Παρασκευή 7 Νοεμβρίου 2014

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ:ΟΙ ΑΝΤΙΦΑΣΕΙΣ ΤΟΥ κ. ΛΑΜΠΡΟΥ ΠΟΥ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΟΥΝ ΤΑ ΔΙΚΑ ΤΟΥ ΛΑΘΗ

Ο κ. Λάμπρου στο δελτίο τύπου της παράταξής του με ημερομηνία 5-11-2014 παρακάμπτει επιμελώς αλλά ανεπιτυχώς τα άρθρα σύμφωνα με τα οποία η διαδικασία που ακολούθησε το Δημοτικό Συμβούλιο στη συνεδρίαση της 31-10-2014 σχετικά με την ψήφιση του νέου Κανονισμού Καθαριότητας ήταν απολύτως νόμιμη.
Και αυτό βεβαίως το πράττει διότι στοχεύει στο να παραπληροφορήσει τους δημότες καρπούμενος πολιτικά οφέλη.
Θα πρέπει λοιπόν να του υπενθυμίσουμε για δεύτερη φορά ότι:
1.     Σύμφωνα με το άρθρο 72 παράγραφος 3 του Ν.3852/2010 (Πρόγραμμα Καλλικράτης), “το Δημοτικό Συμβούλιο μπορεί για θέματα ιδιαίτερα σοβαρά, με ειδική αιτιολογία και με την απόλυτη πλειοψηφία  του συνόλου των μελών του να αποφασίζει ότι θα ασκήσει το ίδιο αρμοδιότητες της οικονομικής επιτροπής”.
2.     Σύμφωνα με το άρθρο 73 παράγραφος 3 του Ν.3852/2010 (Πρόγραμμα Καλλικράτης), “το Δημοτικό Συμβούλιο μπορεί για θέματα ιδιαίτερα σοβαρά, με ειδική αιτιολογία και με την απόλυτη πλειοψηφία  του συνόλου των μελών του να αποφασίζει ότι θα ασκήσει το ίδιο αρμοδιότητες της επιτροπής ποιότητας ζωής”.

Επομένως μπορούσε νόμιμα ο νέος Κανονισμός Καθαριότητας να ψηφιστεί στο Δημοτικό Συμβούλιο της 31ης Οκτωβρίου χωρίς να χρειάζεται να περάσει ούτε από την Οικονομική Επιτροπή ούτε από την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής. Η αναβολή για μια εβδομάδα δόθηκε από το Δήμαρχο κ. Σφυρή προκειμένου  να δοθεί περισσότερος χρόνος και να διευρυνθεί κατά μια εβδομάδα ο χρόνος διαβούλευσης ώστε να ενημερωθούν καλύτερα οι Δημοτικοί Σύμβουλοι και οι Δημότες της Ερμιονίδας, γεγονός το οποίο επετεύχθη εάν κρίνουμε από τις προτάσεις που κατατέθηκαν από φορείς και δημότες την τελευταία εβδομάδα.

Επιπροσθέτως θα πρέπει να υπενθυμίσουμε στον κ. Λάμπρου ότι ο Κανονισμός Καθαριότητας, που ψηφίστηκε από την προηγούμενη Δημοτική Αρχή στο Δημοτικό Συμβούλιο της 27ης Ιουνίου 2011, στο οποίο προήδρευε ο ίδιος, με αριθμό απόφασης 159/2011 (ΑΔΑ:4ΑΣ4ΩΡΡ-ΧΣΠ), δεν εισήχθη για συζήτηση ούτε στην Οικονομική Επιτροπή ούτε στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής, όπως προκύπτει από τα βιβλία πράξεων των παραπάνω Επιτροπών.

Ο κ. Λάμπρου ουδόλως διαμαρτυρήθηκε τότε ούτε με προφορική ούτε

Από Ιχνηλάτες για τον Δήμο ως θεσμικό φύλακα περιβάλλοντος

Του Βασίλη Γκάτσου
 
"Φυσικά έχει. Σε όλα τα επίπεδα.Την αρμοδιότητα συνοδεύει και η ευθύνη. Στην Ερμιονίδα διαχρονικά ο μεγαλύτερος ρυπαντής είναι ο Δήμος "

Το περιβαλλοντικό τμήμα του Δήμου έχει αρμοδιότητα να ελέγξει και να βάλει πρόστιμο. Έχει περιβαλλοντικό Τμήμα; Έχει ποτέ ελέγξει κάποιον; Ξέρει να ελέγξει; Μπορεί να είναι αμερόληπτο και αντικειμενικό; Είναι ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΟ πρόβλημα ο περιβαλλοντικός έλεγχος από τον Δήμο. Άλλο πράγμα είναι μια παρατήρηση που θα κάνει ο Δήμος και άλλο ο θεσμικός έλεγχος.
Ναι, ο Δήμος είναι ο μεγαλύτερος ρυπαντής. Όμως ως προς αυτά που διαχειρίζεται, αστικά απορρίμματα και λύματα, ή ως προς αυτά που αποφεύγει να διαχειρίζεται, όπως τα μπάζια.
Φυσικά το περιβαλλοντικό τμήμα του πρέπει να έχει ελέγξει και επιβάλλει πάρα πολλά πρόστιμα στον Δήμο, δηλαδή στον εαυτό του. Το έχει κάνει έστω και μια φορά;
Άρα είναι αδύνατον να είναι θεσμικός φύλακας περιβάλλοντος στην κατάσταση που βρίσκεται. Θα είναι ο λύκος που φυλάει τα πρόβατα.
Δηλαδή πρόκειται για περιβαλλοντικές αερολογίες όταν λέμε ότι ο δήμος μας είναι θεσμικός φύλακας. Ας έχουμε αίσθηση της πραγματικότητας.

Όμως με τον να τον αποκαλούμε μεγαλύτερο ρυπαντή, είναι σαν να να ξεχνάμε άλλους μεγάλους ρυπαντές.

