Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2014

Η διαμαρτυρία του "Εμπορικού Συλλόγου Ερμιόνης" για το Μετόχι


 Μας  ζήτησαν  αναγνώστες μας, να αναρτήσουμε ξανά την διαμαρτυρία του "Εμπορικού Συλλόγου Ερμιόνης" για την παράνομη προβλήτα στο Μετόχι και να θυμίσουμε πως την ακολουθούν 310 υπογραφές Ερμιονιτών .
Επίσης  μας  ζήτησαν  να ενημερώσουμε   οποιονδήποτε προσπαθεί να μειώσει την νοημοσύνη μας,  πως   τους νεκρούς και τους αρρώστους  δεν τους  χρησιμοποιούμε σαν πρόσχημα,  τους σεβόμαστε.

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΤΑ ΣΤΟ ΜΕΤΟΧΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΕΡΜΙΟΝΗΣ 

Ερμιόνη 22 Απριλίου 2013 

Από τον Εμπορικό και Επαγγελματικό   Σύλλογο Ερμιόνης 

Προς τον κο Κωστή Μουσουρούλη  Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου                                                                     Κοινοποίηση:


                           Κο  Καμιζή Δήμαρχο Ερμιονίδος.

                      Κο Κρητσωτάκη Πρόεδρο Τοπικού Διαμερίσματος Ερμιόνης.

                           Κο Κοτρώνη Δήμαρχο Ύδρας.


Επιστολή διαμαρτυρίας για την παράνομη λειτουργία  του  προβλήτα  στο Μετόχι


Σύντομο  ιστορικό
Ο προβλήτας στο Μετόχι λειτουργεί   και εξυπηρετεί  εδώ και  χρόνια τις ανάγκες της Ύδρας, με   άδεια   που εκδόθηκε  στις 27-8-1999  από το Υπουργείο  Οικονομικών,  για  πρόσδεση ΜΟΝΟ  υδροφόρου πλοίου για τη μεταφορά    νερού  στην  Ύδρα.

Από το 1995 ήδη  χρησιμοποιούν   αυτόν τον προβλήτα , εκτός όλης της  υπόλοιπης παράλιας  ζώνης στην στεριά – Πηγάδια,  PORTO HYDRA,  HYDRA BEACH, Ερμιόνη-  θαλάσσια ταξί με αφετηρία την Ύδρα.
Το Αύγουστο του 2009 ΑΥΘΑΙΡΕΤΑ   ξεκίνησε μια δρομολογιακή γραμμή με πλοίο 16 θέσεων  της εταιρείας ΥΔΡΑ ΛΑΙΝΣ Ν.Ε.
Το 2010 η ίδια εταιρεία έβαλε  και ένα  μεγαλύτερο πλοίο 50 θέσεων στη γραμμή, μεταφέροντας με τα δυο αυτά πλοία  παράνομα τους επισκέπτες της Ύδρας.
Σ αυτή λοιπόν την αδειοδοτούμενη μόνο για υδροφόρα πρόσβαση, άρχισε να στήνεται  μια «επιχείρηση» από ιδιώτες,  με την κατασκευή parking κλπ,  σε μια   περιοχή των   11.000 περίπου
στρεμμάτων που δεν είναι δημόσιος χώρος και  ανήκει στην εκκλησία.

Οι ιδιοκτήτες των θαλασσίων ταξί της Ύδρας, που παραγκωνίστηκαν αφού το πλοίο προσέφερε καλύτερες τιμές και προηγείτο πάντα στο να πιάσει στον προβλήτα, κατήγγειλαν στις αρμόδιες υπηρεσίες ότι η γραμμή αυτή είναι παράνομη .

Ότι η  γραμμή ξεκίνησε και συνεχίζει να λειτουργεί χωρίς το Μετόχι να έχει την παραμικρή υποδομή λιμανιού, χωρίς να  αποτελεί χερσαία ζώνη λιμένος, χωρίς να υπάρχει φυλάκιο της αρμόδιας Λιμενικής αρχής με συνέπεια την έλλειψη παντελώς  αστυνόμευσης και επιτήρησης.

Τι  ορίζει ο νόμος και το Σύνταγμα της Ελλάδος για άδεια δρομολογιακής  γραμμής.

 Κατά την διάταξη του άρθρου 170 παρ. 1 περίπτ. α` εδ. 4 του Κ.Ι.Ν.Δ. δεν επιτρέπεται η υπαγωγή  πλοίου στην  ειδική κατηγορία τοπικής δρομολογιακής γραμμής, αφού αυτή ορίζει ως ελάχιστη μιλιομετρική απόσταση αυτή των τριών (3) κατ’ ανώτατο όριο μιλίων, μεταξύ  σημείων των ακτών της Ηπειρωτικής Ελλάδος και των απέναντι νήσων.

