Πέμπτη 7 Φεβρουαρίου 2013

προφητικά...



Φόρον εις το κατούρημα και φόρον εις το κλάμα

φορολογούνται χωριστά ή και τα δυο αντάμα;

Όμως το εις την ύπαιθρον λαμβάνον χώραν χέσιμον

τυγχάνει εξαιρέσιμον.

 

 Γεώργιος Σουρής
 
 
 Από : Aristidis-Telis Aachen

λεπτομέρειες...

Tο παράθυρο του νοσοκομείου
Δύο άντρες πολύ σοβαρά άρρωστοι,
ήταν στο ίδιο δωμάτιο ενός νοσοκομείου.

Στον έναν επιτρέπονταν να μένει καθιστός μία ώρα το απόγευμα γιατί τον βοηθούσε να φύγουν τα υγρά από τους πνεύμονες.
Το κρεβάτι του βρισκόταν ακριβώς δίπλα στο παράθυρο του δωματίου.
Ο άλλος άντρας έπρεπε να βρίσκεται συνέχεια ξαπλωμένος σε ακινησία και ένας μεσότοιχος που βρισκόταν μεταξύ των κρεβατιών δεν του επέτρεπε να κοιτάει έξω από το παράθυρο.
Οι άντρες κατέληξαν να μιλούν ατελείωτα.
Μιλούσαν για τις συζύγους τους, τις οικογένειες τους, τα σπίτια τους, τις δουλειές τους, τη θητεία τους στον στρατό, ακόμα και για το που είχαν πάει διακοπές.
Κάθε απόγευμα, ο άντρας που του επιτρεπόταν να μένει καθιστός περιέγραφε στον συγκάτοικό του όλα όσα έβλεπε από το παράθυρο του δωματίου.
Ο άντρας που βρισκόταν σε αναγκαστική ακινησία άρχιζε να καταλαβαίνει πως

«ροδιά τετράκλωνη»


Ροδιά τετράκλωνη (Αρχιπέλαγος - 1959 & 1976)
Στίχοι: Πάνος Κοκκινόπουλος
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης
Πρώτη εκτέλεση: Μαίρη Λίντα
Μπουζούκι: Μανώλης Χιώτης

Χώρος συνεύρεσης αστρονόμων το Αστεροσκοπείο Στεφανίου

Stephanion Observatory
Όποιος έχει βρεθεί μια ξάστερη νύχτα στο Στεφάνι, δεν θα ξεφύγει μόνο από την καθημερινότητα, αλλά αφήνοντας το βλέμμα του να περιπλανηθεί ελεύθερα ανάμεσα στα μύρια άστρα, σίγουρα θα αισθανθεί το δέος που προκαλεί η απεραντοσύνη του σύμπαντος


Σε έναν μοναδικό χώρο συνεύρεσης μαθητών, ερευνητών και ερασιτεχνών αστρονόμων, σκοπεύει να μετατρέψει το Αστεροσκοπείο στο Στεφάνι, ο δήμος Κορίνθου. Οι εγκαταστάσεις του Αστεροσκοπείου, που πέρασε στα χέρια του δήμου, πρόκειται να αξιοποιηθούν σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο, αλλά και τον παραπάνω Πολιτιστικό Σύλλογο.
Η αγορά του Αστεροσκοπείου εγκρίθηκε  που ομόφωνα από το Δημοτικό Συμβούλιο κόστισε 95.000 ευρώ, ενώ η αξία που είχε εκτιμηθεί από τους Ορκωτούς Εκτιμητές ανερχόταν σε 130.000 ευρώ.
Όποιος έχει βρεθεί μια ξάστερη νύχτα στο Στεφάνι, δεν θα ξεφύγει μόνο από την καθημερινότητα, αλλά αφήνοντας το βλέμμα του να περιπλανηθεί ελεύθερα ανάμεσα στα μύρια άστρα, σίγουρα θα αισθανθεί το δέος που προκαλεί η απεραντοσύνη του σύμπαντος.
Το παρατηρητήριο αυτό (Stephanion Observatory) είναι το πρώτο σύγχρονο αστεροσκοπείο της Ελλάδος που εγκαταστάθηκε στο Στεφάνι και επιλέγει το συγκεκριμένο σημείο της κορυφής της Ψηλής Ράχης, γιατί κάλυπτε απολύτως τις απαιτούμενες προδιαγραφές από ολόκληρη την Ηπειρωτική Ελλάδα. Ο σταθμός άρχισε να λειτουργεί το 1966, πριν ακόμα εγκατασταθεί το τηλεσκόπιο - o «συλλέκτης φωτός» - τον Ιανουάριο του 1967.
Το αστεροσκοπείο λειτούργησε γρήγορα και ευεργετικά για το Στεφάνι και την ευρύτερη περιοχή, αφού επίσπευσε την ηλεκτροδότηση των γύρω χωριών, την ασφαλτόστρωση του δρόμου που συνδέει το Χιλιομόδι με την Κλένια, το Αγιονόρι με το Στεφάνι και έδωσε εργασία σε πολλούς κατοίκους απασχολούμενοι ως μάγειροι, οδηγοί , κηπουροί κλπ.
Το ιδιαίτερο όμως λειτουργικό καθεστώς του Αστεροσκοπείου οδήγησε αναπόφευκτα σε αδιέξοδο μετά από 40 χρόνια λειτουργίας του, με συνέπεια την αναγκαστική διακοπή της ερευνητικής δραστηριότητάς του.
πηγή 

Από Ιχνηλάτες

Σχετικά με την ανάρτηση απο Ιχνηλάτες:Λαικισμός και καρτελ και η τιμή του γάλακτος  

