εκδήλωση για τους Πρόσφυγες στην Ερμιόνη, αλλά λίγες μέρες πριν είχα διαβάσει την ομιλία του αγαπητού φίλου Γιώργου Φασιλή και λόγω συγκίνησης, ικανοποίησης και χαράς για τον κόπου του και τον τρόπο που παρουσίαζε την καταστροφή του Ελληνισμού της Μ. Ασίας, μου διέφυγε να συμπληρώσω ορισμένα πρόσωπα που γνώρισα και που έζησαν στον τόπο μας μόνα τους, οπότε μη έχοντας συγγενείς, δύσκολος ήταν και ο εντοπισμός τους.

Η κυρά Φωφώ.
Ήταν Οδοντογιατρός και βρέθηκε πρόσφυγας στην Ερμιόνη. Δεν γνωρίζω πότε. Κατά πληροφορίες, πριν την Κατοχή ασκούσε στην Ερμιόνη το επάγγελμά της. Τη δεκαετία του 1950 έμενε στο σπίτι πίσω από του Τζιέρη και κάτω από της Αυγουστίνας του Παπαφρέδου. Μόνη της με τον σκύλο της τον Σπότς. Όταν βάδιζε μαζί του, μόλις τον έβλεπε να ξεμακραίνει λίγο, τον φώναζε ανήσυχη «Σπότς! Σπότς!», από το φόβο της μη του ρίξουν φόλα ή τον κτυπήσουν. Δεν ήσαν φιλόζωα τα μέρη μας.
 Έκανε μαθήματα Γαλλικών κυρίως, και τη δεκαετία του 1960 τη θυμάμαι που ανέβαινε στο Κρανίδι με το ΚΤΕΛ για να κάνει μαθήματα. Υπεραγαπούσε τον σκύλο της και όταν τον έχασε λυπήθηκε πάρα πολύ, ‘έπαθε’. Τον αντικατέστησε μετά με γάτες με αφέντρα γάτα την Τσουράπω. Η αγάπη της για τα ζώα, μοναδική.
Ήταν από τα ‘στοιχειά’ των Μαντρακιών. Μοναχική, αξιοπρεπής μέσα στη φτώχια της, με αστικούς καλούς τρόπους, «παράξενη» και «ξένη» για τους ντόπιους. Ακόμη και σήμερα το σπίτι αυτό το λέμε «σπίτι της κυρά Φωφώς», την περιοχή
«τα σκαλάκια στης κυράς Φωφώς» και τον χώρο μπροστά από το αρχαίο τείχος που στήριζε την μικρή αυλή της, «καβάντζα της κυρά Φωφώς», γιατί εκεί παίζαμε ρόλο για να μη μας εντοπίζει εύκολα ο χωροφύλακας, ενώ κάποιος φυλούσε τσίλιες στα Μαντράκια.
Αλλά και η αγάπη της για τον σκύλο της έμεινε στην Ερμιόνη. Όταν κάποιον περιπαικτικά θέλουμε να τον φωνάξουμε κοντά

Σάββατο 1 Σεπτεμβρίου 2012

Καλό Σαββατοκύριακο














Ότι απέμεινε να  θυμίζει  το "Τροκαντερό".

.

H αισθητική του Ιερού Ναού Ταξιαρχών


H αισθητική του Ιερού Ναού Ταξιαρχών – Η ανατολική όψη

   Ο μητροπολιτικός μας ναός των Ταξιαρχών, πέρα από την  ιερότητα και την ιστορικότητά του, έχει και ένα ακόμα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό:
 Λόγω της θέσης του στην καρδιά του παλιού χωριού η  πρόσβαση  σ’ αυτόν γίνεται από την ανατολική πλευρά σα να είναι η κύρια όψη του.
    Παρακολουθείστε την αισθητική του:
   Ο επισκέπτης ανεβαίνει από την κάτω Ερμιόνη. Στην τελευταία στροφή αντικρύζει το ναό στην κορυφή  του μικρού ανηφορικού δρόμου, του στρωμένου με παραδοσιακές πλάκες .
   Διακρίνει την ημικυκλική κόγχη του ιερού με τα στενά τυφλά αψιδώματα.    
    Ανηφορίζει πενήντα βήματα. Ούτε κοιτάζει αριστερά του την είσοδο του Μουσείου και τις προτομές των Μητσαίων. Προηγείται το προσκύνημα στο Ναό.
   Ζυγώνει. Aπό το παράθυρο του ιερού μέρα- νύχτα  φως ιλαρόν εκπέμπεται από το καντήλι. Σταυροκοπιέται.
  Δεξιά του   αγγίζει  τους  εντοιχισμένους καμπύλους δόμους με την αρχαία επιγραφή.( δεν μπορεί πλέον να τη διαβάσει)
  Αριστερά του στιβαροί οι ογκόλιθοι του αρχαίου περιβόλου,  τονίζουν τη διαχρονικότητα της ιερότητας του χώρου.
  Σηκώνει ψηλά τα μάτια στην εντοιχισμένη πλάκα που τον ενημερώνει για την ορκωμοσία των μελών  της Γ Εθνοσυνέλευσης.
 Πιο ψηλά του χαμογελούν τα χαριτωμένα εντοιχισμένα «ρόδια πινάκια».
   Στον ουρανό διαγράφονται  οδοντωτές οι άκρες της κεραμοσκεπής, σταυροί, αετώματα, αμβλείες γωνίες, πλάγιες γραμμές, καμπύλες.
   Και κάτω οι ήρεμες ευθείες γραμμές των τριών σκαλοπατιών, τριπλή υπογράμμιση της καλαίσθητης καγκελόπορτας, ενώνουν τους αρχαίους κύβους με την καμπύλη του χριστιανικού ιερού, συνδέουν το παρελθόν με το παρόν της μικρής μας πόλης.  
  Στις μεγάλες γιορτές σ’  αυτά τα πλατιά σκαλοπάτια στέκονται οι πιστοί που αναμένουν  την έξοδο της λιτανείας, ή παρακολουθούν  από κει σε υπερυψωμένο επίπεδο τη δέηση που τελείται στον κήπο των ηρώων Μητσαίων.

     Σταθείτε λίγο, προτού προσκυνήσετε τους Ταξιάρχες,  και απολαύστε την αισθητική  του καθεδρικού μας ναού.
                                                                       
                        Ήρα Φραγκούλη-Βελλέ

Φωτ. Αποτύπωση της ανατολικής όψης από τον καθηγητή Αρχιτεκτονικής κ. Γιώργο Προκοπίου