Παρασκευή, 29 Απριλίου 2016

Ο Πολιτιστικός Σύλλογος "Βιτόριζα" ομορφαίνει την Ερμιόνη



«Ιδού η μικροτάτη Παρασκευή πάλι σε βαφή Μεγάλης βουτηγμένη...»




Απόσπασμα απο το βιβλίο του Γιάννη Μ. Σπετσιώτη «Ω γλυκύ μου έαρ!» στο οποίο περιγράφεται η ημέρα της Μεγάλης Παρασκευής στην Ερμιόνη.  
   
« Ιδού η μικροτάτη Παρασκευή πάλι σε βαφή Μεγάλης βουτηγμένη...                                                          Κ. Δημουλά
…Μέσα στο ναό ψάλλεται το «Ασματικό Άγιος ο Θεός» από τη δοξολογία του Πλαγίου Δευτέρου Ήχου. Είναι ο τελευταίος ύμνος πριν την περιφορά. Τέσσερις  ναύτες, ντόπια παλικάρια μεστωμένα που υπηρετούσαν τη στρατιωτική τους θητεία, σηκώνουν τον Επιτάφιο στους ώμους τους, τον βγάζουν προσεχτικά από το ναό και παίρνουν τη θέση τους στην πομπή. Πίσω του οι χοροί των ψαλτών, ο ιερέας και οι πιστοί ακολουθούν με αναμμένες τις λαμπάδες.
Η περιφορά ξεκινά. Μέσα στο σκοτάδι της νύχτας ένα ζεστό, φωτεινό ανθρώπινο ποτάμι κατηφορίζει τον κεντρικό πλακόστρωτο δρόμο που ακολουθούν όλες οι θρησκευτικές πομπές. Το φωτισμένο θολωτό κουβούκλιο του Επιταφίου ξεχωρίζει «ατενίζοντας τον ουρανό». Τα κεριά των πιστών «αναμμένα, χρυσά και ζωηρά» τρεμουλιάζουν, σβήνουν για λίγο και ανάβουν ξανά. Θέαμα μοναδικό, φαντασμαγορικό! Σε όλη τη διαδρομή οι γλυκόφωνοι ψάλτες ψάλλουν δυνατά για να ακούγεται η ψαλμωδία τους από τη μια άκρη της πομπής μέχρι την άλλη. Αποδίδουν μοναδικά το μεγάλο τροπάριο «Τον Ήλιον κρύψαντα» στο οποίο επτά φορές επαναλαμβάνεται η φράση, «Δος μοι τούτον τον ξένον!», κατά πώς το προστάζει η υμνωδία.
Οι παλαιότεροι θυμούνται πως εκείνη την ημέρα, τις πρώτες δεκαετίες του 20ου αιώνα, άνθρωποι ανήμποροι να πάνε στην εκκλησία, περίμεναν να περάσει ο Επιτάφιος για να ακούσουν τη θεσπέσια φωνή του Πρωτοψάλτη Δημήτρη Νάκου να ψάλλει αυτό το τροπάριο. Κατά τη διαδρομή του Επιταφίου οι νοικοκυρές, με φωτισμένα τα σπίτια τους και ορθάνοιχτα παράθυρα, έκαιγαν στα μικρά λιβανιστήρια μοσχομυριστό θυμίαμα, κεριά και φαναράκια. Η ατμόσφαιρα γαλήνια ανάσαινε την ευωδιά τους. Τόσα χρόνια δε θυμάμαι ποτέ να έχει αναβληθεί η περιφορά του Επιταφίου λόγω βροχής!
Όπου υπήρχε συνωστισμός κατά την αργή πορεία της πομπής ή γίνονταν οι καθιερωμένες στάσεις για να αναπεμφθούν οι «επίσημες» δεήσεις «υπέρ των ζώντων και κεκοιμημένων», σύμφωνα με ένα παλαιό έθιμο του τόπου μας, παιδιά, αλλά και μεγάλοι προσπαθούσαν στα κρυφά να «κλέψουν» από τα χέρια των πιστών τα κεριά που κρατούσαν. Τα τραβούσαν με δύναμη προς τα κάτω και ήθελες δεν ήθελες τα άφηνες, μειδιώντας, για να αποφύγεις το κάψιμο των χεριών σου. Νικητής έβγαινε εκείνος που «έκλεβε» τα περισσότερα και την επομένη διηγιόταν, πε­ρήφανος, το κατόρθωμά του! Κάποιοι, ωστόσο, που «το έπαιρναν νωρίς είδηση» και αντιλαμβάνονταν τον κλέφτη την ώρα που επιχειρούσε τη μοιραία κίνηση, γύριζαν τη λαμπάδα ανάποδα και του την έφερναν με δύναμη στο κεφάλι. Άλλοι πάλι για να αποφύγουν τις δυσάρεστες εξελίξεις, περνούσαν καρφίτσες σε όλο το μήκος του κεριού. Ο επίδοξος κλέφτης, απρόσεχτος ορισμένες φορές, τρυπούσε τα χέρια του στην προσπάθειά του να  τραβήξει το κερί προς τα κάτω. Όσοι αντιλαμβάνονταν ότι ήταν …«θωρακισμένο» και να το «είχαν βάλει στο μάτι», δεν το ακουμπούσαν.
Οι μακρομαλλούσσες κοπελιές, έχοντας  σηκωμένο το γιακά του πανωφοριού τους, προσπαθούσαν να διαφυλάξουν την …κόμη τους από την αφηρημάδα των απρόσεχτων ή την πρόθεση των …κακοπροαίρετων. Ωστόσο, δεν τα κατάφερναν πάντα κι όταν πλέον απλωνόταν η χαρακτηριστική μυρωδιά από καμένο μαλλί, πανικόβλητοι οι συγγενείς με σαλιωμένα δάχτυλα προσπαθούσαν να το …σβήσουν, διαταράσσοντας την ιερότητα των στιγμών...