του Βασίλη Γκάτσου
Δεν σας χαρακτηρίζω λαϊκιστές και ψευτοσοσιαλιστές, καθ’ ότι δεν ξέρω καν πόσοι είναι οι Ιχνηλάτες. Μια καλησπέρα έχω πει με τον Θάνο στην έκθεση φωτογραφίας στην Ερμιόνη. Χαρακτηρίζω τις ιδέες και τις σκέψεις που διατυπώσατε ως λαϊκίστικες και ψευτοσοσιαλιστικές, ιδέες και σκέψεις που φυσικά δεν είναι πρωτότυπες αλλά επαναλαμβανόμενες με χίλιους τρόπους καθημερινά στο διαδίκτυο και στον τύπο, φυσικά και στις συζητήσεις. Για ποια καρτέλ μιλάτε στην Ερμιονίδα που εμποδίζουν τον κτηνοτρόφο των ορεινών χωριών της να κάνει ό,τι κάνουν στην Τραχειά και στο Κολιάκι; Εκεί δεν υπάρχουν καρτέλ; Τι εμποδίζει τους κτηνοτρόφους των ορεινών χωριών μας να δημιουργήσουν εταιρεία και να πάρουν στα χέρια τους, σχεδόν τζάμπα, τα δημοτικά σφαγεία; Πάντως στις φωτογραφίες που προβάλετε με τα απελπισμένα χέρια να απλώνονται για μια σακούλα τρόφιμα, ούτε ένα χέρι δεν είναι κτηνοτρόφου ή αγρότη.
Στις χώρες που υπάρχουν καρτέλ π.χ. Αμερική οι αγρότες ζουν και ευημερούν όπως και σε άλλες χώρες. Αλλά πολλά ακούγονται για καρτέλ, τραστ, μονοπώλια. Υπάρχει μεγαλύτερο μονοπώλιο από το κράτος; Τότε που ο ΟΤΕ ήταν κρατικό μονοπώλιο, θυμόσαστε  αγαπητοί Ιχνηλάτες σε πόσο χρόνο βάζατε τηλέφωνο στο σπίτι σας; Γιατί τη δεκαετία του 1970, στην Ερμιόνη κάναμε αίτηση και
το τηλέφωνο μπήκε μετά από 8 χρόνια, στην δε πρωτεύουσα μετά από 4, την στιγμή που στη Σουηδία έμπαινε σε 3 μέρες.
Και ποιος σας είπε ότι παντού υπάρχουν μονοπώλια και καρτέλ; Μόνο το 10% των προϊόντων και των υπηρεσιών παράγονται σε τέτοιο μέγεθος που να ευνοείται η μονοπωλιακή κατάσταση και κυρίως το κρατικό μονοπώλιο. Τα υπόλοιπα προϊόντα προέρχονται από άκρως ανταγωνιστικές μεταξύ τους εταιρείες μεγάλες και μικρομεσαίες. Κάντε έναν έλεγχο να δείτε ποια προϊόντα και υπηρεσίες αγοράζετε με το εισόδημά σας, και αν βρείτε ότι πάνω από το 10% προέρχονται από μονοπώλια γράφτε μου. Προέρχονται τα τσιμέντα, τα σίδερα, τα πλακάκια των σπιτιών σας, οι οικιακές

Τετάρτη 6 Φεβρουαρίου 2013

«ΝΑΙ, υπάρχουν και αυτοί οι Έλληνες.»



Του πτεράρχου
Γεωργίου  Φασιλή
  
Είχα  τη  τιμή,  να  είμαι  και  εγώ  αποδέκτης,  της  επιστολής  του  συναδέλφου,  εν ενεργεία   πιλότου  μαχητικού  αεροσκάφους  της Πολεμικής   μας  Αεροπορίας,  που απέστειλε  σε  Πτεράρχους  ε.α., απευθυνόμενος  κυρίως  στην ελληνική  κοινωνία.
Στους αεροπόρους, θυμίζει τα ανεπανάληπτα χρόνια δράσης (ξεχνιούνται;) 
και 
τονίζει, πόσο υπερήφανοι πρέπει  να  είμαστε, που υπηρετήσαμε την Αεροπορική  Ιδέα και προασπίσαμε  τον  εναέριο  χώρο του αγαπημένου μας Αιγαίου, με το απέραντο γαλάζιο, σε συνθήκες  πολέμου, μέρα και νύκτα, λυκόφως και λυκαυγές,  με καταιγίδες, βροχή και θυελλώδεις ανέμους, που αν χρειαζόταν να εγκαταλείψεις το αεροπλάνο, ήταν  αδύνατο να επιζήσεις.
Αλλά ποιος υπολογίζει τον θάνατο, «όταν του  Χάρου το  φιλί,  έρχεται μές’  στο  αεροπλάνο;»
Και  όλοι εμείς, αψηφώντας τον κίνδυνο  ήμασταν εκεί, γιατί έπρεπε  και  θέλαμε  να  ήμασταν  εκεί!
Ήμασταν εκεί, χειριστές πανάκριβων αεροσκαφών, πραγματικών θαυμάτων της τεχνολογίας,  με  πτητικές  απαιτήσεις, που οι ιλιγγιώδεις ταχύτητες και οι ακραίοι  ελιγμοί, ξεπερνούν τα ανθρώπινα όρια,τα λάθη δεν συγχωρούνται, ο δείκτης  συναισθηματικής  κατάστασης  και  φόρτισης  είναι  στο << κόκκινο>> και ο κίνδυνος ισορροπεί με το μεγαλείο του καθήκοντος και της προσφοράς στη  πατρίδα.
Ήμασταν  εκεί, για  τις αξίες, τα ιδανικά  και  την  αγάπη  μας  στην Αεροπορική   Ιδέα!
Τώρα, που η Ελλάδα καταστράφηκε οικονομικά και η εθνική μας κυριαρχία  δοκιμάζεται, αφού  για πολλά  χρόνια  η χώρα  πορευόταν χωρίς  εθνική  στρατηγική   και κυριαρχούσαν συντεχνιακές και μικροκομματικές-ψηφοθηρικέςαντιλήψεις, εμείς, μη έχοντας τρόπο αντίδρασης (ηθικά και συνταγματικά), δεχόμαστε σιωπηλά και αγόγγυστα, τα  αποτελέσματα αυτής της πολιτικής, με περικοπές  50 %  στους  μισθούς  και 58  %  στις  συντάξεις, σαφώς  άδικες, διότι,   δεν υπάρχει καμιά άλλη ομάδα συνταξιούχων, στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, που  έχει  υποστεί  αυτές  τις  μειώσεις. Συγχρόνως, έχουν αποφασιστεί και επιπλέον περικοπές, επειδή μας  θεωρούν  προνομιούχους,ίσως γιατί  το  Λεύκωμα  Πεσόντων Αεροπόρων   έχει εκατοντάδες σελίδες και ο καθένας μας, ένα ιατρικό φάκελο, γεμάτο  με  αυχενικά σύνδρομα και κακώσεις στη σακατεμένη μας μέση, από τα  6,7,8 και 9  G`s, (επιτάχυνση της  βαρύτητας) που  δέχεται  στις  αερομαχίες.  
Σε  αυτή  τη   στοχευμένη   και  άδικη   αντιμετώπιση,  εμείς   απαντάμε:
Ευτυχώς, που η πατρίδα δεν ταυτίζεται, με την εκάστοτε πολιτική ηγεσία και ακόμα, ΝΑΙ, υπάρχουν και  αυτοί οι Έλληνες.  --------------------------------------------------------------------------------------------

