Δευτέρα, 27 Μαρτίου 2017

27 Μαρτίου 1827 190 χρόνια από τη θυσία του Γιάννη Μήτσα υπέρ Πίστεως και Πατρίδος



27 Μαρτίου 1827

190 χρόνια από τη θυσία του Γιάννη Μήτσα υπέρ Πίστεως και Πατρίδος

                                                                  του Γιάννη Μ. Σπετσιώτη

α)Το παλικάρι

«Όστις δεν εγνώρισεν τον Ιωάννην Μήτσαν δεν εγνώρισεν τι σημαίνει γίγας. Ηρωική ήτο η καρδιά του και το ανάστημά του υπερφυές».1

Ο καπετάν Γιάννης Μήτσας, ο Καστρίτης, γεννηθείς εις Ερμιόνη το 1794, ήταν μια θρυλική φυσιογνωμία των χρόνων της Επανάστασης… Η εξωτερική του εμφάνιση είχε κάτι το υπερβολικό. Η κορμοστασιά του επιβλητική και αγέρωχη με υπερφυσική σωματική δύναμη. Το μέτωπό του φαρδύ, νεανικό, ολοκάθαρο. Τα φρύδια του πυκνά, σε ευθεία γραμμή, τα μάτια του σπινθηροβόλα και άτρομα μέσα στις βαθιές κόγχες τους. Η μύτη του ευθεία, με ελαφρύ γύρισμα στο τελείωμά της, προεξείχε από το μεγάλο μουστάκι, που κάλυπτε ολόκληρο το πάνω χείλος. Το στήθος του αντρίκιο, έδινε την εντύπωση πως βόλι δεν τον άγγιζε...

…Πρώτος έφθανε στις μάχες και δεν δίσταζε να χτυπηθεί με πολλαπλάσιες εχθρικές δυνάμεις, καθώς διέθετε εκτός από ανδρεία και τεράστια αποθέματα ψυχικού σθένους. Η παρουσία του εμψύχωνε τους ραγιάδες και τ’ όνομά του, συνώνυμο της τόλμης, της αποφασιστικότητας και της λεβεντιάς, ενθάρρυνε τους Κατωναχαγιώτες, όταν απογοητευμένοι, ορισμένες φορές, κυριεύονταν από απελπισία…

β)Η μάχη της Καλλιρρόης

Κύριε Δάγκλη ζητάμε να προστατέψετε τη δημόσια αιδώ





ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΕΝΕΡΓΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΕΡΜΙΟΝΗΣ

ΑΙΤΗΣΗ
Ερμιόνη 27-3-2017


Προς:  Κο Χρήστο Δάγκλη

Πρόεδρο της  

Τοπικής Κοινότητας Ερμιόνης   

                                                                            Κοινοποίηση:

                                                Κο Δημήτρη Σφυρή,

Δήμαρχο Ερμιονίδας

Τα μέλη του Τοπικού  

Συμβουλίου Ερμιόνης



Σας ζητάμε να προστατέψετε τη δημόσια αιδώ και το ήθος της πόλης μας που προσβάλλεται από τη γνωστή βάναυση διαπόμπευση συντοπίτισσας μας, με τραγικές  επιπτώσεις στην ίδια, στο αθώο ανήλικο παιδί της και κατ' επέκταση σε όλα τα παιδιά της μικρής μας κοινωνίας.
Θεωρούμε ότι οφείλετε να θέσετε αντίδικο σας, ως δημόσιος φορέας, το άγνωστο ή άγνωστα υπεύθυνα άτομα, αν δεν το έχετε ήδη κάνει.
Σαν κοινωνία και σαν δήμος θα είμαστε υπεύθυνοι για ό,τι κακό μπορεί να συμβεί στη συγκεκριμένη γυναίκα και το παιδί της.
Οι δικές της καταγγελίες αλλά και  οι δικές μας μεμονωμένες προσπάθειες και άλλων συμπολιτών μας να σταματήσουμε αυτήν τη τραγική κατάσταση δεν έφεραν αποτέλεσμα.



