Τετάρτη 17 Απριλίου 2013

Στο «σφυρί»το λιμάνι του Πόρου

Δημοσιεύτηκε στις 3 Απριλίου – 2 μέρες πριν συζητηθεί η προσφυγή του Δήμου Πόρου στο ΣτΕ – από το ΤΑΙΠΕΔ η προκήρυξη – πρόσκληση υποβολής εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης της Ομάδας των τουριστικών λιμένων Αλίμου, Νέας Επιδαύρου, Ύδρας και Πόρου. 
Στην επισκόπηση των λιμανιών που περιλαμβάνει η προκήρυξη, στον Πόρο παραχωρείται για 40 χρόνια, το τουριστικό καταφύγιο του Πόρου, που έχει χωροθετηθεί σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση υπ’ αριθμ. 6566/31.05.2005 (ΦΕΚ 779/Β/2005) και αποτελείται από μια χερσαία ζώνη έκτασης 745 τ.μ. και μια θαλάσσια ζώνη 9.890 τ.μ., με χωρητικότητα 53 σκαφών. Το τουριστικό καταφύγιο δύναται να επεκταθεί εντός της λεκάνης του λιμένος του Πόρου, φτάνοντας σε χωρητικότητα που υπολογίζεται στα 90 σκάφη και με χερσαία ζώνη 1.500 τ.μ., κρηπιδότοιχους έως 300 μ και ωφέλιμο βάθος έως – 4 μ κάτω από τη μέση στάθμη της θάλασσας (MSL).
Κατά τη διάρκεια της Διαγωνιστικής Διαδικασίας, το Ταμείο δύναται, να προβεί σε τροποποιήσεις κάθε περιουσιακού στοιχείου της Ομάδας, οι οποίες δεν επηρεάζουν ουσιωδώς την οικονομική αξία της Συναλλαγής.
Εντωμεταξύ, συζητήθηκαν στις 5 Απριλίου, στο Συμβούλιο της Επικρατείας οι προσφυγές κατά της υπ’ αριθμ. 218/2012 απόφασης της διυπουργικής επιτροπής αναδιαρθρώσεων και
αποκρατικοποιήσεων, με την οποία μεταβιβάστηκαν 23 λιμάνια στο ΤΑΙΠΕΔ.
Κατά τη συνεδρίαση, το δικαστήριο έδωσε προθεσμία σε όλους τους αιτούντες Δήμους να προσκομίσουν συμπληρωματικά υπομνήματα έως τις 13 Μαΐου και άκουσε τις προφορικές επισημάνσεις των πληρεξούσιων δικηγόρων, οι οποίοι ανέπτυξαν ορισμένα ειδικά επιχειρήματα για τις περιοχές τους. Ο δικηγόρος του Δήμου Ύδρας προέταξε το γεγονός ότι το λιμάνι της Ύδρας είναι αλληλένδετο με τον ιστορικό οικισμό του νησιού και αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα του. Παρότι το ίδιο ακριβώς επιχείρημα ισχύει και για τον Πόρο, ο δικηγόρος του Δήμου Πόρου περιόρισε την προφορική του επιχειρηματολογία στο γεγονός ότι στο λιμάνι του Πόρου «ελλιμενίζονται πολεμικά πλοία, τα οποία δεν μπορούν να συνυπάρχουν με γιωτς» (δείτε εδώ την αίτηση ακύρωσης του Δήμου Πόρου). Η απόφαση του ΣτΕ, η οποία αναμένεται να είναι κοινή για όλους τους αιτούντες, πρόκειται να ανακοινωθεί μετά από χρονικό διάστημα, που δεν αποκλείεται να ξεπερνά και τον ένα χρόνο. Παρ’ όλα αυτά, δύο μέρες πριν τη συνεδρίαση του ΣτΕ, η κυβέρνηση αποφάσισε να ξεκινήσει τη διαδικασία διαγωνισμού για το πρώτο πακέτο λιμανιών (Άλιμος, Πόρος, Ν. Επίδαυρος, Ύδρα). Η διαδικασία του διαγωνισμού και η παραχώρηση στον πλειοδότη, θα ολοκληρωθεί εντός έξι έως εννέα μηνών, δηλαδή πριν από την απόφαση του ΣτΕ.