Η 29η Απριλίου, με αφορμή τη γέννηση του Jean-Georges Noverre, έχει καθιερωθεί ως Παγκόσμια Ημέρα Χορού

Κείμενο: elculture team


Ο εορτασμός της Παγκόσμιας Ημέρας Χορού καθιερώθηκε από τη Διεθνή Επιτροπή Χορού του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου.
Γιορτάζεται από την παγκόσμια χορευτική κοινότητα κάθε χρόνο στις 29 Απριλίου, με αφορμή τη γέννηση του Jean-Georges Noverre (29 Απριλίου 1727), ενός σπουδαίου αναμορφωτή της τέχνης του χορού.
Κάθε χρόνο επιλέγεται μια διεθνώς αναγνωρισμένη προσωπικότητα του χορού για να γράψει το μήνυμα ενώ από το 1995 επίσημος συνεργάτης της Διεθνούς Επιτροπής του Χορού στον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Χορού είναι η Παγκόσμια Ένωση Χορού.
Μήνυμα Παγκόσμιας Ημέρας Χορού 2016 από τον Lemi Ponifasio:
Karakia (προσευχή)
άγγιξε τον κόσμο
την πηγή της θείας μας ύπαρξης
φωτίζοντας
τα πρόσωπα των προγόνων
για να δούμε τα παιδιά μας

πλεγμένοι πάνω δίπλα κάτω
ενωμένοι όλοι μέσα
από τη σάρκα και τα κόκαλα μας
και τη μνήμη

η Γη γυρίζει
άνθρωποι σε μαζικές μεταναστεύσεις
χελώνες μαζεύονται σε μια σιωπηλή προετοιμασία
η καρδιά είναι πληγωμένη

φτιάξτε χορό
μια κίνηση της αγάπης
μια κίνηση της δικαιοσύνης
το φως της αλήθειας


Απόδοση για το Ε.Κ.Δ.Ι.Θ.: Αναστασία Κουμίδου

Αστυνόμευση με ποδήλατα στο Ναύπλιο












Επεκτείνεται και στο Ναύπλιο, το πρόγραμμα περιπολιών αστυνόμευσης, με χρήση ηλεκτροκίνητων ποδηλάτων, προκειμένου να ενισχυθεί η αστυνόμευση στην πόλη και κυρίως στο ιστορικό της κέντρο, τόσο κατά την εορταστική περίοδο του Πάσχα και κατά την θερινή περίοδο, όσο και σε όλη τη διάρκεια του έτους.
Σκοπός είναι η αναβαθμισμένη και ταχύτερη εξυπηρέτηση τόσο των πολιτών, όσο και των επισκεπτών της πόλης του Ναυπλίου και η εμπέδωση του αισθήματος ασφάλειας, μέσω της ενίσχυσης της εμφανούς αστυνομικής παρουσίας και δράσης.

