Παρασκευή, 11 Μαρτίου 2011

Προσωρινός χώρος αποθήκευσης πλατύ πηγάδι

Του Βασίλη Γκάτσου
Προσωρινός χώρος αποθήκευσης πλατύ πηγάδι
Προχωράμε ....καθώς επίσης και να προσληφθεί προσωπικό από το δήμο τους επόμενους δύο μήνες
Αυτά είναι τα βασικά που αποφασίστηκαν

Ο εθελοντής συντονιστής (πρώην συνοδοιπόρος, πρώην γιατί κάπου φαίνεται ότι σώθηκε ο δρόμος) εζήλωσε τελευταίως να παρακαθίσει ισότιμα με τους ξενοδόχους της Ερμιονίδας και να συσκεφθεί για το μέλλον των ξενοδοχείων των ξενοδόχων! Πήρε την πρέπουσα απάντηση από τον κύριο Ρόζο, ότι από το 1981 «σηκωθήκαν τα ποδάρια και βαράνε το κεφάλι».

Ως εθελοντής συντονιστής υποκαθιστά πλέον τον κύριο Δήμαρχο και κυρίως τον κύριο Αντιδήμαρχο ο οποίος έχει την αρμοδιότητα των αστικών απορριμμάτων και πλέον ως... άτυπος εκπρόσωπος τύπου του δήμου εκδίδει και ανακοίνωση μέρος της οποίας είναι και ο ως άνω τίτλος.
Για την πρόσληψη προσωπικού (κατά τον προεκλογικό αγώνα δεν μείναμε με την εντύπωση ότι ο συνδυασμός σας υπόσχετο στον κόσμο προσλήψεις), εκτός για τον διαχωρισμό των αποβλήτων, εν μέσω τέτοιας κρίσης και τέτοιων χρεών του δήμου, ούτε για αστείο. Σεβαστείτε τουλάχιστον τους φορολογούμενους πολίτες. Αυτή την δουλειά πρέπει να κάνει ο εθελοντής συντονιστής με τα χέρια του ανιδιοτελώς και αφιλοκερδώς και σιωπηλώς. Εθελοντής σημαίνει θέλω. Και το θέλω του το έχει ήδη εγκρίνει ο δήμος. Περιμένει το έργο του. Και όταν το εκτιμήσει μπορεί να του δώσει αναμνηστικό (όπως έδινε ο κύριος Λεμπέσης) και ευχαριστήριο επιστολή για την προσφορά του.
Και από τον εθελοντή συντονιστή δεν περίμενε κανείς καμιά περιβαλλοντική γνώση. Αλλά από τον
Δήμαρχο και κυρίως τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο περιμέναμε, ή τουλάχιστον περιμέναμε να εντρυφήσουν γρήγορα στα περιβαλλοντικά και κυρίως στην περιβαλλοντική νομιμότητα. Γιατί όταν επέμβει ο νόμος ο Αντιδήμαρχος θα έχει την ευθύνη και πιστεύω να το αντιλήφθηκε αυτό κατά το άδειασμα στη ξένη χωματερή όπως και παλαιότερα ο κύρος Μήτσου.

Ας προσέξουν λοιπόν τα παρακάτω:

Όλα τα αγαθά που αγοράζουμε και πουλάμε είναι ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΑ. Αποθηκεύονται και διακινούνται με νόμους και για την διακίνησή τους υπάρχει ο Κώδικας ADR. Πολλά εμπορεύματα είναι επικίνδυνα και ο κώδικας κανονίζει τα σχετικά. Εμείς οι απλοί άνθρωποι δεν αντιλαμβανόμαστε τους νόμους που διέπουν τα εμπορεύματα, αλλά οι νόμοι υπάρχουν και εφαρμόζονται. Τα απόβλητα όμως δεν είναι εμπορεύματα και δεν υπάγονται στην νομοθεσία και στους κώδικες των εμπορευμάτων. Για την προσωρινή αποθήκευση, την διακίνηση, την αξιοποίηση, την υγιεινή ταφή τους, την καύση τους κ.λ.π. πρέπει να υπάρχουν σχετικές αδειοδοτήσεις από Περιφέρεια ή ΥΠΕΚΑ. Άδειες και για τους παραλήπτες.

Το απόβλητο είναι απόβλητο. Αν το διαχωρίσουμε πάλι απόβλητα δημιουργούμε και όχι εμπορεύματα. Αλλά αυτά και ξεχωριστά να τα συλλέξουμε πάλι απόβλητα είναι.

Έτσι λοιπόν και τα αστικά απόβλητα, είναι απόβλητα έστω και αν τα διαχωρίζουμε, και έχουν κωδικό του Ευρωπαϊκού Κώδικα Αποβλήτων της κατηγορίας 20 όπως αυτό φαίνεται και στη σελίδα που επισυνάπτω.