Η απόσταση Μετόχι-Ύδρα είναι 4,1 μίλια.

Σ αυτή λοιπόν τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή των καταγγελιών από τους ιδιοκτήτες των ταξί της Ύδρας,  ο κος Κοτρώνης δήμαρχος της Ύδρας,  ζητά  από το Δήμο Ερμιονίδας στον οποίο υπάγεται ο χώρος , να νομιμοποιήσει τον προβλήτα και να τον προεκτείνει.

Το βασικό  επιχείρημα του Δημάρχου ήταν « θέλω πρόσβαση στη στεριά για να σώζω τις ζωές των Υδραίων».

(Δηλαδή όταν κάποιος Υδραίος έχει πρόβλημα υγείας θα πάρει το   freedom να βγει στο Μετόχι και να διανύσει οδικώς μια απόσταση 35 χιλιόμετρων τουλάχιστον, για να φτάσει στο πλησιέστερο κέντρο υγείας Κρανιδίου ή άλλα τόσα αντίστοιχα για τον Γαλατά και δε θα βγει σε ένα οργανωμένο λιμάνι και συντομότερα όπως γινόταν μέχρι σήμερα)

Η μελέτη όμως που κατέθεσε, παρουσιάζει όχι προβλήτα αλλά δημιουργία   λιμανιού μεγαλύτερου του λιμανιού  της Ερμιόνης.

Όλα αυτά τα αναφέρουμε προσπαθώντας να ξεκαθαρίσουμε την κατάσταση και να μπει στη σωστή της βάση,  γιατί πιστεύουμε πως με μεθοδικότητα διαστρεβλώνεται η αλήθεια και εμφανιζόμαστε σαν εχθροί της Ύδρας.

Η σχέση μας με τους γείτονες μας ανέκαθεν είναι άριστες και φιλικές κι αυτό φαίνεται από τη δωρεάν παραχώρηση του λιμανιού της Ερμιόνης για τις ανάγκες της Ύδρας, τουλάχιστον εδώ και μια εικοσαετία .

Ο κος  Κοτρώνης   προκάλεσε το κοινό μας αίσθημα και τη νοημοσύνη μας, παραθέτοντας με πολιτικάντικες πρακτικές  σαν βασικό  επιχείρημα στη συνάντηση του Νοέμβρη την διασφάλιση μόνο της υγείας των φίλων μας Υδραίων.

Η αλήθεια είναι και δεν είχε ειπωθεί από τον κο Κοτρώνη, ότι η Ύδρα θέλει  να αποδεχτούμε την πρότασή  για κατασκευή ενός νέου μεγάλου λιμανιού.

Λιμάνι νόμιμο η Ερμιονίδα έχει,  της Ερμιόνης,  που χρόνια εξυπηρετεί  και εξυπηρετείται από την Ύδρα, συμβάλλοντας  στην τουριστική της  ανάπτυξη .  
Από αυτό το λιμάνι   διοργανώνονται  από την Ερμιονίδα προς την Ύδρα,    εκδρομές  με χιλιάδες επισκέπτες.

Από το  2009 όμως μέχρι τώρα   τα δρομολόγια των πλοίων  έχουν μειωθεί κατά 50 % και συνεχίζουν να μειώνονται, με κίνδυνο να καταργηθεί η Ερμιόνη σαν προορισμός και αυτό συνεπάγεται οικονομικό μαρασμό και επιπλέον ανεργία.

Σαν Ερμιονίτες ,  πρέπει να προασπίσουμε το δικαίωμα μας να έχουμε πρόσβαση δια θαλάσσης με τον Πειραιά και την Ύδρα για τις μετακινήσεις μας  και αντί αυτού μετράμε λιγότερα δρομολόγια συνεχώς.

 Σ αυτό το λιμάνι έχουμε επενδύσει για  τις επιχειρήσεις μας, το μέλλον μας και το μέλλον των παιδιών μας.

Ζητάμε λοιπόν από τον αρμόδιο Υπουργό Ναυτιλίας  κο  Κωστή Μουσουρούλη,   η παράνομη δρομολόγηση  παρακάμπτοντας νόμους και σύνταγμα  να καταργηθεί  και να ισχύσουν επιτέλους οι νόμοι για όλους.

 Τα πλοία της εταιρείας ΥΔΡΑ ΛΑΙΝΣ Ν.Ε. να εξυπηρετούν τους επισκέπτες από το νόμιμο και οργανωμένο λιμάνι της Ερμιόνης,  γιατί πιστεύουμε ότι και το κόστος για τον επισκέπτη θα είναι μικρότερο και δεν θα αναγκάζεται να ταξιδέψει  επί πλέον  25 χιλιόμετρα .



Το Δ.Σ. του Εμπορικού και Επαγγελματικού Συλλόγου Ερμιόνης