1. Τα εξοχικά που είναι εκτός σχεδίου πόλεως και δεν έχουν

Γαλάζια ανάπτυξη


Με μότο «γη και θάλασσα πρέπει να κατανοηθούν και να σχεδιαστούν μαζί» και «η γαλάζια ανάπτυξη έχει ανάγκη τους νέους», το Εθνικό Σημείο Επαφής για την Ευρωπαϊκή χωρική Ανάπτυξη και Συνοχή ESPON του Παντείου Πανεπιστημίου, ανοίγει το δημόσιο διάλογο για τις πολιτικές και τα εργαλεία αξιοποίησης του ανεκμετάλλευτου δυναμικού των ωκεανών, των θαλασσών και των ακτών της Ευρώπης. Για την αειφόρο ανάπτυξη, για την απασχόληση, και τη νεανική επιχειρηματικότητα.
Διακρατική Συνάντηση «ESPON-on-the-Road” στον Πειραιά :10, 11 και 12 Νοεμβρίου 2014. Στο Μέγαρο του ΟΛΠ. Υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, του Υπουργείου Τουρισμού, της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου, του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς και του Δήμου Πειραιά.
Για δήλωση συμμετοχής : http://www.sd-med.org/form

Η ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΣΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ


Αυτές τις μέρες πάρα πολλοί άνθρωποι και τοπικά και Περιφερειακά συζητούν τους σχεδιασμούς για τα απορρίμματα  στην Ερμιονίδα. Άνθρωποι που ασχολούνται χρόνια με τα απορρίμματα και την κομποστοποιηση διαβάζουν το σχέδιο Δημοτικού κανονισμού που είναι σε δημόσια διαβούλευση ακούν τις σκέψεις και τις προτάσεις διαλέγονται και καταλήγουν σε συμπεράσματα.
Με αυτή την τοποθέτηση μας φιλοδοξούμε να συμβάλουμε σε αυτό τον προβληματισμό σαν Περιφερειακή Παράταξη που ψηφίστηκε από πολλούς πολίτες και στην Ερμιονίδα Σε αυτή την παρέμβαση δεν προχωράμε να εξετάσουμε διάφορες σημαντικές παραμέτρους η και λεπτομέρειες του κανονισμού που έχουν ωστόσο σημασία, ούτε την τιμωρητικη λογική που τον διαπερνά , επικεντρώνομαστε στην ουσια.
Α. Πρώτα καταγράφεται ένα ολοκληρωμένο σχέδιο διαχείρισης των απορριμμάτων και μετά φτιάχνουμε ένα κανονισμό καθαριότητας που θα το υπηρετήσει.
Σήμερα συζητάμε έναν κανονισμό καθαριότητας μέσα από τον όποιο προσπαθούμε να μαντέψουμε τον σχεδιασμό που κρύβεται πίσω του. Πάμε δηλαδή αντίστροφα.Πιστεύουμε πως είναι σημαντικό να δηλωθεί αν
α1.ο σχεδιασμός αυτός είναι προσωρινός μέχρι την έναρξη του Περιφερειακού σχεδιασμού (που προβλέπει εγγυημένη ποσότητα σύμμεικτων απορριμμάτων σε βάθος 28 χρόνων) αν
α2 είναι συμπληρωματικός αποβλέπει δηλαδή στην διαχείριση απορριμμάτων πέραν της εγγυημένης ποσότητας  που θα αναλογεί στον Δήμο αν και όταν αρχίσει να λειτουργεί ο Περιφερειακός σχεδιασμός  η
α3 έρχεται σε σύγκρουση με την παράδοση σύμμεικτων  κινείται

ΤΟ ΛΟΥΛΟΥΔΙ ΤΩΝ ΕΥΧΩΝ

fotodendro

Λουλούδι των ευχών  το λένε...Κάνεις , λέει μια ευχή , φυσάς και τα πέταλά του ταξιδεύουν μακρυά - εκεί που πρέπει - την ευχή σου...

Καλο Σαββατοκυριακο.

Μαιρη Φασιλη

Lila : μια γλυκιά ταινία μικρού μήκους για τη ζωή


Ο Carlos Lascano έφτιαξε μια ταινία μικρού μήκους, τη Lila, για την καθημερινότητα, τη ζωή γενικότερα, και τον τρόπο που τη βλέπει η ζωγράφος-πρωταγωνίστρια.
Η Lila φαντάζεται και βάζει τα δικά της χρώματα, δίνει τη δική της 'πινελιά', τη δική της τροπή, σε όσα βλέπει γύρω της, με ιδιαίτερα συγκινητικό και γλυκό κλείσιμο. Ένα φιλμάκι για τη ζωή και την οπτική, τη στάση και τις δυνατότητες που έχει ο καθένας, με στοιχεία animation.

ΛΙΑΝΟΧΟΡΤΑΡΟΥΔΙΑ

 

Τουριστικές επενδύσεις 700 εκατ. ευρώ σε Κρήτη και Πελοπόννησο (Koilada Hills)

Σε τελικό στάδιο βρίσκονται τα επενδυτικά σχέδια κατασκευής πολυτελών ξενοδοχειακών μονάδων, «Ιτανός Γαία» και «Kilada Hills».

fortunegreece 
Εγκρίθηκαν,  τα σχέδια προεδρικού διατάγματος Ειδικών Σχεδίων Χωρικής Ανάπτυξης Στρατηγικής Επένδυσης (ΕΣΧΑΣΕ) για τις Στρατηγικές Επενδύσεις ΙΤΑΝΟΣ ΓΑΙΑ και Koilada Hills από τη συνεδρίαση του Κεντρικού Συμβουλίου Διοίκησης για την Αξιοποίηση της Δημόσιας Περιουσίας.
Οι δύο στρατηγικές επενδύσεις που προωθούνται με ενιαία αδειοδοτική διαδικασία (ΕΣΧΑΣΕ), μέσα σε 10 μήνες από τη ριζική αλλαγή λειτουργίας της Γενικής Διεύθυνσης Στρατηγικών Επενδύσεων, βρίσκονται σε τελικό στάδιο και αφορούν σε επενδύσεις πολυτελών ξενοδοχειακών μονάδων στην Κρήτη και στην Πελοπόννησο, συνολικού ύψους 700 εκατ. ευρώ που θα δημιουργήσουν 1.800 μόνιμες θέσεις εργασίας.
Ο υφυπουργός Ανάπτυξης Νότης Μηταράκης, μετά το πέρας της συνεδρίασης του Κεντρικού Συμβουλίου Διοίκησης που πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο Ανάπτυξης δήλωσε:
«Με τον Επενδυτικό Νόμο 4146 που ψηφίσαμε πέρυσι στη Βουλή κάναμε μια μεγάλη θεσμική αλλαγή, δημιουργώντας την Κεντρική Αδειοδοτική Αρχή η οποία εκδίδει τις άδειες δόμησης, εγκατάστασης και λειτουργίας για μεγάλες στρατηγικές επενδύσεις. Λειτουργώντας από κοινού, με τον νέο ενιαίο φορέα εξωστρέφειας «ENTERPRISE GREECE», ο οποίος είναι αρμόδιος για την προσέλκυση επενδύσεων και την ένταξη στην διαδικασία Fast Track, αποτελούν ένα ολοκληρωμένο σύστημα και μια επανάσταση σκέψης για την Δημόσια Διοίκηση. Με αυτό τον τρόπο συμβάλλαμε καθοριστικά στην άρση των εμποδίων και των αντικινήτρων για τους επενδυτές συγκεντρώνοντας σ’ ένα σημείο την αδειοδοτική διαδικασία.
Δημιουργήθηκε επίσης ο θεσμός των ΕΣΧΑΣΕ (Ειδικά Σχέδια

