Τρίτη, 19 Νοεμβρίου 2019

Ερμιόνη: Οι «δρόμοι» μας: Θανάσιμος κίνδυνος. Του Βασίλη Γκάτσου

Δεν διεκδικεί μόνο το Κρανίδι τον τίτλο «τριτοκοσμική κατάσταση» για την κεντρική πλατεία του και τους γύρω δρόμους της. Στην Ερμιόνη πρέπει να κατέχουμε τον τίτλο της «τεταρτοκοσμικής κατάστασης».

Στην εικόνα 1 βλέπουμε τον παλιό δρόμο που οδηγεί στην Ερμιόνη και τον νέο δρόμο τον περιφερειακό που παρακάμπτει την Ερμιόνη.



Οι αριθμοί δείχνουν διασταυρώσεις. Ακολουθούν λεπτομέρειες και επισημάνσεις.

1). Η είσοδος - έξοδος προς την Ερμιόνη.
Βγαίνοντας από Ερμιόνη στον περιφερειακό προς Κρανίδι η ορατότητα είναι πολύ περιορισμένη ιδιαίτερα προς  τα δεξιά. Βλέπεις πολλές φορές αριστερά - δεξιά, ξεκινάς και αν κάποιος έρχεται από Θερμήσι με ταχύτητα πάνω από 80 χιλιόμετρα σχεδόν έπεσε πάνω σου. Για να αποφύγουν κυρίως αυτό, οι περισσότεροι οδηγοί φεύγουν από την γραμμοσκιασμένη άσπρες γραμμές περιοχή, όπως το εικονιζόμενο όχημα. Οι μαύρες γραμμές που αφήνουν οι τροχοί δείχνουν το τι γίνεται εκεί. Αν περιμένουν δύο τρία αμάξια να στρίψουν, τότε το ένα φεύγει αριστερά σου, το άλλο ακόμη αριστερότερα, ένας χαμός. Αυτονόητο ότι είναι απολύτως αναγκαίος κυκλικός κόμβος.

2 και 3). Οι διασταυρώσεις μετά την 1.

Στο πάνω μέρος η διασταύρωση του περιφερειακού με τον δρόμο προς κτήμα Κολυμπάδη. Ορατότητα, λόγω καμπυλότητας του περιφερειακού, σχεδόν ανύπαρκτη. Το φάρδος του δρόμου μεγάλο. Περνάς κάνοντας τον σταυρό σου. Δύο νομίζω τα θανατηφόρα εδώ. Στην κάτω διασταύρωση με τον προς Ερμιόνη δρόμο ανεβαίνεις μια μεγάλη ανηφόρα. Στέκεσαι, βλέπεις δεξιά – αριστερά και όταν ξεκινάς, αν δεν μαρσάρεις πολύ, σου έσβησε η μηχανή. Από τη διασταύρωση 1 μέχρι και την Ερμιόνη ο δρόμος έχει να δει γραμμές πολλά πολλά χρόνια. Πρακτικά δεν υπάρχουν γραμμές.

4, 5), Διασταύρωση αγροτικού δρόμου με τον περιφερειακό.
Δύο διασταυρώσεις με μεγάλα προβλήματα ορατότητας.

6).Διασταύρωση προς Μαγγούλα.
Ορατότητα πολύ περιορισμένη. Αναγκάζεσαι να βγεις στον δρόμο για να ελέγξεις δεξιά  - αριστερά. Γραμμές δεν υπάρχουν. Δεν ξέρεις που να σταθείς. Όπως δείχνουν και οι γραμμές από τα λάστιχα, οι περισσότεροι κάθονται στο μέσο και στρίβουν ξαφνικά προς Κρανίδι. Από δω και μέχρι το παλιό Νεκροταφείο το δεξιά πεζοδρόμιο κάνει συνέχεια μύτες. Γραμμές δεν υπάρχουν. Ταξιδεύεις και ξαφνικά πλησιάζει …. το πεζοδρόμιο και μετά απομακρύνεται γύρω στις 5 φορές!

7). Διασταύρωση προς Λύκειο Ερμιόνης.
Γραμμές στον δρόμο δεν υπάρχουν, αλλά υπάρχουν γραμμές για τους πεζούς που σε παίρνουν από το πεζοδρόμιο και σε πάνε ….. στο μέσο του δρόμου προς Λύκειο. Βγαίνοντας από Λύκειο, λόγω βλάστησης και δέντρων δεν βλέπεις σχεδόν τίποτα δεξιά – αριστερά. Από την στροφή προς Μαγγούλα μέχρι το Φουγάρο το όριο ταχύτητας είναι 30 χιλιόμετρα λόγω διέλευσης μαθητών. Το τηρούν ελάχιστοι, το παραβιάζουν πολλοί με πολύ μεγάλη ταχύτητα. Αν κάποιος τηρήσει το όριο, γίνεται το έλα να δεις από τα αμάξια που τον ακολουθούν. Του αναβοσβήνουν τα φώτα, τον προσπερνούν με ταχύτητα, και τα υπόλοιπα. Γονείς περιμένουν με τα αυτοκίνητά τους αφημένα στον δρόμο και στη διασταύρωση για να πάρουν τα παιδιά τους ή να τα αφήσουν. Σε αυτόν τον δρόμο με το όριο των 30 χιλιομέτρων έχουν χάσει τη ζωή τους 4 νέοι. Οι μαθητές περνάνε από κει, παίζουν σαν παιδιά, σπρώχνονται, κυνηγιούνται. Έχουμε τη συνείδησή μας ήσυχη, γιατί έχουμε βάλει δύο ταμπέλες με όριο 30 χιλιομέτρων, ή θα την έχουμε ήσυχη όταν τους εξασφαλίσουμε ασφαλέστατη οδό Ερμιόνη - Λύκειο;

