Τετάρτη, 14 Μαρτίου 2012

Ψηφιακό Μουσείο Δήμου Ερμιονίδας

Του Βασίλη Γκάτσου
Ανάδειξη και διάχυση πολιτιστικού περιεχομένου μέσω δημιουργίας Ψηφιακού Μουσείου στο νέο Δήμο Ερμιονίδας
Το έργο «Ανάδειξη και διάχυση πολιτιστικού περιεχομένου μέσω δημιουργίας Ψηφιακού Μουσείου στο νέο Δήμο Ερμιονίδας» σκοπό έχει να αναδείξει τον ιστορικό, αρχαιολογικό και πολιτισμικό πλούτο του δήμου Ερμιονίδας και να ενισχύσει την αξιοποίησή του, με έμφαση στην τουριστική προώθηση του δήμου και την ενοποίηση της ιστορίας και του πολιτισμού του, μέσα από μια πρωτοποριακή δράση με την χρήση νέας ψηφιακής τεχνολογίας. Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη δύο Ψηφιακών Μουσείων σε χώρους που θα διατεθούν για το σκοπό αυτό από τον Δήμο Το ένα Ψηφιακό Μουσείο θα στεγαστεί στο Κρανίδι και το άλλο στην Ερμιόνη. Επιπλέον, το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Διαδικτυακού Τόπου και εφαρμογής κινητών τηλεφώνων για την προβολή σχετικού περιεχομένου που θα αναπτυχθεί στο πλαίσιο της πρότασης. Κύριος στόχος του έργου είναι η πολιτιστική ανάδειξη του Δήμου και η ενδυνάμωση του πολιτιστικού προϊόντος μέσω της προσφοράς καινοτόμων υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας.
Το παραπάνω είναι από το site του Δήμου Ερμιονίδας. Αυτό που επισημαίνω είναι ότι, κατά την ανακοίνωση, ένα Ψηφιακό Μουσείο θα στεγαστεί στο Κρανίδι και ένα στην Ερμιόνη. Και ο Δήμος με αυτήν την ανακοίνωση καλεί σε διαβούλευση για το θέμα = πιάσ’ τ’ αυγό και κούρευτο.

Τα ψηφιακά μουσεία καλά και χρήσιμα είναι. Το προτεινόμενο είναι αρκετά προωθημένο. Όχι μόνον για τον επισκέπτη του Ψηφιακού Μουσείου, αλλά και για τον επισκέπτη της Ερμιονίδας που θα μπορεί να παίρνει πολιτισμική πληροφόρηση και από το κινητό του. Πολύ προωθημένα πράγματα για το Ελλαδιστάν και
μάλιστα για το Ερμιονιδιστάν.
Το έργο χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ, γύρω στα 400000 € θα κοστίσει. Και είπαμε, μάζευε κι ας είν’ και ρόγες, όταν σου τα δίνουνε τσάμπα. Προσοχή όμως: Να μη βλέπουμε μόνο το τυρί αλλά και τη φάκα. Και το τυρί προσφέρεται δωρεάν από το ΕΣΠΑ και καλά κάνει ο Δήμος και το τρώει. Όμως το όλο πρόγραμμα είναι πολυσύνθετο και μετά τη διετή εγγύηση καλής λειτουργίας, η απαραίτητη συντήρηση θα γίνεται με έξοδα του Δήμου. Εδώ ένα ερημαδο-site έχει ο δήμος και ξοδεύει ένα σωρό χρήματα. Για να κρατήσει σε συνεχή λειτουργία τα Ψηφιακά Μουσεία (για να είναι ανοικτά και να δέχονται μαθητές και τουρίστες χρειάζεται μόνιμο προσωπικό), για να τα εμπλουτίζει και για να τα συντηρεί χρειάζονται πολλά λεφτά και ικανότητες και μέσα που ο Δήμος αποδεδειγμένα δεν έχει. Αποδεδειγμένα όμως έχει την ικανότητα του προσλαμβάνειν και διορίζειν με την πρώτη ευκαιρία.

