Δευτέρα 18 Ιουνίου 2012

Προχωρά το έργο της μαρίνας Ερμιόνης

 
Με χωρητικότητα 200 σκαφών, θα αποτελέσει κομβικό σημείο για την ανάπτυξη του τουρισμού. 

Της Λένας Παπαϊωάννου saronicmagazine

Μετά από μακροχρόνια αναμονή και πολλές ανατροπές, ένα έργο πνοής για την πόλη της Ερμιόνης, η μαρίνα για σκάφη αναψυχής, θα πάρει σάρκα και οστά στο άμεσο μέλλον. Με χωρητικότητα περίπου 200 σκαφών, ιστιοπλοϊκών και γιοτ, θα αποτελέσει κομβικό σημείο για την ανάπτυξη του τουρισμού. Η έγκριση ήρθε μέσα από έγγραφο του Τμήματος της Αποκεντρωμένης Διοίκησης της Περιφέρειας Πελοποννήσου και του υπηρεσιακού περιφερειάρχη κ. Αποστολόπουλου προς την Κοινότητα Ερμιόνης. Εκεί αναφέρεται ότι καταγγέλλεται η σύμβαση με τη μέχρι πρότινος ανάδοχο εταιρεία και δρομολογείται νέος μειοδοτικός διαγωνισμός.
Το έργο αυτό έχει… περάσει από σαράντα κύματα, αφού η απόφαση για τη δημιουργία του έχει ληφθεί εδώ και οκτώ χρόνια! Το 2004 χωροθετήθηκε η μαρίνα σκαφών αναψυχής στο λιμάνι της Ερμιόνης, στη θέση «Κόλπος Κρόθι», στους πρόποδες του ομώνυμου βουνού.
Πέντε χρόνια αργότερα, το 2009, ο «καποδιστριακός» τότε Δήμος Ερμιόνης, μετά από αντίστοιχο διαγωνισμό, υπογράφει με την κατασκευάστρια εταιρεία «Μαρίνα Ερμιόνης Α.Ε.» την τελική σύμβαση για την κατασκευή του έργου, με ποσοστό συμμετοχής 4% επί των κερδών, υπό την προϋπόθεση ότι η χρηματοδότηση του έργου θα γίνει εξολοκλήρου από την εταιρεία.
Λόγω γραφειοκρατικών δυσκολιών στην εξασφάλιση της
επιχορήγησης, αλλά και ενδοεταιρικών προβλημάτων, που οδήγησαν τους μετόχους της αναδόχου εταιρείας στα δικαστήρια, το έργο δεν προχώρησε, και πέρυσι έληξε η σύμβαση της εταιρείας με τον δήμο. Σύμφωνα με τοπικούς φορείς, η κατασκευή του συγκεκριμένου έργου αποτελεί έναν άκρως σημαντικό παράγοντα για την ανάπτυξη της θαλάσσιας τουριστικής κίνησης της Ερμιόνης, εφόσον στον υπάρχον λιμάνι δεν υπάρχει χώρος ελλιμενισμού σκαφών αναψυχής, κι έτσι οι επισκέπτες καταφεύγουν σε κοντινές μαρίνες.
Επιπλέον, εκτός από την αύξηση της τουριστικής κίνησης που προσβλέπουν οι ντόπιοι, η μαρίνα Ερμιόνης θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας. Η παραπάνω είναι μια παράμετρος πολύ σημαντική, εφόσον η οικονομική ανάπτυξη θα είναι σφαιρικότερη και δεν θα ευνοηθούν μόνο οι επαγγελματίες του τουρισμού από το έργο.
Όσον αφορά την καθυστέρηση ολοκλήρωσής του, η τοπική κοινωνία αντιμετώπισε για άλλη μία φορά τη δυσκίνητη ελληνική γραφειοκρατία, η οποία άφησε πίσω την ανάπτυξη και την πρόοδο ενός έργου που θα δώσει άλλη ώθηση στην ανάπτυξη της πόλης της Ερμιόνης, αλλά και της ευρύτερης περιοχής.