Σάββατο 15 Σεπτεμβρίου 2012

Φθινοπωριάζει με τέχνη στην Ύδρα


Της Ρίνας Λουμουσιώτη

Η  Ύδρα πάντα όμορφη,  μέσα   στα φθινοπωρινά της χρώματα, φιλοξενεί τρεις σημαντικούς καλλιτέχνες.

Στο Ιστορικό-Αρχείο Μουσείο Ύδρας 
 μέχρι τις 15 Οκτωβρίου 2012 
(Ώρες λειτουργίας: Καθημερινά: 9 π.μ. -4μ.μ. Απογεύματα:7.30-9.30 μ.μ.)
  Τον Υδραίο ζωγράφο Παναγιώτη Τέτση, έναν  από τους μεγαλύτερους Έλληνες σύγχρονους εικαστικούς.
Κεντρικό θέμα των έργων της έκθεσης αποτελούν η Ύδρα  και η Σίφνος. Στην έκθεση παρουσιάζονται 10 συνολικά ακουαρέλες και 6 ελαιογραφίες.


   Τη γνωστή  φωτογράφο Ευγενία Κουμαντάρου.
Οι 40 φωτογραφίες της  σε κάνουν να αναρωτιέσαι, αν είναι φωτογραφίες ή πίνακες ζωγραφικής και  σε ταξιδεύουν "Πέρα από το λευκό". Αφαιρετικές εικόνες από ξωκλήσια, μανουάλια και κεριά να τρεμοπαίζουν.



Στην Αίθουσα Τέχνης και Συναυλιών "Μελίνα Μερκούρη"   
(μέχρι τις 16 Σεπτεμβρίου 2012)
 Το  γνωστό φωτογράφο  Κώστα Βέργα.
Η έκθεση περιλαμβάνει μία επιλογή από πανέμορφες  φωτογραφίες του, με κοινή θεματική ενότητα την Ύδρα.


  Μια ευκαιρία για  απόδραση, τόσο κοντά μας.. 
 

"Χαμόγελο του παιδιού": Κωλυσιεργούν δικαστικά υποθέσεις βιασμών ανηλίκων

 Στο Ναύπλιο βρέθηκε χθες ο πρόεδρος του Χαμόγελου του παιδιού, Κώστας Γιαννόπουλος, για δικαστική υπόθεση βιασμού παιδιού και μάλιστα από τον πατέρα του.
Όπως ο ίδιος τόνισε : Είμαι σήμερα εδώ στα δικαστήρια του Ναυπλίου για να εκφράσω την διαμαρτυρία μου για την καθυστέρηση που υπάρχει στις δίκες τέτοιων υποθέσεων, δηλαδή βιασμών ανηλίκων και μάλιστα από συγγενικό πρόσωπο. Φανταστείτε τον ψυχικό κόσμο του παιδιού, δηλαδή να ταλαιπωρείτε τόσα χρόνια μέχρι να γίνει τελικά η υπόθεση, μάλιστα πολλές φορές το παιδί μετά από όλες αυτές τις πιέσεις, τα παρατάει και ο δράστης τελικά μένει ατιμώρητος!!!
 Έχω παράδειγμα παιδιού που μετά από τέσσερα χρόνια στα δικαστήρια τελικά, πήγε πίσω στην οικογένεια του, στον πατέρα που το βίαζε …και έγιναν τελικά δυστυχώς κι εραστές….. Πιστεύω πως τέτοιες υποθέσεις πρέπει να δικάζονται αμέσως για να γλιτώνει τελικά το παιδί την συνεχόμενη διαπόμπευση. 
Για την ιστορία η υπόθεση τελικά και σήμερα πήρε αναβολή από το εφετείο Ναυπλίου. 

