Δευτέρα 22 Νοεμβρίου 2010

Για να καταλαβαινόμαστε:

Του Βασίλη Γκάτσου

Για να καταλαβαινόμαστε:

Η ΚΙΝΗΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ ΕΡΜΙΟΝΗΣ, όπως ο χρόνος έδειξε, δεν ήταν ένας ευκαιριακός συνδυασμός που ενεργοποιείται προεκλογικά. Ήταν τοπική πολιτική κίνηση που είχε διάρκεια και παρουσία, άσχετα αν συμφωνούμε ή όχι με ό,τι έπραξε και είπε.

Ερώτηση: Εξακολουθεί να υφίσταται και μετά τις εκλογές; Μέλη και φίλοι της που έβαλαν υποψηφιότητα με τους συνδυασμούς, είτε βγήκαν είτε όχι, εξακολουθούν να ανήκουν στην Kίνηση; Θα μιλάνε με δύο φωνές; Εμείς ποια από τις δύο ψηφίσαμε;

Η ΚΙΝΗΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ ΕΡΜΙΟΝΗΣ αρχές Σεπτέμβρη ήρθε σε κανονική διαπραγμάτευση με τον κύριο Σφυρή. Είναι θεμιτό να γνωρίζουν όλοι οι ψηφοφόροι το περιεχόμενο της συνάντησης και της διαφωνίας, αλλιώς κάνουμε όλοι υποθέσεις. Να μία δική μου: Αν το περιεχόμενο ήταν προγραμματική συμφωνία, ώστε η Κίνηση να ήταν στο ψηφοδέλτιο ως τέτοια και να μοιραζόταν την δημαρχία για ένα διάστημα, δεν ήταν καθόλου άσχημη πολιτική πρόταση για την Ερμιόνη.

Γιατί το υποτιθέμενο 67% που φέρεται ως αντιλεμπεσικό, εξουδετερώθηκε εύκολα από τον Συνδυασμό του κυρίου Σφυρή; Γιατί δεν κατέβηκε, ή δεν προσπάθησε να κατέβει μόνο του; Πώς ένα τέτοιο ποσοστό, συντριπτικά πλειοψηφικό παρέμενε τόσα χρόνια στην αντιπολίτευση; Πολιτική και κοινωνική αδυναμία του; Πολιτική και κοινωνική υπεροχή του λεμπεσισμού; Μήπως κάθε φορά την ώρα της κάλπης του δεύτερου γύρου ένα μεγάλο ποσοστό από το 67% εύρισκε ως πλέον συμφέρουσα λύση τον λεμπεσισμό;

Πληθώρα τοπικών στελεχών, μελών και φίλων ΝΔ και ΠΑΣΟΚ έχουν εκλεγεί και με τους δύο συνδυασμούς. Θα μιλούν και θα πράττουν σύμφωνα με την κομματική τους ιδιότητα, σύμφωνα με του συνδυασμού τους, με δική τους ανεξάρτητη φωνή; Ή κατά περίσταση και με τις τρεις φωνές;
Υπάρχει και η περίπτωση της πλήρους αφωνίας.

Ποιο το όραμα του χωρίου Ερμιόνη; Η ανάλυση κάθε πτυχής του λεμπεσισμού; Ιατρικές εξετάσεις επί του συνόλου των ψηφοφόρων τέως Δήμου Ερμιόνης για να βρεθεί το αίτιον των πολιτικών τους αποφάσεων και επιλογών;

Το όνομα Λεμπέσης παρουσιάζεται από τους πολιτικούς και κοινωνικούς αντιπάλους του (αλλά και από τους φίλους του) με εξαιρετικές ικανότητες:

1. Παρασύρει τον λαό κατά όπως και όπου θέλει. Λαοπλάνος δηλαδή, όπως έτσι ονομαζόταν από την ΕΡΕ ο Γεώργιος Παπανδρέου (παππούς).

2. Έχει την ευθύνη της εκάστοτε αντιπολίτευσης του Δήμου Ερμιόνης για την αποτυχία της. Επίσης έχει την ευθύνη του μη αποτελεσματικού ελέγχου των πεπραγμένων της διοίκησής του από την εκάστοτε αντιπολίτευση. Σε σημείο όχι μόνον να ευθύνεται για την μη είσπραξη τελών νερού κ.λ.π. αλλά και γιατί αυτοί που όφειλαν να πληρώσουν δεν πήγαν να πληρώσουν, βέβαιοι όντες ότι και να δίνανε, ως όφειλαν, τα λεφτά στο Δήμο, ο δήμαρχος θα τούς τα επέστρεφε αγανακτισμένος.