 Η επιστολή.
"ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΑΝΗΚΟΥΝ ΤΑ ΦΤΕΡΑ ΜΟΥ!!!


Γιατί δε σώθηκαν σαράντα επιγραφές της αρχαίας Ερμιόνης και πολλά άλλα αρχαία στην Πελοπόννησο

Μια απίστευτη βαρβαρότητα. Πως εξαφανίστηκε η αρχαία Σπάρτη. Θησαυροί της αρχαίας ελληνικής τέχνης καταστραφήκαν και λεηλατηθήκαν, όπως είναι γνωστό, από ρωμαίους, φράγκους σταυροφόρους, από τον ενετό στρατηγό Μοροζίνι και από τον Άγγλο (Σκώτο για την ακρίβεια) Έλγιν.
Εξίσου μεγάλη καταστροφή επήλθε από περιηγητές και απεσταλμένους μουσείων, πανεπιστημίων και βασιλιάδων της Ευρώπης, που ηλθαν στην Ελλάδα στους χρόνους της τουρκοκρατίας, για να αποθησαυρίσουν νομίσματα, χειρόγραφα, επιγραφές και έργα τέχνης.
Όλους αυτούς υπέρβαλε σε απληστία και σε καταστροφές που προκάλεσε στους προγονικούς θησαυρούς της Ελλάδας ο αββας Michel Fourmont (1690/1746), απεσταλμένος του βασιλιά της Γαλλίας Λουδοβίκου IE'. Ο αββάς Fourmont ξεπερνάει και τον Έλγιν όσο αφορά στο βάναυσο τρόπο της καταστροφής των μνημείων, που κυριολεκτικά αφάνισε, αλλά και στον απίστευτο αριθμό των αρχαιοτήτων που κατάστρεψε. Στην προσπάθειά του να φανεί αρεστός στο βασιλιά του και να εξασφαλίσει αποκλειστικά για εκείνον μονό το δικαίωμα της μελέτης και της ερευνάς επιγραφών και μνημείων, μετά την καταγραφή τους επιδιδόταν με, παρανοϊκή στην κυριολεξία, μανία στην καταστροφή τους επιχαίροντας μάλιστα γι' αυτήν. Ο Fourmont αναζήτησε επιγραφές στην Αθηνά, στη Σαλαμίνα, στα Μέγαρα και στην Πελοπόννησο, οπού διείσδυσε ακόμη και στα αγριότερα μέρη της Μάνης.
Ο ίδιος ομολογεί σε χειρόγραφο του, που σώζεται μαζί με το ημερολόγιο του, ότι συγκέντρωσε πάνω από 1.500 επιγραφές στην περιήγηση του το 1729 στην Ελλάδα. Σε επιστολή του προς τον κόμη Maurepas, o Fourmont καυχιέται ότι κατέστρεψε(!) τις επιγραφές, για να μην αντιγραφούν από μελλοντικό περιηγητή!!! (...)(...) Όσα γραφεί ο fourmont για την καταστροφή που έκανε στη Σπαρτή εξηγούν και τη σπανιότητα των αρχαιοτήτων σήμερα στη φημισμένη πόλη.
Σημειώνει λοιπόν ο αββας τα εξής απίστευτα: "επί 30 μέρες και πλέον 30, 40 και 60 εργάτες εκθεμελιώνουν, καταστρέφουν, εξαφανίζουν την πόλη της Σπάρτης. Μου υπολείπονται 4 μονό πύργοι να καταστρέψω... Προς το παρόν ασχολούμαι με την καταστροφή των τελευταίων αρχαιοτήτων της Σπάρτης. Καταλαβαίνετε (αποτείνεται στο Maurepas) τι χαρά δοκιμάζω(!). Αλλά να η Μαντινεία, η Στυμφαλία, η Τεγέα και ιδιαίτερα η Νεμέα και η Ολυμπία αξίζουν την εκ βάθους εκθεμελίωση. (!!!!!!!!!)Έκανα πολλές πορείες αναζητώντας αρχαίες πόλεις αυτής της χώρας και έχω καταστρέψει μερικές. Ανάμεσα τους την Τροιζηνα, την Ερμιόνη, την Τύρινθα (tyrins στο χειρόγραφο αντί tiryns), τη μισή ακρόπολη του Άργους, τη Φλιασιά, το φενέο... Εισέδυσα στη Μάνη.Εδώ και έξι εβδομάδες ασχολούμαι με την

Μήπως πρέπει να αλλάξουμε; (2)

(Συνέχεια από το προηγούμενο)  εδώ

Του Βασίλη Γκάτσου
Πρώτα μια ματιά στον Δοκό. Είναι στην κατάσταση που βρισκόταν όλη η περιοχή πριν 60 χρόνια. Και αυτό γιατί το επέβαλαν νόμοι. Είναι το νησάκι της απόλυτης ηρεμίας. Επισκέψιμο με απόλυτο σεβασμό.