ανήμερα των γενεθλίων του



















Περισσότερα: mixanitouxronou

Έλλη Βασιλάκη

Πέμπτη, 28 Απριλίου 2016

Πτήση πάνω και μέσα στους κρατήρες των Διδύμων Αργολίδας

Αυτοί οι επιβλητικοί κρατήρες προκαλούν δέος στον επισκέπτη. Από ψηλά αποτελούν ένα απίστευτο, απόκοσμο, εξωγήινο θέαμα.
Απολαύστε μια πτήση πάνω και μέσα στους κρατήρες των Διδύμων Αργολίδας.
Οι επιστήμονες εικάζουν ότι πρόκειται για κατακρήμνιση σπηλαίων αλλά η όψη τους θυμίζει κρατήρες μετεωριτών, όπως αυτοί που βρίσκονται στο φεγγάρι.

«Ο Χορός του Θανάτου» του Αυγούστου Στρίντμπεργκ απο τον Θεατρικό Όμιλο Ερμιονίδας

Ο Θεατρικός Όμιλος Ερμιονίδας παρουσιάζει την σύγχρονη τραγωδία «Ο Χορός του Θανάτου» του Αυγούστου Στρίντμπεργκ, στον Πολυχώρο ARTiki – «Μαράικε Ηλιού Ντε Κόνινγκ».
Πρεμιέρα: 3 Μαϊου
Παραστάσεις: 4,7,8,11,14,15 και 16 Μαϊου
Ώρα: 21.οο
Τιμή Εισ: 7,οο€
Κρατήσεις: 698 698 2224

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Μετάφραση: Ερρίκος Μπελιές
Σκηνοθεσία-Μουσική Επιμέλεια-Σχεδιασμός Σκηνικού: Μόνικα Κολοκοτρώνη
Κατασκευή σκηνικού: Δημήτρης Στρίγκος-Γιώργος Δημαράκης
Κοστούμια: Δημήτρης Σίδερης
Προτότυπη μουσική: Τάκης Μανιάτης
Φωτισμοί: Ίων Ξυπολιάς
Μακιγιάζ: Διονυσία Κωνσταντίνου

ΠΑΙΖΟΥΝ

ΚΟΚΚΙΝΑ ΑΥΓΑ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ



Σ΄ένα λαικό περιοδικό ‘‘Μπουκέτο’’ πολύ παλαιό, που ανέσυρα μισοτριμμένο από το αρχείο μου με ημερομηνία 19 Απριλίου 1925, δημοσιεύουν side by side ο Ναπολέων Λαπαθιώτης την πασχαλινή του ιστορία '' Η Θυσία'' και ο Εμμανουήλ Ροίδης το σκαλάθυρμά του '' Τα κόκκινα αυγά''. Ρομαντικός ο πρώτος, μετά την Σταύρωση, την Ταφή και την Ανάσταση του Χριστού, αυτοσαρκάζει τον ρομαντισμό του, βάζοντας τον Θεάνθρωπο να συνομιλεί με τον πατέρα του, πίσω στον ουρανό, μετά την περιπέτειά του στη γη : ''Γιατί το έκανες αυτό;'', τον ρωτάει ο Θεός αυστηρά.'' Θα μού κάνεις τη χάρη να μην ανακατώνεσαι διόλου στις μικρουποθέσεις των ανθρώπων; Αυτές οι καλωσύνες να σού λείπουν...'' Πραγματιστής ο Ροίδης και δεινός μελετητής, πασχίζει να δώσει απάντηση στο ερώτημα γιατί ''τρώγομεν αυγά την Λαμπρήν και διατί μόνον τότε τα θέλομεν κόκκινα και σκληρά'', και δεν βρίσκει λύση. Αυτοσαρκαζόμενος, εντέλει, υιοθετεί την λύσιν του Πανοσιωτάτου Εξάρχου του Αγίου Τάφου εν Βλαχία Ναθαναήλ ο οποίος ερωτηθείς απήντησε : ''Tρώγε και μη ερεύνα!''  Φέτος, ψώνισα από τον Χρήστο τον αυγουλά της Λαικής ακριβώς 8 (οκτώ) κόκκινα αυγά. Η μητέρα μου τα γυαλίζει στην κουζίνα με λάδι, καθ' υπόδειξίν του, μονολογώντας: '' ' Aλλες εποχές βάφαμε...πενήντα; και λίγα ήτανε.. ΄Εκανε επισκέψεις τότε ο κόσμος... Χαιρετιόμαστε, φιλιόμαστε και τούς δίναμε το κόκκινο αυγό...'' Σε λίγο με τις αναστάσιμες καμπάνες, τσουγκρίζοντας, καθώς θα συντρίψουμε το κέλυφος για να αναπηδήσει ζωή απ' αυτό, καθώς αναπήδησε και ο Ιησούς από του μνήματος την πλάκα, ας συντρίψουμε όλη την κακή ενέργεια - είμαστε γεμάτοι κρίματα. Για να θυμηθώ και το χθεσινό σουρεαλιστικό κήρυγμα του μαγκόπαπα της ΄Αγιας Σωτήρας, λίγο πριν την περιφορά: '' ..Eνταφιάζεται σήμερα ο Χριστός.. Εσείς, πιστοί, τι κακό ενταφιάζετε μέσα σας; ΄Η μένετε ακόμη στο sex in the city και τις αμερικανιές;... Προσήλθατε ως αληθινοί Χριστιανοί στην ακολουθία, ή πότε Βούδας πότε Κούδας πότε Ιησούς κι Ιούδας;...ανοίγετε άφοβα το στόμα να κοινωνήσετε αληθινά κι όχι απλώς κάνοντας ‘‘Αααα’’ για να μην ακουμπήσει η αγία λαβίδα στα χείλια και τη γλώσσα και κολλήσετε αρρώστειες;....'' (sic). 

