Πέμπτη 18 Απριλίου 2013

Η τουριστική ανάπτυξη της Ερμιόνης και της Ερμιονίδας κ.α. με την αρμονική συνύπαρξη των γειτόνων μας Υδραίων και των άλλων νήσων του Σαρωνικού.



Γράφει ο Ιωσήφ Γανώσης 

Στην σημερινή περίοδο της κρίσης, που όπως πάντα τίθενται σε αμφισβήτηση και η κοινωνία μας  αναζητά τα αίτια ώστε με γνώμονα τα λάθη του παρελθόντος  να ανοίξει ο δρόμος για μια νέα εποχή, πάντα ελλοχεύει ο κίνδυνος του λαϊκισμού και του αποπροσανατολισμού.
Κάθε λογής «Κασάνδρες» διασπέρνωντας σε «χωματερές Ιδεών» (blogs) Φιλιππικούς, δημαγωγούν, αυτοσαρκάζονται, κατακρίνουν και διχάζουν την κοινωνία μας.
Όσο ο καθένας  μας προσπαθεί να περιοριστεί στα προβλήματά του, να αυτοσυγκρατηθεί και να επανασυντάξει τις δυνάμεις του μέσα από τα διδάγματα που προέκυψαν από τις καταστάσεις που μας οδήγησαν στο σημερινό κατήφορο, τόσο «αυτές» θεωρούν ότι οι απόψεις τους, οι ιδέες τους και τα πορίσματά τους έχουν μεγάλο κοινωνικό ενδιαφέρον.
Δεν αντιλαμβάνονται ότι ο καθένας μας έχει τη δική του «ιστορία και παρελθόν» και όλοι μας κρινόμαστε από τα έργα μας και τη συμπεριφορά μας σε θέματα συνεργασίας, συμμετοχής στο εργασιακό – κοινωνικό – ταξικό μετερίζι του.

Δημαγωγούν και χλευάζουν, επί παντός επιστητού. Τα γνωρίζουν όλα! - Για τον πολιτισμό, για την τοπική παραγωγική φυσιογνωμία, για την Τ. Αυτοδιοίκηση, για τις καλλιέργειες, για τις τουριστικές μαρίνες, για την απασχόληση και τον τουρισμό, για τους επαγγελματίες και στο τέλος επειδή δεν μπορούν να ξεφύγουν από τον προσωπικό τους χαρακτήρα, χλευάζουν, ειρωνεύονται την
κοινωνία και την πατρίδα τους, αποκαλώντας την «ΕΡΜΙΟΝΙΔΙΣΤΑΝ»!!
Θεωρούν, ότι οι ιθαγενείς του «Ερμιονιδιστάν» πρέπει να προσφέρουν «Γη και ύδωρ» στους δημάρχους της Αττικής για την προσωρινή εξυπηρέτησή τους στη λύση του προβλήματος των απορριμμάτων μας. Λες και ένα μεγάλο μέρος των απορριμμάτων, δεν προέρχονται από τις χιλιάδες εξοχικές κατοικίες που στο 90% είναι δημοτών του Νομού Αττικής. Λες και τα απορρίμματα του δήμου μας, δεν προέρχονται από τα προϊόντα των βιομηχανιών και βιοτεχνιών καθώς και εμπορικών εταιριών που στην πλειονότητά τους έχουν έδρα την Αττική. Ότι η σημερινή κατάσταση της διαχείρισης δεν προέρχεται από την ανικανότητα σχεδιασμού της κεντρικής κυβέρνησης που στην πλειοψηφία εκλέγεται από την Α΄και Β΄ Περιφέρεια    Αττικής και κατά συνέπεια έχουν ειδικούς λόγους οι κυβερνώντες μας να δείχνουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον  στο λαό του κέντρου της χώρας...
Κατακρίνουν τη δημοτική αρχή αυτές οι «Κασάνδρες» γιατί στηρίζει συμφέροντα συγκεκριμένων παραγωγικών τάξεων της Ερμιόνης και της Ερμιονίδας. Μα για τα συμφέροντα των πολιτών της και των παραγωγικών τάξεων της Ερμιονίδας δεν εκλέχθηκε;;