Αλλά ας πάμε και στο περιεχόμενο του όλου σχεδίου, στο Μέρος Α (μη μας κατηγορήσει καμιά μπλοκότρυπα ότι τα διαβάσαμε..... παρανόμως στην εν λόγω), το οποίο από 28/2 μου είχε αποστείλει ο Γιώργος Μπροδήμας.
Προκύπτουν επιπλέον τα παρακάτω:
1.     Αναγράφεται (παράγραφος Α2.1) ότι Ψηφιακό Μουσείο θα γίνει ένα στο Κρανίδι και ένα στο Πορτοχέλι.
2.     Αναγράφονται λεπτομερώς 12 σημεία ιστορικού – αρχαιολογικού – θρησκευτικού περιεχομένου, και τα 12 στον τέως Δήμο Κρανιδίου. Τίποτα σχετικό που να αναφέρεται στην περιοχή του τέως Δήμου Ερμιόνης! Ακόμη και στην συνοπτική παρουσίαση του νέου Δήμου Ερμιονίδας απουσιάζει παντελώς ο χώρος και η ιστορία του τέως Δήμου Ερμιόνης.
3.     Άρα δύο πράγματα συμβαίνουν: α). Το έργο αυτό το είχε ετοιμάσει ο τέως Δήμος Κρανιδίου για τον εαυτό του και για την περιοχή του. Ο Δήμος Ερμιονίδας απλά το οικειοποιήθηκε ως έργο, και μετέφερε το Ψηφιακό Μουσείο Πορτοχελίου στην Ερμιόνη, χωρίς όμως να υπάρχει έστω και ένα σημείο ιστορικού – αρχαιολογικού – θρησκευτικού που να αφορά τον χώρο του τέως δήμου Ερμιόνης και το κυριότερο την ίδια την Ερμιόνη που είναι ο σημαντικότερος ιστορικός, αρχαιολογικός και θρησκευτικός χώρος της Ερμιονίδας!! Τώρα γιατί σε Κρανίδι – Ερμιόνη και όχι σε Ερμιόνη – Πορτοχέλι που είναι χωριά – τουριστικοί προορισμοί αλλά και σημαντικά αρχαιολογικά κέντρα, ας μας το εξηγήσει ο Δήμος. β). Μπορεί στην ανακοίνωση στο site του Δήμου, δηλαδή στο εδάφιο που προθέσαμε να έχει γίνει λάθος, δηλαδή εκεί που γράφει Ερμιόνη, να έπρεπε να γράψουν Πορτοχέλι. Άρα αν έτσι έχει το πράγμα, πρόκειται για δύο Ψηφιακά Μουσεία που έχουν σχέση με τον χώρο του τέως δήμου Κρανιδίου και απολύτως καμία σχέση με την Ερμιόνη, πράγμα τελείως άδικο και παράλογο. Και εδώ ας εξηγήσει ο Δήμος, και αναλόγως ας διαμαρτυρηθούν οι Ερμιονήτες, πρώτα βεβαίως οι αιρετοί, οι εξ Ερμιόνης, οι οποίοι ούτως ή άλλως πρέπει να διαμαρτυρηθούν έντονα για την πλήρη απουσία του τέως δήμου τους από τα ψηφιακά μουσεία, όπου και αν αυτά εγκατασταθούν. Τώρα, να κάνουμε και την υπόθεση, το συνήγορο του διαβόλου δηλαδή, ότι σκόπιμα γράφτηκε στην Ερμιόνη, γιατί σου λέει σιγά μην έρθει κανείς στη διαβούλευση, σιγά μη διαβάσει κανένας το περιεχόμενο (πράγμα και που συνέβη), και έτσι προωθούμε ένα έργο που αφήνει στην απέξω την Ερμιόνη, χωρίς να το αντιληφθεί, εκ της ανακοινώσεως, η Ερμιόνη! Αλλά νομίζω ότι το παρακάνω.
4.     Το περιεχόμενο των μουσείων θα είναι ψηφιακή, πολύ προηγμένη, αναπαράσταση και πληροφορία που όμως θα βασιστεί σε πραγματική και έγκυρη πληροφορία. Δυσκολότατο έργο.
5.     Ως εκ των άνω, το αυτονόητο συμπέρασμα είναι ότι ούτε ο δήμαρχος, ούτε οι σύμβουλοί του, ούτε ο επί των πολιτιστικών, ούτε η αντιπολίτευση, ούτε κανένας αιρετός φαίνεται ότι διάβασε το περιεχόμενο του όλου ψηφιακού έργου και σχεδιασμού, γιατί αν το είχαν διαβάσει θα βλέπανε αμέσως τις αντιφάσεις και τις κραυγαλέες παραλήψεις, δηλαδή την εξαφάνιση της Ερμιόνης και της περιοχής του τέως δήμου της από τον ψηφιακό σχεδιασμό. Τα λεφτά να πέφτουνε του ΕΣΠΑ και μετά γης Μαδιάμ, όπως, πολύ φοβάμαι, θα γίνει και με τα έργα στο Φράχθι.
6.     Και για να μπούμε στο χώρο των τοπικών παροιμιών: τα μεταξωτά βρακιά ...... πόσο μάλλον τα ευρωπαϊκά.


Έρρωσθε,

Βασίλης Γκάτσος