TAKHΣ ΣΠΕΤΣΙΩΤΗΣ

Τάσος Λάμπρου ευχές


Τρίτη, 26 Απριλίου 2016

«Προοδευτική Συμμαχία Ερμιονίδας»ΟΙ ΔΗΜΟΤΙΚΟΙ ΔΡΟΜΟΙ, Η ΧΑΜΕΝΗ ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΕΛΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΕΥΧΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΓΙΕΣ ΗΜΕΡΕΣ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ



Τρίτη 26/04/2016

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΘΕΜΑ: ΟΙ ΔΗΜΟΤΙΚΟΙ ΔΡΟΜΟΙ, Η ΧΑΜΕΝΗ ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΕΛΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΕΥΧΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΓΙΕΣ ΗΜΕΡΕΣ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ
Α. Η ΕΠΟΥΛΩΣΗ ΛΑΚΩΝ ΚΑΙ Η ΘΕΣΗ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΥΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΔΡΟΜΩΝ
Σε προηγούμενες συνεδριάσεις τόσο του Δημοτικού Συμβουλίου όσο και της οικονομικής επιτροπής εγκρίθηκαν πιστώσεις για την επούλωση λάκκων στους δημοτικούς δρόμους σε όλη την έκταση του Δήμου Ερμιονίδας. Η οικονομική επιτροπή προχώρησε άμεσα μια ψήφιση πίστωση 10.000 ευρώ για τις άμεσες ανάγκες κυρίως προετοιμασία του Δήμου κατά την πασχαλινή περίοδο και θα προχωρήσει ένας πρόχειρος διαγωνισμός συνολικού προϋπολογισμού 50.000 για να καλύψει όλες τις ανάγκες του Δήμου σχετικά με την συντήρηση της Δημοτικής οδοποιίας. Αυτό είναι μια πάγια τακτική όλα αυτά τα χρόνια , στο Δήμο μας καλύπτει μια αναγκαιότητα άρα αυτονόητο  ήταν και η σύμφωνη γνώμη-ψήφιση επί των παραπάνω πιστώσεων. Όμως θεωρώ μέσα στην παρούσα οικονομική κατάσταση του Δήμου μας πρέπει να εφαρμόσουμε μια νέα πολιτική , μια νέα προτεραιότητα , πέρα από την συντήρηση της Δημοτικής οδοποιίας να προγραμματίσουμε ετήσια την  επισκευή των δημοτικών δρόμων

Νέα Δυναμική Πορεία Ερμιονίδας Ευχές


Ευφρόσυνος: Ο σκελετός που «χαίρεται τη ζωή» σε ένα αρχαιοελληνικό μωσαϊκό

tvxs 
Τούρκοι αρχαιολόγοι ανακάλυψαν στην Αντιόχεια ένα εντυπωσιακό αρχαίο μωσαϊκό με έναν σκελετό τον "Ευφρόσυνο" (αυτός που χαίρεται τη ζωή), ο οποίος εμφανίζεται σε στάση χαλάρωσης με κρασί και ένα καρβέλι ψωμί.
Όπως δημοσιεύει η εφημερίδα Hurriyet, το ψηφιδωτό φέρεται να είναι 2.400 ετών και ανακαλύφθηκε στην επαρχία Χατάι, κοντά στα σύνορα με τη Συρία. Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, κοσμούσε την «τραπεζαρία» ενός σπιτιού.  Σημειώνεται πως παρόμοιο ψηφιδωτό έχει βρεθεί και στην Ιταλία.
«Εντοπίστηκαν τρεις σκηνές γυάλινου μωσαϊκού. Δύο πράγματα