Μια κάρτα για το Καστελόριζο

Από τον Καθηγητή του ΕΜΠ Ευριπίδη Μπίλη:

Για τους σοβαρότατους λόγους που αναφέρει κατωτέρω ο συνάδελφος Θεόδωρος Καρυώτης
  παρακαλείστε να στείλετε ταχυδρομικώς μία οποιαδήποτε κάρτα στο Καστελλόριζο, στη δ/νση: όχι μονό τώρα αλλά και Χριστούγεννα και Πάσχα. 
Δημαρχείο Μεγίστης ή Δημοτικό Σχολείο
Μεγίστη , 851 11 Καστελόριζο
Δωδεκάνησα
Ελλάδα

Καλούνται επίσης οι Ομογενείς και οι φοιτητές μας να στείλουν κάρτα από όλες τις γωνιές του πλανήτη:




Megisti Municipality or Elementary School  Megisti , 851 11,  Kastelorizo , Dodekanisa , GREECE.    Παρακαλείστε να διαβάσετε το πιο κάτω κείμενο του Καθηγητή Καρυώτη για να αντιληφθείτε τη σημασία της αποστολής.

Στόχος, να κατακλυσθεί το Ελληνικό Καστελλόριζο με κάρτες  από όλον τον απανταχού του κόσμου Ελληνισμό.
Ευριπίδης Μπίλλης, Τ. Επίκουρος Καθηγητής ΕΜΠ
«ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ ΠΑΝΤΟΥ.  ΒΟΗΘΗΣΤΕ !!! ΓΙΑΤΙ ΕΧΟΥΜΕ ΜΠΛΕΞΕΙ ΑΣΧΗΜΑ ΕΛΛΗΝΕΣ...... ΠΑΡΑΚΑΛΩ, ΚΑΝΤΕ ΤΟ

Συνέντευξη του πρώτου Ευρωπαίου δάσκαλου με σύνδρομο Down

Ο 34χρονος Ισπανός Πάμπλο Πινέδα είναι ο πρώτος στην Ευρώπη πτυχιούχος πανεπιστημίου που έχει σύνδρομο Down. Χρειάζεται να περάσει ακόμη τέσσερις εξετάσεις, για να πραγματοποιήσει το όνειρό του: να γίνει δάσκαλος. Αυτό δεν είναι τόσο ασυνήθιστο: στην Ισπανία το 85% των παιδιών με σύνδρομο Down πηγαίνουν στο κανονικό σχολείο. Η WELT ON LINE μίλησε με τον Πινέδα για τη μάθηση, την "καθυστέρηση" και για τα υπερπροστρατευμένα παιδιά.
Ο Πάμπλο Πινέδα τελείωσε τις σπουδές του παιδαγωγού και αυτό το Μάρτη έκανε την πρακτική εξάσκηση στην Κόρδοβα. Ο Πινέδα αυτήν την εποχή προετοιμάζεται για τις εξετάσεις για την άδεια άσκησης επαγγέλματος και του μένουν μόνο τέσσερις εξετάσεις για να τελειώσει τις σπουδές του στην ψυχολογία και παιδαγωγικά. Στο φεστιβάλ κινηματογράφου της Μάλαγκα στα τέλη Απρίλη προβλήθηκε η ταινία «Και εγώ επίσης» που είναι εμπνευσμένη από τη ζωή του Πινέδα και στην οποία ο ίδιος κρατά τον βασικό ρόλο: Ζωή, Αγάπη, Λύπη και Χαρά κατά τη διάρκεια των σπουδών. Με τον Πινέδα μίλησε ο Jan Marot.
WELT ONLINE: Πώς βιώσατε προσωπικά το σύνδρομο ντάουν;
Πάμπλο Πινέδα: Δεν ήταν οι γονείς μου που μου το είπαν. Ήταν ο δάσκαλός μου. Ήμουν περίπου εφτά χρονών, όταν με ρώτησε αν

Παρασκευή 14 Σεπτεμβρίου 2012

Μόνο Σταύρο με λένε..

                     

Χρόνια πολλά στους Σταύρους και στις Σταυρούλες!

Δεν χρείαζεται απολογία για κάτι το σωστό

Του Βασίλη Γκάτσου
…..Μια φορά και μοναδική είπαμε να πιστέψουμε στα λόγια σου που τελικά αποδείχθηκαν αερολογίες, σαν και αυτές που συνεχίζεις να λες και σήμερα σαν Δημοτικός Σύμβουλος και ψηφίσαμε θετικά σε εισήγησή σου και αυτό γιατί αφορούσε την διαχείριση των απορριμμάτων…..