 «ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΕΝΕΡΓΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΕΡΜΙΟΝΗΣ»


Φίλιοι αριθμοί και Έτερος εγώ


Φίλιοι  αριθμοί  και  Έτερος  εγώ
Του Γιάννη Λακούτση
Είναι  γενικά  αποδεκτό  πως  τα  πρώτα  βήματα  στην  ανάπτυξη  της  θεωρίας  αριθμών  έγιναν  από  τον  Πυθαγόρα  και  τους  οπαδούς  του,  σε  συνδυασμό  με  τη  φιλοσοφία  της  αδελφότητος  των  πυθαγορείων,  ότι  οι  ακέραιοι  αριθμοί  ελέγχουν  το  Σύμπαν. Μεγάλο  μέρος  αυτού  του  έργου  αποτέλεσε  τη  βάση  για  το  μυστικισμό  που  αναπτύχθηκε  αργότερα  πάνω  στους  αριθμούς.  Έτσι, ο  Ιάμβλιχος,  ένας  νεοπλατωνικός  φιλόσοφος,    στην  πραγματεία  του  « Περί  της  Νικομάχου  Αριθμητικής  Εισαγωγής»  στχ 35,  παρατηρεί:  «  ..γιατί  φανερά  αποκαλούν  κάποιους  άλλους  αριθμούς  φίλους,  επειδή  παρομοίαζαν  με  τους  αριθμούς  τις  αρετές  και  τις  πολιτικές  ιδιότητες,  όπως  το  284  και  το  220,  γιατί  τα  μέρη  καθενός  από  αυτούς  τους  δύο  αριθμούς  γεννούν  τον  άλλο  με  βάση  τη  σχέση  της  φιλίας,  όπως  αποφάνθηκε  ο  Πυθαγόρας  γιατί,  όταν  τον  ρώτησε  κάποιος  «τι  είναι  φίλος»,  απάντησε:  «Άλλος  εγώ»,  πράγμα  που  εμφανίζεται  σε  αυτούς  τους  αριθμούς».   Δύο  αριθμοί,  λοιπόν,  καλούνται  φίλιοι,  ή  φίλοι, όταν  το  άθροισμά  των  δυνατών  πηλίκων  κάθε  αριθμού  δίδει  τον  άλλον  αριθμό: 
220:220= 1,  220:110=2,  220:55=4,  220:44=5,  220:22=10,  220:20=11  220:11=20,

220, :10=22,  220:5=44,  220:4=55,  220:2=110.    Το  άθροισμα  όλων  των  πηλίκων  που  βρέθηκαν  μας  κάνουν  το  284:  1+2+4+5+10+11+20+22+44+55+110=284.  Το  ίδιο  συμβαίνει  και  με  τα  πηλίκα  του  284: 284:284=1,  284:142=2,  284:71=4,  284:4=71, 284:2=142. To  άθροισμα  όλων  των  πηλίκων  είναι:  1+2+4+71+142= 220.  Αυτό  το  ζεύγος  των  αριθμών  απόκτησε  μια  μυστικιστική  αίγλη  και  αργότερα παρέμεινε  η 

Κυριακή, 26 Μαρτίου 2017

Σε λίγες μέρες, ξεκινά το πιο φρικτό έθιμο: η ετήσια σφαγή εκατοντάδων εγκύων φαλαινών στη Νορβηγία

Υπόγραψε το ψήφισμα προς τη νορβηγική κυβέρνηση, την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και όλους τους αρχηγούς των κρατών που επιτρέπουν τη διέλευση νορβηγικών φαλαινοθηρικών:
"Ως πολίτες από όλο τον κόσμο, καλούμε τη νορβηγική κυβέρνηση να σταματήσει τη σφαγή φαλαινών και τις ευρωπαϊκές χώρες να απαγορεύσουν στα νορβηγικά φαλαινοθηρικά να δέσουν στα λιμάνια τους. Η απόφασή σας αυτή μπορεί να γίνει παράδειγμα προς μίμηση και να συμβάλει στην απαγόρευση της φαλαινοθηρίας σε όλη την Ευρώπη."
Περισσότερες πληροφορίες:
Σε λίγες μέρες,
ξεκινά το πιο φρικτό έθιμο: η ετήσια σφαγή εκατοντάδων εγκύων φαλαινών στη Νορβηγία. Αλλά φέτος έχουμε ένα σχέδιο για να τις σώσουμε!