Ο Προφήτης: Η ταινία που γυρίστηκε στη Μονή Αυγού

argolikeseidhseis 
 Ο Δημήτρης Πούλος κάνει το σκηνοθετικό του ντεμπούτο με τον «Προφήτη», μία φιλόδοξη παραγωγή που αφηγείται την ιστορία ενός στρατιώτη που, εν καιρώ πολέμου, καταφτάνει σε ένα μοναστήρι, που για τις ανάγκες των γυρισμάτων επιλέχθηκε η εγκαταλειμμένη Μονή Αυγού στην Αργολίδα και ο φυσικός χώρος γύρω από αυτή, αναζητώντας τον πατέρα του.

     

Δευτέρα, 25 Απριλίου 2016

26ο Athens Eurolymp Week: 27 χρυσά, 26 αργυρά και 26 χάλκινα για την Ελλάδα

Της Κικής Βεντουρή Σέρφα
Ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση του 26ου Athens Eurolymp Week κατά την οποία οι Έλληνες ιστιοπλόοι σάρωσαν τα μετάλλια. Σε 9 κατηγορίες κατέκτησαν 27 χρυσά, 26 αργυρά και 26 χάλκινα. Έχασαν μόνο ένα αργυρό στο RSX 9,5, που πήρε ο Κύπριος Καριόλου, κι ένα χάλκινο στα RSX 8, 5, που πήγε στην Τουρκία.
Οι αγώνες ήταν ταυτόχρονα και πανελλήνια πρωταθλήματα. Τα τελικά αποτελέσματα ανά κατηγορία έχουν ως εξής:
470 ανδρών (8 σκάφη, 11 κούρσες)
1. Π. Μάντης – Π. Καγιαλής 14 β.,
2. Β. Παπουτσόγλου – Ι. Ορφανός 31
3. Π. Καμπουρίδης – Α. Δρούγκας 34

470 γυναικών (5 σκάφη, 11 κούρσες)
1. Μ. Μπόζη – Ρ. Κλωναρίδου 32

ΕΥΧΕΣ ΑΠΟ "ΔΥΝΑΤΗ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑ"


Το ποταμάκι στην πλατεία του Άργους γέμισε νερό


Η ανάπλαση του κέντρου του Άργους ολοκληρώνεται και η πόλη παίρνει νέα μορφή. Το ποταμάκι και η λίμνη της πλατείας γέμισαν νερό και φωτίστηκαν. Μικρά και μεγάλα δέντρα φυτεύτηκαν,τα πολύχρωμα σκίαστρα - ομπρέλες τοποθετούνται, η εικόνα της κεντρικής πλατείας της πόλης αλλάζει συνεχώς ώρα με την ώρα.

ArgolidaPortal.gr


Κυριακή, 24 Απριλίου 2016

Εξερεύνηση Σπηλαίων στα Δίδυμα

Εξερεύνηση Σπηλαίων: Συνεχίζουμε …… αθόρυβα αλλά ουσιαστικά. 

Μια και ξεκινά η Μεγάλη Εβδομάδα ας αφήσουμε θέματα όπως τα χρήματα από τις ανεμογεννήτριες, την ρύπανση της Λεκάνης των Διδύμων, τα Νερά της Πελεής, τις Παιδικές Χαρές, κ.α., τις διεκδικήσεις ή γκρίνιες κατ’ άλλους,  για μετά το Πάσχα.

