Τρίτη 17 Νοεμβρίου 2015

Επίκαιρο - Είμαι Ευρωπαίος

Από Αριστείδη Τέλη, Άαχεν Γερμανία



"Είμαι Ευρωπαίος"
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης, Μάνος Χατζιδάκις
Στίχοι: Μίκης Θεοδωράκης
Κύκλος: Αρκαδία 1 (Σύνθεση: Δεκέμβριος 1968 στη Ζάτουνα Αρκαδίας, τόπο της εξορίας του συνθέτη.)
Πρώτη Ηχογράφηση-κυκλοφορία δίσκου, Παρίσι ~ 1973.
Κυκλοφορία Δίσκου στην Ελλάδα: "Αρκαδίες 1-7-8" ~ 1997 (Τραγούδι, Πέτρος Πανδής, Μίκης Θεοδωράκης)
Εκπομπή: "Στην Υγειά μας" ~ Οκτώβριος 2005

Οι μουσικοί της Λαϊκής Ορχήστρας "Μίκης Θεοδωράκης" που έπαιξαν στην εκπομπή:
Γιώργος Παυλάκος: Πιάνο
Μανώλης Γεωργοστάθης: Μπουζούκι
Άρης Κούκος: Μπουζούκι
Λευτέρης Γρίβας: Ακκορντεόν
Μαριλίζα Παπαδούρη: Βιολοντσέλο
Τεό Λαζάρου: Μπάσο
Ξενοφών Συμβουλίδης: Όμποε και κορ-ανγκλέ
Νίκος Κασσαβέτης: Ντραμς
Θέμης Συμβουλόπουλος: Κρουστά
Δημήτρης Παπαγγελίδης: Κλασική κιθάρα
Γιώργος Σκαβάρας: Ακουστική κιθάρα
------------------------------
---------- ­---------------------------------------- ­­----------------- Είμαι Ευρωπαίος, έχω δυό αυτιά,
τόνα για ν' ακούει, τ' άλλο δε γροικά,
αν στενάξει Τσέχος, Ρώσος, Πολωνός,
ο άνθρωπος πονάει, πέφτει ο ουρανός

Εκεί ψηλά, εκεί ψηλά,
εκεί ψηλά στον Υμηττό,
υπάρχει κά- υπάρχει κά-
υπάρχει κάποιο μυστικό

Αν πονέσει Μαύρος, Έλληνας, Ινδός,
τι με νοιάζει εμένα, ας νοιαστεί ο Θεός,
αν πονέσει Μαύρος, Έλληνας, Ινδός,
τι με νοιάζει εμένα, ας νοιαστεί ο Θεός

Εκεί ψηλά, εκεί ψηλά,
εκεί ψηλά στον Υμηττό,
υπάρχει κά- υπάρχει κά-
υπάρχει κάποιο μυστικό

Είμαι Ευρωπαίος, έχω δυό αυτιά,
τόνα μόνο ακούει, απ' τα Ανατολικά
την πόρτα μου χτυπάει και πάλι ο φασισμός,
όμως σε τέτοιους ήχους, είμαι εντελώς κουφός

Εκεί ψηλά, εκεί ψηλά,
εκεί ψηλά στον Υμηττό,
υπάρχει κά- υπάρχει κά-
υπάρχει κάποιο μυστικό

Έχω ένα αυτί μεγάλο, τ' άλλο πολύ μικρό,
κι έτσι ήσυχος τρυγάω χαρά πολιτισμό,
έχω ένα αυτί μεγάλο, τ' άλλο πολύ μικρό,
κι έτσι ήσυχος τρυγάω χαρά πολιτισμό,

Εκεί ψηλά, εκεί ψηλά,
εκεί ψηλά στον Υμηττό,
υπάρχει κά- υπάρχει κά-
υπάρχει κάποιο μυστικό.
Περιοχή συνημμένων