Μετά στην Ύδρα. Η ένταξη του νησιού στον Καπουδάν Πασά (Υπουργείο Ναυτιλίας της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας) του χάρισε προνόμια αλλά το κυριότερο ήταν ότι το απέσπασε από τη δικαιοδοσία του Πασά της Πελοποννήσου. Ένα φιρμάνι, μια διοικητική απόφαση ήταν η αιτία για να μεγαλουργήσει ο Ελληνισμός πάνω σε αυτόν τον θρυλικό πλέον βράχο.
Τα χρόνια πέρασαν, η Ύδρα προς τα μέσα του 20ου αιώνα ήταν ένας θαυμάσιος οικισμός χωρίς οικονομικό μέλλον. Τα αρχοντόσπιτα κατέρρεαν και σχεδόν όποιος ήθελε ξήλωνε τα αγκωνάρια, τα δοκάρια, τα μπαλκόνια και τα κάγκελα, τις πόρτες και τα παράθυρα και τα πουλούσε στα γύρω μέρη και στον Πειραιά. Στα Μαντράκια της Ερμιόνης, εκεί που σήμερα είναι το κέντρο Φασιλή, ήταν ένα σπίτι που όλοι οι παλιοί το ήξεραν ως αποθήκη του Καΐρη, όπου πουλιόνταν οικοδομικά υλικά φερμένα από την Ύδρα. Ο ζωγράφος Περικλής Βυζάντιος ήταν από αυτούς που φρόντισε να πουληθούν αρκετά σπίτια σε Αθηναίους και έτσι να σωθούν από την ερήμωση και τη λεηλασία.
Ο Μάνος επί Καραμανλή έβαλε όλους τους οικισμούς της περιοχής μας στους διατηρητέους αλλά Κρανίδι, Ερμιόνη, Πορτοχέλι ....βγήκαν και έχασαν την ομορφιά τους για πάντα. Δεν είναι αυτό που ήταν κάποτε και δεν μπορούν να ξαναγίνουν. Η Ύδρα τελικά

Ληστεία στην Εθνική Τράπεζα Ερμιόνης

Γύρω στις 8.30 το πρωί έγινε ληστεία στην Εθνική Τράπεζα της Ερμιόνης  από ένα άτομο οπλισμένο με κοντόκαννη καραμπίνα.
Υπάρχει μεγάλη κινητοποίηση από την αστυνομία που έχει κάνει μπλόκα σε πολλά σημεία του οδικού δικτύου και αναζητείτε ένα μαύρο Ι.Χ αυτοκίνητο άγνωστης μάρκας. Γύρω στις 40.000 το ποσό που πήρε.

Τρίτη 5 Φεβρουαρίου 2013

Η κα Ανθούλα Λαζαρίδου-Δουρούκου συμμετέχει στην έκθεση "Έλληνες Ναΐφ Ζωγράφοι " του Ιδρύματος Παναγιώτη και Έφης Μιχελή

Η καταξιωμένη ζωγράφος μας κα Ανθούλα Λαζαρίδου-Δουρούκου  που συνεχίζει με αμείωτο ενθουσιασμό να δημιουργεί,  συμμετέχει με έργα της στην έκθεση   ζωγραφικής με τίτλο:   "Έλληνες Ναΐφ Ζωγράφοι" του Ιδρύματος Παναγιώτη και Έφης Μιχελή.
Τα εγκαίνια της έκθεσης που θα διαρκέσει  έως 29 Μαρτίου 2013, θα πραγματοποιηθούν τη Δευτέρα 11 Φεβρουαρίου  και ώρα 19:00 στην  Αίθουσα Εκθέσεων και Εκδηλώσεων του Ιδρύματος (Βασιλίσσης Σοφίας 79, Αθήνα).

Την επιμέλεια της έκθεσης έχει αναλάβει ο ιστορικός της τέχνης καθηγητής κ. Στέλιος Λυδάκης.
Η έκθεση περιλαμβάνει έργα 40 ναΐφ ζωγράφων παλαιότερων αλλά και σύγχρονων.
 
Το Δ.Σ. του Ιδρύματος Μιχελή επιθυμώντας να συνεχίσει την προσπάθεια της ιδρύτριάς του και ναΐφ ζωγράφου Έφης Π. Μιχελή (1906-1984), διοργανώνει την έκθεση αυτή για να προβάλει στο ευρύ κοινό τη ναΐφ ζωγραφική στην Ελλάδα, την εξέλιξη και την ποικιλία της. Η ελληνική ναΐφ ζωγραφική έχει να επιδείξει αξιόλογους εκπροσώπους οι οποίοι παρουσιάζουν εξαιρετική πολυμορφία ως προς τα εκφραστικά μέσα που χρησιμοποιούν. Το έργο τους άλλωστε αποτελεί ένα σημαντικότατο κεφάλαιο της καλλιτεχνικής δημιουργίας των Νεοελλήνων, που μέχρι πρότινος αντιμετωπιζόταν με επιφύλαξη ως προς την καλλιτεχνική του αξία. 

Ο Στέλιος Λυδάκης στην εισαγωγή του καταλόγου της έκθεσης αναφέρεται στη θεματολογία των ναΐφ με τα ακόλουθα λόγια: «Γενικά οι προσωπικές αναμνήσεις από το παρελθόν, ή η αναφορά στα ηρωικά γεγονότα της ιστορίας φαίνεται να κυριαρχούν. Και όπως κανείς μεγαλώνει, το παρελθόν διακρίνεται καθαρότερα, ενώ το παρόν τις πιο πολλές φορές παραγκωνίζεται. Το παρελθόν είναι ο χαμένος παράδεισος στον οποίο κανείς ξαναγυρίζει με τις αναμνήσεις του: το πατρικό σπίτι, οι γονείς, οι ανθισμένες

Μήπως πρέπει να αλλάξουμε; (1)

Μήπως διαχειριζόμαστε το παρόν με μέσα και ιδέες του παρελθόντος; Μήπως πρέπει να αναγνωρίσουμε την πραγματικότητα;
Του Βασίλη Γκάτσου