Και ας δούμε λίγο που βρίσκεται το θέμα των Σπηλαίων.
Πρώτα όμως κάποια γενικά πράγματα που έχουν να κάνουν με το πώς προχωράει η προσπάθεια.
Το πρώτο θέμα είναι ο εντοπισμός.Μας το επεσήμαναν οι Σπηλαιολόγοι ότι αυτό είναι το πιο δύσκολο κομμάτι και όσο προχωράνε τα πράγματα αποδεικνύεται, στην πράξη, ότι έχουν δίκιο.Εμείς νομίζαμε ότι έχοντας καταγράψει περίπου 20 σημεία ενδιαφέροντος θα τελειώναμε. Διαψευστήκαμε όμως.
Γιατί μόλις μαθεύτηκε η προσπάθεια έφθασαν πάρα πολλές πληροφορίες και για άλλα σημεία.
Τι σημαίνει αυτό;Όταν κάποιος μα πει για κάποιο σημείο τότε πρέπει να πάμε εκεί, να το δούμε, να το φωτογραφίσουμε, … και να το καταγράψουμε. Και στην συνέχεια να ενημερώσουμε τους Σπηλαιολόγους για να προγραμματισθεί επίσκεψη από την πλευρά τους.
Αυτό πολύ απλά σημαίνει ότι πρέπει να πάμε εκεί, πολλές φορές καθόλου εύκολη υπόθεση και, όταν έρθουν οι Σπηλαιολόγοι, να τους πάμε εκεί, επίσης καθόλου εύκολη υπόθεση.
Αλλά δεν είναι μόνο αυτά.
Εμείς νομίζαμε ότι θα καταγράφαμε αυτά που λέμε Σπηλιές, Τρύπες, …
Δεν είναι έτσι.
Οι Σπηλαιολόγοι μας είπαν ότι ένα Βουνό έχει και άλλους τρόπους να δείξει τι έχει στα σπλάχνα του.
Ένας από τους πολλούς τρόπους είναι αυτό που αποκαλούν ‘φύσημα’. Προσέξτε την εικόνα

IMG_20160409_143122A

Περισσότερα στο villadidimo

ATH Documentary


Το ATH Documentary είναι ένα ντοκιμαντέρ για την Αθήνα μέσα από την οπτική γωνία των skaters που είναι αναπόσπαστο κομμάτι αυτής της πόλης, από τον δημιουργό Κώστα Μάνδυλα. 
Εκπληκτικό!

"ATH Documentary", ένα ντοκιμαντέρ τόσο ρεαλιστικό όσο και καλλιτεχνικό που καταγράφει τη σύγχρονη Αθηναϊκή skate κοινότητα και κουλτούρα. Ένα φιλμ "αφιερωμένο στη πόλη που αγαπάμε, στην πόλη που αναπνέουμε και κάνουμε skate", όπως ενημερωνόμαστε στην αρχή του. Ένα φιλμ αφιερωμένο στην Αθήνα. Πηγή: www.lifo.gr

Που είναι αφιερωμένη η κάθε ημέρα της εβδομάδας

Πρόταση Μαίρη Φασιλή

εβδομάδας
Στις μέρες μας, οι ημέρες της εβδομάδας στην ελληνική γλώσσα φέρουν τα ονόματα: Κυριακή, Δευτέρα, Τρίτη, Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή και Σάββατο, ενώ σε άλλες γλώσσες φέρουν τα ονόματα πλανητών. Δηλαδή, για τις ημέρες Δευτέρα μέχρι Πέμπτη δε χρησιμοποιούνται ονόματα, αλλά τακτικά αριθμητικά.
Σύμφωνα με την ορθόδοξη παράδοση κάθε ημέρα της εβδομάδας είναι αφιερωμένη και σε κάποιον Άγιο ή σε ένα θρησκευτικό γεγονός.
Ας δούμε, λοιπόν που είναι αφιερωμένη έκαστη μέρα της εβδομάδας:
Η Κυριακή είναι αφιερωμένη στην Ανάσταση του Κυρίου, Παναγία Τριάς ο Θεός ελέησον ημάς.
Η Δευτέρα είναι αφιερωμένη στου Αγίους Ταξιάρχες, Άγιοι Αρχάγγελοι, πρεσβεύσατε υπέρ εμού. Το όνομα του Αγίου Αρχαγγέλου Μιχαήλ σημαίνει «Η δύναμη του Θεού», ενώ το

Σάββατο, 23 Απριλίου 2016

Σκέτος Εγώ

Γεωργία Νταγάκη - Σκέτος Εγώ
Από το άλμπουμ 'Φόβος'
Μουσική: Γιάννης Σκούταρης, Στίχοι: Γιάννης Πλιάγκος
Σκηνοθεσία: Περικλής Μαθιέλλης


Έλλη Βασιλάκη

Η Λεηλασία των Ελληνικών Αρχαιοτήτων (1784 – 1800)