Μα οι αποφάσεις που ψηφίσατε δεν περιέχουν ψέματα. Ψηφίσατε την παύση λειτουργίας των ΧΑΔΑ του Δήμου Κρανιδίου, ώστε να είσαστε σε πλήρη συμμόρφωση με τη σχετική οδηγία της Ευρωπαϊκής Κοινότητας και είναι πολύ φυσικό που ψηφίσατε υπέρ της εγκατάστασης δεματοποίησης, γιατί ήταν η μόνη διέξοδος για τα σκουπίδια του Δήμου σας.
Και πολύ καλά κάνατε. Ουδείς σας παρέσυρε, ουδείς σας κορόιδεψε, ουδείς σας εξαπάτησε. Προς το συμφέρον του τόπου σας ενεργήσατε.
Η άλλη επιλογή σας ήταν να αρνηθείτε το κλείσιμο των χωματερών του Δήμου σας, οπότε, και κατά συνέπεια, να αρνηθείτε και την εγκατάσταση του δεματοποιητή. Ήταν αυτό λύση; Τι θα λέγατε στο 80% των κατοίκων του Δήμου Κρανιδίου;
Η Περιφέρεια και ο ΦοΔΣΑ έχουν την πλήρη ευθύνη του σχεδιασμού και λειτουργίας της εγκατάστασης του δεματοποιητή και την πλήρη ευθύνη για τον σχεδιασμό της διάθεσης των δεμάτων αυτής της εγκατάστασης. Φυσικά και της σημερινής κατάστασης, γιατί, ας πούμε, ότι κλείνει αυτή η εγκατάσταση. Πού θα πάει ο Δήμος Ερμιονίδας τα σκουπίδια του;
Αν όμως είχατε συμβούλους, αν είχατε γνώση και διορατικότητα να προβλέψετε ότι τα πράγματα θα φτάνανε εκεί που φτάσανε, τότε θα αντιπροτείνατε μία πραγματικά άλλη λύση δημοτική, δηλαδή με την πλήρη ευθύνη του Δήμου Κρανιδίου. Και για την εποχή εκείνη ήταν η δημιουργία δημοτικού ΧΥΤΑ, ή ανακύκλωση και

14 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ, ΗΜΕΡΑ ΜΝΗΜΗΣ ΤΗΣ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗΣ ΤΡΑΓΩΔΙΑΣ.

14   ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ,   ΗΜΕΡΑ   ΜΝΗΜΗΣ   ΤΗΣ   ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗΣ   ΤΡΑΓΩΔΙΑΣ.
 
Ειναι  η   ημερα,  που   θυμομαστε,    τη  Σμυρνη  στις  φλογες, το  μαρτυριο  του   Χρυσοστομου  και  την  εξαθλιωμενη  προσφυγια.
 
Ο  Σταματης  Σπανουδακης,  με  την  εξαισια  μουσικη  του  και   τα   υπεροχα  οπτικα "εφφε", μας  μεταφερει  στις  φοβερες  εκεινες  στιγμες  της  φρικης  και   του  ξεριζωμου και  αγγιζει  την  ψυχη  μας,  με  την  θυμηση  των  αλησμονητων  πατριδων.
 
Δειτε  το  και  θυμηθειτε  οτι, οι  λαοι  και  οι  κοινωνιες,  υπαρχουν  σε  συναρτηση   με  το  παρελθον, το  οποιο  χαρακτηριζει  το  παρον  και   χαρασει  το  μελλον.
 
                                                 Μαιρη   Φασιλη.
 
 Σημ.    Το  VIDEO,  δεν προβληθηκε στην εκδηλωση του Ερμιονικου Συνδεσμου, λογω τεχνικου προβληματος.
 
 
 
.