Φωτ:Κουβέρτα Πετροθάλασσα
      
Εννοώ ότι όλοι μας έχουμε στο νου ότι η Ερμιονίδα είναι 10 χωριά και χωριουδάκια με τους κάμπους και τα βοσκοτόπια τους που περιμένουν νερό για να μεγαλουργήσουν. Όταν ο Δήμος μαζεύει τα σκουπίδια, νομίζουμε ότι τα μαζεύει από 10 οικισμούς. Όταν επισκευάζει δρόμους, νομίζουμε ότι πρόκειται μόνο για τους βασικούς που συνδέουν τους 10 οικισμούς. Όταν υπολογίζουμε το πόσιμο νερό που χρειάζεται η Ερμιονίδα το καλοκαίρι και τα καλοκαιρινά λύματά της, έχουμε στο μυαλό 10 οικισμούς. Και όταν λέμε κτήματα και χωράφια νομίζουμε ότι είναι αυτά των παππούδων μας. Στα βουνά μας νομίζουμε ότι κάθε πρωί χιλιάδες πρόβατα και γίδια ξεχύνονται από τα μαντριά. Στη θάλασσά μας νομίζουμε ότι εκατοντάδες επαγγελματίες ξανοίγονται καθημερινά για τον επιούσιο.

Ρίχτε μια ματιά στις 5 φωτογραφίες (google maps), ενδεικτικές των τουριστικών περιοχών μας, Φλάμπουρα, Άγιος Αιμιλιανός, Κουβέρτα -  Πετροθάλασσα, Σαλάντι, Περιοχή Σκάρλετ Μπίητς τώρα κλάμπ Ερμιόνη. Ένα τεράστιο δίκτυο δρόμων έχει απλωθεί. Δεν το σχεδίασε καμιά υπηρεσία. Προέκυψε από τις αγοραπωλησίες, τον τεμαχισμό της γης, την ανάγκη σύνδεσης των εξοχικών με τους κεντρικούς δρόμους και τις παραλίες. Και φράκτες, παντού φράκτες και μαντρότοιχοι που προστατεύουν τις περιουσίες. Και εξοχικά μερικές χιλιάδες, πολλά με πισίνες. Από μικρά λυόμενα έως μεγάλες πολυτελέστατες βίλες. Σε αγροτεμάχια από 300 τ.μ. μέχρι 600 στρέμματα. Αφήνουμε έξω τα ξενοδοχεία και τα γκολφ, γιατί είναι
κανονικές επενδύσεις.

Όλος αυτός ο κόσμος είναι από την Πρωτεύουσα. Εκεί ψηφίζει κι έτσι η πολιτική του δύναμη δεν γίνεται αντιληπτή στην περιοχή μας. Έχει ρεύμα, αλλά όχι δίκτυο ύδρευσης, άρδευσης, λυμάτων. Δεν είναι ψαράδες αλλά έχουν συνολικά 30 φορές περισσότερα σκάφη από τα επαγγελματικά και ερασιτεχνικά του τόπου μας.
Οι φωτογραφίες δείχνουν σαν να πρόκειται περί προαστίων της Πρωτεύουσας. Θυμίζουν την Κηφισιά, το Μαρούσι, την Πεντέλη,

ΝΑΥΠΛΙΑΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1862







 Δ.Ο.Π.Π.Α.Τ. ΔΗΜΟΥ ΝΑΥΠΛΙΟΥ 


ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΜΑΓΝΗΤΟΣΚΟΠΗΣΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΥ ΣΥΜΠΟΣΙΟΥ

Σας ενημερώνουμε ότι στην ιστοσελίδα της ΝΑΥΠΛΙΑΚΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ 1862: http://nafpliakiepanastasi.com/2013/01/30/symposium/
μπορείτε να παρακολουθήσετε τις μαγνητοσκοπημένες εργασίες του επιστημονικού συμποσίου
που πραγματοποιήθηκε στο Βουλευτικό, στις 12-14 Οκτωβρίου 2012.
 
Ο Πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής εορτασμού
150 ΧΡΟΝΙΑ ΝΑΥΠΛΙΑΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ
Κωνσταντίνος Χελιώτης
 
Ενημέρωση απο την Έλλη Βασιλάκη

2ο Φεστιβάλ Νέων Γερμανίας 2013


Δελτίο Τύπου                                                         Μόναχο, 2.02.2013



Ο Σύλλογος Αριστοφάνης, wwwristofanis.com, σε συνεργασία με τη σχολική Επιτροπή του 2ου Δημοτικού Σχολείου Μονάχου «Πυθαγόρας» και την ευγενή υποστήριξη του Συντονιστή Εκπαίδευσης Μονάχου κύριου Χαρίλαου Μακρή, κηρύσσουν την έναρξη του

2ου Φεστιβάλ Ελλήνων Νέων Μουσικών Γερμανίας
αφιερωμένο στη Παραδοσιακή Μουσική
με υπεύθυνο και επικεφαλή την
αξιαγάπητη Αρετή Κετιμέ.

Η εκδήλωση περιλαμβάνει διαγωνισμό σε όλα τα μουσικά όργανα, ατομική ή ομαδική παρουσία, όπως επίσης και στα φωνητικά, αποκλειστικά και μόνο σε ελληνικές συνθέσεις.

Οι ενδιαφερόμενοι έχουν το δικαίωμα να παρουσιάσουν και προσωπικά τους έργα τα οποία όμως δεν έχουν κυκλοφορήσει στη δισκογραφία.

Δικαίωμα συμμετοχής έχουν όλα ανεξαιρέτως τα Ελληνόπουλα που έχουν
συμπληρώσει το 28ο   έτος της ηλικίας τους.