Αναλύουν, διατυπώνουν, προτείνουν, τρόπους ανάπτυξης της τουριστικής οικονομίας, όταν δεν έχουν καμία τουριστική ενασχόληση αλλά και επειδή «η κοινωνία μας είναι μικρή», η αγορά, να μη γνωρίζει το «χρώμα του χρήματός τους»

Φλυαρούν ακατάπαυστα, εκνευρίζουν και διχάζουν την κοινωνία μας όπως στην υπόθεση «ΜΕΤΟΧΙ». Βγάζουν εύκολα συμπεράσματα και αποπροσανατολίζουν τους πολίτες, αλλά δημιουργούνται και ερωτήματα εφόσον αρθρογραφούν εκ του μακρόθεν... Ποιοι τους πληροφορούν ότι η δημοτική αρχή και οι επαγγελματίες της Ερμιόνης με συγκεκριμένα επαγγελματικά συμφέροντα είναι ενάντια στην τουριστική ανάπτυξη της Ύδρας και στον αποκλεισμό της υδραϊκής κοινωνίας;;
Ο δήμαρχος, η δημοτική αρχή και οι επαγγελματίες δεν μάχονται ενάντια στην υπόθεση «ΜΕΤΟΧΙ» και στην ΎδραΜάχονται και αγωνιούν και φροντίζουν για την καλύτερη και  μεγαλύτερη συνεργασία στην ευρύτερη περιοχή του Σαρωνικού με μεγάλα έργα ανάπτυξης  όπως – αεροδρόμιο, τούνελ, ύδρευση, διαχείριση απορριμμάτων, παραγωγική και τουριστική φυσιογνωμία, πολιτιστική ταυτότητα της περιοχής κ.α. Μάχονται και αγωνιούν για την αναβάθμιση του λιμένα της Ερμιόνης (άλλοτε επίνειο της Ερμιονίδας) που σήμερα έχει υποβαθμιστεί και κινδυνεύει να γίνει «ανάμνηση παλιά» με τις μακροχρόνιες πολιτικές επιλογές αυτών των κυρίων... Επιλογές που κατάντησαν το «κεφαλόσκαλο του Σαρωνικού» σε μαντράκι... Διότι το λιμάνι της Ερμιόνης χωρίς τον απαιτούμενο αριθμό επιβατών από και προς Ύδρα δεν θα έχει κανένα λόγο επιβατηγού δρομολογίου. Και φυσικά θα είναι μοιραίο το αποτέλεσμα χωρίς επιβατικό κοινό ντόπιων και ξένων επιβατών – επισκεπτών. Ενδεχομένως δε, ο Ερμιονίτης  επιβάτης να έχει σημείο πρόσβασης από και προς τον Πειραιά το «λιμάνι Μετοχίου» Η Δημοτική αρχή Ερμιονίδας που κατάργησε τα συμβατικά πλοία του Σαρωνικού για τα νησιά και έπρεπε να ενδιαφερθεί να εντείνει τις ενέργειες της για την αποκατάσταση του προβλήματος που δημιουργήθηκε ή, η Νομαρχία Αττικής, οι βουλευτές και οι πολιτευτές  της περιφέρειας αυτής που σήμερα το μόνο που κάνουν είναι όψιμα να λεονταρίζουν;;....
Η Δημοτική αρχή της Ερμιονίδας  και οι επαγγελματίες της Ερμιόνης εμπόδισαν τη μεγάλη τουριστική επένδυση στο νησί της Ύδρας από τον  «Mr Virgn” ή οι πολίτες της Ύδρας;;;
Η Δημοτική αρχή της Ερμιονίδας εμπόδισε την κατασκευή του μεγαλύτερου λιμανιού στην Ύδρα για την  εξυπηρέτηση δεκάδων τουριστικών σκαφών;;
Οι επαγγελματίες και οι επιχειρηματίες της; Ερμιονίδας με τις χιλιάδες κλίνες τους τροφοδοτούν με το 100% των πελατών τους τα νησιά της Ύδρας και Σπετσών, που αυτή τη δυνατότητα δεν έχουν τα νησιά μας πέριξ της Ερμιονίδας. Και αυτό φυσικά, ταιριάζει με τη λαϊκή ρήση «το ένα χέρι νίβει τα άλλο και τα δυό το πρόσωπο»