Είναι πανέξυπνα πλάσματα: επικοινωνούν μεταξύ τους τραγουδώντας και βιώνουν συναισθήματα παρόμοια με τα δικά μας. Όμως, κάθε χρόνο στη Νορβηγία
κατακρεουργούν έγκυες φάλαινες για να φτιάξουν καλλυντικά και ζωοτροφές. Οι φαλαινοθήρες θεωρούν την εγκυμοσύνη των θηλυκών ως «δείγμα καλής υγείας»! Είναι παρανοϊκό.

Ελάχιστοι γνωρίζουν ότι
η Νορβηγία είναι ο νούμερο 1 δολοφόνος φαλαινών. Όμως, αν δημιουργήσουμε τώρα μια πρωτοφανή παγκόσμια κατακραυγή, μπορούμε να πιέσουμε την Ευρώπη να κλείσει τα λιμάνια της στα φαλαινοθηρικά της Νορβηγίας. Έτσι σταματήσαμε και την Ισλανδία – ας το ξανακάνουμε! Υπόγραψε το ψήφισμα.


Σάββατο, 25 Μαρτίου 2017

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΧΡ. ΣΙΣΙΝΗΣ


ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΧΡ. ΣΙΣΙΝΗΣ

(1769 – 1831)

Οπλαρχηγός και πολιτικός της Επανάστασης του 1821

του Γιάννη Μ. Σπετσιώτη
Γεννήθηκε στη Γαστούνη της Ηλείας το 1769. Γιος του γιατρού Χρύσανθου Σισίνη και της Γαλλίδας Βικτωρίας είχε τρεις αδελφούς γιατρούς και μία αδελφή. Παντρεύτηκε την Υακίνθη Σταθακοπούλου και απέκτησαν δύο γιους, τον Μιχάλη και τον Χρύσανθο.
Μυήθηκε στη Φιλική Εταιρεία το 1819, κήρυξε την Επανάσταση στην Ηλεία και βοήθησε σημαντικά τον αγώνα. Διακρίθηκε ιδιαίτερα στις μάχες της Πάτρας και του Λάλα.
Ως πολιτικός ήταν «ο πρώτος των πρώτων προεστώτων (προεστών) της Ηλείας τιμώμενος όχι μόνο από τους συμπολίτες του αλλά και από όλους τους Πελοποννησίους». Διετέλεσε Πρόεδρος των Εθνοσυνελεύσεων Γ’ (Ερμιόνης – Τροιζήνας), Δ’ (Άργους) και της Γερουσίας το 1829. Απεβίωσε στη Γαστούνη το 1831.
Στο Εθνικό Ιστορικό Μουσείο σώζονται τα παρακάτω κειμήλια του Γεωργίου Σισίνη και των παιδιών του καθώς και δύο προσωπογραφίες του.
Ευχαριστούμε τον ιστορικό κ. Μαρίνο Αργυριάδη – Καχρίλα, που για μια ακόμη φορά με περισσή ευγένεια και προθυμία μάς έστειλε τις φωτο των κειμηλίων.