Η αποστολή των αιτήσεων θα γίνεται με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο στη διεύθυνση της ιστοσελίδας μας info@aristofanis.com, όπου  μπορείτε να συμπληρώσετε  τη φόρμουλα που θα βρείτε εκεί και περιλαμβάνει τα εξής στοιχεία:
1. Ονοματεπώνυμο, τηλέφωνο και διεύθυνση επικοινωνίας του μουσικού / εκπροσώπου του συγκροτήματος.       2. Ημερομηνία και τόπος γεννήσεως.    3. Πόλη

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟΥ ΑΡΙΣΤΕΙΟΝ


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟΥ ΑΡΙΣΤΕΙΟΝ, ΣΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟΥ
Ο διαγωνισμός ξεκίνησε το 2008 και βράβευσε για 4 συνεχόμενους διαγωνισμούς τα καλύτερα ελαιόλαδα από κάθε μέρος της Ελλάδας. Αυτήν την χρονιά (1-3 Μαρτίου 2013) θα πραγματοποιηθεί ο 5ος Διαγωνισμός ποιότητας ελαιολάδου. Στην 5η επανάληψή του αποφασίσαμε να διεθνοποιήσουμε τον διαγωνισμό-Χρυσό Αριστείον .

ARISTION - ΔΙΕΘΝΗΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟΥ
Έχουμε ήδη επικοινωνήσει με πολλές επιχειρήσεις από το εξωτερικό, ώστε να στείλουν προϊόντα τους-τυποποιημένες φιάλες ελαιολάδου-και μαζί με τις Ελληνικές συμμετοχές να διαγωνιστούν στο 5ο Χρυσό Αριστείον Διαγωνισμός ποιότητας εξαιρετικού παρθένου ελαιολάδου κατά τις μέρες λειτουργίας της 5ης Ελαιοτεχνία, έκθεση ελιάς και ελαιολάδου.

Το λογότυπο του διεθνή διαγωνισμού ποιότητας ελαιολάδου θα δεικνύει από τώρα και στο εξής τα καλύτερα ποιοτικά προϊόντα.

ΟΡΓΑΝΟΛΗΠΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Στην προσπάθειά μας για αξιόπιστο διαγωνισμό, αποφασίσαμε την δημιουργία 8μελούς οργανοληπτικής επιτροπής εμπείρων και εκπαιδευμένων δοκιμαστών με επικεφαλής τις:
Κα Έφη Χριστοπούλου και Κα Μαρία Λαζαράκη.
Χημικοί - διεθνείς γευσιγνώστριες ελαιολάδου, αναγνωρισμένες εκπαιδεύτριες από το Διεθνές Συμβούλιο Ελαιολάδου.

Περιμένουμε και την δική σας συμμετοχή. Στείλτε πίσω συμπληρωμένη την αίτηση συμμετοχής που βρίσκεται στο www.Eleotexnia.gr    Για λεπτομέρειες 2107568888   info@eleotexnia.gr

Και γιατί να χάσω τον χρόνο μου ακούγοντάς σε;

Καλημερα Μαιρη Φασιλη


Ο Σωκράτης ήταν ένας σοφός άνθρωπος και απολάμβανε μεγάλης εκτίμησης.
Μια ημέρα ένας γνωστός του όταν τον είδε τον φώναξε και του είπε:
- "Σωκράτη, ξέρεις τι έμαθα μόλις τώρα για τον καλύτερό σου φίλο;"

- "Περίμενε ένα λεπτό" του λέει ο Σωκράτης. 
"Αυτό που έχεις να μου πεις το πέρασες απ΄τα τρία κόσκινα;"

- "Τα ποιά;" ανταπαντάει ο φίλος.
"Τι είναι αυτά;"

- "Το πρώτο είναι το κόσκινο της αλήθειας.
Είσαι σίγουρος ότι αυτό που θέλεις να μου διηγηθείς είναι αλήθεια;"

- "Ε, όχι. Για την ακρίβεια το άκουσα να το λένε μόνο." απαντάει ο γνωστός του.

- "Αρα δεν ξέρεις αν είναι αλήθεια ή όχι. Τότε θα το πέρασες απ΄το δεύτερο κόσκινο, της καλοσύνης:
Αυτό που θέλεις να μου πεις είναι κάτι καλό; "

- "Εμ, όχι. Μάλλον το αντίθετο θα έλεγα." απαντάει και πάλι ο γνωστός του Σωκράτη.

- "Άρα θέλεις να μου πεις κάτι που δεν είναι καλό. Τότε ελπίζω ότι το πέρασες απ΄το τρίτο κόσκινο. Το κόσκινο της χρησιμότητας:
Αυτό που θέλεις να μου πεις για τον καλύτερο φίλο μου έχει κάποια χρησιμότητα;"

- "Δυστυχώς, μα νομίζω πως όχι!"

" Λοιπόν" συνεχίζει ο Σωκράτης αυτό που θέλεις να μου πεις δεν ειναι σίγουρα αλήθεια,  δεν είναι καλό και δεν θα μου χρησιμεύσει σε τίποτα.

Τότε γιατί να μου το πείς;

Και γιατί να χάσω τον χρόνο μου ακούγοντάς σε;"