Πέμπτη 6 Νοεμβρίου 2014

Η ΠΑΠΟΕΡ ο Δήμος και το Κράτος

Δ) Η δημοτική αρχή ,σαν θεσμικός φύλακας  της ποιότητας του περιβάλλοντος στην Ερμιονίδα , θα πρέπει άμεσα ,να δώσει απαντήσεις στους δημότες σχετικά με την επίδραση της περιβανταλλογικης καταστροφής στο Σταυρό Διδύμου ,και στο βιολογικό σταθμό Κρανιδίου (όπου κατά δήλωση της έχουν θαφτεί παρανόμως εκατοντάδες τόννοι απορριμμάτων) αναθέτοντας σε πιστοποιημένο φορέα  τις μετρήσεις ώστε να προστατευθεί η υγεία των δημοτών από ενδεχόμενους κινδύνους. 

Το παραπάνω είναι της ΠΑΠΟΕΡ και το παρακάτω .... είναι του Κράτους. Η Εθνική Επιτροπή Υδάτων είναι δημιούργημα της οδηγίας 60/2000 και η οδηγία λέει ότι μεταξύ των άλλων η επιτροπή πρέπει να εγκαταστήσει πιστοποιημένα συστήματα παρακολούθησης της καλής ποιότητας των επιφανειακών, υπογείων και παρακτίων υδάτων μέχρι το 2015. Αυτή η υπηρεσία θα μας προστατεύσει από ενδεχόμενους κινδύνους..... στο μέλλον. Από πού κι ως πού η δημοτική αρχή θεσμικός φύλακας; Εδώ και δεκαετίες μάς διαθέτει ο θεσμικός φύλακας μη πόσιμο νερό στις βρύσες μας επί ανταποδώσει, ασχέτως πλειοψηφούσης παρατάξεως, και ασχέτως αντιπολιτευομένων παρατάξεων. Να θυμηθούμε και τους λυματόλακκους στον κάμπο για λύματα και ατσίγαλους; Να ξεχάσουμε ότι ο Σταυρός είναι δημιούργημα της δημοτικής αρχής; Ευτυχώς που ούτε θεσμικός ούτε φύλακας του περιβάλλοντος είναι! Έτσι έχουμε κάποια ελπίδα να εμφανιστεί κάποιος πραγματικός θεσμικός φύλακας.
Άλλωστε μία είναι και γι' αυτό το θέμα η λύση: Διαβούλευση και πάλι διαβούλευση, να ευχαριστηθεί ο δημότης τοποθετήσεις!

Η Κρατική (Κεντρική και Αποκεντρωμένη) Διοίκηση επιφορτίζεται με την ευθύνη χάραξης της στρατηγικής προστασίας και διαχείρισης των υδάτων και οι Περιφέρειες κυρίως με την υλοποίηση του στρατηγικού σχεδιασμού.
Εκτός από τις αρμοδιότητες που απονέμονται στις Περιφέρειες με το Ν.3852/2010 όλες οι λοιπές αρμοδιότητες παραμένουν στις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις σύμφωνα με το άρθρο
280 παρ. Ι του Ν.3852/2010.
Σημειώνεται ότι οι Υπηρεσίες Υδάτων των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και των Περιφερειών συνεργάζονται εποικοδομητικά και βρίσκονται σε συνεχή επικοινωνία ώστε να υλοποιούνται οι στρατηγικοί στόχοι για την προστασία και διαχείριση των υδάτων. Προς τούτο η Αποκεντρωμένη Διοίκηση ελέγχει και επικουρεί με κατάλληλες οδηγίες και διευκρινίσεις το έργο των Περιφερειών.
Αντίστοιχα, η Αποκεντρωμένη Διοίκηση ελέγχεται και επικουρείται στο έργο της από την Ειδική Γραμματεία Υδάτων του Υ.Π.Ε.Κ.Α για την εφαρμογή της εθνικής πολιτικής στον τομέα των υδάτων όπως αυτή κάθε φορά καθορίζεται από την Εθνική Επιτροπή Υδάτων.

Έρρωσθε,
Βασίλης Γκάτσος

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ

Η θέση της Παρέμβασης Πολιτών Ερμιονίδας για τις εξελίξεις στη διαχείριση των απορριμμάτων στην Ερμιονίδα

