Δευτέρα, 11 Νοεμβρίου 2013

Τούρκοι «μνηστήρες» για την Ύδρα

Οσα τα βράχια της Υδρας τόσες και οι πετρωμένες ψυχές των ναυμάχων, πλοιάρχων και ναυτών που χάθηκαν για να ελευθερωθεί το έθνος από τον τουρκικό ζυγό. Κι όμως 200 χρόνια μετά, εκεί όπου έδενε τα πυρπολικά του ο Ανδρέας Μιαούλης ενδεχομένως να κυματίζει η τουρκική σημαία! Ηδη ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του πρώτου «πακέτου» μαρίνων, που αφορά τον Αλιμο, τη Νέα Επίδαυρο, τον Πόρο και την Υδρα, βρίσκεται στα τελειώματά του, με επικρατέστερους «μνηστήρες» Τούρκους μεγαλοεπενδυτές.
Εκτιμάται ότι η δεύτερη φάση του διαγωνισμού, στην οποία έχουν περάσει 11 επενδυτικά σχήματα, θα έχει ολοκληρωθεί έως τα τέλη του έτους και πιθανόν το λιμάνι της Υδρας να περάσει στην ιδιοκτησία εκατομμυριούχων από τη γειτονική χώρα, όπως ήδη έχει γίνει με τις μαρίνες του Φλοίσβου, της Ζέας, της Κέρκυρας, της Λευκάδας, της Καλαμάτας και της Μυτιλήνης.

Στο νησί της Υδρας οι κάτοικοι έχουν ξεσηκωθεί, αλλά οι αρμόδιοι είναι χαρακτηριστικά απόντες. Να σημειωθεί ότι κατά της ιδιωτικοποίησης του ιστορικού λιμανιού της Υδρας και κυρίως κατά της διαχείρισης και εκμετάλλευσης από τουρκική εταιρία τάσσεται με ψήφισμά του το δημοτικό συμβούλιο του νησιού του Αργοσαρωνικού.

Στην απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, η οποία λήφθηκε ομόφωνα, διαλαμβάνονται μεταξύ άλλων τα εξής:

«Το δημοτικό συμβούλιο δηλώνει ομόφωνα για άλλη μια φορά την πλήρη αντίθεση του Δήμου Υδρας και του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Υδρας στην ιδιωτικοποίηση του ιστορικού λιμανιού της Υδρας. Πολλώ δε μάλλον στην πιθανότητα ανάληψης της διαχείρισης και της εκμετάλλευσης του ιστορικού λιμανιού μας από τουρκική εταιρία. Η Υδρα για ιστορικούς και μόνο λόγους δεν αντέχει σε μια τέτοια παραχώρηση».

Επιπλέον, τόσο ο Δήμος Υδρας όσο και το διοικητικό συμβούλιο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Υδρας έχουν προσφύγει στο ΣτΕ για ακύρωση της κοινής υπουργικής απόφασης για την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού.

Μεταξύ των διεκδικητών του λιμανιού της Υδρας είναι ο τουρκικός όμιλος Dogus του Ferit Şahenk, που μέσα σε έναν μήνα σάρωσε τον ομοεθνή ανταγωνιστή του, τον όμιλο Koc, βάζοντας πόδι, πέραν
του Φλοίσβου (όμιλος Λάτση), και στις μαρίνες των Γουβιών στην Κέρκυρα, της Λευκάδας και της Ζέας, μέσω της εξαγοράς από την D-Marin του 50% της συμμετοχής του ομίλου Κυριακούλη, που τις εκμεταλλεύεται.

Ο Ferit Şahenk, ο τέταρτος πλουσιότερος άνθρωπος στην Τουρκία, με προσωπική περιουσία πάνω από 2,6 δισ. δολάρια, έχοντας σπουδάσει Διοίκηση Επιχειρήσεων και Ανθρώπινου Δυναμικού σε Βοστόνη και Χάρβαρντ, πήρε το τιμόνι της οικογενειακής, πλην κολοσσιαίας επιχείρησης σε ηλικία 38 ετών, ακριβώς 50 χρόνια από τότε που ο πατέρας του την ξεκίνησε από το μηδέν.

Με δυναμικές κινήσεις, ειδικά στο τραπεζικό κομμάτι, κατάφερε μέσα σε λίγα χρόνια να μεγαλώσει ακόμη περισσότερο τις επιχειρήσεις και σήμερα διαχειρίζεται έναν όμιλο 150 εταιριών και 30.000 εργαζομένων, με παρουσία τόσο εντός όσο και εκτός Τουρκίας.

Η Dogus ελέγχει την Garanti Bank, τη δεύτερη μεγαλύτερη ιδιωτική τράπεζα της Τουρκίας με ενεργητικό 90 δισ. ευρώ και υποκαταστήματα σε Ρουμανία και Μόσχα, καθώς και μια σειρά από τηλεοπτικά δίκτυα (NTV, Star TV, NTV Spor TV, CNBC-e, Kral TV κ.ά.), ραδιοφωνικούς σταθμούς, ενώ εκδίδει το τουρκικό «National Geographic» και το «Vogue». Επίσης, στην αγορά οχημάτων αντιπροσωπεύει 14 μάρκες, μεταξύ των οποίων οι Volkswagen, Audi, Porsche, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Seat, Skoda και Scania. Στον τουριστικό κλάδο ελέγχει έξι πεντάστερα ξενοδοχεία και δύο συγκροτήματα πολυτελών τουριστικών κατοικιών, ενώ στον τομέα της μόδας συνεργάζεται με διεθνείς οίκους, όπως οι Emporio Armani, Gucci και Loro Piana. Επιπλέον, κατασκευάζει τμήμα γραμμής του μετρό της Σόφιας και συμμετέχει στην υλοποίηση σχεδίου για το αεροδρόμιο στο Κίεβο, ενώ στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας αναπτύσσει μεγάλα έργα, των οποίων η συνολική εγκατεστημένη ισχύς φτάνει το 1GW.

Εκτός από τον γνωστό τουρκικό όμιλο Dogus, το «πακέτο» των τεσσάρων ελληνικών λιμανιών διεκδικεί αυτόνομα και ο όμιλος Global Liman Isletmeleri A.Ş., επίσης προερχόμενος από την άλλη πλευρά του Αιγαίου. Πρόκειται για θυγατρική της εταιρίας συμμετοχών Global Ports Holding, μέλος του ομίλου Global Investment Holdings, η οποία εκτός των λιμένων δραστηριοποιείται στην ενέργεια, στο real estate και στις επενδύσεις.

 
Θέλουν Μύκονο, Σαντορίνη, Ρόδο
Διαβάστε περισσότερα:dimokratianews