Δευτέρα 4 Φεβρουαρίου 2013

Η παραμόρφωση είναι όλη δική μας…

crystaliapatouliyujiouytr5fgyhj

«Λέγομαι Χρήστος Ιωαννίδης. Είμαι καθηγητής στη μέση εκπαίδευση εδώ και 23 χρόνια και υπεύθυνος του περιοδικού “Schooligans” και του μαθητικού φεστιβάλ “Schoolwave”. Γνώρισα τον Αντρέα-Δημήτρη Μπουρζούκο για τρία χρόνια (2005-2008). Ήταν μαθητής μου στο Μουσικό Λύκειο Παλλήνης.
Είμαι σοκαρισμένος από την είδηση της εμπλοκής του σε ένοπλη ληστεία. Δεν ξέρω τι τον οδήγησε ως εκεί. Θέλω όμως να μιλήσω για τα τρία χρόνια που τον γνώρισα ως μαθητή αλλά και ως εθελοντή στο περιοδικό.
Ήταν χαρά μου να έχω μέσα στην τάξη παιδιά σαν τον Αντρέα-Δημήτρη. Ήταν ευαίσθητος, ήταν έξυπνος, ήταν ανήσυχος. Όχι, δεν άκουγε heavy metal. Άκουγε ροκ, άκουγε Χατζιδάκι, άκουγε Μότσαρτ. Όχι, δεν ήταν αντικοινωνικός. Ίσα-ίσα ήταν πολύ αγαπητός στους συμμαθητές του. Και φυσικά είχε και αυτός θυμό μέσα του, όπως όλα τα αληθινά παιδιά που ανακαλύπτουν στην εφηβεία τους την απάνθρωπη και υποκριτική κοινωνία στην οποία ζούμε.
Όχι, δεν ήταν κακός μαθητής, ήταν πολύ καλός. Μπήκε και αυτός στο πανεπιστήμιο, γράφοντας μία από τις εκθέσεις-κονσέρβες που του ζητάει το σύστημα. Οι γονείς του ήταν δύο αξιοπρεπέστατοι άνθρωποι. Ερχόντουσαν τακτικά στο σχολείο να μάθουν για το παιδί τους. Κάποια στιγμή έμαθα από τον Αντρέα-Δημήτρη ότι ο πατέρας του έμεινε άνεργος. Μου το είπε πικραμένος και θυμωμένος.
Δεν ξέρω πόσες αιτίες θυμού προστέθηκαν από τότε. Μπορώ ίσως να φανταστώ αρκετές απ’ αυτές, καθώς ζω κι εγώ μέσα σ’ αυτήν την Ελλάδα. Απο κει και πέρα, λυπάμαι και ντρέπομαι. Λυπάμαι για τον Αντρέα-Δημήτρη που πίστεψε, καθώς φαίνεται, στη βία σαν απάντηση στη βία του συστήματος. Ντρέπομαι όμως και για την Ελλάδα που οδηγεί παιδιά σαν τον Αντρέα-Δημήτρη σ’ αυτό το σημείο. Ντρέπομαι για τους αστυνομικούς που τον βασάνισαν. Ντρέπομαι για τους δημοσιογράφους που ήδη τον καταδίκασαν. Και ντρέπομαι για όλους τους ανυποψίαστους πολίτες που θα τον τσουβαλιάσουν μέσα στο κεφάλι τους σαν έναν “τρομοκράτη” και θα προσπεράσουν το παραμορφωμένο από τα χτυπήματα πρόσωπό του για να πάνε στην επόμενη είδηση. Η παραμόρφωση είναι όλη δική μας».
lifo 

γράφει ο Γιάννης Καλαμίτσης

              

Τι λένε τ’ άστρα

Είναι Κυριακή, έχω ξυπνήσει από τις τέσσερις, έχω δουλέψει ως τις δέκα και στις έντεκα έχω γυρίσει στο σπίτι. Τρώω ένα ψημένο αμφίψωμο (τοστ, ρε παιδί μου!) κι αράζω στον τριθέσιο καναπέ. Ξάπλα! Η τηλεόραση είναι ανοιχτή και περιμένω να πάει δώδεκα η ώρα για να δω τις ειδήσεις από τον τηλεοπτικό δίαυλο (κανάλι τηλεόρασης, ρε παιδί μου!) που μεταδίδει το δελτίο του νωρίς.

Βλέπω τις ειδήσεις, δεν υπάρχει οτιδήποτε καινούργιο, μόνον επανάληψη για τις απεργίες. Έχω γλαρώσει και δεν βλέπω πια, αλλά μόνον ακούω. Αμέσως μετά τις ειδήσεις έχει εκπομπή αστρολογικών προβλέψεων. Μία εύσωμη αλλά όμορφη (τα πάχη μου - τα κάλλη μου, ρε παιδί μου!) ξανθιά κυρία συμβουλεύει, ανά ζώδιο.

Όσο κι αν κάνω τον υπερσύγχρονο και ανοιχτόμυαλο, με το που φτάνει να πει για τον Σκορπιό παραμένω μεν με κλειστά τα μάτια, αλλά ανοίγω τ’ αφτιά μου.

Μου λέει, η ξανθιά κυρία, πως για τον Σκορπιό ο Φεβρουάριος είναι ο καλύτερος μήνας για να ξεκινήσω σπουδές. Το ακούω με ενδιαφέρον. Τώρα που έχω υποβάλει τα χαρτιά μου για σύνταξη, ευκαιρία να κάνω σπουδές! Αλλά τι να σπουδάσω;.. Άσε! Θα το σκεφτώ μόλις μάθω πόση θα είναι η σύνταξη που θα παίρνω.

Συνεχίζοντας, η ξανθιά κυρία μού λέει πως ο Φεβρουάριος προσφέρεται και για ταξίδια. Ενδιαφέρουσα και αυτή η πληροφορία. Αν βγει η σύνταξη και τα λεφτά φτάνουν, μπορεί να σκεφτώ να πάω ως τα Βούρβουρα της Κυνουρίας, να τα ξαναδώ μετά από χρόνια.

Η κυρία συνεχίζει και μου λέει πως έχω πολλές και καλές πιθανότητες να συνάψω αυτόν τον μήνα και ερωτικό δεσμό!
Κορίτσια, φυλαχτείτε! Παίρνει αμπάριζα και βγαίνει, υποστηριζόμενος από τους πλανήτες, ο ερωτύλος συνταξιούχος! Οι πλανήτες θα βοηθήσουν να σας αποπλανήσει!

Έχω χάσει τον ύπνο μου, αλλά έχω μάθει τόσα πράγματα. Φεβρουάριος 2013 σημαίνει για εμένα σπουδές... Ταξίδια... Ερωτικές σχέσεις!..

Δεν έχω μάθει όμως αν αυτόν τον μήνα θα βοηθήσουν οι πλανήτες να λύσω το μεγάλο μου πρόβλημα: Θα μπορέσω να ρυθμίσω την πίεσή μου στο δεκατέσσερα ή θα είναι ανάδρομος ο Στουρνάρας και θα μου την πάει στο είκοσι;
Αυτό να μου πείτε, κυρία αστρολόγα! 
 
Έλλη Βασιλάκη

Το καιρό της παρακμής

«Τα μονοπάτια της Ύδρας» πιστεύω να τα ανοίξατε κύριε Δήμαρχε και Αγαπητέ Αντιδήμαρχε και Αιρετοί συμπολίτευσης και αντιπολίτευσης. Αν δεν ζηλέψατε πρόβλημά σας.
Ανάλογη εργασία έχει προ πολλού ξεκινήσει στις Σπέτσες. Σχετικές πληροφορίες στο παρακάτω site μήπως και ζηλέψετε.