Το συμφέρον της Ύδρας είναι η άμεση αναβάθμιση των δρομολογίων προς και από Πειραιά και εδώ μπορεί να αποδείξει  με την πράξη η Νομαρχία Αττικής τη δυναμική της, με τις απαιτούμενες επιδοτήσεις και όχι τις δήθεν απειλές... και δεύτερον η αναβάθμιση του λιμένα της Ερμιόνης. Διότι η πόλης μας όπως κάθε αστική περιοχή παρέχει τη δυνατότητα άμεσης σύνδεση με μέσα   σύνδεσης με μέσα μαζικής μεταφοράς (ΚΤΕΛ), ΤΑΞΙ, ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα, χώρους φιλοξενίας και εστίασης, ελεύθερους χώρους παρκινγκ αυτοκινήτων, αγορά και ασφάλεια για προνομιούχους και μη προνομιούχους πολίτες. Δεν έχουν όλοι οι φίλοι μας Υδραίοι από ένα και δύο αυτοκίνητα, που πρέπει να τα φυλάσσουν στα ιδιωτικά  παρκινγκ  με τα αντίστοιχα κόμιστρα χωρίς καμία άλλη επιλογή.
Όπως κάθε πολίτης αλλά και κάθε θεσμική  αρχή πρέπει να ζητάει τη νομιμότητα και να τη στηρίζει, έτσι και στο συγκεκριμένο θέμα δεν θα υπήρχε κανένας λόγος  ή αίτια αντιπαράθεσης. Δυστυχώς, στην περίπτωσή μας δε συμβαίνει κάτι τέτοιο... Δεν μπορεί του Δημόσιο να λειτουργεί σε παραβατικό θεσμικό πλαίσιο και να ζητά από τους πολίτες  τη νομιμότητα. Τότε ας φτιάχνει ο κάθε μεγαλοιδιοκτήτης από ένα λιμάνι στην κάθε παραλία  έμπροσθεν της ιδιοκτησίας του!!! Τότε ας  καταργηθεί η Λιμενική αρχή και η αστυνόμευση που υποχρεούται να κάνει στα δρομολόγια των επιβατηγών πλοίων ‘η ας φτιάξουμε στην εποχή του «Μεγάλου Δημόσιου Τομέα» και ένα λιμεναρχείο σε κάθε βραχονησίδα και κάβο... Και αν θέλουμε να κατασκευάσουμε  λιμάνια  όπου η κάθε κοινωνική ομάδα επιθυμεί « με χρήματα που μας περισσεύουν σήμερα...» ας ξεκινήσουμε να φτιάξουμε σε όλους τους οικισμούς στο ακρογιάλι της Θερμησίας   μέχρι τη Δάρντιζα. Αιτιολογίες και αερολογίες όσες θέλετε μπορείτε να ακούσετε...
Οι κοινωνίες της Ύδρας και της Ερμιονίδας καθώς και των γύρω περιοχών είναι βέβαιο ότι μπορούν να συνεργαστούν  στα πλαίσια μιας αρμονικής συνύπαρξης.
Προβλήτα 100 μ και πλέον στο λιμάνι της Ερμιόνης είναι εξ ολοκλήρου στην διάθεση της διακίνησης των εμπορευμάτων της  Ύδρας και μάλιστα χωρίς κανένα Λιμενικό Τέλος προς το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο εδώ και 20 χρόνια.  Ως εκ τούτου  απόψή μου είναι, κανείς δεν  έχει το δικαίωμα με ελαφρότητα σκέψης να δημαγωγεί , να αποπροσανατολίζει και να διχάζει τις κοινωνίες, γιατί στο τέλος παίζει το παιχνίδι αυτών που έχουν ιδιαίτερο επιχειρηματικό σκοπό με την  επιλογή στο συγκεκριμένο και μόνο σ’ αυτό   το σημείο κατασκευής λιμένα...
-----------------------------------------------------------------------
Φώτο - επιμέλεια παρουσίασης 
ΣΤΑΜ.  ΔΑΜ.
πηγή:stamdamd