8). Διασταύρωση στους κάδους απορριμμάτων.
Για να στρίψεις δεξιά προς Ερμιόνη μπαίνεις στο αντίθετο ρεύμα, κάνει στροφή 180 μοιρών (!), θέλεις δε θέλεις περνάς στο αντίθετο ρεύμα προς Ερμιόνη και με ορατότητα άστα να πάνε. Αυτό δείχνουν και τα ίχνη από τα λάστιχα των αυτοκινήτων. Αν δεν το υπολογίσεις σωστά δεν σε παίρνει η στροφή, βρίσκεσαι κάθετα στη στροφή, κάνεις λίγο όπισθεν και ξαναπροσπαθείς (!). Και όσοι φέρνουν τα σκουπίδια εδώ με το αμάξι τους (και είναι πάρα πολλοί) τους ίδιους κινδύνους αντιμετωπίζουν. Όσο από γραμμές …..

9). Στροφή προς Παναγία.
Τα ίδια και χειρότερα αντιμετωπίζει ο οδηγός, με ελάχιστη ορατότητα. Όχι τώρα μόνο, αλλά εδώ και 50 χρόνια. Ας σημειωθεί ότι από φουγάρο μέχρι Ηρώων δεν υπάρχουν πεζοδρόμια αλλά μια συνέχεια από παρκαρισμένα αυτοκίνητα.

10). Διασταύρωση προς Μεγαλοπήγαδο.


Εδώ δεν ξέρεις πού να σταθείς. Ορατότητα σχεδόν ανύπαρκτη. Βγαίνει στη διασταύρωση και η είσοδος – έξοδος του Σούπερ Μάρκετ με μεγάλη κίνηση. Δηλαδή 4 δρόμοι, μία είσοδος – έξοδος, και παρακάτω άλλος δρομίσκος. Γραμμές πουθενά. Η δε οδός προς Μεγαλοπήγαδο που βγάζει στην κυκλική διασταύρωση προς Ηλιόκαστρο, μόλις χωράει δύο μικρά αμάξια και η ορατότητα σχεδόν σε όλη τη διαδρομή μηδενική.
Ακριβώς στο Μεγαλοπήγαδο μπορείς να στρίψεις και να πάρεις τον εσωτερικό δρόμο προς Λύκειο. Όμως δεξιά σου έχεις ορατότητα μηδέν! Γι’ αυτό δεν πάνε οι γονείς από εκεί τα παιδιά τους.

11). Προς γήπεδο Ερμή.

Γραμμές πουθενά. Στρίβει όπως και όπου θέλει ο καθένας. Ορατότητα περιορισμένη.

Ούτε τα όρια ταχύτητας, ούτε οι συμβουλές, ούτε η καλή διάθεση,  προσφέρουν ασφάλεια σε δρόμους κακοσχεδιασμένους, εκτός κάθε προδιαγραφής. Όλο αυτό το τρίγωνο που από την είσοδο - έξοδο στους πρόποδες του Πρ. Ηλία σε φέρνει στην Ερμιόνη, μετά σε βγάζει στην κυκλική διασταύρωση προ Ηλιόκαστρο και σε φέρνει μέσω του περιφερειακού πάλι στην είσοδο – έξοδο της Ερμιόνης είναι τεταρτοκοσμική κατάσταση και πρέπει να ανασχεδιαστεί πλήρως. Νομίζω ότι ήδη μετράει 7 νεκρούς, χώρια άλλα ατυχήματα.
Το κέντρο του Κρανιδίου πάσχει από έλλειψη πεζοδρομίων, από αυθαίρετο παρκάρισμα, από μποτιλιάρισμα, αλλά οι ταχύτητες είναι πολύ μικρές. Σπάνια μπορείς να κινηθείς με πάνω από 20 χιλιόμετρα. Τριτοκοσμική η κατάσταση, αλλά η κατάσταση σώζεται ελαφρώς λόγω του «σημειωτόν» των αυτοκινήτων που προκαλεί η ίδια η κατάσταση! Στο τρίγωνο που περιγράψαμε και ο πλέον κακόπιστος θα παραδεχτεί τον θανάσιμο κίνδυνο που διατρέχουν καθημερινά, πεζοί, οδηγοί, μαθητές.

Αυτές είναι και οι φοβερές αντιθέσεις μας. Από τη μια θέλουμε Αμανζόε, γκολφ, μαρίνες, και από την άλλη ……

Βασίλης Γκάτσος