Εμείς στο Ερμιονιδιστάν έχουμε να λύσουμε το μεγάλο πρόβλημα του πόσο μας κόστιζε επί δήμων Κρανιδίου και Ερμιόνης το μάζεμα των σκουπιδιών και πόσο κοστίζει τώρα, με ή χωρίς την μεγαλοβλακεία να κάνουμε τα σκουπίδια φοντάν και να τα πληρώνουν οι δημότες.
Και τώρα που αρχίζουν τα δέματα – φοντάν να διαλύονται είτε από τα τρωκτικά, είτε από το κάψιμο του πλαστικού ολημερίς στον ήλιο, πόσα θα θέλουμε για νέα περιτύλιξη, να τα κάνουμε δηλαδή το φοντάν του φοντάν;

Έρρωσθε,
Βασίλης Γκάτσος
        



"μνημεία του ιδρώτα γονιών και παππούδων": Εκεί επιστρέφουν...

Απο: Aristidis-Telis, Aachen

Για ένα μέτρο γη, κύριε Στουρνάρα…

του Φαήλου Μ. Κρανιδιώτη
Το σπίτι του Έλληνα, η γη του, είναι το κάστρο του.
Συνήθως έχει αγωνιστεί μια ζωή γι’ αυτό, με δάνεια, γραμμάτια, ιδρώτα και πόνο.
Είναι η ασφάλεια των παιδιών του, η ζωντανή απόδειξη της νοικοκυροσύνης του, ό,τι δεν πάνε χαμένοι οι κόποι του.
Κι αν έχει λίγες ρίζες ελιές ή αμπέλι και το πατρικό του σε καμμιά ράχη, ας είναι σε χωριό με κλειστό σχολειό, και κρήνες – κληροδοτήματα, όπου πια πίνουν νερό μόνο τα πουλιά και τ’ αγρίμια, αυτά δεν είναι απλά το κάστρο του αλλά το άδυτο των αδύτων της ψυχής του, ναοί – μνημεία του ιδρώτα των γονιών και των παππούδων του.

Κάποτε από αυτή την πατρώα τραχιά γη κατέβηκε κι αυτός εσωτερικός μετανάστης στις γκρίζες πόλεις της αντιπαροχής. Και πίσω στα βάθη του χρόνου, όποτε η φωτιά της Ιστορίας  κι η Πατρίδα ήθελαν ψυχές και κορμιά, σαν κύματα κατέβαιναν από κει στα πεδία των μαχών οι γιοι των Ελλήνων. Στωϊκοί Ηπειρώτες και Παλιολλαδίτες, σκληροτράχηλοι φιλοπόλεμοι Αρβανίτες και Κρήτες, δαιμόνιοι Μωραΐτες, δουλευτές Θεσσαλοί, δυο φορές πρόσφυγες Πόντιοι, λιγομίλητοι νησιώτες, φιλήσυχοι Μικρασιάτες, ωραίοι «τρελλοί» Επτανήσιοι, εθελοντές Κύπριοι και περήφανοι Μακεδόνες και Θράκες, σμίξανε στα τείχη, στις φάλαγγες των οπλιτών, στα έμπεδα και στα χαρακώματα των αιώνων.
Σμίξανε αργότερα και στην διασπορά, στα μπάρκα και στις στοές των ορυχείων, στις γερμανικές φάμπρικες και στις «ντάϊνες» των αχανών μεγαλουπόλεων στις εσχατιές της Αμερικής και της

Κυριακή 3 Φεβρουαρίου 2013

Μπαλέτο πουλιών, πανέμορφοι σχηματισμοί από σμήνη πουλιών

A bird ballet | Music Video from Neels CASTILLON on Vimeo.
Περιμένοντας να φωτογραφήσει ένα ελικόπτερο κατά τη διάρκεια ενός λαμπρού ηλιοβασιλέματος, ο σκηνοθέτης Neels Castillon απαθανάτισε αυτό το υπέροχο βίντεο με πανέμορφους σχηματισμούς από σμήνη πουλιών.

Παναγιά μου ένα παιδί



Ζωζώ Σαπουντζάκη, ζεί και βασιλεύει..

Έτος Καβάφη το 2013

«Έτος Κ.Π. Καβάφη» έχει ανακηρυχθεί το 2013 από το υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς φέτος συμπληρώνονται 150 χρόνια από τη γέννηση του μεγάλου Αλεξανδρινού ποιητή.


O Κωνσταντίνος Καβάφης σε φωτογραφία βγαλμένη στην Αλεξάνδρεια, πιθανώς το 1890. Πηγή φωτογραφίας: Wikipedia.
Φυσικά οι φιλολογικές επέτειοι δεν είναι παρά η αφορμή για να βυθιστούμε και πάλι στον ιδιότυπο ποιητικό λόγο του Καβάφη που χάρη στην ειρωνεία και το στοχαστικό του βάθος, δεν αλλοιώνεται ιδιαίτερα όταν μεταφράζεται σε άλλες γλώσσες.

Ίσως αυτό το χαρακτηριστικό να έχει συντελέσει στη διεθνή ακτινοβολία του Αλεξανδρινού ποιητή: το έργο του έχει μεταφραστεί στα γαλλικά, τα αγγλικά, τα γερμανικά, τα ιταλικά, τα ισπανικά και σε πολλές άλλες γλώσσες και παράλληλα ο Καβάφης έχει ασκήσει βαθιά επιρροή στους ομότεχνούς του.

Τον κεντρικό σχεδιασμό του προγράμματος δράσεων για το Έτος Καβάφη θα έχουν η Γενική Διεύθυνση Σύγχρονου Πολιτισμού, η Διεύθυνση Γραμμάτων και το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου.
Θα συνεργαστούν για τον σκοπό αυτό με το Ιδρυμα Ωνάση, το οποίο έχει στη δικαιοδοσία του το πλήρες αρχείο του ποιητή, τις ξένες