ΦΩΤΟΣ
 

Παρασκευή, 24 Μαρτίου 2017

Όθωνας: αγάπησε την Ελλάδα όσο λίγοι

Inline image

Όθων μελέτη – Νικηφόρος Λύτρας, Λάδι σε ξύλο 31 x 19 εκ.
Εθνική Πινακοθήκη & Μουσείο Αλ. Σούτζου
Κληροδότημα Αντωνίου Μπενάκη
γράφει ο Κώστας Κουτσουρέλης
Στην είδηση του θανάτου του Όθωνα, στα 1867, ο Αχιλλέας Παράσχος χρωστάει ένα από τα πιο πηγαία, τα πιο συγκινημένα ποιήματά του. Αφού πρώτα δηλώσει ότι ο ίδιος υπήρξε πολέμιος του μονάρχη και ότι τον αντιπολιτεύθηκε κάποτε παράφορα· κι αφού διαπιστώσει πικρά πως πρώτοι οι άλλοτε φίλοι του τον λησμόνησαν αφότου εξέπεσε από τον Θρόνο («εις λήθην σ' εγκατέλειψαν θανάτου βαρυτέραν»), ο ποιητής πλέκει το εγκώμιο του ανεξίκακου, ευγενικού ανθρώπου, που παρασύρθηκε από τις μοιραίες συμβουλές του περιβάλλοντός του, αναλογίζεται και συμπονεί τη μοίρα του εξόριστου μακριά από τον τόπο που τόσο αγάπησε και στο όνομα της βαθιάς εκείνης αγάπης, τον συγχωρεί με μια χειρονομία καταλλαγής πάνω από το βάραθρο.
Και ο ποιητής κλείνει το "Ελεγείον" του με μια έκκληση. Οι Συνέλληνες να ζητήσουν η σορός του άτυχου ηγεμόνα να τους επιστραφεί και να ταφεί εκεί όπου πράγματι ανήκει, στη γη της Αττικής:

Ιωάννα Βόλη: Γλυκοπατάτες από την Ερμιονίδα


kathimerini
Νικολέτα Μακρυωνίτου

Βούρτσισα καλά δύο λογιών πατάτες, ξεφλούδισα μία κίτρινη και μία λευκή γλυκοπατάτα, έβαλα στο ίδιο ταψί 5-6 σκελίδες σκόρδου,  καροτάκια και ένα ξέχειλο φλιτζάνι άγουρο ελαιόλαδο. Γλύκισμα!
Στους Φούρνους Ερμιονίδας καλλιεργεί τα προϊόντα της η Ιωάννα Βόλη, αγρότισσα από επιλογή, μαζί με τον σύζυγό της Γιάννη και τον συνεργάτη τους Αντρέα Καλαμπαλίκα. Μέχρι και το ’92 καλλιεργούσαν συμβατικά, ώσπου αποφάσισαν να πιστοποιηθούν από τη ΔΗΩ. «Η γεύση του ελαιολάδου έμοιαζε ξαφνικά αλλιώτικη.



Στα χώματα ανάμεσα στους ελαιώνες φύτρωσαν πολλά διαφορετικά φυτά, πενταπλασιάστηκαν τα

Πέμπτη, 23 Μαρτίου 2017

«Η αξιοζήλευτη ευνοϊκή συμβίωση» κατά την Τουρκοκρατία.


«Η  αξιοζήλευτη  ευνοϊκή  συμβίωση»  κατά  την  Τουρκοκρατία.
Του Γιάννη Λακούτση

Η  καθιέρωση του  απάνθρωπου  και  ανατριχιαστικού  θεσμού  του  παιδομαζώματος,  γνωστό  στις  τουρκικές  πηγές  με  τον  όρο  devshirme,  στις  περιοχές  εφαρμογής  του  στην  άλλοτε  ακμάζουσα  Οθωμανική  Αυτοκρατορία,  ξάφνιασε  ολόκληρο  τον  χριστιανικό  κόσμο.  Όπως  συνέβη  στα  ισλαμικά  σουλτανάτα  της  Αιγύπτου  και  του  Ιράν,  έτσι  και  οι  Οθωμανοί  συγκρότησαν  ένα  στρατό  από  σκλάβους  και  εμπιστεύθηκαν  τις  διοικητικές  υποθέσεις  του  κράτους  σε  ειδικά  εκπαιδευμένους  σκλάβους,  γιατί  όταν  ο  σουλτάνος  παραχωρούσε  την  εξουσία  σε  άτομα  που  του  είχαν  τυφλή  υποταγή,  τότε  εξασφάλιζε  την  απόλυτη  κυριαρχία  του.  Οι  περισσότεροι  από  τους  σκλάβους  αυτούς  ήταν  πρώην  αιχμάλωτοι ,  η  προέρχονταν  από  σκλαβοπάζαρα.  Τον  17ο  αιώνα  έφθαναν  μόνο  στην  Κωνσταντινούπολη  20.000  δεσμώτες  το  χρόνο.  Τον  15ο  και  16ο  αιώνα  οι  περισσότεροι  σκλάβοι  προέρχονταν  από  το  παιδομάζωμα,  το  οποίο  αφορούσε  τα  αγόρια.  Το  σύστημα  αυτό  λειτουργούσε  από   το  τέλος  του  14ου  αιώνα. Το γιατί  δεν  γίνονταν  σκλάβοι  του  σουλτάνου  οι  μουσουλμάνοι,  εξηγεί  ο  καθηγητής  της  τουρκικής  ιστορίας  του  Πανεπιστημίου  της  Άγκυρας,  Χαλίλ  Ιναλτσίκ:  «Θα  έκαναν  κατάχρηση  του  προνομίου  τους.  Οι  συγγενείς  τους  στις  επαρχίες  θα  καταπίεζαν  τους  ραγιάδες,  θα  απαιτούσαν  την  κοινωνική  άνοδό  τους  και  δεν  θα  πλήρωναν  τους  φόρους  τους.  Θα  γίνονταν  αντάρτες.  Αν  όμως  τα  χριστιανόπουλα  δέχονταν  το  Ισλάμ,  θα  γίνονταν  φανατικοί  οπαδοί  της  πίστης  και  εχθροί  των  οικείων  τους,  και  οι  συγγενείς  τους  δεν  θα  είχαν  περαιτέρω  αξιώσεις».