Κρυμμένη ομορφιά σε έναν τάφο του 3ου αιώνα μ.Χ. στην Κόρινθο

Ένας τάφος της Ρωμαϊκής εποχής με εξαιρετικές τοιχογραφίες και τα χρώματά τους ανέπαφα, που βρέθηκε τον περασμένο Ιανουάριο κατά τη διάρκεια εργασιών διάνοιξης στη νέα εθνική οδό Κορίνθου-Πατρών πρόκειται να μεταφερθεί «ολόσωμος» στον αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Κορίνθου προκειμένου να διασωθεί και να γίνει επισκέψιμος για το κοινό.
Κυρίως όμως απαιτείται η συντήρηση για τη διάσωσή του, όπως ανέφερε στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο ο διευθυντής Συντήρησης Αρχαίων και Νεωτέρων Μνημείων κ. Νίκος Μίνως.
Ο τάφος, που χρονολογήθηκε στον 3ο μ. Χ. αιώνα και έχει διαστάσεις 2,40 Χ 2,30 μ. είναι θαλαμοειδής και υπόγειος ενώ η σκεπή του σχημάτιζε καμάρα, η οποία όμως έχει καταρρεύσει - για τον λόγο αυτό έχει τοποθετηθεί ένα πρόχειρο στέγαστρο. Στο εσωτερικό του, υπήρχαν δύο λάρνακες εκ των οποίων η μία περιείχε γυναικεία ταφή, όπως αποδεικνύει το καταπληκτικό πορτρέτο μιας όμορφης νέας γυναίκας, που απεικονίζεται ξαπλωμένη σε κρεβάτι (τη λάρνακα).
Με ανοιχτόχρωμα μάτια, καστανοκόκκινα μαλλιά χτενισμένα ψηλά και σαρκώδη χείλη φέρει χρυσά (ζωγραφισμένα) σκουλαρίκια ενώ το σώμα της είναι καλυμμένο με κόκκινο κλινοσκέπασμα διακοσμημένο με κίτρινες, κυανές και λευκές ταινίες. Η τεχνοτροπία του έργου μάλιστα είναι ιδιαίτερη καθώς εντοπίζεται ανάμεσα στις αρχαίες τεχνικές και τα πορτρέτα Φαγιούμ. Η διακόσμηση όμως του τάφου δεν σταματά εκεί, αφού διάφορα μοτίβα στολίζουν το κάτω μέρος της λάρνακας, τους τοίχους περιτρέχουν γιρλάντες με ταινίες και φιόγκους ενώ ένα παγόνι κυριαρχεί στην μία πλευρά. Μέσα στον τάφο εξάλλου βρέθηκαν

Δελτίο τύπου Σ. Ε. Τ. Α. Σωματείο Εργαζομένων Τοπικής Αυτοδιοίκησης ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Οι μάσκες έπεσαν, η περιφερόμενη στα τηλεοπτικά παράθυρα “υποδειγματική διδασκαλία της υποκριτικής τέχνης”, από τους αιρετούς των Δήμων, αναδείχθηκε σε όλο της το μεγαλείο. “Αιδώς Αργείοι” το ιστορικό, “Αιδώς Αχρείοι” το σύγχρονο.
Ας φωνάζανε οι “αγωνιστές” Δήμαρχοι της Αργολίδας για τα δίκια τους και τα δίκια του λαού, κάποιος απ΄αυτούς μάλιστα μοίρασε και προσωπικό διάγγελμα στους υπηκόους του. Τους Δήμους δεν τολμήσανε να τους κλείσουν. Προφανώς δεν θα πρέπει να έχουν απορία για την ερμηνεία, στο μέλλον, της φράσης “τζάμπα μάγκες”.
Αντί να βγούν στις κινητοποιήσεις μαζί με τους εργαζόμενους, φρόντισαν γεμάτοι πανικό, για να προστατεύσουν την συγκυβέρνηση του ψεύδους, να μαντρώσουν τους εργαζόμενους μέσα στα γραφεία.
Αντί να μπούν μπροστά στους αγώνες της εξαντλημένης τοπικής κοινωνίας, επέλεξαν, εμμέσως πλην σαφώς, να στηρίξουν το “ξεπούλημα” των Κοινωνικών Δομών και Υπηρεσιών. Τάχα μου θα θιγόντουσαν οι ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες απ΄το αγωνιστικό κλείσιμο των Δήμων, αλλά δεν τρέχει τίποτα που αύριο θα “ξεπουληθούν” όλα.
Δεν σημαίνει τίποτα για τον εξαθλιωμένο Δημότη, το “ξεπούλημα” του Κ.Α.Π.Η., του Κ.Δ.Α.Π., του βρεφονηπιακού & παιδικού σταθμού, του βοήθεια στο σπίτι, της πολεοδομίας, της κοινωνικής πρόνοιας; Όποιος δεν έχει λεφτά λοιπόν, “ας ψοφήσει” και όποιος επιβιώσει “το κεφάλι μέσα”;
Γιατί δεν αποκαλύπτουν στην τοπική κοινωνία οτι θα πληρώνει για χρυσάφι τα σκουπίδια μετά το “ξεπούλημα”; Τις μελέτες των φορέων τις έχουν, δεν έχουν άγνοια, είναι οι μόνοι υπεύθυνοι.
Είναι αλήθεια ότι οι ανελαστικές δαπάνες (μισθοί) στις ανταποδοτικές υπηρεσίες από το Νεοέμβριο του 2011 μειώθηκαν περίπου κατά τουλάχιστον 35%; Αν ναι, γιατί “κλαίνε” ότι δεν “βγαίνει” το κόστος της καθαριότητας, αφού δεν μείωσαν τα ανταποδοτικά τέλη, ως “χρηστοί” διαχειριστές; Που είναι το ενδιαφέρον τους έστω και για τις ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες; Το τουλάχιστον τετραπλάσιο κόστος της πιθανής ιδιωτικοποίησης, ποιός θα το πληρώσει;
Είναι ξεκάθαρο ότι ο νέος εκβιασμός που προωθείται σε βάρος της κοινωνίας “για δήθεν αναγκαία νέα μέτρα” δεν πρέπει να περάσει.
Όλοι μαζί εργατουπάλληλοι, ελευθεροεπαγγελματίες και συνταξιούχοι, πρέπει άμεσα, ενωτικά, συντονισμένα και δυναμικά να δώσουμε τη δική μας ταξική απάντηση στην προσπάθεια της τρικομματικής συγκυβέρνησης και των “αβανταδόρων” της να ολοκληρώσουν τη συντριβή του συνόλου των δικαιωμάτων της κοινωνίας.
Όλοι μαζί ας μετατρέψουμε τους Δήμους μας σε κέντρα δημοκρατίας και αντίστασης όλων των κοινωνικών ομάδων, όλου του κυρίαρχου Λαού.
Από το Διοικητικό Συμβούλιο του Σ.Ε.Τ.Α.Α.

