Τετάρτη 22 Μαΐου 2019

ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ: Δήμος ενημέρωση και επικοινωνία.

ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ: Δήμος, ενημέρωση και επικοινωνία.

Υπάρχει ενημέρωση και "ενημέρωση". Δηλαδή "ενημέρωση", και με φωτογραφίες, για το πόσο καθαροί είναι οι οικισμοί μας χάριν του Δημάρχου μας και των ενεργειών του κ.λ.π. κ.λ.π. και της αυτοθυσίας των εργαζομένων στην καθαριότητα (συστηματική εργασία σύμφωνη με διαδικασίες ζητάμε κατά την πρόσληψη, ή αυτοθυσία... πολέμου;), όχι όμως ενημέρωση για τις διάσπαρτες χωματερές που κοσμούν την Ερμιονίδα. Υπάρχει η "ενημέρωση" μέσω Ισολογισμών και Διαύγειας που μόνο ειδικοί καταλαβαίνουν, αλλά δεν υπάρχει ενημέρωση με δείκτες, ούτε απολογισμός. Και αν κάποιος ζητήσει ενημέρωση, παίρνει την απάντηση ότι πρέπει να κάνει αίτηση.

Η ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ θα αποκαταστήσει την έννοια της ορθής ενημέρωσης και της ορθής επικοινωνίας στους τρεις βασικούς άξονες:

Ο πρώτος άξονας αφορά στη δημοκρατική λειτουργία του Δήμου: Ετήσιος Απολογισμός, ώρα Δημάρχου - Δημοτών, Περιοδεία Δημάρχου και επαφή με τους Δημότες στον χώρο τους, Μηνιαία Δελτία τύπου. Εσωτερική επικοινωνία και ενημέρωση: Δεν είναι δυνατόν να γίνονται συνεδριάσεις, να παίρνονται αποφάσεις, χωρίς εισηγήσεις, χωρίς να έχουν οι σύμβουλοι στα χέρια τους τα στοιχεία των υποθέσεων που πρόκειται να εγκρίνουν ή απορρίψουν. Δεν είναι δυνατόν να μην έχουν ενημέρωση και κάλυψη για τις νομικές συνέπειες των αποφάσεών τους.

Ο δεύτερος άξονας είναι συνέπεια της λειτουργίας σύμφωνα με το ISO 9001: Μέτρηση διεργασιών και δημιουργία δεικτών. Με 20 δείκτες μπορούμε να δώσουμε την εικόνα των αποτελεσμάτων και των επιδόσεων του Δήμου σε βασικούς τομείς. Οι δείκτες είναι κατανοητοί από όλους τους δημότες. Δηλαδή αν πούμε ότι το 2020 αντλήσαμε 2 000 000 κ.μ. νερό ενώ η κατανάλωση ήταν 1 800 000, ενώ το 2019 είχαμε αντλήσει 2 200 000 και η κατανάλωση ήταν 1 800 000, καταλαβαίνουμε ότι μέσα σε ένα χρόνο περιορίσαμε τις διαρροές κατά 200 000 κ.μ.
Αν πούμε ότι το 2020 πήραμε προγράμματα 4 000 000 ευρώ, ενώ το 2019 μόνο 200 000 ευρώ, σημαίνει ότι η αρμόδια υπηρεσία του Δήμου εργάστηκε με καλό αποτέλεσμα.
Είχαμε (και έχουμε) τον φόβο του εξασθενούς Χρωμίου στις δημοτικές γεωτρήσεις. Αναλύσεις γίνονταν. Ενημέρωση δεν γινόταν. Ο γράφων μάζεψε από τις ανακοινώσεις της ΔΕΥΑΕΡ τις αναλύσεις και τις έκανε γραφική παράσταση. Έτσι οι δημότες για πρώτη φορά πήραν πραγματική εικόνα (βλέπε φωτογραφία), σύγκριναν τις τιμές από έτος σε έτος, από γεώτρηση σε γεώτρηση, πληροφορήθηκαν τι γίνεται σε άλλα μέρη, έβγαλαν σωστά συμπεράσματα από αληθινά στοιχεία. Γιατί δεν μπορούσε να κάνει αυτή την απλή δουλειά ο Δήμος μας;

Η ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ έτσι θα παρακολουθεί και έτσι θα παρουσιάζει τουλάχιστον 20 βασικά μεγέθη  σε όλους τους τομείς δραστηριότητας και λειτουργίας τους Δήμου μας. Δεν θα υπάρξει δημότης που να μην έχει την πραγματική εικόνα του Δήμου μας, μέσω εντύπων, site, blogg.

Ο τρίτος άξονας έχει και αυτός την πηγή του στα ISO: Ο Δήμος μαζεύει παράπονα, και ικανοποιεί τα εύλογα. Εμείς της βιομηχανίας όμως λέμε ότι αν 100 πελάτες (εδώ δημότες) έχουν παράπονο, μόνο ο ένας θα το εκφράσει για πολλούς και διάφορους λόγους. Άρα ο Δήμος με τις υπηρεσίες του κατεβαίνει στο χώρο του Δημότη και μαζεύει παράπονα, δεν περιμένει στο τηλέφωνο, ούτε περιμένει αιτήσεις παραπόνων. Και ο Δήμος με τις υπηρεσίες του διαπιστώνει την ικανοποίηση των δημοτών του.

Αυτά σημαίνουν επικοινωνία με τον δημότη, αυτά σημαίνουν πραγματική ενημέρωση του δημότη. Αυτό θα κάνει πράξη η ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ, όπως ήδη κάνουν πολλοί δήμοι της χώρας μας.

Βασίλειος Γκάτσος
Υποψήφιος ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗΣ ΣΥΜΜΑΧΙΑΣ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