«Προοδευτική Συμμαχία Ερμιονίδας» ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΚΑΙ ΛΙΠΑΝΤΙΚΏΝ ΕΤΟΥΣ 2017



Πέμπτη 23/03/2017
Προς Πρόεδρο Οικονομικής
Επιτροπής Δήμου Ερμιονίδας
κ. Ι. Αντωνόπουλο
Κοινοποίηση
1.      Γραφείο Δημάρχου
                                                                                                                    κ. Δ. Σφυρή
                                                                                                             2.   Γραφείο Προέδρου
                                                                                                                   κ. Α. Δημαράκη
ΘΕΜΑ: ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΚΑΙ ΛΙΠΑΝΤΙΚΏΝ ΕΤΟΥΣ 2017
Κύριε Πρόεδρε
Θα ήθελα να μας ενημερώσετε στην επόμενη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου του Δήμου Ερμιονίδας για την πορεία του ανοικτού ψηφιακού διαγωνισμού για την προμήθεια καύσιμων και λιπαντικών έτους 2017. Την Παρασκευή 10 Μαρτίου 2017 σε συνεδρίαση της οικονομικής επιτροπής ήταν θέμα της ημερήσιας διάταξης η κατάρτιση των όρων του διαγωνισμού , όμως υπάρχουν σοβαρές καθυστερήσεις στην διαδικασία και στην εξέλιξη του διαγωνισμού που δημιουργεί σοβαρές ανησυχίες στο να μείνει ο δήμος μας από καύσιμα και λιπαντικά. Ήδη διανύουμε τον τρίτο μήνα του έτους και η διαδικασία του πρόχειρου διαγωνισμού εάν όλα πάνε καλά θα ολοκληρωθεί μετά το Πάσχα.

Ολόκληρο το γερμανικό ντοκιμαντέρ που δείχνει πως η Τρόικα κατέστρεψε την Ελλάδα


Ολόκληρο το γερμανικό ντοκιμαντέρ που δείχνει πως η Τρόικα κατέστρεψε την Ελλάδα και ξεσήκωσε αντιδράσεις στη Γερμανία | Βίντεο

  • Διαθέσιμο με ελληνικούς υπότιτλους είναι το ντοκιμαντέρ που μεταδόθηκε στο πρώτο δημόσιο γερμανικό κανάλι ARD και προκάλεσε ποικίλες αντιδράσεις. Το ντοκιμαντέρ έχει τίτλο «Στα ίχνη της τρόικας – Ισχύς χωρίς έλεγχο».

Τρίτη, 21 Μαρτίου 2017

Ο δρόμος και πάλι του Μοναστηριού.