Το θέμα της παραχώρησης του λιμανιού, απασχόλησε και τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Πόρου με έντονη σύγκρουση μεταξύ δημοτικής αρχής και αντιπολίτευσης.
Οι δύο παρατάξεις του Δημοτικού Συμβουλίου Πόρου, με κοινή ανακοίνωση, εξέφρασαν την έντονη αντίθεση τους με την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Πόρου.
Για πρώτη φορά μετά τις δημοτικές εκλογές του 2010, οι παρατάξεις «Αλλαγή Πορείας» του Γιάννη Δημητριάδη και «Αγώνας Επιβίωσης – Πόρος» του Δημήτρη Πάνου, εκδίδουν κοινό δελτίο τύπου, με το οποίο καταγγέλλουν την απόφαση της κυβέρνησης να ξεκινήσει τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης του «λιμανιού του Πόρου» μία μόλις εβδομάδα πριν συζητηθεί στο ΣτΕ η αίτηση ακύρωσης κατά της σχετικής Υπουργικής Απόφασης.
Μάλιστα ο κ. Δημητριάδης, απέστειλε επιστολή προς το ΤΑΙΠΕΔ, στην οποία εκτίθενται οι βασικές πτυχές του θέματος της ιδιωτικοποίησης του «Λιμανιού του Πόρου» και κρίσιμα ερωτήματα σχετικά με αυτές. Επίσης, ο κ. Δημητριάδης είχε και τηλεφωνική επικοινωνία με την αρμόδια υπάλληλο του ΤΑΙΠΕΔ, η οποία επιβεβαίωσε την ορθότητα των ζητημάτων που τίθενται στην επιστολή του. Η υπάλληλος του ΤΑΙΠΕΔ, ανέφερε στον κ. Δημήτριάδη ότι τα ερωτήματα που υποβάλει είναι εύλογα, αλλά προς το παρόν -και παρά την έναρξη του διαγωνισμού- δεν υπάρχει απάντηση για αυτά.
Εν ολίγοις, όπως μας ενημερώνει ο κ. Δημητριάδης, το ΤΑΙΠΕΔ προτίθεται να μεταβιβάσει ένα «μέρος» του «Λιμένα του Πόρου» (όπως αυτός ορίζεται από τις σχετικές αποφάσεις), το οποίο ακόμα δεν έχει προσδιοριστεί επακριβώς, ενώ τα υπόλοιπα μέρη θα συνεχίσουν να βρίσκονται στο χαρτοφυλάκιό του ΤΑΙΠΕΔ, χωρίς να υπάρχει προς το παρόν συγκεκριμένη νομική ή πολιτική πρόβλεψη για την αξιοποίησή τους, δεδομένου ότι δεν προβλέπεται από το νόμο η επιστροφή τους στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο.
Τα σενάρια για τους ενδιαφερόμενους επενδυτές
Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, ενισχύονται τα σενάρια που θέλουν τον Τουρκικό όμιλο Dogus Holding, του Τούρκου επιχειρηματία Φερίτ Σαχένκ, να ενδιαφέρεται για τις μαρίνες Αλίμου, Επιδαύρου, Πόρου και Ύδρας.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι στο σχήμα θα συμμετέχει η Κυριακούλης και η Lamda του ομίλου Λάτση. Αυτό είναι το επικρατέστερο σχήμα, ενώ σίγουρα θα υπάρχει συμμετοχή και κατασκευαστικής εταιρείας.
Θα υπάρχουν τουλάχιστον 4 σχήματα που θα συμμετάσχουν. Τα τρία μάλλον θα είναι συμπληρωματικά. Οι διακηρύξεις που θα βγουν σταδιακά θα είναι 9 για τις ομάδες μαρινών.
Να σημειώσουμε ότι η εταιρεία – κολοσσός συμφερόντων του Τούρκου μεγιστάνα με την επωνυμία Dogus ή D-Marin, αγόρασε το 51% της εταιρείας MedMarinas του ομίλου Κυριακούλη (σ.σ. στην εκμετάλλευση της MedMarinas είναι και η μαρίνα Καλαμάτας). Σημειώνεται ότι η D-Marin, σύμφωνα με την ίδια πηγή, που έχει πλούσια δραστηριότητα
porosnews