3. Φέρει και άγει όχι μόνον το ΠΑΣΟΚ αλλά και τη ΝΔ την οποία εξαναγκάζει ευφυώς σε λανθασμένες αποφάσεις. Μία εξ αυτών η έγκρισή της σε υποψήφιο που θα έχανε από τον λεμπεσισμό και όχι σε υποψήφιο που θα τον συνέτριβε (υποτίθεται).

4. Κάνει ό,τι θέλει στο Δήμο με την καπατσοσύνη του, την κοινωνικότητά του, την φιλανθρωπία του και άλλες του ιδιότητες, συνήθως μαγικές.

5. Πάντα παρασύρει και ποτέ δεν παρασύρεται. Έτσι νεόκοποι αντιλεμπεσιακοί δεν συνέπραξαν με ελεύθερη βούληση μαζί του μέσα στη θεωρία του λεμπεσισμού αλλά παρασύρθηκαν και θεωρούν χρέος τους να ζητούν εξηγήσεις.

6. Ευθύνεται καίρια: για την ήττα του συνδυασμού του κυρίου Σφυρή, για τη νίκη της Πατριωτικής σύμπραξης, για την εκλογική απραξία της αντιπολίτευσης του Δήμου Ερμιόνης, για την παραλίγο ήττα του Τατούλη, για τη νίκη του Τατούλη, για τις 2000 και κάτι, ψήφους που πήρε, για τη πολυδιάσπαση των τοπικών του ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, γιατί βγαίνει 16 χρόνια δήμαρχος αλλά κυρίως, γιατί πράττει πάντα ανιδιοτελώς για τον εαυτό του, ιδιοτελώς δεν προς φίλους και αντιπάλους και ουδετέρους προς άγραν ψήφων και μόνον, ενώ φίλοι και αντίπαλοι απολαμβάνουν τα υλικά αγαθά και όταν τα χωνέψουν ξαναπάνε στην ‘αιωνία πηγή’.

7. Ευθύνεται για κάθε έργο που έκανε ή δεν έκανε. Άλλωστε κακώς πάντα τα έκανε και κακώς δεν τα έκανε.

8. Ευθύνεται γιατί όλα αυτά τα έκανε με τη ψήφο του λαού, που κάθε φορά του δινότανε, ώστε να μη τα ξανακάνει. Ευθύνεται γιατί τα ξανάκανε και τα ξανάκανε (και άμα στο μέλλον βγει καλλικράτειος δήμαρχος θα τα ξανακάνει).

9. Συνομιλεί με τους εκπροσώπους του Θεού (πιθανόν και άμεσα δια της προσευχής) και ρίχνει χαλάζι όπου θέλει, καταστρέφει δρόμους, πλημμυρίζει υπονόμους, κάνει θαύματα, μετατοπίζει όροι και βουνά, και κερδίζει εκλογές με τη ψήφο του θεού. Έριξε τη βαμβακίαση στο Μπίστι (αιωνία η τέχνη του ως εντεταλμένος βοηθός στη ρίψη του μάνα) και ρεζίλεψε όλη την επιστήμη, η οποία απεφάνθη ότι η βαμβακίαση διαδίδεται με ταχύτητα 1 μέτρο το χρόνο. Την έκανε φερράρι.

10. Κάνει ό,τι θέλει στους δημόσιους χώρους. Γκρεμίζουν όλοι τα παραλιακά κουβούκλια που περιστοιχίζουν την Ερμιόνη και νύχτα ο αθεόφοβος τους τα ξαναχτίζει. Με κόπο και δικό τους χρήμα κτίζουν πλακόστρωτα και νύχτα τα πισσάρει.

11. Κόβουν όλοι αποδείξεις και αυτός νύχτα τις σβήνει σαν καλικάντζαρος και τις επιστρέφει προς επανάχρηση πιστός στις οικολογικές του ανησυχίες. Πληρώνουν όλοι ΦΠΑ και με το ζόρι τους το επιστρέφει.