Ο Δήμος Ερμιονίδας έχει την άδεια συλλογής και διακίνησης αστικών αποβλήτων (απορριμμάτων) με σκοπό τη μεταφορά τους σε αδειοδοτημένους χώρους. Ο Δήμος έχει την άδεια να συλλέξει ξεχωριστά απόβλητα χαρτί, γυαλί, πλαστικό, αλουμίνιο αλλά πρέπει σε κάθε κάδο να αναγράφει τον κωδικό του αποβλήτου. Δεν έχει όμως άδεια προσωρινής αποθήκευσης αυτών, ούτε σύμμεικτων, δηλαδή άμα τα μάζευε όλα μαζί, ούτε άδεια διαλογής, ούτε άδεια συγκεκριμένου χώρου.

Δηλαδή, πρέπει να ορίσει το χώρο σύμφωνα με τις προδιαγραφές, να κάνει σχετική μελέτη προσωρινής αποθήκευσης, και να πάρει άδεια από την Περιφέρεια. Δεν μπορεί οποιοσδήποτε με φορτηγό να μεταφέρει π.χ. το χαρτί σε βιομηχανία προς αξιοποίηση, αν το όχημά του δεν έχει ειδική άδεια για μεταφορά αυτού του αποβλήτου.

Όσο για το χώρο προσωρινής αποθήκευσης και διαλογής αν είναι αυθαίρετος, όπως το πλατύ πηγάδι, και χωρίς άδεια, έστω ότι συγκεντρώθηκαν 50 τόνοι χαρτί και 50 πλαστικό και έπιασαν τυχαία φωτιά. Ο Αντιδήμαρχος θα πάει μέσα με σοβαρότατες καταγγελίες και από πίσω του και ο Δήμαρχος και φυσικά όσοι από τους εθελοντές συνήργησαν. Φυσικά από αυτούς θα ζητηθούν και αποζημιώσεις, σε περίπτωση που η φωτιά κάνει ζημιές σε άλλες ιδιοκτησίες. Όμως αν υπάρχουν άδειες, οπότε και νόμιμο εγκεκριμένο σχέδιο απόθεσης, πυρόσβεσης, πυροπροστασίας κ.λ.π. δεν παραπέμπεται ο Αντιδήμαρχος και ο Δήμαρχος παρά μόνον για περιβαλλοντικό ατύχημα, γιατί υπάρχει και αυτό το αδίκημα.

Και ο εθελοντισμός λοιπόν πρέπει να βρει τη θέση του μέσα σε αυτήν την νομιμότητα.

Για παράδειγμα το φωτεινό παράδειγμα του παπα Θέμη ήταν στο σύνολό του εκτός νομιμότητας.
Έπρεπε να ζητήσει γραπτή άδεια από τον δήμο και να μεταφέρει με αδειοδοτημένα οχήματα τα απορρίμματα προς διαλογή σε αδειοδοτημένο χώρο, και από κει προς βιομηχανία για αξιοποίηση με αδειοδοτημένα οχήματα.
Βέβαια στη χώρα της φαιδράς πορτοκαλέας τη γεμάτη με παραγοντίσκους μετά το 1981 όλα επιτρέπονται ,όταν μάλιστα έχουν και μια πάσπαλη δημοσίου συμφέροντος.

Επίσης είναι μύθος ότι για μακρινή από την πρωτεύουσα επαρχία ολίγων κατοίκων η διαλογή των απορριμμάτων θα έχει κέρδος ακόμη και αν η εργασία είναι εθελοντική, δωρεάν δηλαδή.
Το μόνο που έχει αξία είναι τα κουτάκια αλουμινίου, γιατί το κράμα από το οποίο παράγονται είναι πανάκριβο αλλά και γιατί έχουν μικρό όγκο. Όμως αυτά είναι στα ζητούμενα των τσιγγάνων οι οποίοι τα μαζεύουν και τα εμπορεύονται και ζουν από αυτά. Μόλις νοιώσουν ότι συλλέγονται σε κάδους θα τα πάρουν και καλά θα κάνουν γιατί από αυτά ζουν. Άλλωστε στη βιομηχανία θα τα δώσουν και πάλι προστατεύοντας το περιβάλλον (διαβάστε και το Εγχειρίδιο του καλού κλέφτη του Ηλία Πετρόπουλου).
Το απόβλητο χαρτί παραδοτέο στην βιομηχανία κάνει 35 € ο τόνος. Ένα αδειοδοτημένο φορτηγό, λόγω όγκου, μπορεί να μεταφέρει στην πρωτεύουσα 10 τόνους. Δηλαδή θα εισπράξει ο δήμος 350 € και θα πρέπει να πληρώσει τον μεταφορέα τουλάχιστον 500 €. Χώρια που το όχημα θα κάψει γύρω στα 60 λίτρα πετρέλαιο ρυπαίνοντας το περιβάλλον υπερβολικά εν σχέση με αυτό που κάνει. Το ίδιο και χειρότερα για το πλαστικό που έχει ακόμη μεγαλύτερο όγκο.
Άρα εκτός των εθελοντών συλλογής και διαλογής χρειάζονται και εθελοντές χρηματοδότες της διαλογής και της μεταφοράς. Άλλωστε αυτό έδειξαν και τα οικονομικά του πειράματος του καλού παπά της Κοιλάδος που είχε και την καλοσύνη να τα αναρτήσει.
Καλή δύναμη λοιπόν και να είμαστε επί του πραγματικού και όχι επί της αοριστολογίας.

Έρρωσθε,

Βασίλης Γκάτσος