Στη συνεδρίαση του Δ.Σ του Σωματείου συζητήθηκαν διεξοδικά οι τελευταίες εξελίξεις στο θέμα της διαχείρισης των απορριμμάτων στο Δήμο Ερμιονίδας.
Διαπιστώθηκαν ομόφωνα τα εξής.
Α) Η Δημοτική αρχή οφείλει προς τος δημότες της Ερμιονίδας,να ανακοινώσει με διαφάνεια την επιλογή της για τη διαχείριση των απορριμμάτων στο Δήμο ,να τη θέσει  υπόψη στο δημοτικό Συμβούλιο και αυτό να αποφασίσει σχετικά.Ύστερα μπορεί να ακολουθήσει η ψήφιση του κανονισμού καθαριότητας.Η εξαντλητική διαβούλευση πάνω στην επιλογή διαχείρισης θεωρούμε ότι είναι απαραίτητη .
Β) Ως προς τον κανονισμό καθαριότητας έχουμε να παρατηρήσουμε δειγματοληπτικά  τα εξής.(που συνηγορούν και ως προς την άποψη μα ς, για προτέρα γνώση της επιλογής διαχείρισης)
-Ότι προς ενίσχυση της διαλογής της πηγής θα πρέπει να υπάρχουν επιπρόσθετοι κάδοι για ξεχωριστή εναπόθεση των ανακυκλώσιμων υλικών,ώστε να συλλεχθούν ανακυκλώσιμα υλικά υψηλής ποιότητας.
-Δεν απαντάτε πειστικά που θα κατευθυνθούν αυτά τα απορρίμματα που δεν είναι ανακυκλώσιμα και δεν είναι οργανικά. Ποιος κάδος θα τα υποδεχτεί;
Γ) Η δημοτική αρχή πρέπει να ενημερώσει τους δημότες, για τις ενέργειες που προτίθεται να κάνει ,για τη χωματερή στο βιολογικό του Κρανιδίου (που είναι δική της αρμοδιότητας  ),καθώς η ανάφλεξη
των χιλιάδων τόνων απορριμμάτων θα δημιουργήσει μείζον περιβαντολλογικό πρόβλημα στη περιοχή
Δ) Η δημοτική αρχή ,σαν θεσμικός φύλακας  της ποιότητας του περιβάλλοντος στην Ερμιονίδα , θα πρέπει άμεσα ,να δώσει απαντήσεις στους δημότες σχετικά με την επίδραση της περιβανταλλογικης καταστροφής στο Σταυρό Διδύμου ,και στο βιολογικό σταθμό Κρανιδίου (όπου κατά δήλωση της έχουν θαφτεί παρανόμως εκατοντάδες τόννοι απορριμμάτων) αναθέτοντας σε πιστοποιημένο φορέα  τις μετρήσεις ώστε να προστατευθεί η υγεία των δημοτών από ενδεχόμενους κινδύνους.
Τέλος παρακολουθώντας τις κινήσεις της νέας δημοτικής αρχής ,να σημειώσουμε ότι η επιλογή της να μην ζητήσει επιτακτικά από τη περιφέρεια Πελοποννήσου να αναλάβει στο ποσοστό που της αναλογεί την ευθύνη για την τραγική κατάσταση που βιώνουμε (οικονομικά αλλα και πιθανές ποινικές ευθύνες)  μεταφέρει όλο το οικονομικό κόστος στους δημότες της .Αυτο αδικεί κατάφωρα όλους τους δημότες του Δήμου μας που απο το υστέρημα τους χρηματοδότησαν τους πειραματισμούς  που προέκυψαν απο την μη εφαρμογή του Περιφερειακού σχεδιασμού.
 
Το ΔΣ

«Σαρώνει» την παγκόσμια αγορά το ελληνικό λάδι λόγω κατάρρευσης της ισπανικής παραγωγής

«Σαρώνει» την παγκόσμια αγορά το ελληνικό λάδι λόγω κατάρρευσης της ισπανικής παραγωγής


Θα… πλημμυρίσει η παγκόσμια αγορά από καλό ελληνικό ελαιόλαδο και σε εξαιρετικά υψηλές τιμές, εκτιμούν διεθνείς αναλυτές που βλέπουν ότι η παγκόσμια ζήτηση θα ξεπεράσει την προσφορά.

«Η παγκόσμια παραγωγή ελαιολάδου αναμένεται να κατρακυλήσει το 2014-15 και η τιμή του να εκτοξευτεί, λόγω των επιπτώσεων της ξηρασίας και των κατεστραμμένων δέντρων στην Ισπανία, αλλά και τον εμφύλιο πόλεμο στη Συρία», τόνισε αρμόδιος ερευνητής μιλώντας στο Bloomberg.
H παραγωγή ελαιολάδου αναμένεται να μειωθεί από 3.190.000 τόνους το 2013-2014 σε 2.550.000 τόνους το 2014-2015. Κύρια αιτία η χειρότερη ξηρασία που υπέστη ποτέ η Ισπανία αλλά και η παραγωγή ρεκόρ της προηγούμενης χρονιάς που εξάντλησε τα ελαιόδενδρα. Οπως σημειώνει το Bloomberg η Ισπανία είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός και εξαγωγέας ελαιολάδου στον κόσμου, καθώς το λάδι της χρησιμοποιείται παντού.

Η πτώση της παραγωγής θα έχει ως συνέπεια την αύξηση της ζήτησης κυρίως στην ΕΕ αλλά και και σε άλλες χώρες, με την τιμή να αναμένεται να μείνει υψηλή για μεγάλη περίοδο και όπως τονίζει το πρακτορείο ειδήσεων την πτώση στην παραγωγή της Ισπανίας αναμένεται να αντισταθμίσει η ελληνική παραγωγή που εκτιμάται ότι θα εκτοξευτεί στους 300.000 τόνους από τους 158.000 τόνους. 

περισσότερα:imerisia 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ Δ.Ε.Υ.Α.ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ ΓΙΑ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΟΦΕΙΛΩΝ

Δ.Ε.Υ.Α. ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ
Τηλ. 27540-22945, -22972
Κρανίδι 05-11-2014
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Οι κάτοικοι της Δημοτικής Κοινότητας Ερμιόνης που παρέλαβαν λογαριασμούς της Δ.Ε.Υ.Α. ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ και επιθυμούν να κάνουν ρύθμιση της οφειλής τους μπορούν να προσέρχονται γι' αυτό το σκοπό στα γραφεία του Δημοτικού Καταστήματος Ερμιόνης (πρώην Δημαρχείο) ή στα γραφεία της Δ.Ε.Υ.Α.ΕΡ. (Κρανίδι) από την Πέμπτη 06-11-2014 μέχρι την Παρασκευή 28-11-2014.
Όσοι επιθυμούν να εξοφλήσουν ολόκληρο το ποσό της οφειλής τους μπορούν να προσέλθουν ή στα προαναφερόμενα γραφεία ή να πραγματοποιήσουν την εξόφλησή τους ταχυδρομικά.

