Κυριακή, 22 Ιουλίου 2012

Κόστα: Το πρόβλημα διαιωνίζεται, η Περιφέρεια Πελοποννήσου αδιαφορεί


Του Κώστα Ντρή neaepohi 

Ένα διαχρονικό πρόβλημα, η λειτουργία του «πορθμείου» Κόστα – Σπέτσες συνεχίζεται χωρίς κανείς να αναλαμβάνει την ευθύνη να δοθεί κάποια λειτουργική λύση. Και τη λέξη «πορθμείο» την βάλαμε σε εισαγωγικά, καθώς για να υπάρχει πορθμείο, πρέπει να υπάρχουν δύο λιμάνια που ενώνονται. Και κάτι τέτοιο (όσο γνωρίζουμε τουλάχιστον) δεν υπάρχει. 
Η Κόστα δεν είναι λιμάνι, ούτε κατ’ ουσία, ούτε κατ’ όνομα. Ένας από τους δημοφιλέστερους προορισμούς της χώρας (ίσως και του πλανήτη ολόκληρου) το πανέμορφο νησί των Σπετσών, εξυπηρετείται πλέον κατά το μεγαλύτερο μέρος, οδικώς, μέσω Κόστας, αφού εδώ και κάποια χρόνια, οχηματαγωγά πλοία από Πειραιά δεν επισκέπτονται το νησί, ενώ τα πανάκριβα ιπτάμενα δελφίνια, λόγω της μειωμένης ζητησης, μειώνουν τα δρομολόγια. Εξάλλου, όπως είπε σε κουβέντα που είχαμε γνωστός εφοπλιστής που δραστηριοποιείται στην ακτοπλοΐα «δεν είναι δυνατόν το καράβι να συναγωνιστεί τη στεριά».
Έτσι, δεκάδες χιλιάδες τουρίστες και παραθεριστές αντιμετωπίζουν τα τελευταία χρόνια τις τριτοκοσμικές συνθήκες που επικρατούν στο συγκεκριμένο πορθμείο. Ξεκινώντας από αυτούς που έρχονται με το ΚΤΕΛ και οι οποίοι πρέπει να αποβιβαστούν 250 μέτρα μακριά από το πλοίο, αφού το λεωφορείο δεν μπορεί να προσεγγίσει την «πλατεία» μπροστά από την αποβάθρα, λόγω των δεκάδων παράνομων παρκαρισμένων αυτοκινήτων. Οι επιβάτες
των ΚΤΕΛ οφείλουν να περπατήσουν πάνω σε έναν παραλιακό δρόμο μερικών δεκάδων μέτρων που έχει διαλυθεί αφού έχει φαγωθεί από τους καιρούς και τα κύματα. Κανείς αρμόδιος δεν αναλαμβάνει την επιδιόρθωσή του. Η περιοχή ανήκει στο Δήμο Ερμιονίδας και κατ’ επέκταση στην Αντιπεριφέρεια Πελοποννήσου. Πέρσι είχαμε ρωτήσει στέλεχος της δημοτικής αρχής αν θα αναλάβουν να επισκευάσουν τον δρόμο και λάβαμε θετική απάντηση (σε συνεργασία με τον ιδιοκτήτη ή τον εκμισθωτή του ξενοδοχείου που βρίσκεται ακριβώς μπροστά στο δρόμο). Το ξενοδοχείο δεν λειτούργησε. Ο δρόμος δεν φτιάχτηκε και οι αρμόδιες αρχές αγρόν ηγόρασαν.
Δεν ταλαιπωρούνται όμως μόνο οι επιβάτες του ΚΤΕΛ. Κάθε Παρασκευή απόγευμα και κάθε Κυριακή βράδυ, στην Κόστα γίνεται το απόλυτο χάος. Τα αυτοκίνητα δεν χωρούν να περάσουν, κλείνουν τους δρόμους, οι πεζοί δεν μπορούν να προχωρήσουν με τις συρόμενες βαλίτσες. Η πολιτική των ιδιωτικών πάρκινγκ έχει ένα σημαντικό μερίδιο ευθύνης, καθώς, χρεώνουν ημερολογιακά. Για παράδειγμα αν κάποιος πρέπει να δίνει 10€ την ημέρα για πάρκινγκ και βάλει το αμάξι στις 8μμ το απόγευμα της μιας ημέρας και θέλει να το πάρει το πρωί στις 8μμ της επόμενης ημέρας, τότε θα πρέπει να πληρώσει 20€ για μόλις 12 ώρες. Συνέπεια της συγκεκριμένης τιμολογιακής πολιτικής είναι οι περισσότεροι οδηγοί να ψάχνουν να παρκάρουν έξω από τα πάρκινγκ. Εκτός αυτού όμως, στη συγκεκριμένη περιοχή δεν θα δει ποτέ κανένας ούτε αστυνομία, ούτε λιμεναρχείο. Ο καθένας κάνει ότι θέλει, όπου θέλει και δεν ελέγχεται από κανέναν.
Τη μεγαλύτερη ευθύνη για την περιοχή μπορεί να την έχει η Αντιπεριφέρεια Αργολίδας (όπως ισχυρίζεται ο Δήμαρχος Σπετσών), όμως οι ευθύνες διαχέονται και στον Δήμο Σπετσών και στον Δήμο Ερμιονίδας, που είναι και οι άμεσα ενδιαφερόμενοι.
Η Κόστα είναι ένα σημαντικό τουριστικό εργαλείο και θα πρέπει να αναβαθμιστεί. Να είναι αντάξια των δύο περιοχών που ενώνει. Της λεγόμενης «Ελληνικής Ριβιέρας» και της «αρχόντισσας του Σαρωνικού».