12. Κύματα λαού ξηλώνουν τους φράχτες στις παραλίες και αυτός νύχτα τους ξαναστήνει. Γκρεμίζουν παράνομα εξοχικά κι αυτός νύχτα τα ξανακτίζει. Ως αιώνιος, απαντάται στην υπόθεση του γεφυριού της Άρτας.

13. Κύματα συγγραφέων κρύβουν τα γραπτά τους σε σπηλιές κι αυτός ο αθεόφοβος τα βρίσκει και τα εκδίδει με το ζόρι.

14. Κύματα ποιητών, πεζογράφων, ζωγράφων και άλλων του πνεύματος και της μη ύλης κρύβονται σ’ απρόσιτα φαράγγια, μαζί με το έργο τους και ο αθεόφοβος τους ξετρυπώνει, τους παρουσιάζει στα δημόσια εκθετήρια και με το ζόρι τους απονέμει μετάλλια του Δήμου που ο ίδιος τυπώνει, ως ο καλύτερος σιδεράς της Ερμιόνης.

15. Πλήθη υμνωδών «Ρωμαίων πλουσίων και πραιτόρων» κρύβουν την πραμάτεια τους κι αυτός τους ξετρυπώνει και τους βάζει με το μαχαίρι στο λαιμό να απαγγέλλουν τους ύμνους τους, ενίοτε ενώπιον του Ρωμαίου, και να τους διανέμουν στα μπλογκ.

16. Αν και άριστος γνώστης του λόγου, επειδή, ως αιώνιος, βαριέται, εξαναγκάζει πολίτες να του γράφουν λόγους, απαντήσεις και διαγγέλματα και όλα τα βαρετά παρόμοια. Αυτοί διαμαρτύρονται, αντιδρούν, αλλά με βασανιστήρια φρικτά, όλοι υποκύπτουν. Έτσι καταφέρνει πάντα, στα πλαίσια του λεμπεσισμού, να κλέβει και την υπογραφή των συνεργατών του για πλήθος υποθέσεων. Έτσι επέβαλε, δια μεσαιωνικών βασάνων, και τη μεγαλοστομία και τη αμετροέπεια σε νυν και πρώην ‘στελέχη’ του, σε φίλους και εχθρούς γνωρίζοντας ότι θα τους γίνει δευτέρα φύσις.

17. Ως έχων το χάρισμα της συνομιλίας με τον Κύριο, αλλά και με όλη την ιεραρχική, πολιτική ηγεσία της χώρας, μπορεί και βάζει τον δεξιό να προσλάβει τον ΠΑΣΟΚ ή τον αριστερό στη Βουλή ή όπου δει, και τούμπαλιν. Κωφεύει στις διαμαρτυρίες του κόσμου και ιδιαίτερα των προσληφθέντων.

Ως εκ τω ανωτέρω, ο όρος Λεμπεσισμός είναι τιμητικότατος για το πρόσωπό του με κοινωνικοπολιτικούς όρους. Ένας ικανότατος (για το καλό και το κακό), ευφυής (για το καλό και το κακό) και ανάργυρος (για τον εαυτό του) συμπατριώτης, δημιουργός του λεμπεσισμού και του εξ αντανακλάσεως αντιλεμπεσισμού που δεν έχει κανένα άλλο νόημα ύπαρξης παρά μόνον όταν αναφέρεται στον Λεμπεσισμό. Μία ‘αθώα’ και ‘πρωτοπόρα’ σε όλα Ερμιόνη, υπέκυψε(J επί 16 συναπτά έτη στον –ισμό του (συν οκτώ προπαρασκευαστικά), και νομοτελειακά στον αντιλεμπεσισμό, όπως η σκιά συνοδεύει το σώμα.

Η πλήρης διαφωνία με τον ισμό του, η πλήρης συμφωνία ή κάτι το ενδιάμεσο είναι προσωπική άποψη. Όπως και για κάθε –ισμό.

Μόνο που αυτά αφορούν τους πεντεδέκα που μπλοκίζονται καθημερινά.

Ο λαός είναι στα προβλήματα και την δύσκολη καθημερινότητά του.

Μπορεί ο Καλλικράτης να ανοίξει χαραμάδα φωτός;


Έρρωσθε,

Βασίλειος Γκάτσος