Ο Πρόεδρος
Ιωάννης Πάλλης

ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΠΑΡΑΤΑΞΗ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ



ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΠΑΡΑΤΑΞΗ
ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ
ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ                                                          Κρανίδι, 5 Νοεμβρίου 2014


Η ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΑ ΔΕΚΑ ΛΑΘΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ


Για την αποκατάσταση της αλήθειας, η τήρηση της νομιμότητας είναι το ζητούμενο για τη λειτουργία της τοπικής αυτοδιοίκησης. Το θέμα που προέκυψε την Παρασκευή 31/10/2014 στο Δημοτικό Συμβούλιο δεν ήταν ένα «νομικιστικό τερτίπι», όπως αναφέρεται στο δελτίο τύπου της Δημοτικής Παράταξης του κ. Σφυρή, αλλά ήταν ένα θέμα αρχής να τηρηθεί η νομιμότητα στα πλαίσια ψήφισης ενός νέου κανονισμού καθαριότητας και το θέμα αυτό συζητήθηκε και στην Οικονομική Επιτροπή τη Δευτέρα 3 Νοεμβρίου και στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής την Τρίτη 4 Νοεμβρίου .Η ακύρωση της απόφασης από μία προσφυγή, ενός δημότη ή ενός φορέα θα δημιουργούσε σοβαρά προβλήματα στο Δήμο και ήταν θέμα αρχής να επισημάνουμε το λάθος της διαδικασίας. Η τήρηση της νομιμότητας και όλων των διαδικασιών είναι το ζητούμενο και ο ρόλος μας ως παράταξη μειοψηφίας είναι να ελέγχει τη διοίκηση του Δήμου και να ενεργεί υπεύθυνα, προστατεύοντας τα συμφέροντα των δημοτών αλλά και τηρώντας τον Νόμο – συγκεκριμένα τον Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων και τον Νόμο 3850/2010 «Πρόγραμμα Καλλικράτης». Καλό είναι η νέα διοίκηση του Δήμου να μελετήσει τους νόμους και να δείξει ιδιαίτερη προσοχή στην προετοιμασία των θεμάτων που έρχονται στο Δημοτικό Συμβούλιο για ψήφιση. Έχουμε επισημάνει ότι πρόθεσή μας ήταν το θέμα της διαχείρισης απορριμμάτων να μην εισέλθει σε μία νέα φάση αντιπαράθεσης μεταξύ των δημοτικών παρατάξεων, μεταξύ πλειοψηφίας και μειοψηφίας, μεταξύ διοίκησης του Δήμου και των δημοτών. Δυστυχώς όμως στους δύο πρώτους μήνες της νέας δημοτικής περιόδου διαπιστώσαμε ότι η νέα διοίκηση του Δήμου επανέλαβε τον κακό της εαυτό. Αυτόν που είχαμε γνωρίσει ως δημοτική αρχή του Δήμου Κρανιδίου την περίοδο 2007-2010 και προχώρησε με την ίδια μεθοδολογία στα παρακάτω λάθη σχετικά με τη διαχείριση των απορριμμάτων. Συγκεκριμένα:
Πρώτο λάθος. Σχεδίασε και συναίνεσε να εκδοθεί άδεια «πράσινου σημείου» σε ιδιώτη, σε έκταση που βρίσκεται πλησίον του οικισμού

Τετάρτη 5 Νοεμβρίου 2014

Σήμερα το Δ.Σ. της Παρέμβασης Πολιτών Ερμιονίδας


Τόπος : Λάκκες
Ειδικός χώρος στο σπίτι της Γιούλας Πουλή
Συνεδρίαση ανοιχτή  (όπως όλες)
Η συμμετοχή σας είναι καθοριστική ..
Ώρα :20:00
Θέματα

1) Εξελίξεις στη διαχείριση απορριμάτων στο Δήμο Ερμιονίδας
2) Εξελίξεις-ενημέρωση  για την υπόθεση  παραλίας Κουνούπι.
3) Απόφαση για επιλογή  μορφής  της  οικονομικής εκστρατείας ενίσχυσης του Σωματείου στο νομικό αγώνα του για τις παραλίες της Ερμιονίδας.
 
Το ΔΣ
Τηλ Επικοινωνίας:   6945583962 - 6944322236

Ρωμιοί συνθέτες και τα έργα τους



Του Γιάννη Λακούτση

Η πολυπολιτισμική Κωνσταντινούπολη του 17ου αιώνα, έδωσε την έμπνευση σε πολλούς Ρωμιούς της Πόλης και των μεγάλων αστικών κέντρων που είχαν επαφές μαζί της ( Θεσσαλονίκη, Αλεξάνδρεια, Παραδουνάβιες πόλεις), ώστε να αναδειχτούν σε κορυφαίους συνθέτες, εκτελεστές και κατασκευαστές οργάνων μεταξύ πολλών αλλοεθνών ομοτέχνων τους γι’ αυτή τη μουσική. Μεταξύ τους πολλοί σπουδαίοι Πρωτοψάλτες και Λαμπαδάριοι του Πατριαρχικού Ναού, όπως ο Ζαχαρίας  ο Χανεντές, ο Πέτρος  Πελοποννήσιος, ο Ιάκωβος Πρωτοψάλτης και ο Γρηγόριος Πρωτοψάλτης, ευγενείς και μορφωμένοι Φαναριώτες, ακόμα και ιερωμένοι των υψηλών βαθμίδων. Στην ιστορία  της Βυζαντινής μουσικής αυτής της εποχής είναι γνωστοί πάνω από τριάντα μεγάλοι ψάλτες η μουσικοδιδάσκαλοι, οι οποίοι ταυτοχρόνως είναι χειριστές μουσικών οργάνων και κάτοχοι της εξωτερικής μουσικής. Στον περιβάλλοντα χώρο, οι Δερβίσηδες Μεβλεβί( μουσουλμανικό  μοναστικό τάγμα) χρησιμοποιούν αυτή τη μουσική στις τελετές τους, στην οποία επιδίδονται και Ρωμιοί, Αρμένιοι, Εβραίοι και φυσικά Μουσουλμάνοι με πρωταγωνιστικό το ρόλο της αραβοπερσικής παράδοσης.

Το Άγιον όρος υπήρξε μεγάλος θεματοφύλακας και γι’ αυτό το είδος της μουσικής. Ένας από τους σπουδαιότερους κώδικες με αποκλειστικά φαναριώτικη μουσική είναι ο του Βατοπαιδίου 1428, που γράφτηκε το 1818 από τον ιεροδιάκονο Αντιοχείας Νικηφόρο Καντουνιάρη και φέρει την επιγραφή «Μελπομένη».