Του Βασίλη Γκάτσου

"Για να διατηρηθεί ο κοινόχρηστος χαρακτήρας  του υφιστάμενου αγροτικού δρόμου"  χρειάζεται νομικός και γνωμοδότηση." (Ομόφωνη απόφαση Δήμου Ερμιονίδας).

Ομόφωνη η απόφαση του Δήμου, αλλά υπάρχει και η πολιτισμική - κοινωνική - θρησκευτική - μοναστική διάσταση που απαιτεί επίσης ομόφωνη απόφασή σας.

Για σκεφτείτε το και αλλιώς: Για να διατηρηθεί ο πολιτισμικός, κοινωνικός, θρησκευτικός, μοναστικός χαρακτήρας της ξακουστής Μονής Αγίων Αναργύρων και του πέριξ αυτής επί αιώνες αναλλοίωτου  ιερού χώρου, όπου βρίσκεται και ο αρχαιότερος ελαιώνας της Ερμιονίδας, δεν χρειάζεται νομικός και γνωμοδότηση;

Στα προεκλογικά προγράμματα δεν αναφέρεται τίποτα σχετικό με αυτόν το δρόμο από καμιά παράταξη. Πώς προέκυψε το "ομόφωνον"; Ούτε ένας σύμβουλος δεν διαφώνησε;

Πολιτιστικοί, εξωραϊστικοί, περιβαλλοντικοί, φυσιολατρικοί σύλλογοι, ιστορικά και λαογραφικά κέντρα, κάθε συλλογικότητα θα αποδεχτεί το "ομόφωνον" του Δήμου μας; Θα επαναληφθεί η απόλυτη σιωπή του παρελθόντος, τότε που ο δρόμος θα πέρναγε μέσα από το Καταφύκι; Πάλι "ομόφωνα" !

ΑΝΑΡΓΥΡΟΣΝ ΛΕΜΠΕΣΗΣ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


ΚΥΡΙΕ ΧΡΗΣΤΟ ΜΠΑΛΑΜΠΑΝΗ Η ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΓΗΠΕΔΟ ΗΛΙΟΚΑΣΤΡΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΙΔΙΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΤΕΣΤΡΑΜΕΝΟ ΔΡΟΜΟ ΤΗΣ ΑΔΕΡΑΣ ΠΟΥ ΥΠΟΣΧΟΣΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΟΥΣ ;;;

Αγαπητοί συνδημότες,

Οι αρχές μου δεν μου επιτρέπουν να έρθω σε αντιπαράθεση με τον κ. Χρήστο Μπαλαμπάνη. Αφού αυτός όμως το προκαλεί για να μην θεωρηθεί ότι υπεκφεύγω, θα απαντήσω στον κύριο Μπαλαμπάνη έτσι όπως έχω μάθει, σταράτα , με ειλικρίνεια και συνέπεια, δίχως ειρωνείες και υπαινιγμούς.

Κύριε Μπαλαμπάνη,

να σας ευχαριστήσω που ήσασταν κι εσείς ένας ψηφοφόρος μου (όπως εσείς επικαλείστε) απ΄ το χωριό του Ηλιοκάστρου που αγάπησα και με αγάπησαν, που ήμουν παρών και συνεχίζω μέχρι σήμερα να είμαι παρών σε αυτούς που μου έδιναν τις πλειοψηφίες σε όλη την Δημαρχιακή μου πορεία και σήμερα μετά από 7 χρόνια με καλούν στις λύπες τους και τις χαρές τους.

Να το ξέρεις, είμαι και θα είμαι πάντα δίπλα τους.

ΕΚΔΗΛΩΣΗ-ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΤΟΥ Ι.Λ.Μ.Ε. ΣΤΟΝ ΘΕΟΔΩΡΟ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ


ΕΚΔΗΛΩΣΗ-ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΤΟΥ Ι.Λ.Μ.Ε. ΣΤΟΝ ΘΕΟΔΩΡΟ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ


Το Ι.Λ.Μ.Ε. συμμετέχοντας στις επετειακές εκδηλώσεις για τα 190 χρόνια από την Γ΄ Εθνοσυνέλευση του 1827 στην Ερμιόνη οργάνωσε στο Πνευματικό Κέντρο Ερμιόνης στις 11-3-2017, εκδήλωση - αφιέρωμα στον Θεόδωρο Κολοκοτρώνη με θέμα: «Θεόδωρος Κολοκοτρώνης:  Η μακρά, δύσκολη και ηρωική πορεία ζωής του.  Η συμβολή του στην Εθνοσυνέλευση της Ερμιόνης».