Δημήτρης Τουτουντζής 

    Η 40ετία 1780 – 1820 υπήρξε μαύρη περίοδος για τις ελληνικές αρχαιότητες. Γάλλοι και Άγγλοι είχαν επιπέσει εναντίον των μαρμάρων, λιάνιζαν τα μνημεία, αποσπούσαν τα ανάγλυφα από τα λείψανα των ναών, άρπαζαν κομμάτια από κίονες και κάθε ενεπίγραφο μάρμαρο, γκρέμιζαν τα αρχιτεκτονήματα που είχαν απομείνει, ανασκάλευαν τα πάντα, λεηλατούσαν τα φανταχτερά ευρήματα, αφάνιζαν τα υπόλοιπα και άφηναν πίσω τους καταστροφή. Υποστηρίχθηκε ότι αυτή η εκστρατεία της αρπαγής είχε ευγενικά κίνητρα, δηλαδή τη σωτηρία των ελληνικών αρχαιοτήτων από τα χέρια των Τούρκων. Ωστόσο είναι βέβαιο ότι αν εξαιρέσουμε ορισμένες περιπτώσεις καταστροφής κιόνων για οικοδομικούς σκοπούς, οι Οθωμανοί προστάτευαν τα μνημεία κατά την τελευταία περίοδο της τουρκοκρατίας. Ο συστηματικός θρυμματισμός των ανθρωπόμορφων καλλιτεχνημάτων έγινε αμέσως μετά την πτώση του Βυζαντίου και την κατάκτηση του ελληνικού χώρου. Ήταν εκδήλωση θρησκευτικού φανατισμού. Έπειτα οι μετόπες του Παρθενώνα που είχε μεταβληθεί σε μουσουλμανικό τέμενος, δεν κινδύνεψαν ποτέ από τους Τούρκους για να χρειάζονται προστασία.
    Είναι επίσης αστήριχτος ο ισχυρισμός ότι η Δύση γνώρισε τον

Τεχνόπολη, 24/4/2016 Μια Κυριακή αφιερωμένη στα άτομα με αναπηρία


Στις εκδηλώσεις, με τίτλο «Στην Τεχνόπολη, μαζί!», οι επισκέπτες θα ανακαλύψουν την τέχνη του animation με τον Μπάμπη Αλεξιάδη, θα φτιάξουν τις δικές τους καμινάδες και θα αφουγκραστούν ένα παλιό εργοστάσιο μέσα από το Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου, θα επικοινωνήσουν και θα εκφραστούν με το σώμα τους με το Χοροθέατρο Δαγίπολη και θα «βγάλουν φτερά» μέσα από τη σκηνοθετική ματιά της Αννέτας Παπαθανασίου.
Αναλυτικό πρόγραμμα

Παρασκευή, 22 Απριλίου 2016

Δύο επικίνδυνες φωτιές στην Ερμιονίδα.Απειλήθηκε το Καταφύκι.

...Η άδεια για άναμμα φωτιάς στην ύπαιθρο ,μπορεί να ισχύει μέχρι της 30/4 αλλα οι συνέπειες μιας πυρκαγιάς βαρύνουν το ίδιο τον δράστη και είναι ιδιαίτερα βαριές,(Πρόστιμο και φυλάκιση) ανεξά ρτητα αν επιτρέπεται ή όχι....
Η αμέλεια και οι κακοί υπολογισμοί οδήγησαν σήμερα στη σύλληψη των υπευθύνων και στις δύο πρκαγιές στην Ερρμιονίδα
Η πρώτη ξεκίνησε απο ανθρώπινο λάθος στο 3ο περίπου χιλιόμετρο της οδού Κρανιδίου-Δορουφίου
σε αγροτική έκταση όπου γινόταν καυση υπολλειμμάτων κλαδέματος
Γρήγορα αναπτύχθηκε το σύνολο σχεδόν της δύναμης του Κλιμακίου Κρανιδίου ,και η πυρκαγιά τέθηκε γρήγορα υπό έλεγχο.καθλως ευτυχώς ο άνεμος μειώθηκε δραματικά.
Την ίδια ώρα όμως ξεκίνησε στην είσοδο του Καταφυκίου ,απο την πλευρά της Ερμιόνης πυρκαγιά απο ίδια αιτία και οριακά τα οχήματα του Κλιμακίου που μετακίνηθηκαν απο την άλλη πυρκαγιά την πρόλαβαν πρίν μπεί στο δάσος του Καταφυκιού.(Μαυροβούνι)
 Στο έργο της Πυρόσβεσης εκεί συνέδραμαν  δύο οχήματα απο την ΠΥ Ναυπλίου.
Ο Δήμος Ερμιονίδας όπως του ζητήθηκε έστειλε ενα ιδιωτικό  βυτιοφόρο  στη πρώτη  φωτιά που έφτασε άμεσα και η συνδρομή του αποδείχτηκε σημαντική  με τις εξελίξεις που πήραν οι φωτιές.
Στο Κρανίδι ,μετέβησαν και εθελοντές δασοπυροσβέστες της ΠΥ απο την περιοχή μας που επεχείρησαν μαζί με τους μόνιμους συναδέλφους τους.
Η ξηρασία είναι πολύ έντονη φέτος και χρειάζεται προσοχή από όλους.