    " Μελπομένη, βίβλος περιέχουσα σεμαγιά, σαρκιά και πεστέδες, άτινα  συνηθροίσθησαν παρά Νικηφόρου Καντουνιάρη του Χίου διδασκάλου της εν Ιασίω κοινής μουσικής Σχολής" χφ 1428 του 1818.                                    

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΤΗΣ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ

ΥΠΕΚΑ: Κλείστε τους ΧΑΔΑ αμέσως. Τα πρόστιμα έρχονται τον Δεκέμβριο για Αργολίδα, Αρκαδία και Λακωνία

Η εντατικοποίηση και ο συντονισμός των ενεργειών για την όσο το δυνατόν ταχύτερη παύση της λειτουργίας των Χώρων Ανεξέλεγκτης Διάθεσης Αποβλήτων (ΧΑΔΑ) και την πλήρη αποκατάστασή τους, στις Περιφερειακές Ενότητες Λακωνίας, Αργολίδας και Αρκαδίας, ήταν το αντικείμενο τριών διαδοχικών συναντήσεων εργασίας, που πραγματοποιήθηκαν, σήμερα, στο Υπουργείο Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, με τη συμμετοχή της Γενικής Γραμματέως του ΥΠΕΚΑ, Νάντιας Γιαννακοπούλου, του Γενικού Γραμματέα Συντονισμού Αποβλήτων του ΥΠΕΚΑ, Δημήτρη Καλογερόπουλου, του Γενικού Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, Γιώργου Διδασκάλου, Δημάρχων και υπηρεσιακών παραγόντων.
Παρόντες στις συναντήσεις εργασίας ήταν οι Δήμαρχοι Ευρώτα, Γ. Γρυπιώτης, Αν. Μάνης, Π. Ανδρεάκος, Ναυπλίου, Δ. Κωστούρος, Άργους – Μυκηνών, Δ. Καμπόσος, Ερμιονίδας, Δ. Σφυρής, Επιδαύρου, Κ. Γκάτζιος, Τρίπολης, Δ. Παυλής, Β. Κυνουρίας Π. Μαντάς και Ν. Κυνουρίας Χ. Λυσικάτος.

Η ιστορία που άφησε άφωνη τη Γαλλία: Δύο συνταξιούχοι έκρυβαν στο σπίτι τους 271 γκραβούρες και πίνακες του Πικάσο

Πριν από τέσσερα χρόνια βρέθηκαν στο σπίτι ενός ζεύγους ηλικιωμένων συνταξιούχων χαμένα έργα του Πικάσο, αξίας πάνω από 70 εκατομμύρια ευρώ. Η είδηση είχε κάνει τότε τον γύρο του κόσμου.

Πρόκειται για έναν 75χρονο ηλεκτρολόγο Πιέρ Λεγκενέκ και για τη 71χρονη σύζυγό του, οι οποίοι είχαν στο σπίτι τους τα πολύτιμα έργα και παρουσιάζονται σύντομα στο εφετείο με την κατηγορία της κλοπής έργων πολιτιστικής κληρονομιάς.


Ολα ξεκίνησαν το 2010 όταν το ηλικιωμένο ζευγάρι τηλεφωνεί στον Κλοντ Πικάσο για να δει κάποια σχέδια του πατέρα του αν είναι αυθεντικά. Μετά από ανταλλαγή περίεργων επιστολών, το ζευγάρι πηγαίνει στα κεντρικά γραφεία της  Picasso Administration στο Παρίσι με μια βαλίτσα η οποία περιείχε 180 πίνακες, σχέδια, λιθογραφίες και κολάζ καθώς και 91 σχέδια σε σημειωματάριο.

 Περισσότερα 
iefimerida

Διακοπή υδροδότησης σήμερα στην Ερμιόνη απο 9.00 μέχρι 13.00

Δ.Ε.Υ.Α.ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ
04 Nοεμβρίου 2014
Ενημερώνουμε τους καταναλωτές του οικισμού Ερμιόνης της Δημοτικής Ενότητας Ερμιόνης ότι την Τετάρτη 05/11/2014 θα υπάρξει διακοπή στην υδροδότηση της περιοχής από 09.00 π.μ. μέχρι 13.00μ.μ. λόγω βλάβης στο δίκτυο ύδρευσης.

Ο Πρόεδρος της Δ.Ε.Υ.Α. ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ
Ιωάννης Πάλλης

Τρίτη 4 Νοεμβρίου 2014

Πλοία - τέρατα

Πλοία-τέρατα: Η μάστιγα των ωκεανών

έπεις καλά το email; Δες το εδώ

Είναι μερικά από τα χειρότερα αλιευτικά που υπάρχουν εκεί έξω και σήμερα τα «ξεσκεπάζουμε». Σαρώνουν και καταστρέφουν τα πάντα στο πέρασμά τους: πληθυσμούς ψαριών, δελφίνια, καρχαρίες, θαλάσσιες χελώνες και μαζί με αυτά δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας μικρών, παράκτιων ψαράδων.
Ανάμεσα σε αυτά τα πλοία-τέρατα, βρίσκεται και μία τεράστια πελαγική μηχανότρατα ελληνικών συμφερόντων, μήκους 114 μέτρων. Έχει συντελέσει στην υπεραλίευση της θαλάσσιας περιοχής της Χιλής, οδηγώντας χιλιάδες ντόπιους ψαράδες στην ανεργία.
Ζήτα από τον αρμόδιο Υπουργό, κ. Καρασμάνη, να δράσει άμεσα για να αποσυρθούν τα πλοία-τέρατα από τις θάλασσες και να πάρει τα απαραίτητα μέτρα στη χώρα μας για να προστατεύσει την ελληνική αλιεία.
Τα πλοία αυτά δεν καταστρέφουν μόνο το περιβάλλον, αλλά και τους ανθρώπους στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο, που ζουν από τη θάλασσα και για αυτό την αγαπούν και τη σέβονται, ψαρεύοντας με βιώσιμο τρόπο.
Είναι απλό: πρέπει να αφήσουμε το ψάρεμα μόνο στους ψαράδες χαμηλής έντασης. Αυτό είναι το δίκαιο για ΟΛΟΥΣ και ο υπουργός μας έχει μεγάλη ευθύνη σε αυτό.
Υ.Γ. Ήξερες ότι κάποια από τα δίχτυα των πλοίων-τεράτων φτάνουν τα 600 μέτρα; Αυτό ισοδυναμεί με 2 Πύργους του Άιφελ, ο ένας επάνω στον άλλον!