Πέμπτη 13 Σεπτεμβρίου 2012

Ο Ουρανός



Πρῶτα νὰ πιάσω τὰ χέρια σου
Νὰ ψηλαφίσω τὸ σφυγμό σου
Ὕστερα νὰ πᾶμε μαζὶ στὸ δάσος
Ν᾿ ἀγκαλιάσουμε τὰ μεγάλα δέντρα
Ποὺ στὸν κάθε κορμὸ ἔχουμε χαράξει
Ἐδῶ καὶ χρόνια τὰ ἱερὰ ὀνόματα
Νὰ τὰ συλλαβίσουμε μαζὶ
Νὰ τὰ μετρήσουμε ἕνα-ἕνα
Μὲ τὰ μάτια ψηλὰ στὸν οὐρανὸ σὰν προσευχή.

Τὸ δικό μας τὸ δάσος δὲν τὸ κρύβει ὁ οὐρανός.
Δὲν περνοῦν ἀπὸ δῶ ξυλοκόποι.

Μ. Αναγνωστάκης, Ποιήματα, Εκδ. Νεφέλη

ΝΑΥΠΛΙΟ ΠΛΑΤΕΙΑ ΤΡΙΩΝ ΝΑΥΑΡΧΩΝ "ΕΡΓΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΘΕΤΩΝ, ΤΡΑΓΟΥΔΟΠΟΙΩΝ"