Τέλος με εντολή εισαγγελέα οι συλληφθέντες αφέθηκαν ελεύθεροι μέχρι να προσωρήσει η σύνταξη της δικογραφίας και η δίκη.τους.

"Ι"

ΙΧΝΗΛΑΤΕΣ 

ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΙΣΤΙΟΠΛΟΟΙ ΠΡΟΗΓΟΥΝΤΑΙ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΤΟΥ 26ου ATHENS EUROLYMP WEEK


Της Κικής Βεντουρή -Σέρφα
         
Σε εξέλιξη βρίσκονται στον Φαληρικό όρμο οι αγώνες του 26ου ATHENS EUROLYMP WEEK, στους οποίους συμμετέχουν 500 ιστιοπλόοι από 7 χώρες. Οι καιρικές συνθήκες (σχεδόν μπουνάτσα μέχρι αργά το μεσημέρι) δυσκόλεψαν αφάνταστα τους αθλητές, οι οποίοι παρέμειναν για ώρες στην θάλασσα.

Σε όλες τις κατηγορίες προηγούνται Έλληνες ιστιοπλόοι, οι οποίοι ταυτόχρονα δίνουν τη δική τους μάχη για τα πανελλήνια πρωταθλήματα.

Τα αποτελέσματα ανά κατηγορία έχουν ως εξής:

470 γενική ανδρών-γυναικών ( 13 σκάφη, 3 κούρσες) 
1. Π. Μάντης - Π.Καγιαλής 3β,
2. Α. Ταβουλάρη  - Φ. Κουτσουμπού 13β, 
3. Β. Παπουτσόγλου – Ι. Ορφανός 13β.

Το Πόρτο Χέλι απο ψηλά


Η πρώτη διεθνώς οπτική ταξιδιωτική πλατφόρμα είναι ελληνική

Κινηματογράφησε 40.000 χιλιόμετρα, όλη την ακτογραμμή της Μεσογείου και οκτώ χώρες μεταξύ των οποίων και τα 16.000 χιλιόμετρα της ελληνικής ακτογραμμής, με 600 ώρες πτήσης, 300 ώρες βίντεο, 800.000 φωτογραφίες, σταμάτησε σε 100 αεροδρόμια, με δύο ελικόπτερα, με χιλιάδες ώρες μοντάζ και «πάντρεμα» ζωντανών πλάνων με φωτογραφίες!
Αν οι αριθμοί λένε πολλά, στην περίπτωση του tripinVIEW.com, της εμπνευσμένης πρώτης στον κόσμο οπτικής ταξιδιωτικής πλατφόρμας λένε ακόμη περισσότερα. Γιατί πρόκειται για τεράστια δουλειά, ιδιαίτερων απαιτήσεων, υψηλής ακρίβειας, «ακριβής» αισθητικής, τέτοια που ποτέ ξανά δεν έχει γίνει στο παρελθόν. Καταγραφή γραφικής απεικόνισης της Γης έχει γίνει, αλλά καταγραφή αποκλειστικά της ακτογραμμής της Μεσογείου και κυρίως «πάντρεμα» σε μια υπηρεσία βίντεο με φωτογραφίες, συνδυαστικά και αλληλένδετα, δεν έχει ξαναπαρουσιαστεί.
Αυτή η υπηρεσία λοιπόν δημιουργήθηκε από Έλληνες μηχανικούς υπολογιστών και «μάγους» του software, με επικεφαλής έναν από τους πρώτους «πληροφορικάριους» στην Ελλάδα, τον κ. Αχιλλέα Χατζηνίκο, συνιδρυτή της Computer Logic το 1980, που εξελίχθηκε σε μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες πληροφορικής της χώρας.
 Περισσότερα: liberal