Ομιλητής ο Παναγιώτης Πυρπυρής, διδάκτωρ ιστορίας, Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων. Η ομιλία του κ. Πυρπυρή αρθρώθηκε σε τρία μέρη.

Το πρώτο εστίαζε  στο ρόλο που διαδραμάτισε ο Θ. Κολοκοτρώνης στις στρατιωτικές επιχειρήσεις κατά την Επανάσταση του 1821, με έμφαση σε εκείνες γύρω από την Τρίπολη,  στην καταστροφή της στρατιάς του Μαχμούτ πασά Δράμαλη  στα Δερβενάκια, μα και στην εκ μέρους του υιοθέτηση του κλεφτοπολέμου ως τακτικής πλέον κατάλληλης για την αντιμετώπιση του στρατού του

Δευτέρα, 20 Μαρτίου 2017

είναι επίσημο: ήρθε η άνοιξη ξανά!

η Έλλη Βασιλάκη

Γιορτάζουμε τον ερχομό της άνοιξης με 9 υπέροχους πίνακες

Σήμερα, 20 Μαρτίου, στις 12:29 ώρα Ελλάδας, ο Ήλιος θα βρίσκεται ακριβώς πάνω τη γραμμή του ισημερινού. Το φαινόμενο ονομάζεται εαρινή ισημερία και για το βόρειο ημισφαίριο, σηματοδοτεί τον επίσημο ερχομό της άνοιξης. Τον γιορτάζουμε!
H εαρινή ισημερία είναι το αστρονομικό γεγονός, κατά το οποίο καθώς η Γη περιφέρεται γύρω από τον Ήλιο, λαμβάνει τέτοια θέση ώστε οι ακτίνες του άστρου μας να πέφτουν κάθετα στον ισημερινό. Για τη στιγμή αυτή, η μέρα είναι περίπου ίση με τη νύχτα, σε οποιοδήποτε σημείο της Γης.
Οι ισημερίες καθορίζουν την έναρξη της άνοιξης και του φθινοπώρου, ενώ τα ηλιοστάσια προσδιορίζουν την έναρξη του καλοκαιριού και του χειμώνα. Φυσικά, ονομασίες όπως εαρινή και φθινοπωρινή ισημερία είναι σχετικές και αφορούν το βόρειο ημισφαίριο. Τις αντίστοιχες ημερομηνίες στο νότιο ημισφαίριο οι εποχές είναι αντίθετες, ενώ στις δύο πολικές και την τροπική ζώνη δεν υπάρχει αυτή η διαφοροποίηση εποχών.

ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΓΗΠΕΔΟ ΗΛΙΟΚΑΤΡΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΧΡΗΣΤΟ ΜΠΑΛΑΜΠΑΝΗ

ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΓΗΠΕΔΟ ΗΛΙΟΚΑΤΡΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΧΡΗΣΤΟ ΜΠΑΛΑΜΠΑΝΗ




Σοφό για όλους, αλλά και για κάθε δημόσιο πρόσωπο ακόμη περισσότερο είναι: Όχι πότε θα ξεκινήσεις αλλά πότε θα αποχωρήσεις με αξιοπρέπεια, με το κεφάλι ψηλά, να σε σέβονται για ότι προσέφερες, πολύ ή λίγο.

Όταν αποχωρείς και μάλιστα την στιγμή που έχεις εκλεγεί τέσσερες τετραετίες Δήμαρχος, οι δημότες περιμένουν και έχουν απαίτηση να παρακολουθείς τις εξελίξεις, να κριτικάρεις καλοπροαίρετα, να προτείνεις και όχι να προσπαθείς να καπηλευτείς έργα που έγιναν από κάποιους άλλους, ενώ είχες την δυνατότητα να τα υλοποιήσεις στο τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα της Δημαρχιακής σου θητείας.