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΔΗΜΟΣ ΝΑΥΠΛΙΕΩΝ     
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
« Έργα νεοελλήνων συνθετών, τραγουδοποιών »
Συναυλία με θέμα « έργα νεοελλήνων συνθετών, τραγουδοποιών» διοργανώνει η φιλαρμονική του Δ.Ο.Π.Π.Α.Τ .Ναυπλίου υπό τη διεύθυνση του αρχιμουσικού Θεοδόση Αντωνιάδη, την:
 Κυριακή 16 Σεπτεμβρίου 2012 και ώρα 20:30 στην πλατεία Τριών Ναυάρχων, μπροστά στο Δημαρχείο.
Η συναυλία είναι ένα αφιέρωμα στους
 έλληνες συνθέτες έντεχνου και λαϊκού τραγουδιού που έχουν αφήσει το στίγμα τους ανεξίτηλο στο χρόνο, όπως οι Μάνος Λοίζος, Κώστας Χατζής, Μάνος Χατζιδάκις, Βασίλης Τσιτσάνης, συνθέτες και τραγουδοποιοί με εξαιρετική μουσική γραφή και ξεχωριστό  μουσικό αισθητικό αποτέλεσμα..
Στόχος της εκδήλωσης είναι η ανάδειξη του έργου Νεοελλήνων συνθετών μέσα από τη μουσική των πνευστών και κρουστών οργάνων της μπάντας, καθώς και η αγωγή της ψυχής των θεατών –ακροατών.
 Η εκδήλωση απευθύνεται και στους μικρούς φίλους με σκοπό την καλλιέργεια τους μέσα από τον κόσμο της μουσικής που υπογράφουν μερικοί από τους πιο σημαντικούς συνθέτες του τόπου μας.
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ
Σε περίπτωση άσχημων καιρικών συνθηκών η συναυλία θα πραγματοποιηθεί στο Βουλευτικό
Ενημέρωση απο την Έλλη Βασιλάκη

Τάνια Τσανακλίδου: Ξερεις κατι, σκουπιδι;

Με ένα πολύ αιχμηρό tweet η Τάνια Τσανακλίδου παρενέβη στο θέμα που δημιουργήθηκε, μετά τα τουιταρίσματα του Μανώλη Καψή με βαρείς χαρακτηρισαμούς, κατά της Αλεξίου και της Γαλάνη. Η ερμηνεύτρια έστειλε σήμερα το δικό της μήνυμα στο δημοσιογράφο:Tweets 8m  tania tsanaklidou ‏@TTsanaklidou

"@manoliskapsis ξερεις κατι, σκουπιδι; Η λεξη τιμη σημαινει κι αλλα πραγματα, εκτος απο αυτα που πληρωνεσαι για τη βρωμικη δουλεια σου."

lifo 

Επιτέλους!

Ενημέρωση, αλλά νομίζω ελλιπής
Του Βασίλη Γκάτσου
Δύο σημαντικά έγγραφα έδωσε στη δημοσιότητα ο κύριος Σφυρής. Την απόφαση 147/2008 της συνεδρίασης του ΔΣ Δήμου Κρανιδίου στις 4/8/2008 και την απόφαση 222/2008 της συνεδρίασης του ΔΣ Δήμου Κρανιδίου στις 10/9/2008.
Δεν υπάρχει αμφιβολία λοιπόν καμιά ότι το κλείσιμο των ΧΑΔΑ Δήμου Κρανιδίου και η μεταφορά – παράδοση των απορριμμάτων στην εγκατάσταση δεματοποίησης του Σταυρού αποφασίστηκε ομόφωνα από την τότε συμπολίτευση και την αντιπολίτευση της οποίας αρχηγός τότε ήταν ο κύριος Λάμπρου Αναστάσιος, δεδομένου ότι ο κύριος Καμιζής είχε παραιτηθεί αμέσως μετά την ήττα του συνδυασμού του και δεν είχε θεσμικό λόγο την περίοδο αυτή. Και για αυτήν την περίοδο θεσμικό λόγο έχει ο κύριος Λάμπρου και όχι ο κύριος Καμιζής, πόσο δε μάλλον ο κύριος Κούστας.
Οι φόβοι και αντιρρήσεις που καταγράφονται στα πρακτικά είναι ήσσονος σημασίας μπροστά στην ομόφωνη απόφαση. Φάνηκε καλό τόσο στη συμπολίτευση όσο και στην αντιπολίτευση και αποφάσισαν ομοφώνως, όπως μπορεί να συμβεί σε κάθε δημοκρατία, εκφράζοντας και το κοινόν αίσθημα. Τι το μεπτόν;

