Κυριακή 8 Αυγούστου 2010

Ο Μέγας Αλέξανδρος στη γη των Κελτών

                                               
Ο Μέγας Αλέξανδρος στη γη των Κελτών
                      Βλαντισλάβ Μπάγιατς
                       Εκδόσεις Κέδρος

Της Αγγελικής Μαντζαβίνου

Φέτος, με το τέλος των μαθημάτων, η μητέρα ενός μαθητή μου, του Αλέξανδρου, μου χάρισε το βιβλίο “Ο Μέγας Αλέξανδρος στη γη των Κελτών” με υπότιτλο “Ο δρυΐδης από τη Σιγγιδώνα”.

Η έκπληξη μου όταν είδα τον τίτλο ήταν μεγάλη. Για τους Κέλτες η σκέψη μου πήγαινε στην Ισλανδία και τι σχέση έχει μάυτό ο Μεγαλέξανδρος; Όσο για τους δρυΐδες όσο αφελές κι αν ακούγεται από τον Αστερίξ τους πρωτογνώρισα.

Το ιστορικό αυτό μυθιστόρημα, με πολλές και τεκμηριωμένες υποσημειώσεις, μεταφέρει πολύ παραστατικά την εποχή, το κλίμα και τη ζωή των Κελτών και κυρίως του δρυΐδη Γιόαν Μπρέκλιεν αρχηγού των Σκορδίσκων στη Σιγγιδώνα (περί το Βελιγράδι), τον οποίο γνώρισε ο Αλέξανδρος όταν πριν εκστρατεύσει για την Περσία πήγε στα βόρεια της Μακεδονίας να τα εξασφαλίσει.

Σύμφωνα με το βιβλίο ο δρυΐδης Γιόαν Μπρέκλιεν είχε συνεχή επαφή με τον Αλέξανδρο και μετά τον Αριστοτέλη επηρέασε τη φιλοσοφία του και τις πράξεις του.

Γενικά το βιβλίο έχει πολύ ενδιαφέρον και σε κρατάει, αν και σε κάποια σημεία, ξαναδιάβαζα περιόδους ξανά και ξανά για να καταλάβω για ποιόν μιλάει- ίσως φταίω εγώ, ίσως η μετάφραση.

Πάντως η άποψη που υποστηρίζει ο Βλαντισλάβ Μπάγιατς για την εξέλιξη της πορείας του
Αλεξάνδρου και των πράξεών του μου έδωσε μια άλλη οπτική για τη θρυλική προσωπικότητα του Μεγάλου Αλεξάνδρου και με “φώτισε”περί των Κελτών και των δρυιδών.