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΠΕΠΡΑΓΜΕΝΩΝ ΤΗΣ ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΑΠΟ 1/9/2014 ΕΩΣ 27/10/2014

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
 
ΚΡΑΝΙΔΙ 3/11/2014

Η Εκτελεστική Επιτροπή του Δήμου Ερμιονίδας ενημέρωσε το Δημοτικό Συμβούλιο της 31ης Οκτωβρίου 2014, για τα πεπραγμένα στον Δήμο από 1/9/2014 έως 27/10/2014.
Ακολουθεί το πρακτικό της Εκτελεστικής Επιτροπής, μαζί με την συγκεντρωτική εικόνα εσόδων - εξόδων του διμήνου Σεπτεμβρίου - Οκτωβρίου 2014, το πρακτικό που συντάχθηκε από την επιτροπή καταγραφής υλικών των Δημοτικών Σφαγείων Ερμιονίδας και την απόφαση για εντολή επείγουσας διενέργειας ελέγχου στα Δημοτικά Σφαγεία Ερμιονίδας από τον Οικονομικό Επιθεωρητή του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους.

Περισσότερα: Δήμος Ερμιονίδας 

Οι παραγωγικές γιορτές

Του Βασίλη Γκάτσου
 
Δεν τις ανακαλύψαμε φυσικά εμείς, ούτε τις κάναμε "θεσμό". Η αγροτική κοινωνία γιόρταζε πάντα τις απαρχές, τους πρώτους καρπούς που τους πήγαινε στον ναό για ευλογία, και τη συγκέντρωση των καρπών. Φυσικά και την μεταποίηση (σταφύλι - μούστος - κρασί, ελιά - λάδι, τσίπουρα - ρακί κ.λ.π.), το φύτεμα, τη σπορά.
Έχουμε λοιπόν την μεγάλη παράδοση των παραγωγικών εορτών, και η συνέχισή τους, η τροποποίησή τους, ο εμπλουτισμός τους "την σήμερον ημέρα" δεν είναι τυπική αναβίωση, θέαμα για θεατές, ούτε τουριστικό φοκλόρ. Είναι δημιουργική συνέχεια της παράδοσής μας. Πατάμε γερά στην παράδοση και δημιουργούμε τη συνέχειά της.
Δεν θα υποδείξει και δεν θα επιβάλλει κανείς στους πραγματικούς παραγωγούς και μεταποιητές τον χρόνο εορτασμού, τον χώρο, τον τρόπο, ούτε φυσικά αυτόν καθ΄ αυτόν τον εορτασμό, αφού μέσω αυτών εορτάζουμε, ενώ χωρίς αυτούς και τα προϊόντα των κόπων τους η όποια εορτή είναι εικονική.

Υπάρχει όμως μια διαφορά: Η παλιά αγροτική κοινωνία γιόρταζε από χαρά και ευχαρίστηση μέσα στα όρια της κοινότητάς της, αφού τα περισσότερα προϊόντα της τα αυτοκατανάλωνε η κοινότητα. Τα λίγα περισσεύματα ήταν προς εξαγωγή. Δεν υπήρχε δηλαδή ειδίκευση ενός τόπου σε ορισμένα προϊόντα. Αυτή άρχισε όταν τα μαγκανοπήγαδα και μετά οι κάθε είδους μηχανές, έδωσαν τη δυνατότητα μεγάλων παραγωγών που ευνοούσε ο τόπος, παραγωγών που στόχευαν τον έξω από την κοινότητα κόσμο. Για τον τόπο μας μέχρι το 1828 σχεδόν όλα τα αγροτικά προϊόντα τα κατανάλωναν οι τοπικές κοινότητες. H Ερμιονίδα έπινε σχεδόν όλο το κρασί της, έτρωγε όλα τα σιτηρά της τις ελιές και το λάδι, κατανάλωνε σχεδόν όλα τα προϊόντα κτηνοτροφίας. Λίγα περισσεύματα περνούσαν κυρίως στην Ύδρα και στις Σπέτσες. Τι νόημα είχε η προβολή των προϊόντων μας στην Ύδρα και στις Σπέτσες;
 Με το πέρασμα του χρόνου το λάδι έγινε κύριο εξαγωγικό προϊόν,