Ορισμένες παρατηρήσεις:
Από τα δύο αυτά έγγραφα φαίνεται ότι κανένας δεν είχε ειδικές γνώσεις, ώστε με νομικά, περιβαλλοντικά και τεχνοκρατικά κριτήρια να εκφράσει σαφή γνώμη για την νέα αυτή εγκατάσταση δεματοποίησης που είναι έργο της Νομαρχίας – Περιφέρειας. Μάλιστα φαίνεται ότι καμιά πλευρά δεν είχε στο πλευρό της κάποιον ειδικό σύμβουλο. Γι’ αυτό και εκφράστηκαν φοβίες και ανησυχίες όχι τεκμηριωμένες και αυτό είναι πολύ πολύ φυσικό σε έναν μικρό δήμο.
Και οι εκλογές γι’ αυτό γίνονται. Αν αυτές οι ομόφωνες αποφάσεις με το πέρασμα του χρόνου αποδειχθούν ως επιζήμιες για τον τόπο, οι συνδυασμοί που κατεβαίνουν στις επόμενες εκλογές προτείνουν στο προεκλογικό τους πρόγραμμα νέα λύση.
Τα δύο αυτά έγγραφα επιβεβαιώνουν τη γενική εντύπωση που έχουμε όλοι μας, ότι το σύνολο της Ερμιονίδας δεν είχε αντίρρηση για αυτήν τη λύση, ακόμη και τα Δίδυμα που εξέφρασαν μόνον απλούς φόβους και ανησυχίες.

Μερικές ενστάσεις – απορίες:
1.    Γιατί αυτές τις αποφάσεις δεν τις είχε δώσει στη δημοσιότητα προ πολλού ο κύριος Σφυρής και γιατί το ίδιο δεν είχε κάνει ο κύριος Καμιζής ο οποίος ως Δήμαρχος τις είχε όποτε ήθελε στο γραφείο του; Ή ο κύριος Λάμπρου που τις είχε υπογράψει; Γιατί δεν δόθηκαν ποτέ ως πληροφόρηση των δημοτών από τα μπλογκ των παρατάξεων και κυρίως επισήμως από το site του Δήμου Ερμιονίδας;
2.    Γιατί όλοι οι περί τον Δήμο έδιναν την εντύπωση ότι

Κι όμως ...

... είναι με μολύβι!

πρόταση: ΕΛΛΗ ΒΑΣΙΛΑΚΗ
Το ασπρόμαυρο έχει την τιμητική του. 
Τα έργα ανήκουν στη συλλογή "γάτες" του Paul Lung ο οποίος συνηθίζει να ζωγραφίζει με μολύβι.

Τετάρτη 12 Σεπτεμβρίου 2012

Αλήθειες στους τοίχους


Εκεί που οι Δήμοι έχουν μυαλό

Στον δικό μας Δήμο το μυαλό στην κοκοροσκουπιδομαχία

Του Βασίλη Γκάτσου
Η Ερμιονίδα έχει μνημειακές ελιές. Σας τις ξαναγράφω:
1. Η μεγάλη ελιά στο μοναστηριακό κτήμα στην Πικροδάφνη (έχω δώσει φωτογραφίες). Υπέροχη και μοναδική μνημειακή ελιά.
2. Η μεγάλη των Φούρνων που όμως τώρα βρίσκεται στο νησάκι της Κοιλάδας! Υπέροχη ελιά (έχω δώσει φωτογραφία έχω κι άλλες). Είναι η μοναδική μνημειακή ελιά του κόσμου που περπάτησε (και μάλιστα στα κύματα) και μετανάστευσε χωρίς τη θέλησή της. Την έδωσε σκλάβα ο ιδιοκτήτης της. Θα την ελευθερώσει ο Δήμαρχός μας;;; Ή ο επόμενος; Υπήρχε δίπλα της και η αδελφή μνημειακή ελιά, υπέροχη κι αυτή, που όμως έγινε κούτσουρα για το τζάκι. Ευτυχώς διέσωσα τη μνήμη της στο βιβλίο μου, ατυχώς όχι τη φωτογραφία της και λυπάμαι πολύ.
3. Η μεγάλη ελιά στην Κουβέρτα Ερμιόνης (έχω φωτογραφία της) με τον υπέροχο, μοναδικό, συμπαγή πανύψηλο κορμό της.
4. Τουλάχιστον άλλες 6 μνημειακές ελιές στην Ερμιονίδα που εντόπισα πριν χρόνια χωρίς βέβαια να ερευνήσω όλες τις περιοχές σπιθαμή προς σπιθαμή, ο εστί μεθερμηνευόμενον: Υπάρχουν πιθανότατα και άλλες.
5. Ο μνημειακός υπέροχος ελαιώνας της μονής Αγίων Αναργύρων.
Προσέξτε πώς έχουν αναδείξει οι Κρητικοί τη μνημειακή ελιά των Βουβών. Και δημιούργησαν και Μεσογειακό Κέντρο Μελέτης  Μνημειακών Ελαιοδέντρων!
Ευκαιρία είναι, έμπνευση υπάρχει. Ας φτιάξουμε τουλάχιστον ένα Πανελλαδικό Κέντρο Μελέτης Μνημειακών Φοντανοποιήσεων Σκουπιδιών στον Σταυρό. Έτσι για να μη νομίζουν μερικοί ότι είμαστε πίσω κι απ’ τις λάσπες.

Μνημειακή Ελιά Βουβών

Το Μουσείο Ελιάς Βουβών έχει το μεγάλο προνόμιο να βρίσκεται δίπλα στο Μνημειακό δένδρο της Ελιάς των Βουβών, το αρχαιότερο δένδρο ελιάς στον κόσμο, το οποίο επισκέπτονται σήμερα 20.000 περίπου άτομα ετησίως, από όλο τον πλανήτη, με προοπτική ραγδαίας αύξησης των επισκεπτών. Είναι  κηρυγμένο με την 603/17-2-1997 απόφαση του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας Κρήτης «σαν διατηρητέο μνημείο της φύσης, λόγω του ιδιαίτερου αισθητικού, οικολογικού και ιστορικού ενδιαφέροντός του».
Στην περιοχή του Δήμου μας, εκτός από την Μνημειακή Ελιά Βουβών, βρίσκονται ακόμη τουλάχιστον άλλα δέκα (10) μνημειακά ελαιόδενδρα, δηλαδή όσα όλα μαζί στην υπόλοιπη Κρήτη, τα οποία μαρτυρούν τη μεγάλη σχέση των κατοίκων της περιοχής με την ελιά,  από τα βάθη της μακρινής αρχαιότητας.
Για όλους τους παραπάνω λόγους, το Δημοτικό μας Συμβούλιο, έχοντας πλήρη  επίγνωση της ευθύνης την οποία έχει, λόγω της σπουδαίας αυτής  κληρονομιάς, αποφάσισε  να επεκτείνει το παρόν μουσείο και να το αναβαθμίσει, με την μελλοντική μετατροπή του σε Μουσείο Ελιάς και Μεσογειακό Κέντρο Μελέτης  Μνημειακών

Περιφέρεια Πελοποννήσου:Υπογραφή πρωτοκόλλου συνεργασίας με αμερικάνικη εταιρεία για τη διαχείριση της λυμματολάσπης και των αποβλήτων των ελαιουργείων

ppe 
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται, για την Περιφέρεια Πελοποννήσου, δήλωσε ο Περιφερειάρχης κ. Πέτρος Τατούλης κατά την υπογραφή πρωτοκόλλου συνεργασίας με αμερικάνικη εταιρεία για τη διαχείριση της λυμματολάσπης και των αποβλήτων των ελαιουργείων, με σκοπό την παραγωγή καυσίμου.
Οι εκπρόσωποι της εταιρείας δήλωσαν ότι η Περιφέρεια Πελοποννήσου αποτελεί ελκυστικό προορισμό για επενδύσεις, καθώς έχει επιτύχει να δημιουργήσει ένα ασφαλές επενδυτικό περιβάλλον και έχει σαφή πολιτική βούληση για εφαρμογή προτάσεων και κοινών δράσεων. 
Αξίζει να σημειωθεί ότι στην παρουσίαση, εκτός της ηγεσίας της Περιφέρειας και των επενδυτών, παρευρέθηκαν και εκπρόσωποι του Invest in Greece, οι οποίοι ανέλυσαν τις δυνατότητες για επενδύσεις.
Καινοτομία με ιδιαίτερα πλεονεκτήματα και προνόμια και θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας
«Η πρωτοποριακή αυτή πρόταση, όχι μόνο για την Ελλάδα, αλλά και για την Ευρώπη, αποτελεί καινοτομία με ιδιαίτερα πλεονεκτήματα και προνόμια και θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας, γεγονός πολύ σημαντικό αυτή τη δεδομένη στιγμή» τόνισε ο Περιφερειάρχης.
Αναφερόμενος στις πολιτικές που έχει ήδη εφαρμόσει η