Βυζαντινή κοσμική μουσική


Βυζαντινή  κοσμική  μουσική

Του Γιάννη Λακούτση

Από τον Μέγα Κωνσταντίνο ως τον Ιωάννη Δαμασκηνό, η εκκλησιαστική μουσική αναπτύσσεται ιδιαίτερα μαζί με το τελετουργικό τυπικό. Ο χριστιανισμός έχει επίσημα αναγνωριστεί, οι διωγμοί έχουν σταματήσει και η ψαλτική μουσική έχει γίνει βασικό στοιχείο της Λειτουργίας. Οι πρώτοι χριστιανικοί ύμνοι ψέλνονταν από ολόκληρο το εκκλησίασμα, η από έναν ψάλτη που τον ακολουθούσε το πλήθος ψέλνοντας μαζί του μόνο τις τελευταίες συλλαβές. Σιγά σιγά η υμνωδία αρχίζει να πλουτίζεται. Εκείνοι που γράφουν ύμνους και αυτοί που τους μελοποιούν, δεν διστάζουν να χρησιμοποιήσουν παλιές μελωδίες, που τις αναζητούν σε κοσμική μουσική. Ο όρος κοσμική η εξωτερική μουσική επινοήθηκε και καθιερώθηκε στα χρόνια της Τουρκοκρατίας για τον προσδιορισμό της κοσμικής μουσικής των Βυζαντινών, σε αντιδιαστολή προς την εκκλησιαστική μουσική. Την περίοδο αυτή οι έννοιες εκκλησιαστική μουσική και εθνική μουσική θεωρούνταν ταυτόσημες, ενώ η εξωτερική η κοσμική  θεωρείτο μη εθνική μουσική.  Αυτό γιατί η μουσική αυτή ήταν επηρεασμένη από την επικρατούσα μουσική της εποχής, που αποτελούσε την κοινή κοσμική μουσική όλων των ισλαμικών λαών της περιοχής. Για τον λόγο αυτό οι μουσικοί  συγγραφείς και οι μελοποιοί της εποχής, όπως ο Χρύσανθος εκ Μαδύτου, ο Θεόδωρος ο Φωκαεύς, κ.α, προκειμένου να περιγράψουν μέλη εξωτερικής μουσικής, χρησιμοποιούσαν ελληνικούς μουσικούς όρους ( χαρακτήρας, ήχους, ρυθμούς), ενώ προκειμένου να περιγράψουν μέλη εξωτερικής μουσικής, χρησιμοποιούσαν Τούρκικους όρους, περδέδες, μακάμια, ουσούλια (ρυθμικά  σχήματα). Η εξωτερική μουσική αποτελεί ένα τμήμα της λόγιας μουσικής του Ανατολικού κόσμου, η οποία είναι ενιαία και έχει το χαρακτήρα της κλασσικής μουσικής της Ανατολής.
Η κύρια επιρροή στη διαμόρφωση της μουσικής του Βυζαντίου είναι η αρχαιοελληνική. Μάλλον,  ακριβέστερα, θα έπρεπε να πούμε ότι η μουσική του Βυζαντίου είναι η ίδια η αρχαιοελληνική μουσική, δεχόμενη τις λοιπές επιρροές.
Ο βασικός κορμός της ήταν  ο αρχαιοελληνικός. Για τον λόγο αυτό οι Πατέρες του Δ΄ αιώνα δεν την αντιμετώπιζαν με ευμενή διάθεση, γιατί θύμιζε, ειδωλολατρικές εκδηλώσεις. Τα όργανα , που είχαν απαγορευτεί με αποστολικές διατάξεις, υπηρετούσαν τη « διακεκλασμένη και ηδυπαθή θυμελική μουσική».
Η θυμελική μουσική προερχόταν από μια μορφή θεάτρου ξεπεσμένη, συνέχεια του αρχαίου δράματος, που επιβίωνε ως την εποχή εκείνη, κυρίως σε αστικούς χώρους.
Το θέαμα ήταν άσεμνο και η διασκέδαση με τα θυμελικά τραγούδια συνεχιζόταν και στα σπίτια. Υπάρχουν κάποιες περιγραφές, στο σύγγραμμα «Βασίλειος τάξις» του Κων/νου Ζ΄ του Πορφυρογέννητου (905-959), για τα τραγούδια, τα όργανα και τους χορούς της εποχής.
Αναφέρεται ότι συχνά, με τις φατρίες του Ιππόδρομου, συνέψαλλαν οι Αγιαποστολίτες (των Αγίων Αποστόλων) και Αγιοσοφίτες ( της Αγίας Σοφίας) ψάλτες, τις επευφημίες, τα «βασιλίκια», αλλά και «απελατίκια» άσματα, που ήταν τραγούδια που υμνούσαν τους απελάτες, αντίστοιχα των νεότερων κλέφτικων τραγουδιών. Τα μακρά αφηγηματικά τραγούδια ηρωικού περιεχομένου, τα ακριτικά, που είναι γνωστά από τον Θ΄ αιώνα, ήταν ιδιαίτερα αγαπητά. Ως αρχή του δημοτικού τραγουδιού θεωρείται το ακριτικό τραγούδι. Η θεματολογία του είναι η ζωή και τα ηρωικά κατορθώματα των ακριτών, που κατοικούσαν στα σύνορα της βυζαντινής αυτοκρατορίας με σκοπό την προστασία τους από τις συχνές εξωτερικές επιθέσεις.
Τη σκυτάλη από το δημοτικό τραγούδι πήρε το κλέφτικο, το οποίο  διαδόθηκε από στόμα σε στόμα και σε πανηγύρια στα χρόνια  της Τουρκοκρατίας, με κορύφωση στην περίοδο της Ελληνικής Επανάστασης του 1821.
Οι Έλληνες μουσικοδιδάσκαλοι και μελοποιοί, κατά την περίοδο της Τουρκοκρατίας, εκτός από την κύρια ενασχόλησή τους με την μελοποίηση και τη σύνθεση καθαρά λατρευτικών εκκλησιαστικών ύμνων, ασχολήθηκαν σοβαρά και με τη σύνθεση μουσικών έργων στο χώρο της εξωτερικής μουσικής. Τα έργα αυτά ενσωματώθηκαν στην κοινωνική ζωή των Οθωμανών και διαμόρφωσαν τη μουσική τους ώστε με το χρόνο να προοδεύσει και να εξελιχθεί. Από τα τραγούδια της εξωτερικής μουσικής , άλλα είχαν Τούρκικους στίχους και ονομάζονταν εξωτερικά μέλη και άλλα είχαν ελληνικούς στίχους και ονομάζονταν  Ρωμαϊκά τραγούδια. Με το χρόνο όμως ο όρος εξωτερικά μέλη επικράτησε για όλες τις μορφές των τραγουδιών αυτών.
Ενώ στην Κωνσταντινούπολη οι Τούρκοι το προϊόν αυτό το διδάσκουν στα Πανεπιστήμια ως κλασική τους μουσική, στην Ελλάδα μόλις τα τελευταία χρόνια ανακαλύψαμε την ύπαρξη και τη σημασία της, παρόλο που η βυζαντινή σημειογραφία ήταν η πρώτη που χρησιμοποιήθηκε από τον 16ο ήδη αιώνα για την καταγραφή της (κώδικας Ιβήρων 1189 με περσικό τραγούδι της εποχής), αν και ήταν
γνωστά στους φιλολόγους τουλάχιστον τα κείμενα των φαναριώτικων τραγουδιών (μισμαγιές). Είναι σημαντικό το γεγονός ότι σήμερα είναι γνωστοί κώδικες και έντυπες εκδόσεις με τουλάχιστον δυόμισι χιλιάδες σελίδες τέτοιας μουσικής καταγραμμένης με Βυζαντινή Παρασημαντική. Αυτό το γεγονός έχει τη σημασία του με πόση φροντίδα δηλαδή αντιμετώπισαν αυτό το είδος οι ψάλτες και οι άλλοι εκκλησιαστικοί υπεύθυνοι, φροντίδα σχεδόν ανάλογη με εκείνη  που επιδεικνύεται για τη διάσωση του δημοτικού τραγουδιού.  




Αύριο: Ρωμιοί συνθέτες και έργα τους.